Przy podnoszeniu przednich szyb el. spadaja obroty na luzie
1, 2
Witam
Dzisiaj zauwazylem dziwna rzecz. Gdy na postoju, przy wlaczonym silniku wcisne naraz dwa przyciski od podnoszenia przednich szyb (szyby sa zamkniete, wiec nic sie nie dzieje) to spadaja obroty! Z 800 do ok. 500.
Co to moze byc?? Akumulator? Czy to normalne?
I zauwazylem ze jak sie zatrzymuje trzymajac sprzeglo wcisniete to obroty spadaja do 500, pozniej rosna do ok. 900 i spadaja do 800 i tak juz sie utrzymuja. Przy zatrzymywaniu sie z wrzuconym luzem objaw ten jest duzo mniejszy, obroty spadaja moze do 700 i pozniej rosna do 800. Czy to tez normalne?
Dodam ze silnik to 2.0 v6.
Pozdrawiam
Darek
Dzisiaj zauwazylem dziwna rzecz. Gdy na postoju, przy wlaczonym silniku wcisne naraz dwa przyciski od podnoszenia przednich szyb (szyby sa zamkniete, wiec nic sie nie dzieje) to spadaja obroty! Z 800 do ok. 500.
Co to moze byc?? Akumulator? Czy to normalne?
I zauwazylem ze jak sie zatrzymuje trzymajac sprzeglo wcisniete to obroty spadaja do 500, pozniej rosna do ok. 900 i spadaja do 800 i tak juz sie utrzymuja. Przy zatrzymywaniu sie z wrzuconym luzem objaw ten jest duzo mniejszy, obroty spadaja moze do 700 i pozniej rosna do 800. Czy to tez normalne?
Dodam ze silnik to 2.0 v6.
Pozdrawiam
Darek
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
Co do szyb, to powinny jeszcze przygasać Tobie światła
Ja tak też mam, a jest to chyba spowodowane przez silniczki od szyb. Bo mimo że szyby są podniesione do końca, to przez silniczki dalej przepływa prąd, który dodatkowo jest większy niż normalnie, bo one nie kręcą się (prąd zwarciowy). Więc raczej to normalne
Co do spadku obrotów związanego z hamowaniem i wrzuconym biegiem, to sam chciałem założyć już temat. Też mam coś podobnego. Zazwyczaj jak wrzucę bieg, to obroty lekko rosną, i wciśniecie pedału hamulca nie wpływa na obroty. Ale czasami na postoju wrzucam bieg z wciśniętym hamulcem, to obroty zamiast iść w górę to spadają w dół do 500-400 obrotów i tak się utrzymują. Pomaga puszczenie hamulca, lub wyrzucenie na luz. Czy ktoś miał coś takiego?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Co do spadku obrotów związanego z hamowaniem i wrzuconym biegiem, to sam chciałem założyć już temat. Też mam coś podobnego. Zazwyczaj jak wrzucę bieg, to obroty lekko rosną, i wciśniecie pedału hamulca nie wpływa na obroty. Ale czasami na postoju wrzucam bieg z wciśniętym hamulcem, to obroty zamiast iść w górę to spadają w dół do 500-400 obrotów i tak się utrzymują. Pomaga puszczenie hamulca, lub wyrzucenie na luz. Czy ktoś miał coś takiego?
Raczej powinny utrzymywać na tym samym poziomie jeśli nie lekko rosnąć...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Jeśli domykasz już zamknięte szyby, to nie masz co się dziwić, że spadają obroty, bo wtedy jest największe obciążenie. Silnik próbuje zamknąć coś, co już jest zamknięte i do momentu rozgrzania się przełącznika termicznego (takiej blaszki zmieniającej swoje położenie po uzyskaniu odpowiednio wysokiej temperatury), powodowanego zwarciem pobór prądu będzie wysoki. Wtedy komputer próbuje zwiększyć obroty, podając więcej mieszanki.
Podobna historia jest w przypadku wciskania hamulca. Wtedy uruchamia się servo (wspomagania hamulca), pobierając w ten sposób wcale nie najmniejszy prąd z alternatora. Dalej jest podobnie, jak w przypadku pierwszej sytuacji.
Podczas normalnej jazdy nie odczuwa się tego, gdyż podczas hamowania najpierw puszczamy gaz, jednocześnie wciskając (lub i nie) sprzęgło a dopiero naciskamy pedał hamulca. W przepustnicy jest swego rodzaju tłumik, który znacząco spowalnia opadania obrotów podczas puszczenia gazu od obrotów ok. 1,5kRPM do wolnych obrotów. Łatwo to zauważyć, gdy podczas postoju przy obrotach np. 3-4kRPM puścisz gaz nic dalej nie robiąc. Wtedy zauważysz, że obroty dość szybko spadną do ok. 1,5kRPM a później znacznie wolnie będą opadać aż do 800RPM.
Tak więc obie powyższe sytuacje są normalne. Zazwyczaj nie hamuje się na biegu z wciśniętym sprzęgłem, lecz używa ku temu silnika (hamowanie silnikiem). Jeśli jednak musimy nieco przyhamować, to i tak nie wciskamy sprzęgła. A nawet gdy je wciśniemy, to i tak jest to zazwyczaj chwilowe i nie dostrzebamy tego, bo mieścimy się wczasie spowolnionego opadania obrotów. Co innego, gdy nie umiemy/nie stosujemy poprawdnego sposobu hamowania, czyli najpierw silnikiem a później (lub jednocześnie) hamulcem roboczym.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Podobna historia jest w przypadku wciskania hamulca. Wtedy uruchamia się servo (wspomagania hamulca), pobierając w ten sposób wcale nie najmniejszy prąd z alternatora. Dalej jest podobnie, jak w przypadku pierwszej sytuacji.
Podczas normalnej jazdy nie odczuwa się tego, gdyż podczas hamowania najpierw puszczamy gaz, jednocześnie wciskając (lub i nie) sprzęgło a dopiero naciskamy pedał hamulca. W przepustnicy jest swego rodzaju tłumik, który znacząco spowalnia opadania obrotów podczas puszczenia gazu od obrotów ok. 1,5kRPM do wolnych obrotów. Łatwo to zauważyć, gdy podczas postoju przy obrotach np. 3-4kRPM puścisz gaz nic dalej nie robiąc. Wtedy zauważysz, że obroty dość szybko spadną do ok. 1,5kRPM a później znacznie wolnie będą opadać aż do 800RPM.
Tak więc obie powyższe sytuacje są normalne. Zazwyczaj nie hamuje się na biegu z wciśniętym sprzęgłem, lecz używa ku temu silnika (hamowanie silnikiem). Jeśli jednak musimy nieco przyhamować, to i tak nie wciskamy sprzęgła. A nawet gdy je wciśniemy, to i tak jest to zazwyczaj chwilowe i nie dostrzebamy tego, bo mieścimy się wczasie spowolnionego opadania obrotów. Co innego, gdy nie umiemy/nie stosujemy poprawdnego sposobu hamowania, czyli najpierw silnikiem a później (lub jednocześnie) hamulcem roboczym.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
moj problem jest podobny ale gorszy, po obciazeniu silnika wlasnie szybami, sprzeglem wcisnietym, hamulcem wcisnietym, wiatrakiem, auto nie podwyzsza obrotow na czas wiec jak polacze 2 elementy np hamulec + sprzeglo to spadaja obroty i autko gasnie. ma ktos jakis pomysl? sprawdzilem juz regulator wolnych obrotow i z nim wszystko ok. czy to moze byc wina alternatora, przewodow WN albo swiec? nie chce wymieniac czegos co jest zbedne
U mnie jest to samo i u mojege kumpla w mx3 rowniez. Zamiast filozofowac, szukac przyczyn, chyba trzeba sie z tym pogodzic. Jak dla mnie jest to strasznie denerwujaca rzecz i jak widac wystepuje dosyc czesto w super niezawodnych mazdach.. Kumpel mial Audi A4, mogles krecic kierwonica na postoju do upadlego wciskac nieprawidlowo hamulec, domykac zamkniete szyby i hooj wie co jeszcze a obroty nawet nie pierdnely.. Niestety, ale mazda ma kilka wad, moze drobnych ale denerwujacych (jak na przyklad popychacze) i niezawodna marka to nie jest..
- Od: 5 sty 2006, 18:30
- Posty: 44
- Auto: 323F 1.8 16V BA
jeday napisał(a):Niestety, ale mazda ma kilka wad, moze drobnych ale denerwujacych (jak na przyklad popychacze) i niezawodna marka to nie jest..
a co jest u was z popychaczami bo mi sie wydaje ze u mnie cos halasuje popychacz przy zimnym silniku?
A olej silnikowy jaki masz zalany? Oby nie minerał...kinki napisał(a):u mnie cos halasuje popychacz przy zimnym silniku?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam,
Panowie odpowiedz jest bardzo prosta – kazde dodatkowe obciazenie silnika jakimkolwiek osprzetem daje mu wiekszy opor i zmniejsza obroty, ktore powinny same sie po chwili wyregulowac.
Czy wiecej auto potrzebuje pradu tym wiekszy opor stawia alternator, podobnie z pompa hamulcowa.
Natomiast wycisniecie sprzegla powinno zwiekszyc obrotu jako ze silnik nie musi juz mielic rowniez skrzynia biegow.
Czest winny jest uklad regulacji, ale to nic powaznego.
Auto potrafi tez przygasac na przyklad w korku, kiedy dostaje mniej tlenu...
Pozdrawiam
Panowie odpowiedz jest bardzo prosta – kazde dodatkowe obciazenie silnika jakimkolwiek osprzetem daje mu wiekszy opor i zmniejsza obroty, ktore powinny same sie po chwili wyregulowac.
Czy wiecej auto potrzebuje pradu tym wiekszy opor stawia alternator, podobnie z pompa hamulcowa.
Natomiast wycisniecie sprzegla powinno zwiekszyc obrotu jako ze silnik nie musi juz mielic rowniez skrzynia biegow.
Czest winny jest uklad regulacji, ale to nic powaznego.
Auto potrafi tez przygasac na przyklad w korku, kiedy dostaje mniej tlenu...
Pozdrawiam
- Od: 9 gru 2011, 14:45
- Posty: 12
No dobra sluchajta
U mnie jest podobnie choc nie do konca. Problem pojawia sie gdy np wlacze ogrzew. tylnej i np swiatla (nawet nie polowe uzadzen elektrycznych w moim aucie!). Zaczynaja wariowac obroty w gor w dol w gore w dol i zdazylo sie ze mi zgasl
Co to moze byc? Ktos tam podpowiadal ze alternator ktos tam ze przepustnica. Ale silnik wariuje tylko przy uzadzeniach elektrycznych bo gdy nic nie wlacze to jest ok i trzyma sie w normie
Pomoz ktos, co?
Pomoz ktos, co?
- Od: 24 lut 2006, 13:59
- Posty: 62
- Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
- Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC
A ja zaproponuję darmową próbę rozwiązania problemu:
Odłączyć i oczyścić przewód masowy oraz ponownie go przykręcić i zakonserwować.
Ale o tym już wspominałem w temacie Trivian'a.
Napiszcie, czy pomogło...

Ale o tym już wspominałem w temacie Trivian'a.
Napiszcie, czy pomogło...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):A olej silnikowy jaki masz zalany? Oby nie minerał...
no niestety chyba mam mineral
To, że gorzej, to jedno, ale przede wszystkim olej mineralny szybciej się starzeje, w wyniku czego powstaje osad, który wędruje i osadza tu i tam, pogarszając kondycję całego silnika. Efektem są nierzadko właśnie "grające szklanki".
Nie. Silnika. Przeniesienie masy silnika na karoserię pojazdu.masz na mysli przewod masowy aku
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości