Kable WN – które lepsze ?
TRIBUTE napisał(a):Jak to jest z kablami wn NGK spotkałem czarne i niebieskie.
Do niedawna były niebieskie. Jakiś czas temu NGK zmieniło kolor na czarne, ponoć w odpowiedzi na prośby klientów. Piszą o tym na swojej stronie.
- Od: 24 cze 2006, 10:58
- Posty: 111
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.
Witam.
Nie będę chyba pierwszym, który pozwoli sobie na reklamę towaru z zaprzyjaźnionej firmy.
Bardzo dobre przewody do mazd można kupić w firmie Expert Auto z Mysłowic. Byłem kiedyś przedstawicielem handlowym w tej firmie, więc do swojej madzi zakupiłem tam przewody bez wachania. Z wyglądu ( jakość fajek i przewodów, grubość kabla ) w niczym nie ustępują oryginałem . Jeżdże ładnych kilka miesięcy, zrobiłem ponad 20 kkm i nie mam z nimi problemów.
Przewody są produkcji czeskiej Tesli, a robione z przewodu WN produkowanego w USA.
A dodatkowo w firmie EXPERT ( bezpośredni importer) kupicie śiece BRISK. Wiem , że mają złą opinię, ponieważ skośni zalewali nasz rynek podróbkami w których pękała porcelana ( przy elektrodzie ), ale tu kupicie oryginały. Dla fanów LPG polecam świece Silver, dla długodystansowców Platinum, a dla "wyścigowców" świece Premium ( dla samochodów bez tuningu MUSI być ciepłota STANDARDOWA a nie niższa – np. 15 a NIE
!! 14 ).
Zapraszam na PW to poradzę coś w tym temacie.
Pozdrawiam
Nie będę chyba pierwszym, który pozwoli sobie na reklamę towaru z zaprzyjaźnionej firmy.
Bardzo dobre przewody do mazd można kupić w firmie Expert Auto z Mysłowic. Byłem kiedyś przedstawicielem handlowym w tej firmie, więc do swojej madzi zakupiłem tam przewody bez wachania. Z wyglądu ( jakość fajek i przewodów, grubość kabla ) w niczym nie ustępują oryginałem . Jeżdże ładnych kilka miesięcy, zrobiłem ponad 20 kkm i nie mam z nimi problemów.
Przewody są produkcji czeskiej Tesli, a robione z przewodu WN produkowanego w USA.
A dodatkowo w firmie EXPERT ( bezpośredni importer) kupicie śiece BRISK. Wiem , że mają złą opinię, ponieważ skośni zalewali nasz rynek podróbkami w których pękała porcelana ( przy elektrodzie ), ale tu kupicie oryginały. Dla fanów LPG polecam świece Silver, dla długodystansowców Platinum, a dla "wyścigowców" świece Premium ( dla samochodów bez tuningu MUSI być ciepłota STANDARDOWA a nie niższa – np. 15 a NIE

Zapraszam na PW to poradzę coś w tym temacie.
Pozdrawiam
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
Gratuluję. Mi przewody ORI padły ze starości w trasie, w drodze do Warszawy. Nie wiem ile miały przebiegu, ale nikomu nie polecam testowania ile wytrzymają, ponieważ jazda w korku przez Warszawę na trzech cylindrach należy do koszmaru ( Trasa Toruńska ok. 8.00 w poniedziałek) . Łudziłem się nadzieją, że kupię przewód WN na stacji paliw ( byle tylko pasaował na świecę i aparat zapłonowy ) , ale ten towar na stacjach to już przeszłość. Myślę że na przewodach Tesli pojeżdże jeszcze rok i kupię sobie nowy komplecik.
W sprawach stosowania oryginałów polecam zdrowy rozsądek. Jeżeli mozna kupić dobry zamiennik za 1/3 ceny ori, to chyba można sobie odpuścić.
Myślę, że warto zostawić 200 zeta w kieszeni i jeździć na dobrych przewodach.
W sprawach stosowania oryginałów polecam zdrowy rozsądek. Jeżeli mozna kupić dobry zamiennik za 1/3 ceny ori, to chyba można sobie odpuścić.
Myślę, że warto zostawić 200 zeta w kieszeni i jeździć na dobrych przewodach.
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
Potwierdzam co napisał już ktoś w tym dziale:
ODRADZAM przewody z firmy saga auto japan line SYF NAJGORSZY NA ŚWIECIE, pierwsze padły po 3 dniach (szarpanie i iskry widoczne nawet w dzień
!) teraz drugi komplet po reklamacji padł po miesiącu – SYF nad syfy.
ODRADZAM przewody z firmy saga auto japan line SYF NAJGORSZY NA ŚWIECIE, pierwsze padły po 3 dniach (szarpanie i iskry widoczne nawet w dzień

- Od: 22 mar 2006, 12:52
- Posty: 23
- Skąd: warszawa
- Auto: 626 GF/GW 2.0 benzyna lx 1998r
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
klub3 napisał(a):No to ja polecam dużo tańsze
klub3 napisał(a):przewody TESLA do 626 to cena ok. 128 PLN
A wytrzymają z 10kkm bez "choinki" pod maską
Ja tam wolę NGK
Grzyby napisał(a):A wytrzymają z 10kkm bez "choinki" pod maską pytajnik
Ja tam wolę NGK usmiech
Trudno powiedzieć co się woli , gdy się nie zna alternatywnego produktu.
Ja tam wolę dobre przewody i 100 zeta w portfelu.
A przewody Tesli są robione u pepików na bazie kabli z USA i w niczym nie ustępują NGK robionym na dalekim wschodzie.
Zainteresowanym z Warszawy lub Ciechanowa mogę zademonstrować produkty z PPHU Expert ( po reanimacji mojej zmasakrowanej 626 ) .
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
Witam.
Dobrze, będę zeznawał w sprawie przewodów Tesli:
Przejechałem ponad 20 tys. . Gazu nie mam bo w GE moim zdaniem to kiepski pomysł ( już przepraszam posiadaczy zagazowanych GE).
Jak już pisałem wcześniej, nie porównuję ich do NGK ( a są to dobre przewody) bo nawet nie mam zamiaru testować ich długowiecznośći. wiem tylko że ori NGK mi padły, nie znam przebiegu bo auto kupiłenm z nimi.
Ja zalecam zmianę przewodów po dwóch latach a tyle Tesla wytrzymuje. Dlatego moim zdaniem lepieć wydać 128 zł niż 240 ( czy nawet więcej) i z czystym sumieniem kupić po tym okresie nowe przewody.
Przewody Tesli ma kilku moich znajopmych ( teraz zamówiłem dwa komplety ) i nikt się nie skarżył.
Podobnie jest ze świecami Brisk ( żarowe i iskrowe) .
Z firmą mam kontakt od 2002 roku i teraz jestem ich wiernym klientem.
W ofercie mają również świece NGK, ale ja jednak wybieram Briski, oraz przewody Sentech .
Teraz będę testował ich żarówki ( wczęsniej kupowałem Philipsa ).
Czyżby Kolega miał na myśli Cronosa?
Dobrze, będę zeznawał w sprawie przewodów Tesli:
Przejechałem ponad 20 tys. . Gazu nie mam bo w GE moim zdaniem to kiepski pomysł ( już przepraszam posiadaczy zagazowanych GE).
Jak już pisałem wcześniej, nie porównuję ich do NGK ( a są to dobre przewody) bo nawet nie mam zamiaru testować ich długowiecznośći. wiem tylko że ori NGK mi padły, nie znam przebiegu bo auto kupiłenm z nimi.
Ja zalecam zmianę przewodów po dwóch latach a tyle Tesla wytrzymuje. Dlatego moim zdaniem lepieć wydać 128 zł niż 240 ( czy nawet więcej) i z czystym sumieniem kupić po tym okresie nowe przewody.
Przewody Tesli ma kilku moich znajopmych ( teraz zamówiłem dwa komplety ) i nikt się nie skarżył.
Podobnie jest ze świecami Brisk ( żarowe i iskrowe) .
Z firmą mam kontakt od 2002 roku i teraz jestem ich wiernym klientem.
W ofercie mają również świece NGK, ale ja jednak wybieram Briski, oraz przewody Sentech .
Teraz będę testował ich żarówki ( wczęsniej kupowałem Philipsa ).
Grzyby napisał(a):że niby jak coś amerykańskiego to od razu jest super
Czyżby Kolega miał na myśli Cronosa?
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
klub3 napisał(a):Grzyby napisał:
że niby jak coś amerykańskiego to od razu jest super
Czyżby Kolega miał na myśli Cronosa?
nie przyjacielu
klub3 napisał(a):są robione u pepików na bazie kabli z USA
Cronos to japończyk montowany w USA a nie amerykaniec montowany u pepików.
klub3 napisał(a):Ja zalecam zmianę przewodów po dwóch latach
hmmm, ciekawa ta teoria. W nowych wozach również?
klub3 napisał(a):wiem tylko że ori NGK mi padły
Auto: 626, GE, FS rok 1993
to chyba trochę dłużej niż 2 lata
Policzmy. Załóżmy że ori padły Ci 2 lata temu czyli wytrzymały ile? 12 lat?
No to 6 wymian kabli (co 2 lata) x 120 = 720zł
720 za Teslę to chyba więcej niż 240 za NGK ?
No chyba że wg Ciebie 720 < 240
Ja mimo wszystko wolę mieć pewność, że przez głupie kable WN nie stanę w polu.
Ser Grzyby, LUUUUZIK
po co tyle zachodu, żeby z takim poświeceniem udowadniać swoje racje gdy nie ma nawet przedmiotu sporu. Każdy ma wolny wybór. Ja podałem TYLKO namiar na moim zdaniem dobre przewody, wyrazi łem pogląd, że lepiej zmienić przewody co 2 lata niż bić rekordy długowieczności przewodów WN.
Ja pisałem kilka postów wcześniej, że NGK padły ze starości i tyle w temacie o NGK.
ja też podzielam ten pogląd, dlatego woże w zapasie jeden długi przewód żeby awaryjnie założyć go gdy padnie przewód ( nieważne czy 2 letni Tesli czy 12 letni NGK). Tak samo mam w zapasie świece, przewody rozruchowe.
Na koniec tylko podkreślę: nie wiem czemu krytykujesz produkt, którego nie używałeś.
www.expert.auto.pl
po co tyle zachodu, żeby z takim poświeceniem udowadniać swoje racje gdy nie ma nawet przedmiotu sporu. Każdy ma wolny wybór. Ja podałem TYLKO namiar na moim zdaniem dobre przewody, wyrazi łem pogląd, że lepiej zmienić przewody co 2 lata niż bić rekordy długowieczności przewodów WN.
Ja pisałem kilka postów wcześniej, że NGK padły ze starości i tyle w temacie o NGK.
Grzyby napisał(a):Ja mimo wszystko wolę mieć pewność, że przez głupie kable WN nie stanę w polu.
ja też podzielam ten pogląd, dlatego woże w zapasie jeden długi przewód żeby awaryjnie założyć go gdy padnie przewód ( nieważne czy 2 letni Tesli czy 12 letni NGK). Tak samo mam w zapasie świece, przewody rozruchowe.
Na koniec tylko podkreślę: nie wiem czemu krytykujesz produkt, którego nie używałeś.
www.expert.auto.pl
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
klub3 napisał(a):Ser Grzyby, LUUUUZIK
spoko majonez
klub3 napisał(a):nie wiem czemu krytykujesz produkt, którego nie używałeś
Najpierw zapytałem o konkrety a skoro otrzymałem zamiast nich porównanie do innego produktu który znam doskonale, wykazałem że ta teoria (porównania i wykazania ich wyższości) jest dosyć naciągana (w swoim założeniu)
A i tak każdy zrobi jak uważa
peace
A co sadzicie o kablach firmy NIPPARTS??? W sklepach mowia ze dobre, ale nie znam tej firmy wiec moze ktorys z was cos bedzie wiedzial???? Czy lepiej kupic te SENTECH, PROPSARK czy NIPPARTS, bo NGK nigdzie nie ma. A JC sa wszedzie, ale z racji waszych opinii nie wezme ich nawet do reki!!
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
No wlasnie
Mialem wczesnie w innym samochodzie Boscha i tez nie bylo zle, bardzo dobre, sporo na ich przejechalem, prawie 2 lata na gazie. A teraz potrzebuje czegos w miare szybko bo zle sie jezdzi no i widac przepiecia jak sie sciemni.
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki