Dodatki uszlachetniające do oleju?
marcin-o, gdybyś poczytał archiwum to znalazłbyś temat o likwidacji hałasujących HLA.
Nic tu nie pomagają oleje – to jest wada zaworka w pompie oleju. Wymieniasz i jest cisza.
Nic tu nie pomagają oleje – to jest wada zaworka w pompie oleju. Wymieniasz i jest cisza.
klub3 napisał(a): Czasami wymiana oleju lub zmiana na inny pomaga.
Z pewnoscia zalej sobie preparatem Liqu Moly do uciszania szklanek to zobaczysz ....


Tylko zaworek ..Pamietaj

..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Kolego Grzyby
Oczywiscie, że wymiana zaworka na pompie zapewne pomoże, ale nie zawsze HLA słychać jak sieczkarnie, moja opinia oparta była tylko na doświadczeniu.
Należy się zastanowić czy jak tylko zawory zaczą być słyszalne nawet lekko to natychmiast wymieniać zaworek. Może profilakycznie zalać silnik innego typu olejem np. z domieszką MoS2 albo środka do wyciszania zaworów i poczekać na efekty. Wiadomo że w ostateczności należy wymienić zaworek, jak to nie pomoże to można powymieniać zawory = zrobienie głowicy, a jak to nie pomoże to zmanć silnik, nooo a jak to nie pomoże to kupć nowe auto.
. To tytułem zartu. A tak naprawdę to wszystko zależy od użytkownika i stanu jego kiszeni.
Zmiana oleju na olej o trochę o innych parametrach ale nie skrajnie innych napewno nie zaszkozi, a może poprawić sytuację. Wiadomo że wielu z użytkowników aut , no kierowców wzasadzie też, często leje oleje z beczki – ponieważ niejednokrotnie się to opłaca bo warsztaty nie biorą kasy za wymianę w takim przypadku. A olej z beczki jak to olej z beczki – myśle że nawet warsztat tak do końca nie wie czy olej jest zgodny z opisem na beczce. Można iść dalej i stwierdzić, żę niejednokrotnie 10w40 jednego prodycenta to nie to samo co 10w40 u drugiego. Jaki z tego wniosek? ano taki że jak dobierzemy odpowiedni olej do auta to trzymajmy się go i nie wymieniajmy gdzie popadnie i na co popadnie, bo potem będzie zaskoczenie że nagle zaczęły stukać zawory, sapalanie oleju wzrosło itp. Wiem co pisze przerobiłem to na własnych autach i teraz nie kombinuje z olejami różnych marek i jakości – nie testuje za darmo olejów.
A co do czytania postów o HLA to czytałem i tak jak pisalem powyżej nie neguje wymany zawrka i tego że to pomoże ale forum ma taka specyfikę że można przekazać swoje doświadczenia w danym temacie – jednym to może się przydać innym nie, wkażdym razie to co napsałem napewno nie zaszkodzi.
Oczywiscie, że wymiana zaworka na pompie zapewne pomoże, ale nie zawsze HLA słychać jak sieczkarnie, moja opinia oparta była tylko na doświadczeniu.
Należy się zastanowić czy jak tylko zawory zaczą być słyszalne nawet lekko to natychmiast wymieniać zaworek. Może profilakycznie zalać silnik innego typu olejem np. z domieszką MoS2 albo środka do wyciszania zaworów i poczekać na efekty. Wiadomo że w ostateczności należy wymienić zaworek, jak to nie pomoże to można powymieniać zawory = zrobienie głowicy, a jak to nie pomoże to zmanć silnik, nooo a jak to nie pomoże to kupć nowe auto.


Zmiana oleju na olej o trochę o innych parametrach ale nie skrajnie innych napewno nie zaszkozi, a może poprawić sytuację. Wiadomo że wielu z użytkowników aut , no kierowców wzasadzie też, często leje oleje z beczki – ponieważ niejednokrotnie się to opłaca bo warsztaty nie biorą kasy za wymianę w takim przypadku. A olej z beczki jak to olej z beczki – myśle że nawet warsztat tak do końca nie wie czy olej jest zgodny z opisem na beczce. Można iść dalej i stwierdzić, żę niejednokrotnie 10w40 jednego prodycenta to nie to samo co 10w40 u drugiego. Jaki z tego wniosek? ano taki że jak dobierzemy odpowiedni olej do auta to trzymajmy się go i nie wymieniajmy gdzie popadnie i na co popadnie, bo potem będzie zaskoczenie że nagle zaczęły stukać zawory, sapalanie oleju wzrosło itp. Wiem co pisze przerobiłem to na własnych autach i teraz nie kombinuje z olejami różnych marek i jakości – nie testuje za darmo olejów.
A co do czytania postów o HLA to czytałem i tak jak pisalem powyżej nie neguje wymany zawrka i tego że to pomoże ale forum ma taka specyfikę że można przekazać swoje doświadczenia w danym temacie – jednym to może się przydać innym nie, wkażdym razie to co napsałem napewno nie zaszkodzi.
Ostatnio edytowano 9 lut 2007, 15:51 przez marcin-o, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 lut 2007, 11:22
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0i GE ASB '95
Marcin ( Pycia ) napisał(a):Z pewnoscia zalej sobie preparatem Liqu Moly do uciszania szklanek to zobaczysz ....
Tylko zaworek ..Pamietaj ! znam to z doswiadczenia
A ja wiem z doświadczenia, że po zmianie oleju HLA ucichły. A zaworki czasami się odzywają, gdy drivery jeżdzą Mazdą 70 km/h na V biegu. Jest to wytłumaczalne naukowo.
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
Kolega Marcin-0 w 100 % popieram. sprzedałem Vectrę bo brała olej. A ten sam olej zalany do Mazdy 626 GE skutkował sieczkarnią. Teraz Midland 10W-40 i cisza ( od 31.01. zupełna
!! – Mazda jest bardzo odporna na kontakt z barierką oddzielającą dwa pasy. Uwierzcie i nie sprawdzajcie.)

- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
witam wszystkich!
od dnia dzisiejszego zaczynam procedurę xado!
po pierwszej tubce i 50km jakby większe kopytko
ciąg dalszy nastąpi jutro jadę na kontrolę ciśnienia w tłokach.
postaram się relacjonować w miarę na bieżąco.
ps. xado jest dostepne w polsce od około 2 tyg.
włożyłem ulotkę na moj serwer: http://lewoczko.pl/images/stories//broszura xado1.pdf
od dnia dzisiejszego zaczynam procedurę xado!
po pierwszej tubce i 50km jakby większe kopytko
ciąg dalszy nastąpi jutro jadę na kontrolę ciśnienia w tłokach.
postaram się relacjonować w miarę na bieżąco.
ps. xado jest dostepne w polsce od około 2 tyg.
włożyłem ulotkę na moj serwer: http://lewoczko.pl/images/stories//broszura xado1.pdf
moja pierwsza mazda:) wcześniej toyota
- Od: 23 lut 2008, 00:38
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: 626GE lift '97 poj. 1840
dałem ciała.... nie sprawdziłem przed wlaniem...
wizyta u mechanika i... tragedia, ale nie z winy xado, 1 gar=13 2gar=13 3gar=3,5 4 gar=13
pan mechanik wysłał mnie żebym sobie policzył ile części będą mnie kosztowały i zbierał kasiorkę na robociznę.
na dniach dla pewności podjadę do innego doktorka żeby mi ciśnienie zmierzył.
odczucia po 1 tubce= troszke wiecej mocy jakby miała. zobaczymy dalej...
wizyta u mechanika i... tragedia, ale nie z winy xado, 1 gar=13 2gar=13 3gar=3,5 4 gar=13
pan mechanik wysłał mnie żebym sobie policzył ile części będą mnie kosztowały i zbierał kasiorkę na robociznę.
na dniach dla pewności podjadę do innego doktorka żeby mi ciśnienie zmierzył.
odczucia po 1 tubce= troszke wiecej mocy jakby miała. zobaczymy dalej...
moja pierwsza mazda:) wcześniej toyota
- Od: 23 lut 2008, 00:38
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: 626GE lift '97 poj. 1840
Ostatnio wpadl mi w reke Motor-Life, oczywiscie etykietka zachwala pod niebiosa ze robi to i tamto, krawaty wiaze, usuwa ciaze etc.
Pomyslalem, moze jakas publiczna debata czy ktos z was stosuje jakiekolwiek dodatki do silnika albo do ON np na zime albo profilaktycznie? jakie ma doswiadczenia?
Wszyscy znaja FORTE i to jedyne co jest potwierdzone empirycznie jako skuteczne, ktos stosuje cos innego?
Pomyslalem, moze jakas publiczna debata czy ktos z was stosuje jakiekolwiek dodatki do silnika albo do ON np na zime albo profilaktycznie? jakie ma doswiadczenia?
Wszyscy znaja FORTE i to jedyne co jest potwierdzone empirycznie jako skuteczne, ktos stosuje cos innego?
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
Zawsze stosowałem dodatki do paliw.
I mając benzyniaka i jeżdżąc dieslem. W benzyniaku widziałem i czułem efekty czyszczenia wtrysków (jeździłem na LPG który je skutecznie zalepiał) więc nie mam podstaw sądzić że w przypadku diesla działanie jest inne.
Raz na jakiś czas (zwykle co 5-10 kkm) zalewam którymkolwiek z ogólnodostępnych specyfików do czyszczenia wtrysków i układu zasilania w paliwo. A w zimie standardowo przy każdym tankowaniu dodaję albo Skyd'a a Diesel Protector (zależy co akurat mam pod ręką).
I mając benzyniaka i jeżdżąc dieslem. W benzyniaku widziałem i czułem efekty czyszczenia wtrysków (jeździłem na LPG który je skutecznie zalepiał) więc nie mam podstaw sądzić że w przypadku diesla działanie jest inne.
