Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Cysiek » 6 sty 2007, 14:24

marcinkabat napisał(a):Mam pytanko nie wiem który olej mam wybrać castrol edge sport 10w60 czy midland 10w50

Castrol jest chyba dużo droższy. Midland zbiera dużo pozytywnych opini a Castrol raczej mniej.Ja bym wziął Midlanda.Teraz sam kupiłem Midland Avanza 10w-40 i jest lepiej niż na Lotosie.Co do stukania popychaczy to jest często spotykany problem.Wymiana oleju daje efekt ale na jakiś czas.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez GofNet » 6 sty 2007, 22:05

Ja jeżdze na 10W-50 Midlanda i nie mam powodów do narzekania. Jak na 10W-40 Mobila któryś z popychaczy podzwaniał, tak teraz żaden – od roku.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ANBON » 8 sty 2007, 21:04

Zawsze możesz przejść z syntetyka na półsyntetyk aż po minerał. Nigdy na odwrót bo zatrzesz silnik. Chodzi o to że przy zmianie na lepszy olej nagar zostaje wymyty.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 22:19
Posty: 15
Skąd: Zamość
Auto: mazda 323C 1,5 16V 1996r.

Postprzez ravo » 8 sty 2007, 21:07

ANBON napisał(a):Zawsze możesz przejść z syntetyka na półsyntetyk aż po minerał. Nigdy na odwrót bo zatrzesz silnik. Chodzi o to że przy zmianie na lepszy olej nagar zostaje wymyty.

ble ble ble poczytaj troche zanim zaczniesz pisac takie bzdury
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez corey » 8 sty 2007, 21:32

najlepszy olej to swiezy olej , amen

BG B3 nie wymaga i nie potrzebuje nic lepszego niz dobry mieral – sprawdzone ekstremalnie

wiecie co leja w japoni? mineraly , nawet do takich fur jak supry turbo

btw. przebieg nie ma absolutnie zadnego znaczenia przy doborze oleju, mialem w samochodzie z 360 tys.km olej 5w50 i sprawowal sie super, teorie o rozszczelnieniu to bajki mechanikow ktorzy wychowali sie na maluchach
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Master » 9 sty 2007, 15:17

No witam !
Olej wymieniony Mobil S 10W-40 Semi-Synthetic. :D
Mimo wszystko jednak zdecydowałem się na Mobila, zawsze lałem go do motocykli, więc pomyślałem że skoro tam nie zawiódł to tu też nie powinien.

Za bańkę 4l zapłaciłem 95zł + filtr oleju 15zł, razem 110zł i wymiana gratis, na początku myślałem o zakupie przez allegro, bo tam bańka 75zł, ale doliczając koszty przesyłki wyjdzie taniej o 8 zł ;)
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez corey » 9 sty 2007, 20:30

na allegro 2 razy sie dalem oszukac- dostalem podrobe oleju , nie polecam tam kupowac olejow
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez ANBON » 9 sty 2007, 22:04

ravo napisał(a):
ANBON napisał(a):Zawsze możesz przejść z syntetyka na półsyntetyk aż po minerał. Nigdy na odwrót bo zatrzesz silnik. Chodzi o to że przy zmianie na lepszy olej nagar zostaje wymyty.

ble ble ble poczytaj troche zanim zaczniesz pisac takie bzdury

Kolego widzę że jesteś z Wrocławia zatem zadzwoń naPolitechnikę Wrocławską na którąkolwiek katedrę związaną z silnikami spalinowymi to Ci dokładnie wytłumaczą jaki olej należy zmieniać po sobie
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 22:19
Posty: 15
Skąd: Zamość
Auto: mazda 323C 1,5 16V 1996r.

Postprzez corey » 9 sty 2007, 22:37

ANBON napisał(a):
ravo napisał(a):
ANBON napisał(a):Zawsze możesz przejść z syntetyka na półsyntetyk aż po minerał. Nigdy na odwrót bo zatrzesz silnik. Chodzi o to że przy zmianie na lepszy olej nagar zostaje wymyty.

ble ble ble poczytaj troche zanim zaczniesz pisac takie bzdury

Kolego widzę że jesteś z Wrocławia zatem zadzwoń naPolitechnikę Wrocławską na którąkolwiek katedrę związaną z silnikami spalinowymi to Ci dokładnie wytłumaczą jaki olej należy zmieniać po sobie
pozdrawiam


ale popusciles...

myslisz ze jest jakakolwiek naukowo potwierdzona kolejnosc w zmienianiu oleju ,

BTW. to jest kilka katedr silnikow spalinowych? hahaha
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez GofNet » 9 sty 2007, 23:22

ravo napisał(a):
ANBON napisał(a):Zawsze możesz przejść z syntetyka na półsyntetyk aż po minerał. Nigdy na odwrót bo zatrzesz silnik. Chodzi o to że przy zmianie na lepszy olej nagar zostaje wymyty.
ble ble ble poczytaj troche zanim zaczniesz pisac takie bzdury
corey napisał(a):najlepszy olej to swiezy olej
To fakt, ale...
corey napisał(a):BG B3 nie wymaga i nie potrzebuje nic lepszego niz dobry mieral
No właśnie dobry minerał. Większość ludzi leje najtańszy minerał lub wymienia go zbyt rzadko. Efekt: szerzący się nagar, znikający olej, problemy z kondycją silnika. Jak jak ktoś używa mineralnego Motul'a, Shell'a, czy Elf'a, to może zapomnieć o problemach (przy regularnych jego wymianach).
corey napisał(a):przebieg nie ma absolutnie zadnego znaczenia przy doborze oleju
Fakt, liczy się stan realny jednostki napędowej.
corey napisał(a):teorie o rozszczelnieniu to bajki mechanikow ktorzy wychowali sie na maluchach
Od dawna to powtarzam.
corey napisał(a):myslisz ze jest jakakolwiek naukowo potwierdzona kolejnosc w zmienianiu oleju
Ależ oczywiście, że jest. Nie wiesz...? Starcy naprawiający polskie zawalidrogi jasno przecież określili to w swojej normie ISO FSO: syntetyk --> semisyntetyk --> minerał.
Tylko po co...? Ja miałem Mobil1 10W-40 semis... a teraz jeżdzę na Midland 10W-50 syntetyk i silnik pracuje ciszej. Przestała(y) grać szklanka(i). Jeżdzę na nim rok (ciągle po mieście, więc silnik pracuje w gorszych warunkach, niżby auto jeździło na dłuższych trasach) i jakoś się jednostka napędowa nie zatarła. A nie jeżdzę, jak emeryt (nie piszczę też, bo to nie przyspieszy odejścia ze świateł).

Ciekawet swoją drogą, jakie jest uzasadnienie na tych uczelniach, czy politechniach co do rozszczelnienia silnika. Czyli co...? Dzięki zastosowaniu oleju mineralnego silnik jest szczelny i nie ma wycieków? Więc jak się zastosuje syntetyk i nagar naniesiony przez kiepski minerał zejdzie, to nagle pojawią się wycieki? A skąd te dziury, którymi niby ma wypłynąć olej? Zrobił nagar z oleju mineralnego? Może były już wcześniej i olej się wylewał, ale dzieki magicznemu olejowi mineralnemu wszystko się uszczelniło?

Zejdzie nagar? Cóż... Takie życie. Jeśli silnik jest brudny wewnątrz, to trzeba go umyć. Są firmy, które się tym zajmują (przy użyciu odpowiednich preparatów) i później można śmiało nawet na syntetyku (po mineralne) jeździć. Można też zrobić to samemu stopniowo, przechodząc z minerału na semisyntetyk, później gęsty syntetyk i syntetyk o docelowej lepkości. Jak ktoś nie jest w goracej wodzie kompany, to jakoś ten czas przeżyje. Trzeba tylko pamiętać o wymianach filtru olejowego REGULARNYCH!

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ANBON » 10 sty 2007, 00:08

Corey sorki.
To forum jest po to aby czegoś się nauczyć, a nie aby się kłócić. Ja jestem świerzak po studiach samochodowych. Uczyli mnie w szkole tak jak pisałem (co do wymiany oleju). Po przejrzeniu wszystkich postów przyznaje CI rację. I...Dziękuję.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 22:19
Posty: 15
Skąd: Zamość
Auto: mazda 323C 1,5 16V 1996r.

Postprzez corey » 10 sty 2007, 19:54

he ,ciesze sie ze sie czegos dowiedziales, tez jestem po polibudzie i czasami rece mi opadaly od teori tam gloszonych, niemniej jednak mnostwa ciekawych zeczy mozna sie tam dowiedziec


a instrukcja ISO FSO w przypadku mazdy to sie podetrzec mozna

na polibudzie pracuja normalni ludzie ktorzy posluguja sie opiniami i przywarami normalnych ludzi(dlaczego mialoby byc inaczej) natomiast teoretycznego i naukowego uzasadnienia tych opini nie ma(mowa o rozszelnianiu i kolejnosci)

pozdro.
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Master » 11 sty 2007, 18:19

GofNet napisał(a):Trzeba tylko pamiętać o wymianach filtru olejowego REGULARNYCH!


To mnie jakoś zainspirowało ....

Czy wymiana filtra oleju, przy każdej wymianie oleju, czyli co 10.000 – 12.000 jest wystarczająco regularna?
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez GofNet » 11 sty 2007, 20:49

Myślę, że tak. Ciężko jest sprecyzować, bo trudno jest określić, czy filtr kwalifikuje się już do wymiany, czy też i nie. Może jego rozebranie dałoby miarodajną odpowiedź, ale tego nie wiem.
Wiadomo, że minrerał szybciej się zużywa i spala, więc po nim będzie więcej syfu w przeciwieństwie do oleju syntetycznego. W przypadu jednak tego ostatniego taki efekt osiągniemy, gdy będziemy jeździć ciągle na takim oleju. Jeśli przesiądziemy się z mineralnego na syntetyk, to filtr raczej dość szybko się skończy.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez corey » 11 sty 2007, 22:11

Master napisał(a):
GofNet napisał(a):Trzeba tylko pamiętać o wymianach filtru olejowego REGULARNYCH!


To mnie jakoś zainspirowało ....

Czy wymiana filtra oleju, przy każdej wymianie oleju, czyli co 10.000 – 12.000 jest wystarczająco regularna?



roizbieralem wiele razy filtr i po 10 tysiacach jest jak najbardziej ok – w 100% takie okresy miedzy wymianami wystarczaja

polecam zalozyc magnez neodymowy na filtr oleju – wylapie wszystkie opilki – szczegolnie przy docieraniu
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez brii » 12 sty 2007, 23:53

Znalazłem taki oto artykuł o olejach
<czytaj> http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe/praca_6_oleje.htm#2
Może kogoś zainteresuje.
Modertor może zrobić z tym co zechce :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gość » 17 sty 2007, 12:10

może ktoś wie, gdzie we Wrocławiu można kupić Midland Synqron 10W-50?

a może zalać
Castrol RS 10w60? bo to widziałem nawet w supermarketach.

jeśli ktoś widział lub słyszał o sklepie który ma Midland we Wrocku, to proszę o wiadomość.
Gość
 

Postprzez solek » 19 sty 2007, 13:55

Potwierdzam ze Mobila to mazda chleje na umur. Zalałem 10w-40 mobil i po 1000km dolałem 1 litr shella 5w-40, Monitoruje poziom oleju i zobaczymy co bedzie.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 14 maja 2006, 18:54
Posty: 26

Postprzez orlando » 23 sty 2007, 20:20

Witam!

Przedwczoraj kupiłem mazdę 323F, 1.6 16v 88 koni.. Rocznik 92 Jest zalana Mobilem 15W 40 czyli jak się domyślam mineralnym... Czytałem już parę stron o olejach mineralnych i zauważyłem że forumowicze zmieniają te oleje na oleje półsyntetyczne.. Mazda ma przelatane już 262000, od wymiany do wymiany bierze tak ze 0.3 litra oleju (podobno).. Nie kopci, silnik pracuje ok...(delikatnie slychac może jak się ucho przyłoży blisko silnika jakieś stuki ale to chyba nie zawory).

Po przeczytaniu paru postów widzę, że przeważnie są jakieś korzystne skutki przelania na olej półsyntetyczny..

Jak myślicie jakie jest prawdopodobieństwo, że jak zaleję ją półsyntetykiem np. Mobilem 10w 40 albo shellem 10w 40 to zacznie kopcic i spalać olej? Kiedyś mechanik znajomy mi mówił że nie powinno się zalewać już rzadszego oleju ale po przeczytaniu niektórych wątków zauważyłem że silniki z mazdy mineralnego oleju nie lubią i użytkownicy je zmieniają..

Chciałbym wybrać jej jakiś dobry olej który by jej nie zaszkodził.. Czy moglibyście mi doradzić coś w tej sprawie?? Przepraszam wiem że to już było może parę razy ale czas mnie goni to raz, a dwa to chciałbym raczej podyskutować indywidualnie o mojej madzi bo opinie widać są rozbieżne..

Bardzo proszę o pomoc bo troszeczkę się przestraszyłem jak przeczytałem opinie o tym że do mazdy nie powinno się lać minerału..

PS: Nie wiem jak długo jeżdzi na minerale ale z tego co mówił poprzedni właściciel to chyba ze 3 wymiany..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Postprzez Łukasz » 24 sty 2007, 10:44

Przypuszczam,że mogła wcześniej jeżdzić na syntetycznym lub półsyntetycznym i poprzedni właściciel zalał ją minerałem do sprzedaży.Chodzi mi o to ,że postąpił tak dlatego iż chciał ją sprzedać i przy sprzedaży miała nie kopcić,bo jak wiesz oleje syntetyczne i półsyntetyczne są dużo żadsze od minerala i dzięki temu poprzez nieszczelności wynikające z zużycia silnika mogły by się dostawać do komory spalania i dzięki temu auto mogło by troszkę kopcić.Być może sprzedający chciał uniknąć tego problemu przy sprzedaży i zrobił właśnie tak. Piszę "być może" ,bo tylko tak przypuszczam.Lecz z tego co już przeżyłem to nie wierzę,że przy tym przebiegu mazda nie "siorbie" sobie oleju.
Najlepiej to odkręć korek od oleju i sprawdż czy w środku widać ciemny nagar (nalot),jeśli nie to auto było eksploatowane na dobrym oleju i możesz próbować(oczywiście zaciągając porad jeszcze u innych użytkowników mazd) zalać półsytetycznym.
P.S. Jeśli coś napisałem nie tak to mnie poprawcie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki