Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
tak jest wystarczy najprostrza centralka i przekazniki ja wsadzilem dwa pewnie jak by sie kto uparl to wystarczyl tylko jeden albo jak by sie znalazlo centralke sterowana -sem to by bylo calkiem prosto ja osobiscie wszystko utknalem w drzwi sa tam wszystkie niezbedne zasilania i doprowadzenie czujnika drzwi i nawet miejsce na wyjke do alarmu sie znalazlo wiec wszystko jest schowane w drzwiach
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Znalazłem przykładowy sterownik na
aukcji. Podaje on sygnał masowy do otwierania (jeden przewód) i zamykania (drugi przewód) zamka – czasu trwania impulsów nie uwzględniam, ponieważ w instrukcji pisze iż można je regulować odpowiednio długo wciskając przycisk. Czy wystarczy podłączyć je do odpowiednich przewodów w drzwiach kierowcy (jeśli ktoś zna kolory to proszę o informację), czy trzeba coś więcej kombinować? W jakim celu stosować rezystor, i dlaczego tylko jeden?
Mam również prośbę o informację odnośnie demontażu boku drzwi – znalazłem opis żeby wykręcić wszystkie śruby, a reszta jest na zatrzaskach. Oglądałem pobieżnie bok, i znalazłem trzy sruby – dwie przy zawiasach schowka w drzwiach, i trzecią przy rączce do otwierania drzwi. Są jeszcze jakieś? wiedząc że opiera się to na zatrzaskach trzeba będzie zadziałać pewnie lekką siłą, i nie chciałbym rozwalić czegoś tylko dlatego, że przeoczyłem jakąś śrubkę...

Mam również prośbę o informację odnośnie demontażu boku drzwi – znalazłem opis żeby wykręcić wszystkie śruby, a reszta jest na zatrzaskach. Oglądałem pobieżnie bok, i znalazłem trzy sruby – dwie przy zawiasach schowka w drzwiach, i trzecią przy rączce do otwierania drzwi. Są jeszcze jakieś? wiedząc że opiera się to na zatrzaskach trzeba będzie zadziałać pewnie lekką siłą, i nie chciałbym rozwalić czegoś tylko dlatego, że przeoczyłem jakąś śrubkę...
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Jak chcesz w drzwiach to twoja sprawa, przypomnę tylko że skoro wyłącznik jest na konsoli, a centralka przy nodze pasażera, to kable muszą iść przez kabinę...
Można się podpiąć do centralki, a można do przycisku o którym wspomniałem (tzn. w kabel do niego). Czujniki przy zamkach i przycisk zwieraja do masy bezpośrednio w celu otwarcia, lub do masy przez rezystor 1k2 w celu zamknięcia centralnego. Dlatego wytarczy 1 kabelek. Uważaj tylko na ten "sygnał masowy", bo jak to jest otwarty kolektor tranzystora NPN to napięcie nasycenia może być za duże, by dać dobry sygnał otwarcia (będzie interpretowany jako zamknięcie). Zawsze można dołożyć te przekaźniki – jakieś małe na 12V...
Koloru kabelka niestety już nie pamiętam
Zielono-biały? Wiem że jest skubaniec w wiązce wchodzącej do puszki bezpieczników od tyłu. Trzeba zdemontować osłonę i ten plastik przy puszce, żeby się tam dostać. Nie radzę zwierać tych przewodów do masy metodą prób i błędów – użyj miernika 
Można się podpiąć do centralki, a można do przycisku o którym wspomniałem (tzn. w kabel do niego). Czujniki przy zamkach i przycisk zwieraja do masy bezpośrednio w celu otwarcia, lub do masy przez rezystor 1k2 w celu zamknięcia centralnego. Dlatego wytarczy 1 kabelek. Uważaj tylko na ten "sygnał masowy", bo jak to jest otwarty kolektor tranzystora NPN to napięcie nasycenia może być za duże, by dać dobry sygnał otwarcia (będzie interpretowany jako zamknięcie). Zawsze można dołożyć te przekaźniki – jakieś małe na 12V...
Koloru kabelka niestety już nie pamiętam
Briareos, chyba nie mówimy o tym samym przycisku. Mógłbyś sprecyzować o jaki przycisk Ci chodzi? Może masz jakąś bardziej wypasioną wersję, ale ja nie mam żadnego przycisku blokady zamków... może jakieś foto?
