Naprawa rozdzielacza ABS (626 GE KL)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Smirnoff » 16 gru 2003, 02:00

Spoko, nie ma sprawy, bardzo chętnie skorzystam z propozycji. Co do zaanonsowania się – kwestia zrozumiała.
Próbowałem sie z Tobą skontaktować – via mail oraz zostawiłem Ci PW na forum. Niestety, nie odpowiedziałeś. Powiedz chociaż w jakim regionie kraju mieszkasz, zebym wiedział jak to wszystko zgrać czasowo. a tak swoją drogą – jak masz na handel taki HU, to jaka kasa wchodzi w gre z uwzględnieniem zniżek klubowych ofcozzzz? :D
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez GrzegorzSz » 16 gru 2003, 02:05

kurde, na 100% odpowiedzialem na maila

masz konto na wp.pl, a ostatnio cos sa problemy z wysylaniem wiadomosci na te konta

daj znac na moj GG 1831463
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez nightcomer » 16 gru 2003, 04:21

Smirnoff napisał(a):auto zaczyna hamować, słychac jak włącza się pompa od ABS, z resztą aż przygasają trochę światła i kontrolki na tacho i .... nic. <jelen> Niestety, po zerwaniu przyczepności koła blokują się i koniec, chociaż światła cały czas są "przygaszone" i słychac jak pompa chodzi.


Noo smirnoff, nareszcie dokładny opis zjawiska.
Jeżeli "światła przygasają" i "są cały czas przygaszone" to chyba już wszystko jasne. Normalnie "światła przygaszają się" na ułamek sekundy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Długi » 16 gru 2003, 09:30

Przyczną może być niesprawna pompa, która nie mając wydajności nie odessa plynu z układu. Przygasające światła mogą świadczyć np. o jej zatarciu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez newbie » 16 gru 2003, 11:11

Długi napisał(a):Przyczną może być niesprawna pompa, która nie mając wydajności nie odessa plynu z układu. Przygasające światła mogą świadczyć np. o jej zatarciu.


Pompa podnosi ciśnienie za jego redukcję odpowiedzialne są solenoidy w HU (mają taką skomplikowaną wielodrożną budowę)


Już nie mam sumienia dłużej...

Jedź do warsztatu i poproś 4 kolegów o pomoc :)

Podnieście auto tak żeby 4 koła wisiały w powietrzu. Ty jako główny expert od heblowania wsiądź za fajerę i naciśnij na hebel.
Jeden z Twoich kolegów wsadzi jump wire do DLC pomiędzy TBS a GND i pójdzie potem do koła RF, a pozostali w tym czasie do kolejnych czyli LF RR i RL. Użyją siły żeby spróbować obrócić każdym z kół (Ty cały czas heblujesz, więc oni tylko stękają). I teraz najfajniejsze...Ty włączasz IG i Twoi kumple po kolei się przewracają według poniższej sekwencji.

Obrazek

Jak ci z przodu się jednak nie przewrócą to, weź miernik i stań na tych solenoidach od przednich kół w HU i powtórz próbę z IG i heblem.

To Ci wszystko powie...co jest spsute.

O mamo !!

Napraw to, bo jeszcze te super Dunlopy Cię zawiodą i wybijesz mazdzie zęby.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Długi » 16 gru 2003, 11:57

Greg, szukam po płytkach, chyba z ostatniego szkolenia New To Mazda przywiozłem flashową animację z dzialania HU tam pompa odsysa płyn spuszczony przez zaworki. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez newbie » 16 gru 2003, 12:04

Długi napisał(a):Greg, szukam po płytkach, chyba z ostatniego szkolenia New To Mazda przywiozłem flashową animację z dzialania HU tam pompa odsysa płyn spuszczony przez zaworki. ;)


Nie wiem, nie wiem...ten bolid Smirnoffa to GE, a tam to raczej ciśnienie obniżane jest przez wznios kotwy solenoidu.

Nie mam nic tu w pracy o ABSie (w sensie ogólnym) w domu zerknę to się upewnię. Ale siakoś mi się widzi, że w tym przypadku to bedzie tak, jak mówię, ale....we'll see.

Pozdrowienia,
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez GrzegorzSz » 16 gru 2003, 12:21

Ja tam nie wnikam – jak cos nie dziala, to wymieniam w calosci i sie nie zastanawiam. Zajmuje mi to stanowczo mniej czasu i kosztuje mnie mniej nerwow, a ze mam caly stos czesci na wymine, to koszt jest prawie zerowy.

Jakbys mial jakies animacje, to z checia bym obejrzal. Kumpel prowadzi wyklady na uczelni i czesto szuka takich animacji, co by je pokazac studentom. Cos jak na http://auto.howstuffworks.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Długi » 16 gru 2003, 12:29

ok flash jest oparty o Mazdę Premacy spróbuję opisać co widzę:

Ciśnienie wytwarzane przez pompę hamulcową w norm.warunkach przedostaje się przez inlet i outlet valves. W czasie dziłania ABS inlet valve zamyka żeby ograniczyć ciśnienie z pompy ham. dopiero w przypadku gdy dalej koło jest zablokowane otwiera się outlet valve żeby obniżyć ciśnienie. Jednocześnie pompa przepompowuje ciśnienie z za outlet valve do miejsca przed inlet valve.

wynika z tego że obaj mamy racje tzn. pompa odsysa ciśnienie a jednocześnie zwiększa ciśnienie wytwarzane przez pompę hamulcową.

cholera troche to zawiłe ale szybciej myśle niż mogę to napisać :|

czyli może być taka sytuacja, że inlet valve jest zamknięty, outlet valve jest otwarty, a ciśnienie nie spada bo pompę wzieli <diabel>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez newbie » 16 gru 2003, 13:49

Oczywiście to prawda, przecież pompa pracuje w zamkniętym układzie, więc musi skądś brać płyn, żeby go potem tłoczyć do aku ciśnienia.
Ale ja w dalszym ciągu z uporem maniaka twierdzę, że pompa jest po to by tworzyć ciśnienie :D
Na dowód tego przytoczę przykład. Kiedyś konstruktorzy myśleli nad zminimalizowaniem HU (a co za tym idzie i kosztów jego wytworzenia) i opracowali tzw. ABS Compact, w którym nie było pompy. Reszta jak w normalnym ABS zawory, czujniki prędkości itp.
To kierowca naciskając na hamulec wytwarzał ciśnienie i w trakcie hamowania pedał sukcesywnie obniżał się aż do momentu wyłączenia krańcówki, gdzie znajdował się krytyczny punkt możliwości jakiegokolwiek hamowania...i tu zadziaływała klasyka czyli NO ABS at all.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Długi » 16 gru 2003, 14:04

No ok a co się stanie jak pompa nie będzie pracować, a będzie w układzie??? Ciśnienie nie będzie miało możliwości spaść bo z drugiej strony będzie miało ciśnienie wytwarzane przez pompę mechaniczną, konkludując pompa jest potrzebna do wytworzenia różnicy ciśnień w układzie, co umożliwi wytworzenie ciśnienia po stronie tłoczenia i zmniejszenie go na wylocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez newbie » 16 gru 2003, 14:12

Tak, tyle tylko, że ABS ma zawsze przekaźnik fail safe i sygnał z pompy jest monitorowany, poza tym jeżeli pompa stoi to waliłoby bezpecznik od ABSu.

Resztę niech sobie naprawia Zainteresowany.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Długi » 16 gru 2003, 14:20

Może bezpiecznik jest na drucie???

