Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje
Witam,
Moje doświadczenia – dla nowych właścicielu DITD.
Posidam takowy model 99 (sprzed liftingu). Moc nominalna 101 KM. Zmierzony 95 KM.
Jeżdzę od 5 lat. Przebieg 135 000. Przejechałem 80 tys kilometrow głównie po Warszawie. Problemy w eksploatacji – Wymiana zaworu SPV (pompa – odsyłam do innych wątków). Zero problemów z silnikiem. Zero poboru oleju (wymieniam co 10 000, filtr paliwa co 20 000, mimo, że zalecenia (książka) mówią o 40 000.
Od początku tankuję Shell Diesel Ekstra – na dwóch stacjach w Warszawie.
Spalanie – Warszawa ok 8l/100 km w trudnych warunkach (korki) – srednia przejazdu 20 km/godzinę.Trasa – 5,4-5,8 l/100 km. Maksymalny przebieg na 1 baku (dojechałem na oparach) -1025 km trasa mieszana 300 km miasto 725 km poza miastem.
Moja rada Utrzymac samochód w kulturze. Będzie pociecha. Pozdrawiam
Moje doświadczenia – dla nowych właścicielu DITD.
Posidam takowy model 99 (sprzed liftingu). Moc nominalna 101 KM. Zmierzony 95 KM.
Jeżdzę od 5 lat. Przebieg 135 000. Przejechałem 80 tys kilometrow głównie po Warszawie. Problemy w eksploatacji – Wymiana zaworu SPV (pompa – odsyłam do innych wątków). Zero problemów z silnikiem. Zero poboru oleju (wymieniam co 10 000, filtr paliwa co 20 000, mimo, że zalecenia (książka) mówią o 40 000.
Od początku tankuję Shell Diesel Ekstra – na dwóch stacjach w Warszawie.
Spalanie – Warszawa ok 8l/100 km w trudnych warunkach (korki) – srednia przejazdu 20 km/godzinę.Trasa – 5,4-5,8 l/100 km. Maksymalny przebieg na 1 baku (dojechałem na oparach) -1025 km trasa mieszana 300 km miasto 725 km poza miastem.
Moja rada Utrzymac samochód w kulturze. Będzie pociecha. Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2005, 16:16
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 DITD rocznik 1999
Witam. Tak pomiar był robiony na hamowni w warsztacie Jacka Chojnackiego w Nadarzynie, gdzie trafiłem szukając pomocy w diagnosie usterki (jak się póxniej okazało słynny zawór SPV w pompie). Mam wykres mocy oraz momentu obrotowego. Gdzieś na forum zamieściłem link do wzorcowych wykresów dla 626 DITD 101 KM, znalezionych na stronie dealera Mazdy z Czech. Krótko. Moc lekko poniżej worca. Moment obrotowy – prawie wzorcowy okoł 227 Nm dla obrotów ok 2000-2200. Polecam wszystkim amatorom pomiar (niekoniecznie w warsztacie w Nadarzynie choć jest to pełna profesja). Taki pomiar pozwala zobaczyć czym tak naprawdę się jeździ. Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2005, 16:16
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 DITD rocznik 1999
slawekp napisał(a):Mam wykres mocy oraz momentu obrotowego
Mozesz wrzucic fotke?
slawekp napisał(a):Moment obrotowy – prawie wzorcowy okoł 227 Nm
Seria to 220NM... wiec Tobie wyszedl ponad wzorcowy
Zależy to chyba od wersji wydania – do holandii było coś innego pod tą nazwą jak w wersji niemieckiej. Jak porównuje się wg numeru VIN "GLX" niemieckie a holenderskie (albo belgijskie czy francuskie) modele – to różnica potrafi dotyczyć nawet korbek szyb... 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
gdzieś na "ruskich" stronach fanów mazdy spotkałem kiedyś dokładną rozpiskę wyposażenia wg numerówv VIN, według kraju docelowego, dat produkcji itp. Musiałbym poszukać, ale nie mam kiedy tego zrobić. Poszukaj gdzieś na www.mazda-fun.net.ru – tam są też odnośniki do innych stron (ale trzeba znać cyrylicę) – i tamtędy dojdziesz jakoś.
Wygląda na to, że nie pomogę za bardzo. Łatwiej powiedzieć co jest mając VIN niż odwrotnie.
Nazwa mojej wersji jest mi nieznana (GLX, comfort, GL – nie wiem). Mam klimatronic, "drewno", szyby el., lusterka też w elektyrce, ABS (tcsu nie było w dieslu nigdy), przeciwmgielne z przodu, welur, podwójny zamek, pilot, orginalne radio i głośniki, przesuwaną tylna kanapę i dzieloną (kombi), stalowe felgi...
Wygląda na to, że nie pomogę za bardzo. Łatwiej powiedzieć co jest mając VIN niż odwrotnie.
Nazwa mojej wersji jest mi nieznana (GLX, comfort, GL – nie wiem). Mam klimatronic, "drewno", szyby el., lusterka też w elektyrce, ABS (tcsu nie było w dieslu nigdy), przeciwmgielne z przodu, welur, podwójny zamek, pilot, orginalne radio i głośniki, przesuwaną tylna kanapę i dzieloną (kombi), stalowe felgi...
Ostatnio edytowano 4 sty 2007, 12:46 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja mam DiTD Comfort z Niemiec i na wyposażeniu są 4 poduszki, automatyczna klimatyzacja, 4 elektryczne szyby, ABS bez TCS, lampy przeciwmgielne z przodu, dzielona tylna kanapa (ale to już chyba standard), welurowa tapicerka.
pozdr.
Wojtek
pozdr.
Wojtek
- Od: 14 kwi 2005, 15:54
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI
xANDy napisał(a):Jak porównuje się wg numeru VIN "GLX" niemieckie a holenderskie (albo belgijskie czy francuskie) modele – to różnica potrafi dotyczyć nawet korbek szyb
Dokładnie.... a chyba wersje Holenderskie maja najuboższe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
P.S
Ile macie swiateł przeciwmgielnych z tylu?
A jak z wartością rynkową takiego auta, mam możliwość kupna właśnie 626 GF kombi 1.8 comfort z połowy 98 roku, klimatyzacja, eletryka itp przebieg około 150tys km nabite pewna bezwypadkowa historia, cena jaką chce właściciel to 2300 ojro to po sprowadzeniu i opłatach wyjdzie jakieś 11tyś zł. I teraz pytanie czy warto?
ex MSP
pinky napisał(a):po sprowadzeniu i opłatach wyjdzie jakieś 11tyś zł
Baaaaaaaaardzo tanio...
pinky napisał(a):I teraz pytanie czy warto?
Mysle ze za te pieniadze warto wziac
Grzyby napisał(a):żadnego
Mowimy o GF-kach...
P.S W GD mam dwa a w GF jedno

Przesiadam się z mojej czarnej strzały na cos większęgo i z dużo słabszym silnikiem prawie 40km różnicy, nie spodziewam się żadnych rewelacji. Po przeczytaniu wątku można się spodziewać średniego zużycia paliwa w miare bezawaryjności. To jest to czego szukam chociaż szczerze powiem że rozglądałem się raczej za 323F BJ z tych lat ale niestety nic niebyło ciekawego albo z jakimis kosmicznymi przebiegami. W takim razie w sobote jade po już 3 mazdzioche w karierze i 3 w rodzinie.
ex MSP
Jedno – od strony kierowcy. Drugie jest "ślepe" chyba, że ktoś ma wersję angielską.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
A po co chcesz po obu?? Europejskie (wg normy) powinno być jedno – po lewej stronie właśnie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mazdziocha już w polsce, teraz czeka na rejstracje. Na wyposażeniu według sprzedawcy Comfort jest: 4 jaśki, elektryczne szyby przód, elektryczne/podgrzewane lusterka, klima zwykła, abs, tcs, przeciwmgielne przód, drewno, przesówna/dzielona tylna kanapa. Autko naprawde jest komfortowe w porównaniu z eFką GT 
ex MSP
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6