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Witam nie kazda wersja tak ma ja tez jestem pozbawiony tego bajeru ale podpiolem sterowanie centralem pod fabryczny sterownik ktory znajduje sie kolo nog pasazera z przodu a sam sterownik tez w tamtych okolicach wiec wsio fajnie pochowane. Domyslam sie ze u ciebie trzeba bedzie zrobic podbnie.
Pozdrowka
dziubek
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Zdejmij prawy panel osłaniający przy nogach pasażera i popatrz do góry. Znajdziesz. Już to kiedyś opisywałem... o ile nie poszło do kosza
A wracając do problemu – nawet jak przycisku nie masz, to masz przecież czujnik przy zamku. Chyba że centralny także jest w jakiejś innej wersji niż moja? Co robią pozostałe drzwi, jak zamkniesz z kluczyka drzwi pasażera lub kierowcy?
A wracając do problemu – nawet jak przycisku nie masz, to masz przecież czujnik przy zamku. Chyba że centralny także jest w jakiejś innej wersji niż moja? Co robią pozostałe drzwi, jak zamkniesz z kluczyka drzwi pasażera lub kierowcy?
Kluczyk w drzwiach kierowcy otwiera/zamyka wszystkie drzwi, natomiast kluczyk w drzwiach pasażera otwiera wszystkie drzwi, ale zamyka tylko pasażera. Myślę że nie będzie z tym problemu, chodziło mi po prostu o informacje gdzie dokładnie jest ta centralka żeby nie rozkopać pół auta.
Wielkie dzięki za pomoc.
Wielkie dzięki za pomoc.
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Tak jak napisal poprzednik centralka jest kolo nog pasazera od strony drzwi za tym plastikiemi jest niewielka i jak pamietam ida do niej 4 przewody 2 grube i 2 ciensze , z tego co piszesz nie ominie cie dodanie silownika do drzwi kierowcy by zamykalo ci cale autko.
Pozdrawiam
dziubek
Pozdrawiam
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
hmmm... to może po prostu ktoś rozpisze mi listę zakupów?
Pomału zaczynam tego nie rozumieć. Myślałem, że jest tak: przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy wyzwalam w jakiś sposób (mikrostyk, itp.) sygnał elektryczny biegnący do centralki centralnego zamka. Centralka reaguje na ten sygnał wysyłając do każdych drzwi sygnał sprawiający, iż siłowniki (w jakiejkolwiek formie) otwierają rygle, i po sprawie. Myślałem więc, że z zdalnie sterowanego sterownika podłączam przewody do centralki tak samo jak te idące od zamka, i w ten sposób centralka "nie wie" czy wyzwala ją przekręcenie kluczyka, czy naciśnięcie guzika na pilocie. Po kiego wała jest mi potrzebny jakiś dodatkowy siłownik?
Briareos, skoro montowałeś sterownik w wersji bez przycisku ryglowania drzwi, to byłbym wdzięczny za jakieś w miarę precyzyjne informacje czy potrzebuję coś dodatkowego dokupić itp. Mój główny problem polega na tym, że po pracy zostaje mi bardzo mało czasu, warunki również nie są zbyt miłe do grzebania, i najchętniej poszedłbym, zrobił i miał to z głowy – wiem że chciałbym mieć informacje na gotowo, ale wymaga tego sytuacja...
Pomału zaczynam tego nie rozumieć. Myślałem, że jest tak: przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy wyzwalam w jakiś sposób (mikrostyk, itp.) sygnał elektryczny biegnący do centralki centralnego zamka. Centralka reaguje na ten sygnał wysyłając do każdych drzwi sygnał sprawiający, iż siłowniki (w jakiejkolwiek formie) otwierają rygle, i po sprawie. Myślałem więc, że z zdalnie sterowanego sterownika podłączam przewody do centralki tak samo jak te idące od zamka, i w ten sposób centralka "nie wie" czy wyzwala ją przekręcenie kluczyka, czy naciśnięcie guzika na pilocie. Po kiego wała jest mi potrzebny jakiś dodatkowy siłownik?
Briareos, skoro montowałeś sterownik w wersji bez przycisku ryglowania drzwi, to byłbym wdzięczny za jakieś w miarę precyzyjne informacje czy potrzebuję coś dodatkowego dokupić itp. Mój główny problem polega na tym, że po pracy zostaje mi bardzo mało czasu, warunki również nie są zbyt miłe do grzebania, i najchętniej poszedłbym, zrobił i miał to z głowy – wiem że chciałbym mieć informacje na gotowo, ale wymaga tego sytuacja...
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Z tego co pisales to zamykajac drzwi od strony pasazera drzwi kierowcy pozostaja niezamkniete wiec to oznacza ze nie posiadasz silownika w drzwiach kierowcy choc i to warto sprawdzic bo u mnie wtyczka sie poluzowala w drzwiach i silownik w drzwiach kierowcy poprostu nie pracowal. Jesli Bedziesz mial wszystkie silowniki wystarczy wpiac sie w centralke w nogach pasazera tam bedzie i zasilanie czyli 12V oraz odpowiednie sygnaly tzn podawanie – na odpowiedni pin oraz zalezy od sterownika centrala bedziesz mogl podpiac kierunkowskazy od ktorych kabel znajduje sie po drugiej stronie w nogach kierowcy
tyle moze po krotce jesli chcesz doklady opis daj znac
Pozdrowka
dziubek
tyle moze po krotce jesli chcesz doklady opis daj znac
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Drobne nieporozumienie
Ja mam ten przycisk, a zresztą u mnie jak się otworzy lub zamknie któreś drzwi z kluczyka (w tym bagażnik), to centralny powiela tą czynność na całą resztę auta. Nie zawsze tak było, kiedyś jak otwierałem drzwi kierowcy to tylko te się otwierały... do czasu aż mi ich do lakierowania rantu nie zdjęli i nie założyli ponownie – i się "naprawiło"
Może ten sam problem masz w drzwiach pasażera? Jeśli nie, to faktycznie od strony kierowcy możesz nie mieć siłownika do zamykania...
A centralka wygląda tak, u mnie ma więcej niż 4 kabelki...

Ja mam ten przycisk, a zresztą u mnie jak się otworzy lub zamknie któreś drzwi z kluczyka (w tym bagażnik), to centralny powiela tą czynność na całą resztę auta. Nie zawsze tak było, kiedyś jak otwierałem drzwi kierowcy to tylko te się otwierały... do czasu aż mi ich do lakierowania rantu nie zdjęli i nie założyli ponownie – i się "naprawiło"
A centralka wygląda tak, u mnie ma więcej niż 4 kabelki...

Wielkie dzięki – przynajmniej będę wiedział czego szukać. A jutro pierwszą rzeczą będzie zrzucenie boczków w drzwiach i szukanie siłownika
Jeżeli go brakuje, to wystarczy siłownik slave? Czy brać master choćby "na wszelki wypadek"?
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
W sumie slave powinien wystarczyc bo madzie i tak we wkladkach zamkow maja mikrostyki zarzdzajace centralem. Wg foty Briareos centrala to to czarne Jak dobrze przypominam sobie to pisze na niej chyba Door lock timer unit lub podbnie. Jestem ciekaw co to za 2 kabelki a raczej zlaczki czerwona i niebieska bo u mnie ich sobie nie przypominam
U mnie klapa bagaznika nie zamyka ani nie otwiera centrala ale rozne wersje byly.
Pozdrwoka
dziubek
U mnie klapa bagaznika nie zamyka ani nie otwiera centrala ale rozne wersje byly.
Pozdrwoka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Nie znam się na tych siłownikach, ale skoro masz czujnik w przy bębenku zamka, a do sterowania całości jest centralka, to chyba najprostszy wystarczy. Wystarczy go podpiąć jak jak w drzwiach pasażera.
Jeśli masz inną centralkę, to sygnały też mogą być inaczej (np. osobno sygnał otwarcia i zamknięcia – dla ciebie to nawet prościej wtedy).
Ja się wpiąłem gdzieś w tą wiązkę w tle
PS. Szukałem zdjęcia drzwi od środka, ale jakoś mi nigdy nie przyszło do głowy zrobić... może kto inny wklei "przycisk"
EDIT:
To specjalne złącza do poduchy pasażera. Pod deską mam takie samo do kierownicy.
Jeśli masz inną centralkę, to sygnały też mogą być inaczej (np. osobno sygnał otwarcia i zamknięcia – dla ciebie to nawet prościej wtedy).
Ja się wpiąłem gdzieś w tą wiązkę w tle

PS. Szukałem zdjęcia drzwi od środka, ale jakoś mi nigdy nie przyszło do głowy zrobić... może kto inny wklei "przycisk"
EDIT:
dziubek napisał(a):co to za 2 kabelki a raczej zlaczki czerwona i niebieska
To specjalne złącza do poduchy pasażera. Pod deską mam takie samo do kierownicy.
Hmm u mnie takich nie kojaze a poduchy mam choc jakies czerwone pod kierownica idea 
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Ok, część podłączenia sterownika mam już za sobą – wyglądało to nieco inaczej, ale poszło bez większych problemów. Dziś po pracy powtórka z rozrywki, zostały mi do podłączenia migacze. Jeśli ktoś zna prosty i miły sposób jak to zrobić to będę wdzięczny za pomoc – gdzie się podpiąć, jak dojść do odpowiedniej kostki itp...
Zauważyłem również, że moja centralka ma dość słaby zasięg – muszę stać bezpośrednio przy samochodzie żeby otworzyć/zamknąć centralny zamek. Czy da się jakoś wzmocnić zasięg? Czy i jak macie podłączoną antenkę z centralki? U mnie jest to ok. 30 cm kawałek zaizolowanego przewodu, czy należy go gdzieś podłączyć albo przedłużyć?
Zauważyłem również, że moja centralka ma dość słaby zasięg – muszę stać bezpośrednio przy samochodzie żeby otworzyć/zamknąć centralny zamek. Czy da się jakoś wzmocnić zasięg? Czy i jak macie podłączoną antenkę z centralki? U mnie jest to ok. 30 cm kawałek zaizolowanego przewodu, czy należy go gdzieś podłączyć albo przedłużyć?
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Czesc
Migacze podlaczysz po stronie kierowcy a dokladnie za plastikiem ktory oslania bezpieczniki ( lub ewentualnie w nie mozesz sie wpiac jak dobrze kojaze) tylko nie pamietam ktory to byl kolor by sie wpiac , a co do zasiegu mozesz miec slaba baterie w nadajniku czesto w tanich zestawach sa dawane jakies baterie noname ktore szybko padaja , pozatym mniejszy zasieg mniejsza szansa zeskanowania sygnalu z pilota
Pozdrowka
dziubek
Migacze podlaczysz po stronie kierowcy a dokladnie za plastikiem ktory oslania bezpieczniki ( lub ewentualnie w nie mozesz sie wpiac jak dobrze kojaze) tylko nie pamietam ktory to byl kolor by sie wpiac , a co do zasiegu mozesz miec slaba baterie w nadajniku czesto w tanich zestawach sa dawane jakies baterie noname ktore szybko padaja , pozatym mniejszy zasieg mniejsza szansa zeskanowania sygnalu z pilota
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
KiRi napisał(a):Dziś po pracy powtórka z rozrywki
Pod deską zlokalizujesz (w okolicy centrali ABSu) taki moduł z napisem "FLASHER". To przerywacz kierunkowskazów i można się podpiąć pod kabelki które idą do lamp (tak jest moim zdaniem bezpieczniej, o ile oczywiście moduł który masz można obciążyć prądem żarówek). Na kabel podajesz masę i jedna strona auta się zapala. Dzięki temu można dołożyć dwa osobne obwody z bezpiecznikami i nie ma ryzyka że uwalony alarm pozbawi nas kierunków/awaryjnych. Tylko sobie nie zrób takie "optymalizacji", że ci będą oba kierunki się zapalać naraz
Antenki się nie podłącza do niczego, ani też nie przedłuża. Musi być w miarę możliwości prosto i najlepiej w pobliżu szyb, gdzie blacha tak nie wytłumia sygnału. Moja jest o 180 stopni zgięta zaraz na wyściu z obudowy i potem leci już prosto – i mam zasięg kilku (kilkunastu z niektórych stron) metrów, co mi wystarcza.
Powodzenia.
przeczytałem i dalej nie za bardzo rozumiem co mam kupic:/ jestem zielony z elektorniki itp.
KiRi jakbys mógł mi dokladnie napisac co mam kupic (moze jakis link...
) i jak to zamontowac to bylbym wdzieczny. Z góry dzienx!
KiRi jakbys mógł mi dokladnie napisac co mam kupic (moze jakis link...
moje cudeńko --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 28 lis 2006, 16:06
- Posty: 165
- Skąd: Czosnów k.W-wy
- Auto: 3 II 1.6 2010r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości