Jak go tylko odlacze tj wszystkie weze to chodzi normalnie i rowno
Problem z odpalaniem
Mam Mazde 626 2,0 Comprex i ma jakies dziwne objawy to znaczy jak ma podlaczony Comprex to nie chce zapalic jak juz zapali to chodzi bardzo nie rowno i niechce sie wkrecic na obroty.
Jak go tylko odlacze tj wszystkie weze to chodzi normalnie i rowno
Jak go tylko odlacze tj wszystkie weze to chodzi normalnie i rowno
Ostatnio edytowano 28 gru 2006, 20:51 przez PAJAK-78, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 28 gru 2006, 18:08
- Posty: 30
- Skąd: Gorzów Wielkopolski
- Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v
PAJAK-78 zapraszam do lektury tego tematu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304
potem tego http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=16730
i potem proszę o poprawienie tematu na właściwy
potem tego http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=16730
i potem proszę o poprawienie tematu na właściwy
Zacznij od opcji szukaj jak radził Grzyby, a póżniej od oczyszczenia intercoolera, który jest zapchany a następnie naciąg paska alternatora i naciąg paska napędzającegon comprex. Podejrzewam że paski są do wymiany 
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
www.weteran.warszawa.pl
- Od: 2 sty 2006, 17:09
- Posty: 158
- Skąd: Warszawa
Pocieszę Was obydwu.Ja tylko silnik wymieniłem
Bo niewarto było się bawić w remont
PAJAK78 zacznij od tego co Ci wcześniej napisałem. Bo wygląda na to że masz zapchany intercooler i zjechane paski.






m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
www.weteran.warszawa.pl
- Od: 2 sty 2006, 17:09
- Posty: 158
- Skąd: Warszawa
Wiec jest teraz tak intercooler jest wyczyszczony oraz wszystkie przewody, w obecnej chwili pojawila sie taka sytuacja ze po podlaczeniu comprexu zaczynaja wydobywac sie spaliny przez filtr powietrza i auto dalej nie chce zapalic moze macie jakies pomysly co to moze byc ? paski tez wymienilem.
Prosze pomocy niestety nie ma u mnie w miescie serwisu mazdy
Prosze pomocy niestety nie ma u mnie w miescie serwisu mazdy
- Od: 28 gru 2006, 18:08
- Posty: 30
- Skąd: Gorzów Wielkopolski
- Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v
W pobliżu filtra na dolocie do intercoolera jest tzw zawór startowy(jest na nim napis comprex). Jest połączony z filtrem powietrza przewodem o średnicy ok 20mm. Ten zawór może być zabity jakimś szuwaksem. Ja tak miałem. Ale wcześniej sprawdż naciąg paska z wału na alternator i z alternatora na comprex. Te paski nie powinny mieć poślizgu,bo inaczej dzieją się różne hece. Obroty comprexa muszą być zsynchronizowane z obrotami wału korbowego. Najlepsze są paski ori, podróby trzeba często kontrolować.
Ostatnio edytowano 16 sty 2007, 19:07 przez marek63hd, łącznie edytowano 1 raz
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
www.weteran.warszawa.pl
- Od: 2 sty 2006, 17:09
- Posty: 158
- Skąd: Warszawa
Ja również mam taki problem, autko odpala z reguły za dotknięciem, tylko czasami (np dzisiaj i ok 5 razy wcześniej) odpalił na ok 3-5 sekund i zgasł. Jak kręciłem rozrusznikiem przez fitr powietrza szedł biały bym (w zapachu jak niespalona ropa) i za nic w świecie nie chciał odpalać.
Paski od turbiny i alternatora są oryginalne (ok 1000 km przebiegu), Intercooler wyczyszczony, comprex zregenerowany, dobre paliwo itp.
Podczas czyszczenia intercoolera w AutoJaksa Pan Jarek stwierdził brak zaworu startowego Już mam zamówiony i niedługo zostanie zamontowany.
Szukałem pomocy w wielu miejscach także w Auto2000, gdzie Pan Paweł Sójka sugerował przytkanie tłumika lub podparte zawory.
Czy ktoś słyszał o przytkanym tłumiku w comprex'ie, bo wydaje mi się to mało prawdopodobne a jak tak to który z tłumików jest podatny na zapchanie(końcowy, środkowy). Ale z drugiej strony skąd spaliny (niespalona ropa) w kolektorze wydechowym czy to tylko wina braku zaworu startowego?!?
Czy ktoś może rozwiązał już ten problem i może mi wyjaśnić co się dzieje z moim autkiem?!?
Paski od turbiny i alternatora są oryginalne (ok 1000 km przebiegu), Intercooler wyczyszczony, comprex zregenerowany, dobre paliwo itp.
Podczas czyszczenia intercoolera w AutoJaksa Pan Jarek stwierdził brak zaworu startowego Już mam zamówiony i niedługo zostanie zamontowany.
Szukałem pomocy w wielu miejscach także w Auto2000, gdzie Pan Paweł Sójka sugerował przytkanie tłumika lub podparte zawory.
Czy ktoś słyszał o przytkanym tłumiku w comprex'ie, bo wydaje mi się to mało prawdopodobne a jak tak to który z tłumików jest podatny na zapchanie(końcowy, środkowy). Ale z drugiej strony skąd spaliny (niespalona ropa) w kolektorze wydechowym czy to tylko wina braku zaworu startowego?!?
Czy ktoś może rozwiązał już ten problem i może mi wyjaśnić co się dzieje z moim autkiem?!?
- Od: 13 sie 2006, 11:22
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa - Lublin
- Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8
Przy takiej średnicy rury? Chyba że układ wydechowy nie jest od comprexa,bo z takim przypadkiem się spotkałem. Jeżeli konstruktor zaprojektował taki zawór i przewidział jego miesce w układzie dolotowym,to znaczy że musi on tam byćNetto napisał(a):
Czy ktoś słyszał o przytkanym tłumiku w comprex'ie, bo wydaje mi się to mało prawdopodobne a jak tak to który z tłumików jest podatny na zapchanie(końcowy, środkowy). Ale z drugiej strony skąd spaliny (niespalona ropa) w kolektorze wydechowym czy to tylko wina braku zaworu startowego?!?
Czy ktoś może rozwiązał już ten problem i może mi wyjaśnić co się dzieje z moim autkiem?!?

m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
www.weteran.warszawa.pl
- Od: 2 sty 2006, 17:09
- Posty: 158
- Skąd: Warszawa
Jeżeli konstruktor zaprojektował taki zawór i przewidział jego miesce w układzie dolotowym,to znaczy że musi on tam być
I na pewno będzie, 25 stycznia planowany jest montaż w AutoJaksa.
A co do wydechu, nie koniecznie musiał się on zabić sadzą, może korozja zżrera go od środka i coś się w nim wysypało, odpadło i prztytyka ujście spalin.
Dziś udało mi się odpalić autko na zaciągu (z duszą na ramieniu) i zaskoczył po sporych trudach wypluwając chmurę dymu i garść sadzy z kilkoma opiłkami rdzy. Porównując ciśnienie wylotu spalin w mojej Maździe i w Passacie kolegi u niego ciężko utrzymać rękę na wydechu a co dopiero mówić o zatkaniu go. A u mnie spokojnie przykładam rękę i zatykam ujście spalin.
- Od: 13 sie 2006, 11:22
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa - Lublin
- Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8
Na stronie ComprexService Pan Grzgorz poleca czyszczenie
Czy to to samo co zawór startowy? I ktoś może mi wreszcie ostatecznie wyjaśnic czy ten zawór znajduje się w czarnej okrągłej puszce między filtrem powietrza a intercoolerem czy to metalowa brązowa puszka z napisem COMPREX umieszczoną równolegle do rur intercoolera poniżej filtra powietrza?
" zaworu pod tłumikiem szmerów ssania"
Czy to to samo co zawór startowy? I ktoś może mi wreszcie ostatecznie wyjaśnic czy ten zawór znajduje się w czarnej okrągłej puszce między filtrem powietrza a intercoolerem czy to metalowa brązowa puszka z napisem COMPREX umieszczoną równolegle do rur intercoolera poniżej filtra powietrza?
- Od: 13 sie 2006, 11:22
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa - Lublin
- Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8
Bingo!Netto napisał(a):Czy to to samo co zawór startowy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Yes yes yesPAJAK-78 napisał(a):a brazowe z napisem comprex tez moze byc tym zaworem startowym
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
www.weteran.warszawa.pl
- Od: 2 sty 2006, 17:09
- Posty: 158
- Skąd: Warszawa
- Od: 13 sie 2006, 11:22
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa - Lublin
- Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8
I oto chodzi


m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
www.weteran.warszawa.pl
- Od: 2 sty 2006, 17:09
- Posty: 158
- Skąd: Warszawa
Niestety, nowy jest raczej nie do dostania, więc jedynym wyjściem jest używany, lepszy taki niż żaden. Kupiony w Maag na Kaczeńcowej. Co ciekawe panowie ze sklepu powiedzieli "nie czyścić bo przepadnie gwarancja" . Ale zakładanie takiego syfu raczej mija się z celem, a założyć i za miesiąc zdejmować do czyszczenia – podwójna praca i koszta!!!
Jeszcze jedno pytanko, na pokrywie mojego zaworu zamontowanego w aucie jest napis COMPREX a na tym nowym nie ma nic. Czy to o czymś świedczy?
Jeszcze jedno pytanko, na pokrywie mojego zaworu zamontowanego w aucie jest napis COMPREX a na tym nowym nie ma nic. Czy to o czymś świedczy?
- Od: 13 sie 2006, 11:22
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa - Lublin
- Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6