Prosze o schemat, ewentualnie sesję zdjęciową instalacji klimy.
1, 2
No więc zakupiłem kompletna a może nawet (nad)kompletną klimatyzację do mojej mazdy. Teraz najgorsze czyli trzeba to zainstalować. I tu zgłaszam się z prośbą do was. Jeśli ktoś posiada schemat klimatyzacji do mojej mazdy proszę o przesłanie go na maila daniel.kondracki@interia.pl . Aby mieć ogólny obraz jak to ma wyglądać w samochodzie mam ogromną prośbę do kogoś aby zrobił mi kilkanaście zdjęć zainstalowanej klimatyzacji. Będzie to bardzo pomocne. Zdjęcia także poproszę na maila. Mogą być dużych rozmiarów nie stanowi to dla mnie problemu.
Z przebiegu instalacji zamierzam zrobić małą sesję zdjęciową może to komuś pomoże w przyszłości.
Dla zobrazowania problemu załączam poniżej zdjęcie tego co kupiłem. Pozdrawiam.
PS. Uwaga zdjęcie jest dużego rozmiaru około 1,5 mb proszę o cierpliwość. Jest to tylko link, zrobiłem tak aby nie obciążać wczytywania forum.
http://kondor71.w.interia.pl/szablon_ob ... CN4380.jpg Całość
http://kondor71.dl.interia.pl/szablon_o ... CN4695.jpg Rurki
Z przebiegu instalacji zamierzam zrobić małą sesję zdjęciową może to komuś pomoże w przyszłości.
Dla zobrazowania problemu załączam poniżej zdjęcie tego co kupiłem. Pozdrawiam.
PS. Uwaga zdjęcie jest dużego rozmiaru około 1,5 mb proszę o cierpliwość. Jest to tylko link, zrobiłem tak aby nie obciążać wczytywania forum.
http://kondor71.w.interia.pl/szablon_ob ... CN4380.jpg Całość
http://kondor71.dl.interia.pl/szablon_o ... CN4695.jpg Rurki
Ostatnio edytowano 21 sty 2007, 21:36 przez Kondore, łącznie edytowano 1 raz
Moja żona jest zazdrosna o Madzię...
- Od: 15 lut 2005, 23:35
- Posty: 35
- Skąd: Łuków
- Auto: 323f 15 16v DOHC `94
Kondore napisał(a):No więc zakupiłem kompletna a może nawet (nad)kompletną klimatyzację do mojej mazdy. Teraz najgorsze czyli trzeba to zainstalować. I tu zgłaszam się z prośbą do was. Jeśli ktoś posiada schemat klimatyzacji do mojej mazdy proszę o przesłanie go na maila daniel.kondracki@interia.pl . Aby mieć ogólny obraz jak to ma wyglądać w samochodzie mam ogromną prośbę do kogoś aby zrobił mi kilkanaście zdjęć zainstalowanej klimatyzacji. Będzie to bardzo pomocne. Zdjęcia także poproszę na maila. Mogą być dużych rozmiarów nie stanowi to dla mnie problemu.
Z przebiegu instalacji zamierzam zrobić małą sesję zdjęciową może to komuś pomoże w przyszłości.
Dla zobrazowania problemu załączam poniżej zdjęcie tego co kupiłem. Pozdrawiam.
PS. Uwaga zdjęcie jest dużego rozmiaru około 1,5 mb proszę o cierpliwość. Jest to tylko link, zrobiłem tak aby nie obciążać wczytywania forum.
http://kondor71.w.interia.pl/szablon_ob ... CN4380.jpg
Tak na oko, to brakuje skraplacza, czyli inaczej chłodnicy klimatyzacji.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Zgadza się brakuje skraplacza – z tego co widać na tym zdjęciu brakuje również dwóch przekaźników elektrycznych (normalnie w aucie są zamontowane na kielichu lewego amortyzatora pod maską stojąc przodem do auta) wydaje mi się także że brakuje przynajmniej jednego przewodu freonowego łączącego sprężarkę z parownikiem. Wszystkie wiązkie elektryczne nie będą Ci potzebne bo masz juz wszystko w aucie zamontowane seryjnie
Ja aktualnie również montuję klimę w swojej BA i służę radą, pomocą i fotkami tego co mam, w razie czego wal na priva lub GG
Hickx – to ja jestem ten gość na którego prośbę robiłeś te fotki![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ja aktualnie również montuję klimę w swojej BA i służę radą, pomocą i fotkami tego co mam, w razie czego wal na priva lub GG
Hickx – to ja jestem ten gość na którego prośbę robiłeś te fotki
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Skraplacz jest panowie tylko jest zapakowany w folię ochronną pod ta gazetą w rogu
Co do reszty nie jestem pewien co i jak. Jesli trzeba zrobie wiecej zdjec aby było wszystko widac. Mam nadzieje ze te rurki da sie gdzieś dostać lub dorobić?
Moja żona jest zazdrosna o Madzię...
- Od: 15 lut 2005, 23:35
- Posty: 35
- Skąd: Łuków
- Auto: 323f 15 16v DOHC `94
Kondore napisał(a):Skraplacz jest panowie tylko jest zapakowany w folię ochronną pod ta gazetą w roguCo do reszty nie jestem pewien co i jak. Jesli trzeba zrobie wiecej zdjec aby było wszystko widac. Mam nadzieje ze te rurki da sie gdzieś dostać lub dorobić?
Skoro masz skraplacz to może masz też ten przewód, może go poprostu nie widać na tym zdjęciu w tym gąszczu przewodów.
Co co dorobienia to raczej ciężka sprawa bo jest on w połowie elastyczny w połowie sztywny a dodatkowo połączenie ze sprężarką jest nietypowe, o ile rzeczywiście go nie masz to lepiej poszukać i dokupić liczą za to od 50 do 100 PLN ja zapłaciłem za wszystkie przewody freonowe 250 zeta a i tak część nie pasuje... tylko mam ten komfort że pracuje w firmie która zajmuje się klimą w sklepach, mieszkaniach itp i chłopaki z montażu dorabiają mi i sztukują co mi potrzeba za free
Maciek 251 Więc bede wiedział do kogo sie zwracać w razie problemów z przewodami.
EDIT: Tutaj i w pierwszym poście dołożyłem zdjęcie rurek które mam w komplecie.
Czy to wszystkie jakie są mi potrzebne?
http://kondor71.dl.interia.pl/szablon_o ... CN4695.jpg
EDIT: Tutaj i w pierwszym poście dołożyłem zdjęcie rurek które mam w komplecie.
Czy to wszystkie jakie są mi potrzebne?
http://kondor71.dl.interia.pl/szablon_o ... CN4695.jpg
Moja żona jest zazdrosna o Madzię...
- Od: 15 lut 2005, 23:35
- Posty: 35
- Skąd: Łuków
- Auto: 323f 15 16v DOHC `94
Tak to są wszystkie potrzebna rurki, ale jest jeden zonk – to są rurki do anglika a tam parownik jest po drugiej stronie auta – tam gdzie w normalnej wersji jest pompa hamulcowa, wykorzystasz może z jeden lub dwa i to nie wiem do końca czy Ci się uda je odpowiednio powyginać, wiem bo sam dostałem gratis rurki do anglika jak kupowałem sprężarkę – nie pasują.
I tu rodzi się następne pytanie – czy parownik też jest z tej wersji, mam na myśli anglika, bo jeżeli tak to nie wiem czy spasuje – wg mnie raczej nie bo jest pewnie lustrzanym odbiciem wersji z kontynentalnej europy, lepiej zdemontuj schowek i sprawdż czy pasuje, jak ja kupowałem parownik to nikt ze sprzedających nie dawał mi gwarancji że z anglika podejdzie do mojego auta, dołożyłem więc 100 PLN i kupiłem pewniaka.
I tu rodzi się następne pytanie – czy parownik też jest z tej wersji, mam na myśli anglika, bo jeżeli tak to nie wiem czy spasuje – wg mnie raczej nie bo jest pewnie lustrzanym odbiciem wersji z kontynentalnej europy, lepiej zdemontuj schowek i sprawdż czy pasuje, jak ja kupowałem parownik to nikt ze sprzedających nie dawał mi gwarancji że z anglika podejdzie do mojego auta, dołożyłem więc 100 PLN i kupiłem pewniaka.
Maciek 251 napisał(a):Tak to są wszystkie potrzebna rurki, ale jest jeden zonk – to są rurki do anglika a tam parownik jest po drugiej stronie auta – tam gdzie w normalnej wersji jest pompa hamulcowa, wykorzystasz może z jeden lub dwa i to nie wiem do końca czy Ci się uda je odpowiednio powyginać, wiem bo sam dostałem gratis rurki do anglika jak kupowałem sprężarkę – nie pasują.
I tu rodzi się następne pytanie – czy parownik też jest z tej wersji, mam na myśli anglika, bo jeżeli tak to nie wiem czy spasuje – wg mnie raczej nie bo jest pewnie lustrzanym odbiciem wersji z kontynentalnej europy, lepiej zdemontuj schowek i sprawdż czy pasuje, jak ja kupowałem parownik to nikt ze sprzedających nie dawał mi gwarancji że z anglika podejdzie do mojego auta, dołożyłem więc 100 PLN i kupiłem pewniaka.
Tak wiem koleś jak mi sprzedawał powiedział ze nie wszystkie mogą pasować. Natomiast parownik jest z niemca podobnie jak wentylator. Co do tych rurek to własnie mnie to martwi.
Hickx- o jak duzej stracie mowisz? Przeraziłes mnie
Moja żona jest zazdrosna o Madzię...
- Od: 15 lut 2005, 23:35
- Posty: 35
- Skąd: Łuków
- Auto: 323f 15 16v DOHC `94
Z miejsca do wymiany masz filtr/osuszacz (taka puszka mocowana na skraplaczu. Dobrze go widać na zdjęciu poniżej po prawej.
http://kondor71.dl.interia.pl/szablon_obrazki/DSCN4695.jpg
Po zdemontowaniu, nawet jeśli był sprawny, to w ciągu 2h stracił swe właściwości i jest konieczny zakup nowego ori bądź uniwersalnego za ok 100 zł.
Ja jadę jutro na nabicie klimy w swojej BG
Co do rurek to częśc napewno nie będzie pasować, jednak alu się w miarę łatwo modeluje (oczywiście z rozsądkiem)
Na allegro można spokojnie dostać takie rurki za mała kwotę. Ew zakład montujący klimę może coś pokombinować..
Z niepotwierdzonych danych to kilkanaście % mocy i o ok 20% większe spalanie
http://kondor71.dl.interia.pl/szablon_obrazki/DSCN4695.jpg
Po zdemontowaniu, nawet jeśli był sprawny, to w ciągu 2h stracił swe właściwości i jest konieczny zakup nowego ori bądź uniwersalnego za ok 100 zł.
Ja jadę jutro na nabicie klimy w swojej BG
Co do rurek to częśc napewno nie będzie pasować, jednak alu się w miarę łatwo modeluje (oczywiście z rozsądkiem)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Na allegro można spokojnie dostać takie rurki za mała kwotę. Ew zakład montujący klimę może coś pokombinować..
Kondore napisał(a):o jak duzej stracie mowisz?
Z niepotwierdzonych danych to kilkanaście % mocy i o ok 20% większe spalanie
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin napisał(a):Po zdemontowaniu, nawet jeśli był sprawny, to w ciągu 2h stracił swe właściwości i jest konieczny zakup nowego ori bądź uniwersalnego za ok 100 zł.
Na allegro nie mogę nic znaleźć ale jeszcze jest czas. Czyli jak twierdzisz może być uniwersalny. Gdzie takie coś dostać i czego szukać aby pasowało?
Moja żona jest zazdrosna o Madzię...
- Od: 15 lut 2005, 23:35
- Posty: 35
- Skąd: Łuków
- Auto: 323f 15 16v DOHC `94
Kondore napisał(a):Na allegro nie mogę nic znaleźć ale jeszcze jest czas.
Tutaj akurat tego bym nie szukał.
Kondore napisał(a):twierdzisz może być uniwersalny
Jutro uzyskam pewność
Kondore napisał(a):Gdzie takie coś dostać i czego szukać aby pasowało?
Jak będziesz mieć zmontowaną całą klimę z wolnymi dwoma rurkami biegnącymi do tego filtra/osuszacza to zakładasz dwa baloniki/kawałki folii na te końce, uszczelniasz to i jedziesz do zakładu zajmującego się klimami ze starym osuszaczem w rączce gdzie pytasz jaka jest cena ori oraz uniwersalnego filtra ( z reguły tańszego od ori).
Dla porównania: do mojego autka, czyli starszego od twojego w głównej hurtowni zaopatrującej cały kraj w takie filtry krzyknęli ~200zł + VAT za ori (choć praktycznie jest on nie do dostania), zaś uniwersalny: 120zł z VAT czyli 93,6zł netto.
Acha – taki filtr "teoretycznie" powinno się wymieniać max co dwa lata, a już koniecznie przy rozszczelnieniu układu nawet na 2h. Zamiana więc ori na uniwersalny to korzyść także przy następnej ew. wizycie.
U mnie akurat jest potrzebna modyfikacja jednej rurki, bo średnica się nie zgadza o część milimetra. Zakład jednak ma to zrobić gratis i dlatego pisałem wcześniej że oni mogą mieć narzędzia niezbędne do modyfikacji instalki z anglika.Jutro dam znać co z tego wyszło.
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Mumin napisał(a):Chyba przed, ale musiałbym sprawdzić.
Zgadza się, jest przed chłodnicą cieczy, czyli stojąc przodem do auta najpierw masz skraplacz klimy a za nią chłodnice silnika.
Orin napisał(a):Witam. Nabicie klimy przesunąłem na czwartowy poranek, gdyż wypadł mi dziś pilny wyjazd... Dam znać jak będzie gotowa. Pzdr
Moim zdaniem nabijanie klimatyzacji o tej porze roku jest trochę bez sensu. Niewiele potem sprawdzisz bo w takich temperaturach (a idą niższe) klima nie chce działać – włącza się na kilka sekund i wyłącza.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mumin napisał(a):Moim zdaniem nabijanie klimatyzacji o tej porze roku jest trochę bez sensu.
Gdyby nie zniżka "zimowa" wynosząca 20% od końcowej ceny to pewnie bym sobie teraz darował
Mumin napisał(a):Niewiele potem sprawdzisz bo w takich temperaturach (a idą niższe) klima nie chce działać
Zgadza się, lecz w gruncie rzeczy w tej instalce już nie ma co sprawdzać, poza tym co już sprawdziłem, czyli:
– drożność całego układu czynnika chłodniczego
– szczelność całego układu (wymontowałem z dawcy sprawną, działającą klimę
– cała elektryka już działa (elektrozawór doprowadzający więcej powietrza gdy A/C jest włączona, cała wiązka i przycisk)
– czujnik umieszczony na wymienniku ciepła działa prawidłowo (rozwiera układ przy 0.3-0.7 stopnia C )
– wymiennik z kabiny został wymyty i wyczyszczony (w BG oryginalnie nie ma filtru pyłkowego... to znaczy już jest
Jak widzisz, za wyjątkiem zamontowania nowego filtra/osuszacza, sprawdzeniem szczelności po swapie i nabiciu klimy nie zostało w sumie nic do zrobienia

Mumin napisał(a):włącza się na kilka sekund i wyłącza
Od tego odpowiedzialny jest czujnik temperatury znajdujący się w kabinie... A jak zrobić by działała ile ja chcę? Wypiąć kostkę z dwoma kabelkami i zrobić w niej mostek. Oczywiście po zweryfikowaniu że na piwie stojącym przy wylocie powietrza osadza się para wodna można mostek zdjąć i korzystać już z niej normalnie
Acha – wszystkie czynności w/w (demontaż/montaż/sprawdzanie działania każdego elementu) są opisane w serwisówce do 323 BG 4WD na rynek USA i Kanady. W Europejskiej wersji serwisówki 4wd, klimy wogóle nie przewidziano
Dawca mojej klimy pochodził z USA, co ciekawsze oprócz niej nie miał NIC innego... Nawet podświetlenia stacyjki, nie mówiąc już o elektryce czy wspomaganiu
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
No, klima została nabita w czwartek. Został wykonany retrofit, więc zamiast gazu R12 mama R134a. Wszystko ładnie śmiga – no może nie przy – 10 na dworze, ale w ogrzewanym garażu dmucha zimnym że aż ręce mi zmarzły 

- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości