Metaliczne dzwonienie przy przyspieszaniu na wyższych biegach po wymianie rozrządu.

Postprzez johndoe2004 » 16 sty 2007, 10:05

............
Ostatnio edytowano 4 kwi 2013, 14:34 przez johndoe2004, łącznie edytowano 1 raz
johndoe2004
 

Postprzez bartek323c » 16 sty 2007, 12:10

johndoe2004 napisał(a):Witam czy to było klekotanie ew. stukanie to raczej nie, u mnie było coś jakby jakieś koło zębate ocierało o obudowę silnika coś w tym stylu (raczej metaliczne dzwięki)

Dzięki johndoe2004, mój problem jest raczej innej natury:
odpalam po nocy – silnik chodzi jak mały traktorek – dieselkowe klekotanie zmieniające częstotliwość wraz ze zmianą obrotów; w miarę rozgrzewania silnika na postoju odgłos milknie stopniowo prawie do zera, jednak po ruszeniu z miejsca znowu sobie delikatnie klekocze przez jakieś ok.10km, po czym milknie i słyszalne jest wyłącznie w sytuacji np. przyspieszania na 5tym biegu od prędkości 80km/h. Zawory w tym silniku reguluje się ręcznie i właśnie są po trzeciej z kolei regulacji i jestem pewny, że klekotanie to nie ich sprawka, chociaż osłuch silnika przez drewniany kołek :D wskazuje że źródłem klekotania jest raczej góra silnika/głowica, a w szczególności jej lewa strona (od str. paska rozrządu). Doświadczenia z paliwem (Pb95/Pb98) też niczego tu nie zmieniają.
Nie wiem, może 1.3 16V tak po prostu ma? Nie znam akurat nikogo, kto mógłby się "poszczycić" takim silnikiem i dlatego nie mam punktu odniesienia. A'propos, może w kujawsko-pomorskim (najlepiej w pobliżu Inowrocławia) jest ktoś, kto dałby posłuchać takiej właśnie jednostki napędowej :)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez bastek1984 » 3 cze 2007, 20:19

Witam,

Mam ten sam problem :( rozrzad robilem juz dawno (ok 20k temu) ale to zaczelo sie dopiero jakies 2 tyg temu – pojechalem do mechanika i "spalanie stukowe" – cos tam sobie poprzesowal i mowil ze bedzie ok ale nic to nie dalo wiec cofnal spowrotem i powiedzial ze tlumik i katalizator – u tlumikarzy wymienilem tlumik srodkowy i zalozyli zlaczke elastyczna bo laczenie bylo zrzarte przez rdze a karta jest ok wiec zostal – dalej to samo. Oslona metalowa kolektora czy czegos tam usunieta (jedna czesc sama odpadla a druga to moja sprawka :) ale to nic nie daje – ludziska pomocy!! Za 2 m-ce jade do chorwacji a holowanie na autostradzie w Austrii jest podobno [tiiit] drogie :( Jestem panikarzem i nie lubie , starsznie nie lubie jak autko jest chore :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 18:42
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f BA '95 1,5 16V 88KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323