Średnie zużycie paliwa
Ja jestem zuzyciem paliwa trochę rozczarowany. Mam GW FP '98 od pół roku. Ostatnio zrobiłem ok. 450 km w 90% autostradą (A4). Orientacyjne spalanie wyniosło nie mniej niz 9l/100km (przy jeździe na autostradzie 130-160 km/h). Uważam, że to sporo za dużo (wymieniłem po kupnie wszystkie filtry, oleje, rozrząd, świecie obejrzałem – wyglądają łądnie). Sądziłem, że będzie spalać porównywalnie z moim poprzednim autem (Astra 1.6 kombi '93 r.), które przy podobnej jeździe zużywało ok. 2l mniej benzyny :–(
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Dwie rzeczy mogę powiedzieć: astra'93 jest lekka jak piórko w porównaniu z madzią; drugie to jednak silnik 1,8 ma w innym miejscu najlepszy moment obrotowy, trochę niżej i przy niższej prędkości jest ekonomiczniejsza 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Siemanko
mam moją Madzie 323c 1.3 16v 95 rok benzyna od 3 tyg. na początku spaliła mi 6 literków byłem mile zaskoczony teraz jak zimno to na trasie ok 7 w cyklu mieszanym 8 litrów do 9 troche dużo ale i tak jestem zadowolony a komfort jak się przesiadłem z malucha to bez porównania... 

cob_ra napisał(a):... a komfort jak się przesiadłem z malucha to bez porównania...
miałem taką samą przesiadkę i ze spalaniem było tak samo. Styl jazdy nabyty na maluchu się zmienił i spalanie się zmieniło

xANDy napisał(a):Dwie rzeczy mogę powiedzieć: astra'93 jest lekka jak piórko w porównaniu z madzią;drugie to jednak silnik 1,8 ma w innym miejscu najlepszy moment obrotowy, trochę niżej i przy niższej prędkości jest ekonomiczniejsza
Trochę przesadzasz. Pozbyłem się wraz z sprzedażą wszelkiej dokumentacji Astry, ale sądzę, że jej masa w porównianiu z masą Mazdy pozostaje mniej więcej w prostej proporcji z ich mocami (Astra – 75 KM, Mazda – 90 KM). Po wtóre – Mazda jest wyraźnie żwawsza (nieprecyzyjnie mówiąc) na wszystkich biegach w porównianiu z Astrą. Po trzecie – silnik Mazdy jest znacznie nowocześniejszy, 16-zaworowy (mojej byłej Astry – 8-zaworowy). Po czwarte, wreszcie, przejrzałem ten wątek i z wielu postów wynika znacznie mniejsze spalanie, nawet dla pojemniejszego silnika FS.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
najnowsze dane tylko miasto:
po wczorajszym tankowaniu przez ostatni tydzien 10,62
od 16.11.2006 srednio 10,29
po wczorajszym tankowaniu przez ostatni tydzien 10,62
od 16.11.2006 srednio 10,29
ram
1. Technika jazdy
2. Astrą też jeżdziłeś 130-160?? przecież 160 to max co ona wyciąga do tego ten silnik u kumpla w jeżdzie mieszanej mieścił sie w granicach 6L na 100km
(tylko te osiągi jakoś nie takie jak w FS
) miałeś jeden z najoszczędniejszych silników Opla i przy okazji o jednych z najgorszych osiągów, z jedną ciekawą właściwościa, butowanie nie powoduje znaczącego wzrostu zużycia paliwa. Tyle że mój były escort 1.4 miał lepszego kopa niż taka astra 1.6
3. Jazda moim FS z takimi prędkościami to spalanie w granicqach 12-13L lpg. A przy prędkości 120 to już tylko 10l.
4. Twój silnik spala najmniej w granicach 2000-3000RPM przy płynnym przyspieszaniu bez butowania i przeciążania.
1. Technika jazdy
2. Astrą też jeżdziłeś 130-160?? przecież 160 to max co ona wyciąga do tego ten silnik u kumpla w jeżdzie mieszanej mieścił sie w granicach 6L na 100km
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

3. Jazda moim FS z takimi prędkościami to spalanie w granicqach 12-13L lpg. A przy prędkości 120 to już tylko 10l.
4. Twój silnik spala najmniej w granicach 2000-3000RPM przy płynnym przyspieszaniu bez butowania i przeciążania.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Astra kombi ważyła ok 1100 kg (nawet mniej), Madzia GW 1350 – więc gdyby tylko w kwestii masy przeliczyć moc/kg masy – wyjdzie, że astra miała minimalnie lepsze parametry 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
moje spalanie na dzień dzisiejszy to 10,19 na silniczku 1,8 przy jeździe tylko i wyłącznie po mieście, czyli krótkie trasy (ssanie), korki, absolutnie nie starając się jeździć bardzo oszczędnie
a dla porównania moje seicento 0,9 o tej porze roku pali tyle samo, a zimą pełne 12 litrów
i generalnie ze wszelkimi danymi technicznymi, nie dostępnymi dla zwykłego użytkownika tylko dla ASO, spalanie mieści się jak najbardziej w przewidzianym przedziale 
a dla porównania moje seicento 0,9 o tej porze roku pali tyle samo, a zimą pełne 12 litrów


Wiele trzeba mocy, by umieć żyć wiedząc, jak bardzo życie i niesprawiedliwość są z sobą złączone / Friedrich Wilhelm Nietsche
www.forumppp.com.pl Partnerstwo Publiczno – Prywatne (PPP) w Polsce
- Od: 20 lut 2006, 17:46
- Posty: 1322
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx5 NA 1.6/miata 1.8
No właśnie, a ile powinna spalać mazda 323c 1.3 16v? bo różne zródła różnie pisza, a ile wam pala srednio te modele i co sądzicie o tym silniku, niby leci mi 160 wiecej nie miałem gdzie sprawdzić.... warunki na drodze nei sprzyjaja, a chce dozyć wieku dziadka
....
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

sołtys napisał(a):ram
1. Technika jazdy
Nie jeżdżę na wysokich obrotach, nie depczę gazu do podłogi.
2. Astrą też jeżdziłeś 130-160?? przecież 160 to max co ona wyciąga do tego ten silnik u kumpla w jeżdzie mieszanej mieścił sie w granicach 6L na 100km(tylko te osiągi jakoś nie takie jak w FS
)
Tak – odbyłem trasę Wrocław – Lyon i z powrotem i przy każdym tankowaniu wychodziło nieco ponad 7l.
3. Jazda moim FS z takimi prędkościami to spalanie w granicqach 12-13L lpg. A przy prędkości 120 to już tylko 10l.
4. Twój silnik spala najmniej w granicach 2000-3000RPM przy płynnym przyspieszaniu bez butowania i przeciążania.
Tak właśnie jeżdżę. Przy prędkości 150 i więcej obroty były ok. 4000. Z tym, że przeważnie jechałem z prędkością 140, zaś 150 i więcej sporadycznie. W tym wątku niektórzy piszą, że jadąc jeszcze szybciej (Mazdą z silnikiem FS) mieli znacznie nizsze (niż 9l) spalanie.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Bogaty o nowe doświadczenia drążę dalej temat.
Odbyłem ostatnio trasę z domu do Niemiec pod granicę z Luksemburgiem i z powrotem. Nie musze dodawać, że w co najmniej 95% autostradami i drogami ekspresowymi. W sumie ok. 2000 km. Średnie spalanie wyszło w granicach 8l/100 km. Benzyny, oczywiście. Przeważnie jechałem w granicach 130-140 km/h, sporadycznie 150-160. W świetle lektury wielu wpisów w tym wątku wynik wydaje mi się w dalszym ciagu nieco rozczarowujący. Miałem również do czynienia z GD z roku 1987 z silnikiem 2.0l, gdzie na kilkusetkilometrowych trasach na krajowych drogach (bynajmniej nie na autostradach) schodziło się sporo poniżej 7l/ 100km. Czy więc silnik FP z roku 1998 tak ma i muszę się z tym pogodzić czy też drążyć temat dalej i brać się np. za jego diagnostykę? Dodam, że przed podróżą wymieniłem świece.
Odbyłem ostatnio trasę z domu do Niemiec pod granicę z Luksemburgiem i z powrotem. Nie musze dodawać, że w co najmniej 95% autostradami i drogami ekspresowymi. W sumie ok. 2000 km. Średnie spalanie wyszło w granicach 8l/100 km. Benzyny, oczywiście. Przeważnie jechałem w granicach 130-140 km/h, sporadycznie 150-160. W świetle lektury wielu wpisów w tym wątku wynik wydaje mi się w dalszym ciagu nieco rozczarowujący. Miałem również do czynienia z GD z roku 1987 z silnikiem 2.0l, gdzie na kilkusetkilometrowych trasach na krajowych drogach (bynajmniej nie na autostradach) schodziło się sporo poniżej 7l/ 100km. Czy więc silnik FP z roku 1998 tak ma i muszę się z tym pogodzić czy też drążyć temat dalej i brać się np. za jego diagnostykę? Dodam, że przed podróżą wymieniłem świece.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
ram napisał(a):8l/100 km.
dobry wynik, nie kombinuj...samochod musi spalic swoje. Wiekszosc wspisow to tzw. rekordy,a nie codziennosc, takze nie bierz ich zbytnio do serca

Moim zdaniem OK! Niestety ten silnik jest za maly do 626, a co wiecej kombi – wiec i spalanie bedzie miec nawet wyzsze od FS'a.
A ja jestem załamany spalaniem mojej Madzi 323f 94r 1.8 16v sohc automat, która kupiłem 3 dni temu, dzis ja zatankówałem i wyszło mi ze w miescie spaliła uwaga 22litry!!!gazu na 100km przy bardzo spokojnej jezdzie
. Jestem załamany mialem juz rózne samochody z lpg i nawet przy deptaniu zaden z nich nie przekraczał 15litrów. Co moze byc przyczyna tak duzego spalania? Powiem szczerze ze automatem wczesniej nie jedzilem i niewiem czy dobrze operuje pedałem gazu ( ja swoja rozpedzam powoli delikanie wciskajac pedał, a moze automaty lubia jak sie pedał mocniej wciska?) Bardzo prosze urzytkowników automatów jak urzytkowac samochód z taka skrzynią.
Bladyy78 napisał(a):A ja jestem załamany spalaniem mojej Madzi 323f 94r 1.8 16v sohc automat, która kupiłem 3 dni temu, dzis ja zatankówałem i wyszło mi ze w miescie spaliła uwaga 22litry!!!gazu na 100km przy bardzo spokojnej jezdzie. ?) Bardzo prosze urzytkowników automatów jak urzytkowac samochód z taka skrzynią.
A ile kilometrów przejechałeś by wyliczyć tę średnią?
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Dzis ponownie zatankowałem samochód i srednia wyszła mi 20l na 100km. Srednia obliczlaem po tankwaniu auta do pełna i przejechaniu 100km. Mam mała butle w miejscu koła zapasowego i po przejechaniu 100km zaczyna mi migac rezerwa wiec auto tankuje. Saplanie zmalało teraz o 2litry bo przygreciłem troszke srube na redukotorze ale wiecej juz sie nie da bo nie bedzie wchodzic na obroty. Dzis po zatankowaniu zastapiłem silniczek krokowy reczna regulacja na srubke zobaczymy czy przyniesie to jakies rezultaty ale watpie bo po załozeniu recznej regulacji sprawdzilem silniczek i reaguje poprawnie. Wiec albo mam jakas nieszczelnosc w instalacji (tylko ze jak narazie nie wyczuwam zadnego zapachu gazu, bede jednak musial jak znajde chwile wolnego czasu jeszcze mydlinami sprawdzic poloczenia) albo jest cos jest padniete tylko co? Boje sie ze zanim do tego dojde to zbankrutuje
. Kiedys podobna sytuacje mialem w polonezie 1.6 gl ipo załozeniu instalacji w miescie palił mi 9 litrów a w trasie 7,5l i nagle po miesiacu cos sie spier... i zaczoł palic 16 litrów w miesice a w trasie 10. Po samodzielnych prubach regulacji i wymianach filtórw, swiec, kabli, sondy nie było zadnych efektów mechanicy tez rozkładali rece, o dziwo na analizatorze spalin spaliny były idealne, a spalanie gazu ogromne po kilku wizytach wkoncu odpusciłem i sprzedałem samochód. Powiem szczerze ze instalacje gazowe ja juz urzytkuje w samochodach od 15 lat pierwsza instalacja jak mielismy a raczej ojciec miał w aucie to była rosyjska instalacja która zakupilismy w przemyslu na bazarze za 200zł i zamontowalismy ja do VW Scirocco byłem na poczatku roczarowny ta instalacja bo ciagłe cos jej dolegało a ze nie było jeszcze serwisów instalacji gazowych nauczylem sie przez to regulacji. Wtedy nie było jeszcze obawiazku zeby instalacje mialy jakiekolwiek homologacje i montowac je mógl sobie kazdy we własnym zakresie. Póziej ja juz zrobilem sobie prawko i kupiłem sobie stare Audi sam zamontowałem sobie instalacje Lovato i auto chodzilo idealnie, w sumie sam zamontowałem 3 instalacje gazowe( jedna z nich do tej pory urzytkuje w polonezie trucku) i z zadna nie miałem problemów auta jednak wszystkie były na gazniku ale spalanie było zawsze w granichach 10 litrów. Odkad jednak zaczołem urzytkowac auta z wtryskiem i instalacjami gazowymi II generacji jestem strasznie roczrowany bo samodzilnie nie moge juz wyregulowac tych instalacji a przyczyn złego działania moze byc mase, a zeby je wykluczyc trzeba by było wymienic na nowe wiele podzespołów w silniku. Mam nadzieje jednak ze dojde do tego co mi padło w Madzi bo jak nie to bede musiał sie jej pozbyc a tego bym nie chciał.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości