Siłowniki świateł
Strona 1 z 1
Wczoraj rozmawiałem ze znajomym o otwieranych światłach w mojej Madzi:) powiedział mi ze jego znajomy miał kiedyś ten model, ale często padały mu siłowniki świateł, jak był mróz. Chciałem się dowiedzieć czy to jest częste zjawisko ze padają te siłowniki ze to był odosobniony przypadek?
- Od: 20 sty 2007, 01:15
- Posty: 5
- Auto: 323f 1.6 16v 1992r
Przez siedem lat eksploatacji auta nie miałem i nie mam żadnych problemów z siłownikami. Czytałem również chyba w "Motorze" nawet jako jeden z mankamentów podano problemy właśnie z takowymi. Nie wiem skąd się biorą takie opinie ale tworzą je osoby raczej nie mające o tym modelu pojęcia. Najczęstsze problemy dotyczą przekaźnika oraz niedbałości właściciela o elektryczne peryferia natomiast sam ukłąd jest praktycznie nieśmiertelny
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
moje lampy sie otwieraly jak bylo -17--20
majac 3 cm warste lodu i duzo sniegu
az strach zeby z lakierem sie nie otworzyly hehe zadnych problemow nie bylo i o takich nie slyszalem, jesli chodzi o lampy w efce to glownym problemem jaki sie zdarza to siadajacy przekaznik i lampy nie otwieraja sie wraz z swiatlami ale za pomoca przycisku ale to tez pare przypadkow.
ravo napisał(a):problemem jaki sie zdarza to siadajacy przekaznik i lampy nie otwieraja sie wraz z swiatlami ale za pomoca przycisku ale to tez pare przypadkow.
Bo tak właśnie powinno się je otwierać przy pomocy przycisku i dopiero włączać – w instrukcji jest napisane jak byk
- Od: 8 maja 2006, 11:40
- Posty: 66
- Skąd: Olkusz
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94
czintos napisał(a):Bo tak właśnie powinno się je otwierać przy pomocy przycisku i dopiero włączać – w instrukcji jest napisane jak byk
go&*o prawda
Skoro gó**o prawda to poczytaj tą instrukcje Rozdział 3,podtytuł Światła, strona w rozdziale 19 w UWAGACH WYTŁUSZCZONYM DRUKIEM!
"Reflektory trzeba otwierać przy pomocy przycisku, a nie przy pomocy wyłącznika świateł."
Ale każdy robi jak lubi i najwyżej gó**o ma, a nie podnoszone lapy działąjące niezawodnie. Pozdrawiam
"Reflektory trzeba otwierać przy pomocy przycisku, a nie przy pomocy wyłącznika świateł."
Ale każdy robi jak lubi i najwyżej gó**o ma, a nie podnoszone lapy działąjące niezawodnie. Pozdrawiam
- Od: 8 maja 2006, 11:40
- Posty: 66
- Skąd: Olkusz
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94
czesc,
Moje swiatelka otwieraja sie i zamykaja elegancko (na wlaczenie swiatel lub z "wlacznika-otwieracza") ale moja recepta jest taka:
1)nie wachlowac swiatlami jak jest zawalona maska sniegiem i lodem- w takie dni nie zamykam swiatel po prostu jezdzac i parkujac na noc z ciagle otwartymi (lepiej dmuchac na zimne niz poniszczyc silowniki lub popalic przekazniki)
2)Dbac o elementy ruchome- 2x w roku konserwuje WD40 wszystkie swoznie znajdujace sie na drodze przeniesienia ruchu z silownika na reflektor.
Nasladownictwo wskazane i sto lat bez problemow bedzie.
pozdrowienia
Moje swiatelka otwieraja sie i zamykaja elegancko (na wlaczenie swiatel lub z "wlacznika-otwieracza") ale moja recepta jest taka:
1)nie wachlowac swiatlami jak jest zawalona maska sniegiem i lodem- w takie dni nie zamykam swiatel po prostu jezdzac i parkujac na noc z ciagle otwartymi (lepiej dmuchac na zimne niz poniszczyc silowniki lub popalic przekazniki)
2)Dbac o elementy ruchome- 2x w roku konserwuje WD40 wszystkie swoznie znajdujace sie na drodze przeniesienia ruchu z silownika na reflektor.
Nasladownictwo wskazane i sto lat bez problemow bedzie.
pozdrowienia
WOZI
przekaznik – pada owszem. Kupilem uzywany ale stary jak sie okazalo bylby do naprawy – uszkodzone luty. Mechanizm – uwaga na plastikowe elementy- tulejki bo mi wypadly. Biore poprawke ze moze dla tego ze byla bita i mogly byc uszkodzone. Zastapilem je ruka z wlukna szklanego
o dopasowenej
srenicy dziala jak trzeba. Tak smarowanie wazne, ale warto wyczyscic z syfu elementy przed smarowaniem/psikaniem by nie tworzyc pasty sciernej zamiast smarowania
Ostatnio edytowano 25 lut 2007, 00:23 przez mod, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 13 lut 2006, 21:49
- Posty: 208
- Skąd: Poznań / Owińska
- Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v
mod napisał(a): – uwaga na plastikowe elementy tulejki bo mi wypadly.
Prawda – jedyna moja dotychczasowa przygoda ale nie ma paniki – czysta eksploatacja wyrobiły się. Tylko się zastanawiam czy teraz da się kupić same te małe tulejki z tworzywa

mod napisał(a): Zastapilem je ruka z wlukna szklaneg o dopasowenej srenicy dziala jak trzeba.
Tak czy tak niezapomniane uczucie jak wsiadasz odpalasz i budzisz



Pozdrawiam
Adam
Adam
- Od: 5 sie 2006, 14:47
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 f 1.6 16V 93r
z awaria czy bez ... no nie powiem
jezdzilem majac uszkodzony przekaznik i czasem oczka szly spac same. Zrobily mi tak przy 140 podczas wyprzedzania innego autka. Szef jadacy przedemna myslal ze wylecialem z drogi jak mu nagle sie ciemno zrobilo z tylu – jechalismy bardzo poznym wieczorem. Teraz swiatelka musza byc sprawne bo nie zawsze bede jechal prosto jak sgasna.
Zastanawialem sie czy da dorobic sie ten element z plastiku i w sumie jedynym problemem jest zdobycie waleczka/rureczki o odpowiedniej srednicy i twardosci a potem to nawet za pomoca wiertarki i pilnika powinno dac sie zrobic. Mam dostep do tokarki ale material jaki moge dopasc ma srednice ponad 10 cm wiec troche duzo by trzeba kupic by to przerobic na wiory
Oj tak
otwierajac sie daja jej czegos czego inne autka nie maja jak budzi sie je do zycia.

Zastanawialem sie czy da dorobic sie ten element z plastiku i w sumie jedynym problemem jest zdobycie waleczka/rureczki o odpowiedniej srednicy i twardosci a potem to nawet za pomoca wiertarki i pilnika powinno dac sie zrobic. Mam dostep do tokarki ale material jaki moge dopasc ma srednice ponad 10 cm wiec troche duzo by trzeba kupic by to przerobic na wiory
Oj tak

- Od: 13 lut 2006, 21:49
- Posty: 208
- Skąd: Poznań / Owińska
- Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości