Problemy z odpalaniem !!! mazda mx-6 2,5 V6

Postprzez Sebunia » 29 sty 2007, 16:26

Witam! Mam problemy z odpalaniem auta, jednym słowem auto odpala kiedy ma kaprys :( Nie wiem od czego może to zależeć. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem ? Nie to ze cały czas, raz odpala raz nie:( Z tego co udało mi się ustalić po przegladnieciu, to iskra jest tylko tak jakby nie podawało na wtryski paliwa, zauważyłem ze problemy występuja w deszczowe dni i o dużej wilgotności powietrza, choć nie zawsze , np przez kilka dni jeździ, po czym nie odpali , postoii kilka dni wsiadam i pali na dyg , o co chodzi? Help! :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2007, 20:53
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 24v

Postprzez Grzyby » 29 sty 2007, 20:00

Użyj szukajki – są takie tematy

A ten skończy w koszu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez geriavid » 29 sty 2007, 21:59

Sebunia,
Sprawdź połączenia czujnika położenia wału korbowego –/CKP – Crankshaft position sensor/– kable, czy nie przetarta izolacja, a zwłaszcza konektor/ ten rozłącz , oczyść
i osusz- jest nieraz zalany płynem chłodzącym, bo wycieki spod korka wlewu płynu lub
jest zalany przy wlewaniu płynu/. Czujnik położony z lewej strony silnika,przy obudowie paska rozrządu mniej więcej w linii korka wlewu płynu chłodzacego. Ja tak miałem i po wykonaniu czynności jak wyżej jest OK od 1.5 roku.
Powodzenia
Geriavid
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez Sebunia » 31 sty 2007, 01:52

Siemka! DziekI Geriavid za porady, myslałem o tym ale wolałem zapytac na forum, co dwie głowy to nie jedna:) , wiesz co zastanawia mnie jedno, ostatnio jak zwykle przywaliła focha i nie odpaliła:(wiec spróbowałem stary numer z centralnym i po prostu zamknąłem ja i otworzyłem i zapaliła na dyg ale to nie zawsze działa, czasami .Myślałem rowniez o immobilajzerze.Acha mam jeszcze pytanko: co to jest konektor, gdzie on jest i jak sie go rozłacza?

Ale o co chodzi z ta szukajka? i co jest w nim nie tak?:( zreszta widze,ze ktos na niego odpowiedział i dostałem pare podpowiedzi
Only Japan Horse Power
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2007, 20:53
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 24v

Postprzez pawelc » 31 sty 2007, 12:26

mx-6 nie miała fabrycznego imobilajzeru chyba że masz alarm to odcięcie może być podłaczone ,ale w Twoim wypadku wystarczy tylko sprawdzić czy masz iskrę jak nie chce odpalić to naprowadzi Cię na trop
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Sebunia » 1 lut 2007, 02:45

ale według schematu ma imobilajzer, tylko ze w centralnym, a nie w kluczyku.Z iskra nie ma problemu, jest , sprawdzałem,
Only Japan Horse Power
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2007, 20:53
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 24v

Postprzez Sebunia » 1 lut 2007, 02:48

jak narazie autko obleciało 2 facherówi nie dali sobie z nim rady:(
Only Japan Horse Power
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2007, 20:53
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 24v

Postprzez pawelc » 1 lut 2007, 09:40

Sebunia jaki rocznik tej mx-6?,jeżeli masz iskrę to sprawdził bym w drugiej kolejności paliwko słychać pompę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez geriavid » 1 lut 2007, 16:02

Sebunia,
Przecież wszystko opisałem. Ten konektor to połączenie kabli poprzez wtyczki.
Swoją drogą nieraz trudno je rozłaczyć – trzeba się dobrze przyjrzeć jak są zbudowane
i wyczaić jak je rozłączyć lub potrenować na takiej samej, ale łatwiej dostępnej.
Oczywiście ten waściwy konektor jest na kablu wychodzącym z czujnika w okolicy obudowy rozrządu.
Powodzenia
Geriavid
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez waldii » 1 lut 2007, 22:07

Wysokie napiecie,od tego zacznij.Przede wszystkim moze byc nieszczelnosc na kopulce i cosik wilgoci sie tam dostaje
waldii
 

Postprzez Sebunia » 9 lut 2007, 18:13

Siema! no i jak stanęło tak stoi! Nie ma chęci na odpalenie:( Wszystko już sprawdziłem i dalej nie pali!!! Przewody wysokiego napiecia przegladniete, wszystko z nimi ok, zadnych przetarc nie widac, jak juz wczesniej wspominałem , z iskra nie ma problemów, wszystkie zlaczki przegladniete(wszystkie są suche ,nic nie zasniedziale , tak ze nie ma mowy o zawilgoceniu), z pompa paliwo tez wszystko ok, była sprawdzana aha numer z centralnym przestal dzialac , tak ze to chyba jednak nie omobilajzer.Jedyne co mi chyba zostało to czujnik położenia wału korbowego albo komputer, moze ma ktos odsprzedac albo pozyczyc ten czujnik, albo komputer, halp :( A moze ktos zna dobrego fachowca z okolic krosna lub z podkarpacia.
Only Japan Horse Power
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2007, 20:53
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 24v

Postprzez Sebunia » 9 lut 2007, 18:26

PS. wracajac do fachowca to najlepiej takiego, zeby byla mozliwosc podpiecia sie do komputera, moze tak uda sie ustalic problem!:)
Ah te kochane japonczyki, jak one maja napchane elektroniki!!!:):):)
Only Japan Horse Power
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2007, 20:53
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 24v

Postprzez LoB » 9 lut 2007, 19:18

problem/odpowiedz juz byla na forum... podpowiem tylko ze przyczyna najprawdopodobniej lezy w kopulce tudziez palcu...
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Sebunia » 10 lut 2007, 03:10

nie sadze zeby to byl problem z kopulka albo palcem, wtedy nie byloby iskry.Z iskra nie a problemu, jest caly czas, jak wykrece swieczki, to sa suche, tak jakby nie podawalo paliwa w tym momencie, z pompa paliwa tez raczej nie ma , bo przeciez jak auto odpali, to pracuje normalnie :(
Only Japan Horse Power
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2007, 20:53
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 24v

Postprzez Sebunia » 10 lut 2007, 03:14

dlarego wlasnie obstawiam jakis czujnik albo przekaznik. Z tego co mi podpowiedzial jeden z klubowiczow, to sprobuje sprawdzic jeszcze bledy na komputerze i ewentualnie je pokasowac, moze to cos pomoze :) l
Only Japan Horse Power
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2007, 20:53
Posty: 8
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 24v

Postprzez chudy » 10 lut 2007, 18:31

Niektóre "dokladane" alarmy mają zwykły przekaźnik jako zabezpieczenie przed odpaleniem, on może rozłączać pompę paliwa, zamykać jakiś elektrozawór lub cos w tym stylu i uniemożliwiać dostarczenie paliwa do wtrysków. Byc może dlatego do niedawna działał numer z centralnym – czasem odpalał na dotyk po zamknięciu i otwarciu drzwi – lecz teraz ten przekaźnik, który może istnieć (nia ma co do tego pewności) padl zupelnie, wypaliły mu się styki albo przestał działać. Dlatego caly czas blokuje paliwo. Poszukałbym centralki alarmu i sprawdzil wszystkie urządzenia które są do niej podpiete – zwyczajnie po kablach. Może tu tkwi problem.U mnie w "starej" :) GD wystarczyło połączyć dwa kabeliki i wszystko działało jak należy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6