Opony i felgi w maździe 323 BA – wątek wspólny
darekk86 napisał(a):Adam a ty jakie masz zimowki? 205/55?
jakie zimowki??

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
zeszla zime ( a kazdy wie jak bylo) tez na letnich przejezdzilem:)
ale wlasnie jak szukalem sobie zimowek ( i nie znalazlem a zima nie przyszla
No to widze ze nie powinienem miec problemow z 205/55. To w przyszlym tygodniu pojade je zalozyc. Wole wydac po 100zl za opone uzywana w niezlym stanie (5,5mm) niz kupic nowe po 600zł. Zwlaszcza ze raczej w zimie sie nigdzie nie wybieram dalej.
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
darekk86 napisał(a):pone uzywana w niezlym stanie (5,5mm) niz kupic nowe po 600zł
5,5mm na zimowke to slaby bieznik
http://ssl.delti.com/oponytanio/start.html
nowe 205/55/16 od 258zł (Federal HIMALAYA WS1) do 721zł (Continental WinterContact TS 790 V)
ale np Matador 320zł, Falken 333zł, Nokian 345
no tak, ale wlasnie to wychodzi i tak minimum tysiac zl za komplet. A tu mam za 400zl z montazem. Moze i bierznik nie jest wielki, ale nawet jak bym mial na nich przejezdzic 2 sezony i zmienic to sie oplaca. Sprawdzone sa, nie maja wad, wiec powinny wytrzymac spokojnie. Bo teraz nie mam tysiac zl na zbyciu zeby na opony wydac :/
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
darekk86 napisał(a):nie mam tysiac zl na zbyciu zeby na opony wydac
ja tez


Zwłasnego doświadczenia nie polecam zakładać szerokich opon na zimę a tymbardziej używanych. Zresztą zawsze warto zwrócić uwagę na rok produkcji opony. Ja niekupiłbym trzyletniej nawet jeśli jeździły jeden sezon
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
hm, brr ciarki mnie przeszły.
biorąc pod uwage że masa samochodu o wadze ponad tone łaczy z asfaltem zaledwie kilkanaście cm kwadratowych, czyli cos kolo 1/2 wielkości kartki A4, i w zimie praktycznie przy niewielkich prędkościach jest jedyną zeczą jaka decyduje o losie nie tylko samochodu ale i może życia pieszego, wy dyskutujecie i chwalicie się że przejeździliście na letnich lub też starych oponach, to nie ważne ile jeździsz i czy się wybierasz gdzieś daleko bo może się okazać ze skasujesz sobie samochód na oblodzonym parkingu pod domem, a pieszego "TFU TFU" potracisz przy predkosci 30 km/h na najwolniejszym odcinku droigi w okolicy, bo brakło akurat kilku mm bierznika.
Ładuje sie kase w malowanie, w ściemnianie szyb, tuning setki jak nie tysiące złotych a oszczędza się na bezpieczeństwu??
lepiej juz kupić zardzewiałe felgi i założyć dobre zimówki, przynajmniej bedzie na wiosne na co założyć te piekne letnie felusie.
Rozumiem szaleć, ale nie można tracić głowy gdy chodzi o zdrowie i bezpieczeństwo!
Niech przykładem będę ja, 14 lat prawko, codziennie po londynie robie około 100 km, przez kilka lat jeździłem miedzy moim biurem w krakowie i Lion, i nigdy stłuczki aż niedawno na drodze lokalnej za szybko się wysunąłem i mam problem.
owszem była ładna pogoda słoneczna ale problem był z widocznością zastawiającą przez samochody.
Mój przykład pokazuje że problem może się zdarzyć tam gdzie się go najmniej spodziewamy!
Szkoda pięknych samochodów dla"" oszczędzenia"" kilkuset zl
biorąc pod uwage że masa samochodu o wadze ponad tone łaczy z asfaltem zaledwie kilkanaście cm kwadratowych, czyli cos kolo 1/2 wielkości kartki A4, i w zimie praktycznie przy niewielkich prędkościach jest jedyną zeczą jaka decyduje o losie nie tylko samochodu ale i może życia pieszego, wy dyskutujecie i chwalicie się że przejeździliście na letnich lub też starych oponach, to nie ważne ile jeździsz i czy się wybierasz gdzieś daleko bo może się okazać ze skasujesz sobie samochód na oblodzonym parkingu pod domem, a pieszego "TFU TFU" potracisz przy predkosci 30 km/h na najwolniejszym odcinku droigi w okolicy, bo brakło akurat kilku mm bierznika.
Ładuje sie kase w malowanie, w ściemnianie szyb, tuning setki jak nie tysiące złotych a oszczędza się na bezpieczeństwu??
lepiej juz kupić zardzewiałe felgi i założyć dobre zimówki, przynajmniej bedzie na wiosne na co założyć te piekne letnie felusie.
Rozumiem szaleć, ale nie można tracić głowy gdy chodzi o zdrowie i bezpieczeństwo!
Niech przykładem będę ja, 14 lat prawko, codziennie po londynie robie około 100 km, przez kilka lat jeździłem miedzy moim biurem w krakowie i Lion, i nigdy stłuczki aż niedawno na drodze lokalnej za szybko się wysunąłem i mam problem.
owszem była ładna pogoda słoneczna ale problem był z widocznością zastawiającą przez samochody.
Mój przykład pokazuje że problem może się zdarzyć tam gdzie się go najmniej spodziewamy!
Szkoda pięknych samochodów dla"" oszczędzenia"" kilkuset zl
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
Ja ma W mojej BA V6
Lato 215/40/17 Alu
Zima 195/60/15 Stal (kupione na allegro cały komplet z Mazdy 626 razem z kołpakami orginalnymi za 600pl z przesyłką bieżnik 8mm)
A tak jak kolega fotokrak pisze na bezpieczeństwie nie można oszczędzać bo właśnie dzisiaj mija 4 lata dokładnie jak troche skasowałem Madzie GE od ojca. W najbardziej nie oczekiwanym momencie i okolicznościach. A były zimówki i to nowe.
Lato 215/40/17 Alu
Zima 195/60/15 Stal (kupione na allegro cały komplet z Mazdy 626 razem z kołpakami orginalnymi za 600pl z przesyłką bieżnik 8mm)
A tak jak kolega fotokrak pisze na bezpieczeństwie nie można oszczędzać bo właśnie dzisiaj mija 4 lata dokładnie jak troche skasowałem Madzie GE od ojca. W najbardziej nie oczekiwanym momencie i okolicznościach. A były zimówki i to nowe.
www.BBTel.pl
Witam
W mojej madzi letnie mam 205/50/16 pierwszy raz kupiłem nowe ale nie wiodącej firmy no i niestety nie jestem zadowolony wcześniej przejeździłem ponad 100000tys km na oponach używanych firmy DUNLOP model SP SPORT 9000 i już wiem że sprzedam te nowe ze stratą i kupie używki w tej samej cenie ale znowu DUNLOP ponieważ różnica w prowadzeniu auta jest kolosalna .
A co do zimówek to mam na stalówkach nowe Barum 185/65/15 i na śniegu pomyka bardzo ładnie uważam żę na zime kupować tylko nowe, w zime liczy się wysokość bierznika i data produkcji opony aby guma zachowywała swoje właściwości przy niskich temp.
W mojej madzi letnie mam 205/50/16 pierwszy raz kupiłem nowe ale nie wiodącej firmy no i niestety nie jestem zadowolony wcześniej przejeździłem ponad 100000tys km na oponach używanych firmy DUNLOP model SP SPORT 9000 i już wiem że sprzedam te nowe ze stratą i kupie używki w tej samej cenie ale znowu DUNLOP ponieważ różnica w prowadzeniu auta jest kolosalna .
A co do zimówek to mam na stalówkach nowe Barum 185/65/15 i na śniegu pomyka bardzo ładnie uważam żę na zime kupować tylko nowe, w zime liczy się wysokość bierznika i data produkcji opony aby guma zachowywała swoje właściwości przy niskich temp.
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Czesc,
na zimoowki najlepsze beda 195/55/16, ale to rzadkosc, ja wlasnie zalozylem 195/50/16 ale z rantem inaczej szkoda felg, bo bedzie po prostu wystawac.
Co do 205/55/16, wejda tylko na tyl bez zadnego problemu, przod musi byc 205/50...
A zreszta zimoowka 205 w aucie ktore ma 1200 kg – bez sensu...
Pozdrawiam
na zimoowki najlepsze beda 195/55/16, ale to rzadkosc, ja wlasnie zalozylem 195/50/16 ale z rantem inaczej szkoda felg, bo bedzie po prostu wystawac.
Co do 205/55/16, wejda tylko na tyl bez zadnego problemu, przod musi byc 205/50...
A zreszta zimoowka 205 w aucie ktore ma 1200 kg – bez sensu...
Pozdrawiam
- Od: 9 gru 2011, 14:45
- Posty: 12
Witam.
Jakie powinno być właściwe ciśnienie w oponach o rozmiarach 215/40/17 i 215/45/17
(Dunlop Sport 9000). Znalazłem kilka informacji na różnych forach, ale opinie sa zbyt zróżnicowane, gdyż sięgają od 2,2 do 3,0;–). Na stronie dunlopa z kolei nic nie znalazłem.
Jakie powinno być właściwe ciśnienie w oponach o rozmiarach 215/40/17 i 215/45/17
(Dunlop Sport 9000). Znalazłem kilka informacji na różnych forach, ale opinie sa zbyt zróżnicowane, gdyż sięgają od 2,2 do 3,0;–). Na stronie dunlopa z kolei nic nie znalazłem.
- Od: 26 sty 2007, 00:10
- Posty: 10
- Skąd: Stalowa Wola/Warszawa
- Auto: Mazda 323f 1.8 16V
Faktycznie, na komforcie znacznie stracilem, ale chyba jednak nie chce narazac felg na wykrzywienie.
Dzieki za info, a co do Cysieka, to na moich poprzednich 195/50/R15 zrobilem ponad 20000 km przy cisnieniu 2,2 i zarowno opony jak i amortyzatory na tym nie ucierpialy.
Dzieki za info, a co do Cysieka, to na moich poprzednich 195/50/R15 zrobilem ponad 20000 km przy cisnieniu 2,2 i zarowno opony jak i amortyzatory na tym nie ucierpialy.
- Od: 26 sty 2007, 00:10
- Posty: 10
- Skąd: Stalowa Wola/Warszawa
- Auto: Mazda 323f 1.8 16V
Otóz chciałbym się z wami podzielić cenną informacją.(Cenna dla tych, którzy maja opony o takich rozmiarach). Dzisiaj niesopdziewanie, po długim oczekiwaniu, otrzymałem maila z info tire center Dunlop.
Musialem podac obciażenie osi przedniej i tylnej madzi,moc i predkość maks., po czym podano mi odpowiednie cisnienia w oponach. Wg. dunlop powinny byc nastepujace: załadowany: min. 2,5 / 2,9 (przód/tył), a do 3 osób- min. 2,3/2,0 (przód/tył). Sam bylem zaskoczony, kiedy zobaczylem jedyne 2,0 na tyl, po czym mnie oswiecono, ze jedna taka opona moze utrzymac ciezar 615 kg, zatem 1230kg, a w zwiazku z tym, ze cieżar na osi tylnej wynosi 840 kg, wystarczy 2,0.:–)
Aha i zapytalem, bo kiedys byl dyskutowany temat azotu, czy jest roznica miedzy azotem a powietrzem w oponach. Napisano mi, ze podczas roznorodnych testow – nie stwierdzono zadnej róznicy zarowno w wlasciwosciach jezdnych, tak jak i zuzyciu opon itp. miedzy powietrzem a azotem.
Musialem podac obciażenie osi przedniej i tylnej madzi,moc i predkość maks., po czym podano mi odpowiednie cisnienia w oponach. Wg. dunlop powinny byc nastepujace: załadowany: min. 2,5 / 2,9 (przód/tył), a do 3 osób- min. 2,3/2,0 (przód/tył). Sam bylem zaskoczony, kiedy zobaczylem jedyne 2,0 na tyl, po czym mnie oswiecono, ze jedna taka opona moze utrzymac ciezar 615 kg, zatem 1230kg, a w zwiazku z tym, ze cieżar na osi tylnej wynosi 840 kg, wystarczy 2,0.:–)
Aha i zapytalem, bo kiedys byl dyskutowany temat azotu, czy jest roznica miedzy azotem a powietrzem w oponach. Napisano mi, ze podczas roznorodnych testow – nie stwierdzono zadnej róznicy zarowno w wlasciwosciach jezdnych, tak jak i zuzyciu opon itp. miedzy powietrzem a azotem.
- Od: 26 sty 2007, 00:10
- Posty: 10
- Skąd: Stalowa Wola/Warszawa
- Auto: Mazda 323f 1.8 16V
Witam wszystkich na forum i zwracam sięz ogromną prośbą.Chce kupić felgi do mojej BA Z5 tylko problem tkwi w tym czy z tyłu nie będą obcierały o amortyzatory.Felgi o których mowa mają rozmiar 15x 7 et 37 z oponami 205 /50/15.Czy ktoś może ma takie felgi u siebie w z5?Z góry dzięki za pomoc.
- Od: 4 mar 2007, 22:06
- Posty: 11
- Skąd: Toruń
- Auto: 323F BA Z5 1995
ja tam celuje w 16 cali – znajomy (z forum zreszta) jezdzi na 205/ 50/ R16 i nie zauwazyl wielkich zmian w predkosciach.
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości