Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA
z5 nie jest taki zly, pierscienie sa do pupy ale tuleje zarabiscie mocne,mozna wymieniac pierscienie i ich nie ruszac
dla gazownikow, emerytow oraz fanow norm olejowych polecam pierscienie Primy (polskie) zamiast 3 czesciowgo pierscienia olejowego dobieraja standardowy ,samochod nie bierze grama oleju
zawory sa zeczywiscie cienkie
ale mozna zfrezowac gniazda i wstawic np. niezniszczalne z BP
ogolnie najwytrzymalszym silnikim mazdowym jest .1.3 z BG
nie mozna go zakatowac w zaden sposob . jest odporny na wszystko,praktycznie niezniszczalny
dla gazownikow, emerytow oraz fanow norm olejowych polecam pierscienie Primy (polskie) zamiast 3 czesciowgo pierscienia olejowego dobieraja standardowy ,samochod nie bierze grama oleju
zawory sa zeczywiscie cienkie
ale mozna zfrezowac gniazda i wstawic np. niezniszczalne z BP
ogolnie najwytrzymalszym silnikim mazdowym jest .1.3 z BG
nie mozna go zakatowac w zaden sposob . jest odporny na wszystko,praktycznie niezniszczalny
- Od: 8 wrz 2006, 19:27
- Posty: 74
- Auto: st162
A gzdie tak tanio ten Mobil udesky? Ja pochodze z Wrocka ( urodziłem się i mieszkałem tam 25 lat) więc miasto trochę znam
. chętnie bym gdzieś tam wymienił olej! A może jeszcze znasz tam kogoś od alarmów dobrego bo jade dzis właśnie do wrocka do rodziny!!! 

"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
?????
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
- Od: 1 sie 2006, 22:06
- Posty: 41
- Skąd: Gliwice
- Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM
szuszen napisał(a):A gzdie tak tanio ten Mobil udesky
A tak tanio to w twoim i moim wojewodztwie czyli na Slasku z tym ze ja wymieniam w Cieszynie we Wrocku jeszcze niewymienialem wiec niewiem jakie tu sa ceny. Ja zaplacilem tyle za 3l oleju, filtr oleju + wymiana.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
witam ja co prawda mam auto 2 tyg i ma przejechane 180 tys papiery są przebieg prawdziwy silnik nigdy nie ruszany olej hmmm wuj powiedzial ze 0.5l oleju na 10tys jak wleje to bedzie max
krystian
- Od: 20 sty 2007, 17:12
- Posty: 10
- Skąd: szczecin
- Auto: 323c 1.5 16v 95 r.
<nowy> Witam wszystkich
Planuje kupic 323c , silnik z5 – uszkodzony. Sprzedajacy powiedzial, ze jest wypalona dziura w jednym z tlokow.Przebieg w roczniku `95 podobno 80 000. Jak ktos ma doswiadczenia z tegorodzaju usterka to prosze o odpowiedz. Interesuja mnie elementy, ktore trzeba byloby wymienic, ich koszt itp.... Moze lepiej oplaca sie kupic caly silnik??? ps. autko ma automatyczna skrzynie biegow – moze ma ktos doswiadczenie z tego rodzaju skrzynka??
Pozdrawiam
<matti21sk@wp.pl> gg1200445
Planuje kupic 323c , silnik z5 – uszkodzony. Sprzedajacy powiedzial, ze jest wypalona dziura w jednym z tlokow.Przebieg w roczniku `95 podobno 80 000. Jak ktos ma doswiadczenia z tegorodzaju usterka to prosze o odpowiedz. Interesuja mnie elementy, ktore trzeba byloby wymienic, ich koszt itp.... Moze lepiej oplaca sie kupic caly silnik??? ps. autko ma automatyczna skrzynie biegow – moze ma ktos doswiadczenie z tego rodzaju skrzynka??
Pozdrawiam
<matti21sk@wp.pl> gg1200445
-
matti21sk
Zapomnij!
Dość, że Z5 (i to jeszcze z dziurą), to jedszcze na dodatek w automacie.
To jest tak, jakbyś w zimę wyjechał na oblodzoną drogę w letnich łysych oponach... Krótko mówiąc: szukasz kłopotów i nie masz gdzie wtopić pieniędzy...
Jeśli chcesz kupić 323, to z silnikiem BP (323F 1,8) albo B3 (323C 1,3).
Powodzenia
..::GofNet::..
PS. Poczytaj sobie na FORUM o Z5, zanim cokolwiek kupisz...
Dość, że Z5 (i to jeszcze z dziurą), to jedszcze na dodatek w automacie.
To jest tak, jakbyś w zimę wyjechał na oblodzoną drogę w letnich łysych oponach... Krótko mówiąc: szukasz kłopotów i nie masz gdzie wtopić pieniędzy...
Jeśli chcesz kupić 323, to z silnikiem BP (323F 1,8) albo B3 (323C 1,3).
Powodzenia
..::GofNet::..
PS. Poczytaj sobie na FORUM o Z5, zanim cokolwiek kupisz...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Zapomnij!
Dość, że Z5 (i to jeszcze z dziurą), to jedszcze na dodatek w automacie.
Że do Z5 masz zastrzeżenia to rozumiem, sam mam, ale dlaczego automatyczną skrzynię biegów postrzegasz jako minus? Jeździłem kilka lat automatem i chętnie bym do takiej skrzyni wrócił. To typowe polskie myślenie. Przy kupnie za automat trzeba słono zapłacić, a przy odsprzedaży jeszcze musisz zejść dodatkowo z ceny bo to automat. A niby dlaczego? Jak kupujesz auto z klimatyzacją to też chcesz z tego względu mniej za nie zapłacić?
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Dzieki za podpowiedz!
Poczytalem na forum troszke o silnikach Z5 – zniechecilem sie do nich ( oczywiscie sa wyjatki). A co do automatu – to lubie troszke poprzeciagac biegi, co niestety w automacie niestety nie wychodzi
Poczekam jeszcze miesiac, moze cos ciekawego ze szkopow przywioza laweciarze
pozdro
! 
Poczytalem na forum troszke o silnikach Z5 – zniechecilem sie do nich ( oczywiscie sa wyjatki). A co do automatu – to lubie troszke poprzeciagac biegi, co niestety w automacie niestety nie wychodzi
Poczekam jeszcze miesiac, moze cos ciekawego ze szkopow przywioza laweciarze
pozdro

-
matti21sk
Z punktu widzenia użyteczności automat jest świetny. To rewelacyjny pomysł i uważam, że w każdym samochodzie powinien być montowany seryjnie automat z sekwencją gdyby... No właśnie. Jako rozwiązanie jest extra, ale jeśli chodzi o osiągi, spalanie, awaryjność i ewentualne koszta napraw, to automat jest dalece w tyle od doskonałości. Może w X9M na KL-ZEM jest ogromną zaletą tego modelu i nie posiada wad, tudzież nie jest awaryjna, lecz nad innymi automatami Mazdy bym się grubo zastanawiał. Zresztą nie tylko Mazdy. Bez wahania kupiłbym Hondę Legend, Mazdę X9M, Mercedesa S klasa, Toyotę Camry w automacie, bo wiem, że auta tej klasy są na tyle dopracowane i oparte o elementy wysokiej jakości, iż awarii mimo wszystko bym się nie spodziewał. Choć nie ulega wątpliwości, że różne (za przeproszeniem) badziewie lubuje chadzać po ludziach...
To tak, jak z tym tekstem: "Ojciec zrobił na próbę i zapomniał zabić". Podobnie jest z Z5...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
To jedyne benzyniaki Mazdy, których z czystym sumieniem nie można polecić. Pozostałe jednak, to już całkiem inna kategoria...matti21sk napisał(a):Poczytalem na forum troszke o silnikach Z5 – zniechecilem sie do nich
To tak, jak z tym tekstem: "Ojciec zrobił na próbę i zapomniał zabić". Podobnie jest z Z5...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Z punktu widzenia użyteczności automat jest świetny. To rewelacyjny pomysł i uważam, że w każdym samochodzie powinien być montowany seryjnie automat z sekwencją gdyby... No właśnie. Jako rozwiązanie jest extra, ale jeśli chodzi o osiągi, spalanie, awaryjność i ewentualne koszta napraw, to automat jest dalece w tyle od doskonałości. .
Zgadzam się ze wszystkim oprócz awaryjności. Prawidłowo uzytkowane skrzynie automatyczne są drugim po silniku najtrwalszym elementem samochodu. Ich awaryjność w Polsce można wytłumaczyć tym, że większość samochodów jest powypadkowa, a w tej kwestii automat jest dość delikatny. Poza tym przeczytałem w którymś z magazynów mot. opinię, że sprzegło i manualna skrzynia biegów to najbardziej archaiczne elementy obecnych samochodów. Przy wszechobecnej elektronice i automatyce ręczna skrzynia biegów to relikt z innej epoki.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Może ich awaryjność w Polsce i złe doświadczenia dużej grupy zainteresowanych wynika również i ze złej eksploatacji. Różnie przecież bywa z wymianą "płynów ustrojowych". Niektórzy nigdy nie poznają swojego pojazdu na tyle, na ile powinni. Większość z posiadaczy Mazd nawet nie wie, w jakim zakresie jest max moment obrotowy i moc.
Zamochody ekskluzywne zazwyczaj są "jeżdzone" przez osoby, które mają już nabyte doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi. Poza tym ich jakość i trwałość jest wyższa. Natomiast tanie trójki są zrobione oszczędniej i delikatniej. Choć w obu przypadkach obowiązuje japońska jakość, to jednak odnoszę dziwne wrażenie, iż Ci, którzy mają ciężką nogę jeżdzą właśnie tymi tańszymi, niżli droższymi autami.
Reasumując: Skrzynie automatyczne są dobrym rozwiązaniem, lecz w autach klasy wyższej. Mając automat trzeba o niego dbać oraz umieć nim jeździć. Dodatkowo uważam, iż
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Zamochody ekskluzywne zazwyczaj są "jeżdzone" przez osoby, które mają już nabyte doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi. Poza tym ich jakość i trwałość jest wyższa. Natomiast tanie trójki są zrobione oszczędniej i delikatniej. Choć w obu przypadkach obowiązuje japońska jakość, to jednak odnoszę dziwne wrażenie, iż Ci, którzy mają ciężką nogę jeżdzą właśnie tymi tańszymi, niżli droższymi autami.
Reasumując: Skrzynie automatyczne są dobrym rozwiązaniem, lecz w autach klasy wyższej. Mając automat trzeba o niego dbać oraz umieć nim jeździć. Dodatkowo uważam, iż
Niestety większość z nas tylko na takie stać...Mumin napisał(a):większość samochodów jest powypadkowa, a w tej kwestii automat jest dość delikatny.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Zgadzam się z tym, że generalnie silniki Mazdy są bardzo żywotne i niemalże nie zawodne. Cała rodzina mojej bratowej,odkąd pamiętam, jeździ Mazdami i zawsze zachwalali silniki. Mojej stuknęło 150.000 i jedyne co będzię do wymiany, to wał, bo już daje o sobie znać. Poza tym bez zarzutów chodzi, jednak oleju również dużo bierze – ok. 5 litrów na ok. 15.000km.
- Od: 26 sty 2007, 00:10
- Posty: 10
- Skąd: Stalowa Wola/Warszawa
- Auto: Mazda 323f 1.8 16V
matti21sk napisał(a):Przebieg w roczniku `95 podobno 80 000.
Pablo24 napisał(a): Mojej stuknęło 150.000
Pablo24 napisał(a):Poza tym bez zarzutów chodzi, jednak oleju również dużo bierze – ok. 5 litrów na ok. 15.000km.
matti21sk, do tego przebiegu przed 80 000 dodaj 3 lub 4 co najmniej.Mam rocznik 95 i kupiłem z uszkodzonym silnikiem przy przebiegu 93 tys. km. ? podobno był źle założony pasek rozrządu podczas wymiany serwisowej i przeskoczył podczas jazdy, i tak w to nie wierzę.Silnik przeszedł remont na częściach nawet nie wiem jakich dokładnie ; wszystko robił mój Ojciec (mechanik ) w garażu. Przejechałem od remontu 25 tys.km. i Z5 bierze oleju ok 1.0- 1.2 litra na 10 tys. km. Remont kosztował mnie 850 PLN- to części,planowanie głowicy , robocizna darmowa. Do tej pory pamiętam wypowiedź taty-" poskładałem to wszystko, połączyłem wszystkie kabelki tam gdzie miały być"– nie miał żadnego manuala-zasiadł za kierownicą, przekręcił kluczyk i Madzia zapaliła od pierwszego razu.
Jeżdżę moją 323C od czerwca 2005 i jedyną awarią była spalona żarówka od świateł mijania.
I zużycie oleju
Pablo24, 5 litrów na 15 tys.
- Od: 31 maja 2006, 21:43
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: MX5 1.8 Miracle , Honda Civic Sport
andi68 napisał(a):Pablo24, 5 litrów na 15 tys. to koniec silnika.
andi68 przesadzasz
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
jesli chodzi o ceramizer mozecie zobaczyc http://media.putfile.com/ceramizer
- Od: 16 sty 2007, 20:48
- Posty: 76
- Skąd: Gdańsk/Giżycko
- Auto: 6 GY 2.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości