nemi napisał(a):Cytat:
Na postoju, przy włączonym biegu auto leci.
Co to znaczy? Że rusza? Czy zamienia się w samolot?
Skrzynia w Mazdach – głośna praca, wyskakujace biegi, haczenie, brak precyzji
Японская компания Мазда !
- Od: 24 maja 2005, 00:46
- Posty: 45
- Skąd: Jasło
- Auto: GE FS
Ukręcony przegub wymieniony. Przy holowaniu trochę "obrobiło" półośkę, ale na razie nic niepokojącego nie słychać. Chyba, że ktoś miał podobny przypadek i powinienem powoli rozglądać się za pólośką?
Tak z ciekawości – czy może mi ktoś wyjasnić dlaczego przy uszkodzonym przegubie zewnętrznym, na postoju przy włączonym silniku na biegu jałowym, też słychać charakterystyczne "chrobotanie"?
Grzybki mogą usunąć ten temat, albo jego częśc przykleić do innego, bo tytuł, który napisałem w panice, będzie forumowiczów dezorientował.
Pozdrawiam
Tak z ciekawości – czy może mi ktoś wyjasnić dlaczego przy uszkodzonym przegubie zewnętrznym, na postoju przy włączonym silniku na biegu jałowym, też słychać charakterystyczne "chrobotanie"?
Grzybki mogą usunąć ten temat, albo jego częśc przykleić do innego, bo tytuł, który napisałem w panice, będzie forumowiczów dezorientował.
Pozdrawiam
Японская компания Мазда !
- Od: 24 maja 2005, 00:46
- Posty: 45
- Skąd: Jasło
- Auto: GE FS
Dlatego tak jest bo skrzynia dostaje naped z silnika a po stronie ukreconego przegubu nie ma oporu ( po wcisnieciu sprzegła jest błoga cisza ) – tak działa mechanizm roznicowy w skrzyni....nie wiem czy jasno to napisałem ale ja rozumiem ten tematVuju napisał(a):czy może mi ktoś wyjasnić dlaczego przy uszkodzonym przegubie zewnętrznym, na postoju przy włączonym silniku na biegu jałowym, też słychać charakterystyczne "chrobotanie"?

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a): tak działa mechanizm roznicowy w skrzyni
Tym sobie wyjaśniłem dlaczego nie jedzie, chociaż ukręcil się tylko jeden przegub,

tylko jakoś nie mogłem pojąć dlaczego też "chrobocze" na postoju.

Jaksa napisał(a): ja rozumiem ten temat
Nawet nie śmiem wątpić

Dzięki za próbę zaspokojenia mojej prozaicznej ciekawości, bo jak to mówi blondynka: "w tych sprawach jestem lajkonikiem".

Японская компания Мазда !
- Od: 24 maja 2005, 00:46
- Posty: 45
- Skąd: Jasło
- Auto: GE FS
To jest odgłos nie zazębiania się półoski z ukreconym przegubem,na koncu połosi jest wielowypust ktory w normalnych warunkach zazebia się z przegubem i tworzy jedną całosc ( od skrzyni do koła ) to chyba wszystko.Vuju napisał(a):tylko jakoś nie mogłem pojąć dlaczego też "chrobocze" na postoju
No widzisz?! Był jeden taki ktory powiedział ze nie mam pojecia o mazdachVuju napisał(a):Nawet nie śmiem wątpić

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ale po wymianie przegubu już jest OK? Nic nie chrupie?
.
BTW: Dziś przeczytałem ciekawy tekst nastolatka na pewnym FORUM:
Paczka fajek: 10zł. Zapalniczka: 3zł. Widok płonącej szkoły: bezcenny...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Teraz nic już nie mówi, tylko leży... sześć stóp pod ziemią, tuż pod nowym garażem JarkaJaksa napisał(a):No widzisz?! Był jeden taki, który powiedział, że nie mam pojęcia o MazdachVuju napisał(a):Nawet nie śmiem wątpićJaksa napisał(a):Ja rozumiem ten temat

BTW: Dziś przeczytałem ciekawy tekst nastolatka na pewnym FORUM:
Paczka fajek: 10zł. Zapalniczka: 3zł. Widok płonącej szkoły: bezcenny...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Ale po wymianie przegubu już jest OK? Nic nie chrupie?
No właśnie, minął czwarty dzień od naprawy i chyba dzisiaj raz chrupnęło. Eh...
Pewno wymiana półosi mnie nie ominie. Byleby ten nowy przegub nie ucierpiał bardzo do czasu wymiany. Byłoby szkoda, bo NKN do najtańszych nie należy.
Jaksa napisał(a): Był jeden taki ktory powiedział ze nie mam pojecia o mazdach
Jeśli mnie pamięć nie myli, to był też taki, który chciał Ci serwis spalić.
GofNet napisał(a):Teraz nic już nie mówi, tylko leży... sześć stóp pod ziemią, tuż pod nowym garażem Jarka .
Paczka fajek: 10zł. Zapalniczka: 3zł. Widok płonącej szkoły: bezcenny...
GofNet, czyżby jakaś aluzja?

Японская компания Мазда !
- Od: 24 maja 2005, 00:46
- Posty: 45
- Skąd: Jasło
- Auto: GE FS
stuk napisał(a):Objawy są takie, że na 1 i 2 biegu auto stało się nieznośne. Szarpie i to strasznie A(coraz bardziej) przy zdjęciu nogi z gazu nawet z małej prędkości i z małego nacisnięcia. W ogóle nawet delikatne operowanie gazem na 1 i 2 biegu powodujuę szarpanie autem, silnikiem.
Poza tym na tych biegach auto słabo przyspiesza
stuk napisał(a):Robiłem testy z wrzucaniem 5 na recznym – silnik gaśnie. Na 4 lub 5 przy około 100km/h gaz do dechy i wsjo w normie – brak objawów ślizgania.
Takie wlasnie cos zaczelo sie dziac u Mnie poduchy ok wszytskie nie dawno wymieniane , pol osie tez w pozadku 2 tyg temu wymieniana ale dzialo sie juz tak przed wymiana . Co to moze byc
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
stuk napisał(a):nadal czasem jak się rozgrzeje podbijają sięwolne obroty do 1300 i rzadko opadają).
to moze byc silniczek krokowy albo cus z elektronika!a co to szarpania stawiał bym na poduszki skrzyni biegow!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Słabo przyspiesza i głośno pracuje!!
to na moje oko tarcza sprzęgłowa siadła(są tam sprężynki od amortyzowania drgań)
albo skrzynia biegów..
..<sorki za to wyżej ale prosty ze mnie człowiek i cyt nie umie nawet zrobić... ani usunąć tego>..
to na moje oko tarcza sprzęgłowa siadła(są tam sprężynki od amortyzowania drgań)
albo skrzynia biegów..
..<sorki za to wyżej ale prosty ze mnie człowiek i cyt nie umie nawet zrobić... ani usunąć tego>..