KONIEC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Czemu oprócz tłoka kręci ci się oś z kołem obiegowym???? <tancze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Smirnoff » 16 gru 2003, 17:41

Widze, ze na forum zawrzało :D
Greg, co do opisanej przez Ciebie próby poprzewracania mechaników, to zdaje się jakieś 2 tyg temu (zanim zapodałem temat na forum) taki własnie test był przeprowadzony. Wówczas nie odbiło lewe przednie koło. Reszta odbijała jak należy.
Po wymianie płynu hamulcowego (za namową kolegów z forum w USA )niestety nie odbija juz i PP koło, aczkolwiek np dzisiaj zdarzyło sie raz , ze to akurat odbiło.

W kwestii bezpiecznika – jest oryginalny 60A, nie sztukowany drutami itp itd.

Co do samej pompy – pompa jest jedna i albo działa albo nie. Gdyby pompa była zatarta i nie działałaby, to wtedy ABS w ogóle nie działałby na ŻADNE KOŁO, a nie tylko na jedno z nich. Tak więc raczej upatrywałbym winnego wśród elektrozaworów.

W kwestii Dunlopów – spoko spoko i bez ABS damy rade :P

A tak swoją drogą – Greg, jak masz mi robic łache, albo niby się na de mną litować, to mozesz w ogóle nic nie pisać. Nie ma przymusu.
Myślałem, ze zakopaliśmy topór wojenny i, zgodnie z naszą jakiś czas temu przeprowadzoną rozmową na GG, nie żywimy do siebie dawnych uraz. Chyba jednak się pomyliłem...

Długi – masz rację. Działanie ABS przedstawiłem kilkanascie postów temu w tym temacie. Na każde koło przypada oddzielny elektrozawór, ktróy najpierw odcina (zamyka) dopływ płynu z pompy hamulcowej, natomiast jak to nie pomaga (koło ciągle zablokowane), to otwiera się zawór do komory powrotnej, poprzez który płyn "ucieka" i tym samym cisnienie spada a koło zaczyna sie kręcić. Pompa zapewne przepompowywuje płyn ham. z komory powrotnej do źródła dzieki czemu ABS działa do upadłego w ilości n-cyklów az do wykluczenia konieczności jego działania. (za mała prędkość, wzrost przyczepnosci nawierzchni, odpuszczenie hamulca przez kierowce).

Jak znajde chwile czasu (z dzień), to wyciągnę HU, rozbiorę na części pierwsze i zobaczę, co jest z nim grane. W razie czego nawiążę współpracę z kolegą Greyg'iem i zamkniemy ten temat raz a dobrze.

Pozdrawiam wszystkich mających dobre intencje... :]
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Smirnoff » 16 sty 2004, 19:33

No i dzisiaj problem został rozwiązany – wymieniłem ABS HU i ABS działa jak należy. Nawet przy 160km/h (więcej na razie nie próbowałem :P) max depnięcie po hebelkach konczy się biciem w stopę, a madzia hamuje jadąc prościuteńko za sprawą odbijających zacisków wszystkich 4 kół :P
Mieliście rację – teraz z tym ABS HU, w momencie włączenia się ABS światła nie przygasają, tak więc musiało być cosik przytarte – pewnie pompa, skoro poprzedni HU załączając układ w czasie jazdy powodował ostre przygaśnięcię świateł.
Suma sumarum problem został rozwiązany i od dzisiaj moge spokojnie korzystać z dobrodziejstw tego układu.
Pozdrawiam
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Długi » 19 sty 2004, 17:10

Cóż mogę na to powiedzieć

niech żyje forum!!!!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez jolusiaa22 » 9 cze 2008, 18:14

mam problem świecą mi sie kontrolki od ręcznego, ABS i kontroli trakcji ... niewiem co zrobic, chamulce działają ale świecą się kontrolki , płyn chamulcowy jest, czujniki są dobre , bezpieczniki tez byla bym bardzo wdzieczna w udzieleniu pomocy ... jest to mazda premacy 1.9 1999 rok bęzyna
jolusiaa22
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6