Wczoraj stałem sie posiadaczem Mazdy 323 Bg z roku 1991. Silniczek to 1,3 16V na wtrysku (nieskażony gazem)
Jest to moje pierwsze autko
Pozdrawiam
Aktualizacja 14.02.2007
Autko obecnie stoi na zimówkach 13 cali.Przebieg ponad 263 kkm.Autko otrzymało:
– nowe amorki tylne + sprężyny od F-ki (troche twardsze niż te stare oryginalne)
– nowe osłony i odboje amortyzatorów
– nowe gumy na łącznikach stabilizatora – tył
– nowe szczęki hamulcowe
– lewy drążek kierowniczy+ końcówka
– nowe sworznie [waaaczego?]
– uszczelniacz prawej półosi (oryginał z ASO)
– nowy silniczek tylnego zbiorniczka płynu spryskiwaczy
– po długich poszukiwaniach kupiłem i założyłem listwę zewnętrzną na słupek od strony kierowcy
Pewnie i tak o czymś zapomniałem
W Madzi po zakupie musiałem wyczyścic sufitówke gdyż znajomy palił w niej i była dosłownie CZARNA!!!!

AUDIO: GRA
TUNING: podkładki klubowe pod tablice
AKTUALIZACJA 1.06.07r.
Autko stoi ponownie na aluskach Momo które otrzymały oponki Pirelli P5000 (tył) i jakieś inne nie pamiętam nazwy na przód.
Został także założony końcowy tłumik motocyklowy (trochę wybebeszony – ale będzie robione wyciszenie w tłumiku) od Suzuki. Dodam zdjęcia tłumika i na komórkę postaram się nagrać dźwięk tłumika i umieścić go żeby każdy mógł posłuchać jego dźwięk przed wyciszeniem go w środku.
taki dźwięk daje tłumiczek (słaba jakość amr przerabiałem na wav)
http://rapidshare.com/files/34759103/Mazda.wav.html







Aktualizacja







Oto fotki hamulców:


I nowe zegary

Autko zostało zmierzone na hamowni
Oto wynik:

EDIT 10.03.08
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iBaBfOLeC8E"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/iBaBfOLeC8E" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
a tu filmik ze zlotu Tuneball Toruń 2007

Ps. Wyścig Mazda 323 1,3 vs Opel Corsa 1,4
EDIT:12.03.08

PS. Zderzaki są tylko założone bez przykręcania po bokach więc odstają trochę
Nowe:
tak wyglądała:

A tak wygląda teraz:


Nowe:
ze zderzakiem od 323 GTX

Tak wygląda obecnie









28.08:


PS. Zderzaki są tylko założone bez przykręcania po bokach więc odstają trochę
16.09

No i na początku 2009 roku padła decyzja o zwiększeniu mocy, no więc korzystając z okazji, że pod ręką była Mazda 323 BF GTX 4x4 na części postanowiłem użyć jej silnika jako dawcy

Silnik został rozebrany na części pierwsze i poddany kuracji odmładzającej
Zostały wymienione wszystkie uszczelki na nowe oryginały MAZDA (łącznie z pierścieniami) oprócz uszczelniaczy zaworowych które są produkcji TAKOMY, założyliśmy zapasową głowicę od B6T która była wolna od nagaru (wcześniej ją planując, i poddając odpowiednim czynnościom gniazda zaworowe i zawory), nowy rozrząd na częściach m.in NTN, filtry MAZDA, nowe świece NGK, nowa pompa wody, uszczelniacz aparatu... Generalnie silnik od podstaw złożony na nowo
Przy okazji rozbierania auta została założona kierownica MOMO z 323 GTR
To silnik po wyjęciu z BF

Pierwszy etap swapa to rozbieranie BG...







Po wyspawaniu komory silnika i pomalowaniu przyszedł czas na przymiarkę silnika, a przy okazji zostało założone wspomaganie kierownicy którego nie było w moim egzemplarzu

Potem w ruch poszedł TIG

Z czasem będzie założony IC wykonany w całości w aluminium i troszeczkę większy
Wydech przelotowy 2,5 cala z dwoma tłumikami przelotowymi


Przed odwiezieniem auta do elektryka trzeba było poskładać trochę przód


Tak, tak to oryginalny zderzak od GTR
Auto bez zderzaka i z halogenami we wnętrzu pojechało sobie do elektryka (jedynego który nie trząsł portkami
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/FH7bRi-ezeo&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/FH7bRi-ezeo&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Generalnie nie podliczałem ile wydałem na tego swapa, i nie wspomnę o chwilach zwątpienia w powodzenie tego... ale zawsze mogłem liczyć na wujka który pomagał w tym przedsięwzięciu swoim doświadczeniem, sprzętem i stanowiskiem pracy przez tak długi okres spowodowany moją nową pracą (mam wielki dług wobec Ciebie! )
Podsumowując silnik został od nowa złożony, głowica po planowaniu docieraniu zaworów i obróbce gniazd, orurowanie do IC i wydech został wyspawany z kwasiaka (dzięki Lukster za namiary

Na zamontowanie czekają jeszcze boczki od BG GTX'a (dzięki podmuch jakoś je odbiorę

Wiele osób w mniejszym lub większym stopniu pomagało przy swapie, czy to swoją włożoną pracą, czy to załatwiając jakieś rzeczy dla mnie tracąc swój cenny czas... Dziwię się tylko, że mnie z domu nie wyrzucili

<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1Oo8VnFZZLo&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1Oo8VnFZZLo&hl=pl&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
Trochę fotek wykonanych przez Cukierka