Ostatnio edytowano 24 maja 2007, 23:49 przez stynek2, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 maja 2007, 18:28
- Posty: 4
Z tego co pamiętam nemi miał tak że sprzęgło skończyło sie znienacka bez objawów ślizgania. Przynajmniej nic o tym nie pisał – najlepiej zapytaj się jego osobiście.
Szarpanie, a właściwie bujanie auta przy stałym położeniu gazu na pierwszym biegu to zwykle sprawka przegubu wewnętrznego – może być jeszcze jakiś syf na przepustnicy ale to z kolei zwykle pojawia się przy inst. gazowej. Problemów z obrotami pewnie nie masz?
Szarpanie, a właściwie bujanie auta przy stałym położeniu gazu na pierwszym biegu to zwykle sprawka przegubu wewnętrznego – może być jeszcze jakiś syf na przepustnicy ale to z kolei zwykle pojawia się przy inst. gazowej. Problemów z obrotami pewnie nie masz?
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak napisał(a):Z tego co pamiętam nemi miał tak że sprzęgło skończyło sie znienacka bez objawów ślizgania. Przynajmniej nic o tym nie pisał – najlepiej zapytaj się jego osobiście.
Tak. Sprzęgło działało bardzo dobrze. Miałem pewne podejrzenia, że jest już takie sobie, ale gdy sprawdzałem metodą palenia gumy, to oczywiście opony kwiczały aż miło. No i skończyło się nagle przy zmianie z 1 na 2. Potem jeszcze udało mi się przejechać jakieś 500 m na ślizgającym się sprzęgle i stanęło mi auto na amen. Tak po prostu.
W Mazdzie 626 często winien jest wielowypust podpory półosi – słychać stukanie i wibruje auto.
Nie znam się ale jesli jest objaw słabego przyspieszania tylko na dwóch pierwszych biegach to wydaje mi się, że to nie ma nic wspólnego z przegubami czy sprzegłem jeśli na pozostałych biegach jest ok. Sugeruję uszkodzenie skrzyni biegów a może podczas butowania pasek rozrządu przeskoczył o ząbek lub dwa. Może powinieneś sprawdzić ustawienie zapłonu?
nor napisał(a):że to nie ma nic wspólnego z przegubami czy sprzegłem jeśli na pozostałych biegach jest ok.
owszem ma!!!na 1,2,3 biegu bedzie bardziej slizgac niz na 4,5 a na to wpływ maja obroty silnika
nor napisał(a):może podczas butowania pasek rozrządu przeskoczył o ząbek lub dwa. Może powinieneś sprawdzić ustawienie zapłonu?
to tez ale watpie
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Witam wszystkich, mam problem który był już poruszany wielokrotnie na tym forum, ale było to ostatnio ponad rok temu, dlatego założyłem nowy temat. Moja madzia 626 2,5 z 1996 marudzi przy wrzucaniu dwójki.Marudzi, znaczy konkretnie zgrzyta – dentysta.Dzieje się to TYLKO przy wrzucaniu drugiego biegu – albo z jedynki, albo przy redukcji z wyższego na dwójkę. Podejrzewam że to synchronizator, ale nie jestem pewien. Mam znajomego mechanika który podjął by się rozebrać skrzynię i go wymienić, ale nie mogę nigdzie dostać synchronizatora(macie jakiś pomysł gdzie kupić?). Mam więc jedno z kilku wyjść – doradźcie – myślę że przyda się to wielu użytkownikom naszych MADŹ:
1. kupić synchronizator i dać mojemu magikowi rozebrać skrzynię i go wymienić
2. Kupić używaną skrzynię za niewiele ponad 500 i wymienić
3. Kupić (czytałem dzisiaj dużo o tym na forum) ceramizer i załadować go do skrzyni
4. j.w tylko jeszcze przy okazji wymienić olej na jakiś porządny syntetyk (w skrzyni of course)
5. olać to i się męczyć przy wrzucaniu dwójki(jeśli wrzucam powoli, z przerwą na luzie, i przy bardzo niskich obrotach to nie rzęzi),ale nie wiem czy to nie spowoduje rozsypania się całkowitego skrzyni.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
1. kupić synchronizator i dać mojemu magikowi rozebrać skrzynię i go wymienić
2. Kupić używaną skrzynię za niewiele ponad 500 i wymienić
3. Kupić (czytałem dzisiaj dużo o tym na forum) ceramizer i załadować go do skrzyni
4. j.w tylko jeszcze przy okazji wymienić olej na jakiś porządny syntetyk (w skrzyni of course)
5. olać to i się męczyć przy wrzucaniu dwójki(jeśli wrzucam powoli, z przerwą na luzie, i przy bardzo niskich obrotach to nie rzęzi),ale nie wiem czy to nie spowoduje rozsypania się całkowitego skrzyni.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
Ostatnio edytowano 29 cze 2007, 11:27 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
-
Gość
xangelo napisał(a):Mam znajomego mechanika który podjął by się rozebrać skrzynię i go wymienić, ale nie mogę nigdzie dostać synchronizatora(macie jakiś pomysł gdzie kupić?)
W ASO mazdy. Synchronizator i przesuwka ma numer katalogowy G501-17-265 i G560-17-260B Synchronizator kosztuje około 120 PLN a przesuwka – lepiej nie pytaj
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6