Problem z odpalaniem

Postprzez PAJAK-78 » 28 gru 2006, 18:13

Mam Mazde 626 2,0 Comprex i ma jakies dziwne objawy to znaczy jak ma podlaczony Comprex to nie chce zapalic jak juz zapali to chodzi bardzo nie rowno i niechce sie wkrecic na obroty.
Jak go tylko odlacze tj wszystkie weze to chodzi normalnie i rowno ??
Ostatnio edytowano 28 gru 2006, 20:51 przez PAJAK-78, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:08
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v

Postprzez Grzyby » 28 gru 2006, 18:30

PAJAK-78 zapraszam do lektury tego tematu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304

potem tego http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=16730

i potem proszę o poprawienie tematu na właściwy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marek63hd » 28 gru 2006, 18:39

Zacznij od opcji szukaj jak radził Grzyby, a póżniej od oczyszczenia intercoolera, który jest zapchany a następnie naciąg paska alternatora i naciąg paska napędzającegon comprex. Podejrzewam że paski są do wymiany :)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez PAJAK-78 » 28 gru 2006, 21:09

no niestety w opcji szukaj nic nie znalazlem :( a mazdunie kupilem wczoraj i juz miala takie problemy :/ i nie wiem co jej jeszcze dolega :/
Paliwo zalej i po miescie szalej .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:08
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v

Postprzez Sebas » 28 gru 2006, 22:39

Witaj w klubie! Też się podobnie naciołem <oczko> Pociesze cie mam weselej :|

Sorki Grzyby lecz nie mogłem się powstrzymać :)
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez marek63hd » 28 gru 2006, 22:49

Pocieszę Was obydwu.Ja tylko silnik wymieniłem hahaha hahaha hahaha hahaha Bo niewarto było się bawić w remont <diabełek> <diabełek>PAJAK78 zacznij od tego co Ci wcześniej napisałem. Bo wygląda na to że masz zapchany intercooler i zjechane paski. ;)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez PAJAK-78 » 15 sty 2007, 15:38

Wiec jest teraz tak intercooler jest wyczyszczony oraz wszystkie przewody, w obecnej chwili pojawila sie taka sytuacja ze po podlaczeniu comprexu zaczynaja wydobywac sie spaliny przez filtr powietrza i auto dalej nie chce zapalic moze macie jakies pomysly co to moze byc ? paski tez wymienilem.
Prosze pomocy niestety nie ma u mnie w miescie serwisu mazdy :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:08
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v

Postprzez marek63hd » 15 sty 2007, 21:18

W pobliżu filtra na dolocie do intercoolera jest tzw zawór startowy(jest na nim napis comprex). Jest połączony z filtrem powietrza przewodem o średnicy ok 20mm. Ten zawór może być zabity jakimś szuwaksem. Ja tak miałem. Ale wcześniej sprawdż naciąg paska z wału na alternator i z alternatora na comprex. Te paski nie powinny mieć poślizgu,bo inaczej dzieją się różne hece. Obroty comprexa muszą być zsynchronizowane z obrotami wału korbowego. Najlepsze są paski ori, podróby trzeba często kontrolować.
Ostatnio edytowano 16 sty 2007, 19:07 przez marek63hd, łącznie edytowano 1 raz
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Netto » 15 sty 2007, 23:14

Ja również mam taki problem, autko odpala z reguły za dotknięciem, tylko czasami (np dzisiaj i ok 5 razy wcześniej) odpalił na ok 3-5 sekund i zgasł. Jak kręciłem rozrusznikiem przez fitr powietrza szedł biały bym (w zapachu jak niespalona ropa) i za nic w świecie nie chciał odpalać.
Paski od turbiny i alternatora są oryginalne (ok 1000 km przebiegu), Intercooler wyczyszczony, comprex zregenerowany, dobre paliwo itp.
Podczas czyszczenia intercoolera w AutoJaksa Pan Jarek stwierdził brak zaworu startowego Już mam zamówiony i niedługo zostanie zamontowany.
Szukałem pomocy w wielu miejscach także w Auto2000, gdzie Pan Paweł Sójka sugerował przytkanie tłumika lub podparte zawory.
Czy ktoś słyszał o przytkanym tłumiku w comprex'ie, bo wydaje mi się to mało prawdopodobne a jak tak to który z tłumików jest podatny na zapchanie(końcowy, środkowy). Ale z drugiej strony skąd spaliny (niespalona ropa) w kolektorze wydechowym czy to tylko wina braku zaworu startowego?!?

Czy ktoś może rozwiązał już ten problem i może mi wyjaśnić co się dzieje z moim autkiem?!?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Postprzez PAJAK-78 » 15 sty 2007, 23:43

ja jutro sciagam wydech i zobaczymy co bedzie jak cos to da napewno dam znac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:08
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v

Postprzez marek63hd » 16 sty 2007, 19:06

Netto napisał(a):
Czy ktoś słyszał o przytkanym tłumiku w comprex'ie, bo wydaje mi się to mało prawdopodobne a jak tak to który z tłumików jest podatny na zapchanie(końcowy, środkowy). Ale z drugiej strony skąd spaliny (niespalona ropa) w kolektorze wydechowym czy to tylko wina braku zaworu startowego?!?

Czy ktoś może rozwiązał już ten problem i może mi wyjaśnić co się dzieje z moim autkiem?!?
Przy takiej średnicy rury? Chyba że układ wydechowy nie jest od comprexa,bo z takim przypadkiem się spotkałem. Jeżeli konstruktor zaprojektował taki zawór i przewidział jego miesce w układzie dolotowym,to znaczy że musi on tam być hahaha
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Netto » 16 sty 2007, 20:24

Jeżeli konstruktor zaprojektował taki zawór i przewidział jego miesce w układzie dolotowym,to znaczy że musi on tam być


I na pewno będzie, 25 stycznia planowany jest montaż w AutoJaksa.

A co do wydechu, nie koniecznie musiał się on zabić sadzą, może korozja zżrera go od środka i coś się w nim wysypało, odpadło i prztytyka ujście spalin.
Dziś udało mi się odpalić autko na zaciągu (z duszą na ramieniu) i zaskoczył po sporych trudach wypluwając chmurę dymu i garść sadzy z kilkoma opiłkami rdzy. Porównując ciśnienie wylotu spalin w mojej Maździe i w Passacie kolegi u niego ciężko utrzymać rękę na wydechu a co dopiero mówić o zatkaniu go. A u mnie spokojnie przykładam rękę i zatykam ujście spalin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Postprzez wojtek5 » 16 sty 2007, 21:53

mialem identyczne objawy madzia odpalala po kilku sekundach gasla pomoglo przeczyszczenie zaworu szmerow ssania ,przed przeczyszczeniem zaworu pomagalo pukanie po tym zaworze
Początkujący
 
Od: 7 sty 2006, 17:04
Posty: 8
Skąd: Chrzanów
Auto: mazda 626 2.0 l comprex

Postprzez Netto » 16 sty 2007, 23:22

Na stronie ComprexService Pan Grzgorz poleca czyszczenie
" zaworu pod tłumikiem szmerów ssania"

Czy to to samo co zawór startowy? I ktoś może mi wreszcie ostatecznie wyjaśnic czy ten zawór znajduje się w czarnej okrągłej puszce między filtrem powietrza a intercoolerem czy to metalowa brązowa puszka z napisem COMPREX umieszczoną równolegle do rur intercoolera poniżej filtra powietrza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Postprzez Jaksa » 16 sty 2007, 23:25

Netto napisał(a):Czy to to samo co zawór startowy
Bingo! :) szare z napisem comprex
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez PAJAK-78 » 17 sty 2007, 11:47

a brazowe z napisem comprex tez moze byc tym zaworem startowym ??
Paliwo zalej i po miescie szalej .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:08
Posty: 30
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: mazda MX-3 1,8 V6 24v

Postprzez marek63hd » 17 sty 2007, 18:31

PAJAK-78 napisał(a):a brazowe z napisem comprex tez moze byc tym zaworem startowym ??
Yes yes yes :)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Netto » 17 sty 2007, 20:50

By rozwiać wszystkie wątpliwości

zawór startowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Postprzez marek63hd » 17 sty 2007, 21:43

Netto napisał(a):By rozwiać wszystkie wątpliwości

zawór startowy
I oto chodzi <spoko> <spoko> aczkolwiek czarny od sadzy jak nieszczęście :)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Netto » 17 sty 2007, 21:58

Niestety, nowy jest raczej nie do dostania, więc jedynym wyjściem jest używany, lepszy taki niż żaden. Kupiony w Maag na Kaczeńcowej. Co ciekawe panowie ze sklepu powiedzieli "nie czyścić bo przepadnie gwarancja" . Ale zakładanie takiego syfu raczej mija się z celem, a założyć i za miesiąc zdejmować do czyszczenia – podwójna praca i koszta!!!

Jeszcze jedno pytanko, na pokrywie mojego zaworu zamontowanego w aucie jest napis COMPREX a na tym nowym nie ma nic. Czy to o czymś świedczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 11:22
Posty: 70
Skąd: Warszawa - Lublin
Auto: Mazda 323 '99 BJ 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6