Raz na jakiś czas (zwykle co 5-10 kkm) zalewam którymkolwiek z ogólnodostępnych specyfików do czyszczenia wtrysków i układu zasilania w paliwo. A w zimie standardowo przy każdym tankowaniu dodaję albo Skyd'a a Diesel Protector (zależy co akurat mam pod ręką).
potwierdzam zdanie przydmówcy, że każdy z tych preparatów raczej nie zaszkodzi,
ale polecam tu, aby tak je stosować, jak producent przewiduje,
gdyż większe stężenie takiego specifiku w paliwie, może ale nie musi, podnosić temperature spalania, co może doprowadzić do uszkodzeń tłoków.
większośc tych płynów podnosi wartość centanową paliwa, co powoduje lekko poprawioną prace silnika
no a forte i podobne mają oczyszczać system wtryskowy...
pozdr.E.
ale polecam tu, aby tak je stosować, jak producent przewiduje,
gdyż większe stężenie takiego specifiku w paliwie, może ale nie musi, podnosić temperature spalania, co może doprowadzić do uszkodzeń tłoków.
większośc tych płynów podnosi wartość centanową paliwa, co powoduje lekko poprawioną prace silnika
no a forte i podobne mają oczyszczać system wtryskowy...
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a co powiecie o takim wynalazku jak modyfikator +
butelka tego specyfiku była nawet testowana w tvn turbo z pozytywnym skutkiem – testowano na skodzie octavii i ponoć mniej paliła, lepiej się zbierała itp a producent przewiduje utrzymanie tych parametrów przez ok 50 tys km
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
myslalem ze skomentujecie cos o ceramizerach i generalnie srodkach dodawanych do oleju silnikowego. Niektorzy producenci zachwalaja ze to wycisza jednostke, podnosi moc (to jest dobre
poprawia kompresje – tutaj bardziej bym sie bal ryzyka by wlac cos nieodpowiedniego,
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
grzybis napisał(a):myslalem ze skomentujecie cos o ceramizerach i generalnie srodkach dodawanych do oleju silnikowego. Niektorzy producenci zachwalaja ze to wycisza jednostke, podnosi moc (to jest dobrepoprawia kompresje – tutaj bardziej bym sie bal ryzyka by wlac cos nieodpowiedniego,
modyfikator + jest właśnie takim środkiem wlewanym do silnika podobnie jak ceramizer
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
grzybis napisał(a):myslalem ze skomentujecie cos o ceramizerach i generalnie srodkach dodawanych do oleju silnikowego. Niektorzy producenci zachwalaja ze to wycisza jednostke, podnosi moc (to jest dobrepoprawia kompresje – tutaj bardziej bym sie bal ryzyka by wlac cos nieodpowiedniego,
Tutaj to generalnie robią nas w bolo.
Jedyny specyfik który wiem że działa to Moto Doktor. Tylko że do swojego auta w życiu bym tego nie wlał ...
Jak auto ma padnięty silnik to generalnie po najdziwniejszych specyfikach może mu się poprawić.
Natomiast do zdrowego silnika w życiu bym nic nie lał.
Jedyny wyjątek to płukanka do oleju (przed jego wymianą).
Grzyby napisał(a):Jedyny specyfik który wiem że działa to Moto Doktor. Tylko że do swojego auta w życiu bym tego nie wlał ...
ale to srodek do oleju dla silnikow o krotkiej lini zycia, raczej..
P.S.
kiedys widzialem, jak spuszczono olej silnikowy z auta z USA,
to w pojemniku utworzyl sie prawie metrowej wyskosci sopel, taki w gore ..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
grzybis napisał(a):zy ktos z was stosuje jakiekolwiek dodatki do silnika albo do ON
Co 10 tys. km wlewam Forte (wcześniej wlewałem STP) do ropy. Zimą nie dodaje innych środków.
Przy wymianie oleju robię płukankę.
Osobiście jestem w jakiś sposób przekonany do tych specyfików i odczuwam ich działanie, więc wiem, że będę je nadal stosował.
- Od: 30 lis 2009, 11:35
- Posty: 96
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.
a jaką płukankę stosujesz??
ja nie wiem co myśleć o ceramizerach.... moto doktora bym nie wlał w silnik
na forum hondy był user, który kupił Accorda chodzącego jak pszczółka...2 tyg potem silnik zdechł- po zdjęciu pokrywy zaworowej wszystko oblepione było jakby czarną smołą... taki efekt dają specyfiki pokroju motodoktor- ale ponoć ceramizery i modyfikator + to inna półka
ja nie wiem co myśleć o ceramizerach.... moto doktora bym nie wlał w silnik
na forum hondy był user, który kupił Accorda chodzącego jak pszczółka...2 tyg potem silnik zdechł- po zdjęciu pokrywy zaworowej wszystko oblepione było jakby czarną smołą... taki efekt dają specyfiki pokroju motodoktor- ale ponoć ceramizery i modyfikator + to inna półka
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Na temat produktów typu ceramizer była mowa już w latach 80 a temat poruszyli nawet panowie Kurek i Kamiński w programie Sonda http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7fo ... re=related 7:49 minuta programu. Wogóle ten odcinek Sondy poświęcony jest olejom silnikowym polecam obejrzeć całość.
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki