Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez sołtys » 21 lis 2006, 12:01

nightcomer napisał(a):np czy przepusci lpg czy raczej odczyta "brak cisnienia = zbiornik pusty"


Wydaj mi sie że zasada będzie taka jak przy LPG tylko odcięcie tankowania będzie przy wiadomych ciśnieniach, a jaada będzie do ciśnienia atnosferycznego w zbiorniku.


ravo napisał(a):nie wiem od strony technicznej ale chyba po cos waza te zbiorniki 50kg i sa male ?


mają po kilkadziesiąt litrów wiec nie są małe a ważą bo muszą wytrzymać bardzo wysokie ciśnienia do których spręża sie CNG aby wystarczyło go na sensowny dystans.


nightcomer napisał(a):pozatym czy wlew lpg nie rozleci się na trzy miliony kawałków


napewno sie rozleci ale ale wlew do CNG z adapterem do LPG to żaden problem z punktu widzenia techniki.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez nightcomer » 21 lis 2006, 12:07

chciałbym to zobaczyć w realu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez skarkop » 25 lis 2006, 20:56

Witam wszystkich
W mojej madzi GE 2.0 16v mam instalacje jeszcze I generacji. Planowalem zalozyc sterownik i krokowca, ale teraz zastanawiam sie czy nie lepiej blosa. Co mi radzicie? A moze w ogole nic nie ruszac? Tylko, ze dosc duzo mi pali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez skarkop » 1 gru 2006, 23:12

Zamontowałem jednak w końcu blosa i nie żałuję. Wreszcie Madzia dostała mocy w całym zakresie obrotów. Kiedy kupowałem sobie redukcje gumowe w serwisie auto-gazu i wspomniałem do czego mi potrzebne to tak zainteresowało to gaziarza, że zaprosił mnie na bezpłatną regulację mieszanki. Wcześniej sobie sam wyregulowałem za pomocą testera sondy lambda i jak się okazało niewiele się pomyliłem. Teraz przyjdzie czas na testowanie spalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez skarkop » 8 gru 2006, 15:16

Czas na pierwsze spostrzezenia spalania. Na zwyklem mikserze palil mi srednio 13-14l, czasami nawet 16l. Na blosie 2 pierwsze tankowania pokazaly ze spalil rowno po 10,5l. Szybko zwroci mi sie ta inwestycja <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez krzynio » 9 gru 2006, 14:07

ok wszystko jest pięknie ładnie a co zrobic gdy mam instalke II gen z kompem i silniczkiem krokowym ??
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez ravo » 9 gru 2006, 18:25

krzynio323f napisał(a):a co zrobic gdy mam instalke II gen z kompem i silniczkiem krokowym

wywalic kompa i silniczek :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez skarkop » 15 gru 2006, 09:40

Kolejne tankowania udowodnily ze ten blos rzeczywiscie wart jest swojej ceny. W jezdze typowo miejskiej spalil 12/100, gdy na mikserze palil mi 16/100. Nie wspomne ze auto jest bardziej elastyczne w calym zakresie obrotow. Dobrze ze mialem zamontowana I generacje gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez sołtys » 18 gru 2006, 07:59

Ok to wglębiłem sie w tajniki blosa szperając na necie i dochodze do wniosków.

1. Bzdurą jest twierdzenie że blos nie ogranicza przepływu, powierzchnia zwężki zmienia sie i jej maksymalne otwarcie to odpowiednik miksera o średnicy 45mm (wiec porównywanie do sekwencji jest raczej nie na miejscu)

2. Strojenie nie jest takie proste jak sie wydaje ludzie mają problemy z ustawieniem składów albo mają za bogato na wolnych i dobrze na wysokich albo na odwrót.

3. Z wypowiedzi użytkowników wynika że przyrost mocy jest ale nieznaczny bez fajerwerków.

4. Spalanie w stosunku do poprawnie zestrojonej drugiej genercji jest identyczne lub nieco wyższe.

5. Z racji konstrukcji bloss musi być używany łącznie z mocym parownikiem ponieważ słabdsze nie są w stanie podać odpowiedniej ilości gazu przy wyższych obrotach.

6. Blos wcale nie zabezpiecza przed strzałami spowodowanymi złym stanem układu zapłonowego, mało tego żle zestrojony również może zubażać mieszankę prowadząc do strzałów.

7. Występują sporadyczne problemy z dziurą w mocy, któe ciężko zniwelować regulacją.

8. Czasami konieczne jest piłowanie gwizdka by uzyskać odpowiedni skład spalin na wolnych obrotach.


Reasumując po przeczytaniu własza lektury

www.blos.prv.pl oraz linku do forum forda z tematem blosa, doszedłem do wniosku że nie jest to tak cudowne jak sie pisze, różnica w osiągach jest niewielka, a ludzie którzy przed blosem mieli dobrze dobraną II gen są umiarkowanie zadowoleni.


skarkop napisał(a):W jezdze typowo miejskiej spalil 12/100, gdy na mikserze palil mi 16/100.


nie mam 4WD wiec moje spalanie jest z założenia niższe ale na drugiej gen auto pali mi do 11l w jeżdzie miejskiej przy dynamicznej jeżdzie bez pałowania, wiec wynik blosa jakoś mnie nie powala. Ale grunt to być zadowolonym ;)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez jeday » 18 gru 2006, 14:47

No az tak zle to z blosem nie jest. Mam osobiscie blosa i raczej tez spotykam sie w wiekszosci z pozytywnymi opiniami.
1. Blos pewnie zweza w jakims stopniu, ale jest to raczej niezauwazalne.
2. Nie wiem czemu moga wystapic problemy ze regulacja.. Ja wyregulowalem na poczatku "na oko" i ladnie to latalo.
3. Tutaj mozna sie zgodzic, bo niby czego mozna sie spodziewac? Blos glownie poprawia dynamike w gornym obrotach i nie dlawi (badz dlawi w nieznacznym stopniu) silnik na benzynie. Chyba po to jest glownie zakladany. Wiec jesli ktos nie ma zamiaru krecic wysoko silnika to faktycznie nie ma sensu kupowac blosa.
4. W moim przypadku akurat spalanie spadlo o ok. 2litry
5. To jest fakt, ale chyba to samo tyczy sie kazdej instalacji. Jesli mamy slaby parownik to jest kicha.
6. Podobno do strzalu ma nigdy nie dojsc, ale jak to jest naprawde to nie wiem.
7. Tutaj tez musze pochwalic blosa. Zadnych dziur nie ma. Jezdzi naprawde zdecydowanie rowniej, lepiej sie wkreca, plynniej no i gora sie zdecydowanie poprawila.
8. To juz sa przypadki naprawde ekstremalne i z tego co pamietam ludzie chyba tak robia, gdy maja juz naprawde gowniany parownik.

A wiec jesli ktos mial naprawde dobrza dobrana instalke 2 gen to wiadomo, ze strasznej roznicy nie poczuje, bo przeciez blos KM nie dodaje! Tak samo jak nie poczul by ogromnej roznicy gdyby zalozyl sekwencje. W wiekszosci przypadkow jednak miksery sa za male i silnik na gazie ma problemy z wkreceniem sie na wysokie obroty i na benzynie srednio chodzi. FAKT jest taki, ze z blosem takie problemy nie wystepuja. To tyle i az tyle. Tylko trzeba sobie zadac pytanie czy za takie pieniadze warto go zalozyc czy nie. Ja akurat jestem zadowolony chocby ze wzgledu na spalanie, wiec z czasem blos sie zwroci..
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez radost » 20 gru 2006, 16:59

Mam II gen na zwykłym mikserze i zgadzam się z tym że b. dużo zależy od parownika. Ja mam tartarini którego wyciągłem z poprzedniej KL'ki. Gazownik powiedział że takie parowniki zakłada do aut co maja ponad ponad 200 kucy. U mnie wszystko pięknie śmiga, pali mało (10-11l) i góra też jest ok.
Pozdro.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez skarkop » 21 gru 2006, 23:57

sołtys napisał(a):nie mam 4WD wiec moje spalanie jest z założenia niższe ale na drugiej gen auto pali mi do 11l w jeżdzie miejskiej przy dynamicznej jeżdzie bez pałowania, wiec wynik blosa jakoś mnie nie powala.


Sam regulowalem gaz na mikserze i potem sam na blosie (nie mialem z tym problemu). Poniewaz lubie agresywna jazde, wiec na mikserze zeby bylo troche mocy musialem tak wyregulowac ze palil mi w miescie ok.16l. Na blosie nie musialem nic podkrecac zeby byla moc, jest elastyczniejszy i pali ok. 12l. To sa fakty. Oczywiscie zeby porownywac to do II generacji trzeba byloby zrobic podobne testy z taka instalacja. W moim wypadku byla to zmiana I generacji na blosa, wiec taka zmiane polecam innym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez sołtys » 27 gru 2006, 14:01

Jeszcze kilka spostrzeżeń dla inforacji czytających.

1.Wymiary zwężki w blosie to około 30x60mm co daje pole powierzchni około 1800mm^2 a to odpowiada zwężce o średnicy około 48mm, wiec jest git w porównaniu z małym mikserem palnikowym, ale w porównaniu z mikserem strumieniowym ta róznica nie jest już taka duża.

2. Gwizdek i jeżdząca po nim przesłona w blosie to odpowiednik krokowca w II gen tyle że sterowany zamiast sondą lambda to podciśnieniem.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez piotrek929 » 7 sty 2007, 00:51

a ja mam I gen, ze srubą wykręconą na maksa, na gazie brakuje mi troche góry( ale napedzić 3 litry na 24 ventylach przy 6500 obr jest cięzko)
przekroj w dolocie najbardziej ogranicza mi klapa antywubochowa, mimo to na PB motor się nie dławi w wysokich rejestrach( no chyba że może wkręcać sie jeszcze szybciej)
a teraz najlepsze _ różnica w spalaniu pomiędzy Pb a LPG wynosi ok.6L, czyli jezeli w mieście pali przy spokojnej jeździe 12L pb to LPG w tym samym trybie pali 18L, w trasie róznica jest mniejsza okolo 4L.
gdybym mial dokladac kase do SGI , dla V6 koszt jest jednak okolo 2000 zł. dlatego mysle że 300-400 zł za zmniejszenie zuzycia o jakies może 3-4 L gazu raczej się oplaca i raczej zdąże to djeździć.
pod koniec stycznia zakladam BLOSa i powiem Wam jak to wygląda przy dużej pojemnosći
poki co od 2 miesięcy nie tankuje gazu, obraziłem się na ceny i powiedzialem sobie ze jak zejdzie poniżej 2 zł to pojade zatankować, no i zszedł( 1.89 :D)
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Orin » 7 sty 2007, 14:50

Czy ktoś ma wiarygodne informacje że BLOSa można zgrać z turbiną? Jeśli tak to czy może podesłać jakiś link gdzie jest to opisane? Wtrysk gazu do turbo jakoś do mnie nie przemawia, choć wiem że działa prawidłowo. Zbieram informacje na przyszłość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Orin » 7 sty 2007, 22:37

nightcomer napisał(a):czy ktoś z was dotarł do opisu tej fotki:

http://www.mb.org.pl/forum/files/113778-pict0008.jpg

blos z 3-nikiem na fazie lotnej oczy
czyżby to było...


sołtys napisał(a):CNG + LPG ??

Ale staroć wydobyłem na powierzchnię :D
Pudło jeśli chodzi o działanie. Tu jest druga fotka (ori): http://www.parzyszek.pro24.pl/obrazki.p ... ct0009.jpg
Oba zdjęcia pochodzą ze Scorpio MK2 2.9 24V6. Wcześniej właściciel miał jeden parownik + mikser, a po założeniu BLOS'a dołożył drugi reduktor by zaoszczędzić na kupnie jednego o b. dużej mocy. Jeden się nie wyrabiał w górnym zakresie obrotów. Całością steruje oczywiście BLOS.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez sołtys » 7 sty 2007, 23:06

Orin napisał(a):a po założeniu BLOS'a dołożył drugi reduktor by zaoszczędzić na kupnie jednego o b. dużej mocy.


niezła rzeźba

b.dużej mocy tzn ile tej mocy jest w tym skorpio??
Ostatnio edytowano 7 sty 2007, 23:10 przez sołtys, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Orin » 7 sty 2007, 23:09

fakt :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez sołtys » 11 sty 2007, 10:52

zamiast Blosa testuję takie rozwiązanie, pierwsze efekty bardzo obiecujące

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez piotrek929 » 27 sty 2007, 23:02

Orin miał na myśli nie duża moc auta , a dużą sprawność reduktora. ja mam u siebie reduktor do pojemności 3L i też nie wystarcza, wiesz ile taki motor zasysa powietrza.. u mnie jest 24 zaworowa jednostka, która pracuje pod względem charakterystyki bardzo wysoko( maks.moment występuje przy 4,500 obr a max moc przy ponad 6000. i jak depniesz do końca to automat zmienia biegi powyżej tej właśnie wartości, i występuje taki moment tuż przy 6000 obr że czuć że silnik nie dostaje pelnej dawki, owszem dokręci się, ale potem zmienia bieg i strasznie kopie, niejednokrotnie zdarzył mi się uślizg po zmianie na drugi bieg z tego powodu ( tylna ośka napędowa) przyznam że bywa to przyjemne :D
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG