Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
Udało mi się ostatnio po wielu próbach podłączyć centralny zamek pod alarm. Na forum wyczytałem że trzeba dodatkowy siłownik kupić ale po paru próbach przekonałem się że wcale nie trzeba o ile się ma drzwiach kierowcy przycisk zamykający wszystkie drzwi. A więc trzeba się podłączyć kabelkiem do tego przycisku i wyprowadzić go za drzwi i do tego kabelka podłączyć zarówno kabel sterujący zamykaniem jak i kabel sterujący otwieraniem z centralki alarmu. Jest tylko jeden szkopuł na kablu zamykania trzeba zamontować opornik (taki sam jak montuje się przed diodę do diagnostyki komputera) i wtedy wszystko działa poprawnie tj. włączając alarm drzwi się zamykają a wyłączając się otwierają. Mam nadzieję że to się komuś przyda i nie będzie potrzeby wydawania dodatkowej kasy na siłownik 
Anade 
- Od: 28 lut 2005, 14:48
- Posty: 330
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95
brii napisał(a):A wiecie może czy da się jakoś tak podłączyć taki alarm:http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=44464667
żeby domykał szyby i szyberdach w MX3?
z tego co wiem to chyba trzeba mieć dodatkowe urządzenie do tego choc niektóre alarmy mają je wbudowane
p.s.
słyszałem dużo negatywnych opini na temat tego alarmu, ale spotkałem też i pozytywne (ale te byłu w mniejszości )
jak zamontujesz daj znać czy ci działa
Anade 
- Od: 28 lut 2005, 14:48
- Posty: 330
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95
no dokładnie wysoce podejzane jest że tak dużo funkcji za taką cenę a pozatym to są podróbki a nie orginały. proponuje poczytać opinie na stronie www.elektroda.pl
p.s.
ja zakupiłem alarm "elita", ale też kierowałem się tym czy alarm posiada certyfikat żeby nie było problemu z ubezpieczycielem.
p.s.
ja zakupiłem alarm "elita", ale też kierowałem się tym czy alarm posiada certyfikat żeby nie było problemu z ubezpieczycielem.
Anade 
- Od: 28 lut 2005, 14:48
- Posty: 330
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95
brii napisał(a):żeby domykał szyby i szyberdach w MX3?
Anade napisał(a):z tego co wiem to chyba trzeba mieć dodatkowe urządzenie
Zastanawiałem się kiedyś nad szyberkiem, i doszedłem do dość kłopotliwego wniosku. W mojej eFce mechanizm zamykania szyberdachu "mieli" tak długo jak długo wciśnięty jest przycisk zamykania (przy otwieraniu tak samo), więc chyba trzeba by albo jakiś dodatkowy wyłącznik odcinający zasilanie jak szyber się zamknie, albo jakąś czasówkę. A może poprostu coś jest z moim szyberkiem
Szyby to chyba prościej. Nie wiem jak jest z madzi, ale kiedyś spotkałem się w oplu z takim patentem, że odpowiednio długie przytrzymanie przycisku (coś koło 2 – 3s) powodowało zamknięcie się szyb do końca nawet po puszczeiu przycisku, więc teoretycznie mozna wykożystać impuls sterujący centralnym zamkiem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 3 lut 2005, 08:56
- Posty: 30
- Skąd: Nowa Ruda
- Auto: 323F '90 1.6 16V
Ciekawy bardzo dla mnie temat. W Scorpio mam ten problem rozwiazany i chce miec to samo w Mazdzie. Moja 323F jest z '93 roku czyli jak ustalilem BG. Mam fabryczny centralny zamek (przynajmniej tak mi sie wydaje) i chce kupic do tego alarm ktory wysteruje mi przy okazji tym zamkiem. Czy kots moze juz zakladal alarm do tego modelu
Czy jet taka mozliwosc aby wpiac sie do central zamka
Czy tez musze dokupic silownik ewentualnie wpac sie do przycisku w drzwiach kierowcy 
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
A z innej beczki. Ja w mojej Madzi mam alarm Cobra wpiety pod centralny i tylko jeden problem, bo w drzwiach kierowcy jest silownik master a w drzwiach pasazera slawe i przelacznik na zamku. Magicy ktorzy wpinami mi alarm odcieli bialy kabel od mastera, wtedy wszystko ladnie dziala z pilota ale nie dziala centralny z kluczyka, po spieciu kabla centralny probuje sie zamykac od razu i generalnie glupieje. Czy moze ktos ma problem jak to poprawic?
- Od: 7 cze 2004, 14:20
- Posty: 24
- Skąd: Racibórz
- Auto: Mazda 323 C r. 95 1.5 16V DOHC
Arek_323_C napisał(a):A z innej beczki. Ja w mojej Madzi mam alarm Cobra wpiety pod centralny i tylko jeden problem, bo w drzwiach kierowcy jest silownik master a w drzwiach pasazera slawe i przelacznik na zamku. Magicy ktorzy wpinami mi alarm odcieli bialy kabel od mastera, wtedy wszystko ladnie dziala z pilota ale nie dziala centralny z kluczyka, po spieciu kabla centralny probuje sie zamykac od razu i generalnie glupieje. Czy moze ktos ma problem jak to poprawic?
Ja mam tak samo. Po podłączeniu alramu wszystko działa Ok z pilota ale nie działa master w drzwiach kierowcy
- Od: 26 mar 2005, 17:54
- Posty: 21
- Skąd: B-ce
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 Z5 "97
Milo:) Ale moze ktos zna lekarstwo na ten problem?
- Od: 7 cze 2004, 14:20
- Posty: 24
- Skąd: Racibórz
- Auto: Mazda 323 C r. 95 1.5 16V DOHC
Arek_323_C napisał(a):Milo:) Ale moze ktos zna lekarstwo na ten problem?
musisz mieć cos pokecone z podłączeniem alarmu Nie przypuszczam żebyś miał inaczej rozwiązany centralny skoro między C a F z tego roku jakiś zasadniczych różnic w mechanice nie powinno być.
Ja mam alarm podłączony do centralnego za pomocą jednego kabla tzn z centralki alarmu dwa kable podpięte pod jeden z centralnego i wszystko dizała tak jak powinno
jak kupiłem auto to iało założony inny alarm i zle podpięty i właśnie nie wszystko działało z centralnym.
Arek opisz ile kabli do sterowania cenralnym masz w alarmie ( pewnie dwa ) i do ilu kabli z centralnego wpięte i czy zamykający przez opornik ?
Anade 
- Od: 28 lut 2005, 14:48
- Posty: 330
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95
Nie wiem tego, bo musialbym odszukac alarm a nawet nie wiem gdzie. Kabel ktory jest przeciety to bialy w drzwiach. Moze ktos ma opis do polskiej Cobry to pomoze mi w zidentyfikowaniu mi centralki.
- Od: 7 cze 2004, 14:20
- Posty: 24
- Skąd: Racibórz
- Auto: Mazda 323 C r. 95 1.5 16V DOHC
Potwierdzam – żadnych cięć przewodów od centrala tylko podłączenie do istniejących.
Sprawdzone w praktyce.
Sprawdzone w praktyce.
-
Gość
Hej Ssete
Generalnie wg instrukcji i schematów elektryki
najwięcej kłopotów było z podpięcim się pod czujniki w drzwiach oraz właśnie z centralem. Przy pierwszej próbie alarm był w stanie otworzyć drzwi a już nie potrafił zamknąć. W trakcie pracy rozebałem boczek drzwi i głowiłem się czemu działa z przycisku w drzwiach a bez przycisku ( tj. np po podłączeniu zwykłego przycisku) już nie dziala. Kumpel który mi pomagał wykapował że w przycisk jest wmontowany opornik i po próbe z opornikiem wszystko działa ( opornik akurat miałem taki jaki jest opisany na stronie klubowej do skonstruowania testera do doiagnostyki ). Pozniej z wtyczki w drzwiach pociągasz przewód i w ten jeden wpinasz dwa z centralki alarmu przyczym właśnie ten do zamykania przez oporniczek i powinno wszystko działać 
Generalnie wg instrukcji i schematów elektryki
Anade 
- Od: 28 lut 2005, 14:48
- Posty: 330
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95
Wszystko co jest potrzebne to sterownik radiowy, który ma dwa wyjścia: otwierające i zamykające. Idealnie jak są to przekaźniki do masy, to wtedy wystarczy tylko dołożyć rezystor (bodajrze 1,2k) i wpiąć się w kabelek od głównego przycisku blokady (w konsoli kierowcy).
A co do "charakterystycznej syreny", to połowa mojego osiedla ma takie. Mam wszystkie w nosie... Co najwyżej mogę rzucić cegłówką, jak zacznie wyć w środku nocy podczas deszczu.
A co do "charakterystycznej syreny", to połowa mojego osiedla ma takie. Mam wszystkie w nosie... Co najwyżej mogę rzucić cegłówką, jak zacznie wyć w środku nocy podczas deszczu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości