Głośna praca silnika K, stukanie.

Postprzez darl79 » 7 gru 2006, 00:12

tomekrvf napisał(a):
darl79 napisał(a):że rozrząd był robionu ok 20 000 km temu.

A napinacz hydrauliczny paska rozrządu(ten za 600 PLN) założono nowy?

Calutki rozrząd był był robiony włącznie z napinaczem i wszelkimi rolkami (ok. 2 tys.)
xedos 6
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 22:28
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: xedos 6 2,0 V6 24v

Postprzez darl79 » 7 gru 2006, 00:13

Grzyby napisał(a):darl79, prosze o zapoznanie się z regulaminem tego działu i poprawne nazwanie tematu.

Juz działam :)
xedos 6
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 22:28
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: xedos 6 2,0 V6 24v

Postprzez Grzyby » 7 gru 2006, 00:25

darl79 napisał(a):Juz działam

pozwól drogi, nowy forumowiczu że ja to zrobię.
A ty się ucz :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez darl79 » 7 gru 2006, 00:31

Grzyby napisał(a):
darl79 napisał(a):Juz działam

pozwól drogi, nowy forumowiczu że ja to zrobię.
A ty się ucz :D

Dzięki juz ogarniam :)
xedos 6
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 22:28
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: xedos 6 2,0 V6 24v

Postprzez Grzyby » 7 gru 2006, 00:36

A ja wykorzystam sytuację i perfidnie podepnę sie pod temat.
Mam bardzo podobnie tyle że w prawie całym zakresie obrotów przy przyspieszaniu. Po zdjęciu nogi z gazu na biegu to samo (a nawet bardziej). Przy utrzymywaniu stałej prędkości jest cisza.

Napinacz nie jest nowy.
Wymieniać go? i czy to jego wina? (nie są to HLA na pewno)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mankei » 7 gru 2006, 17:44

Z przykrością dołączam sie do tematu od wczoraj mam taki sam problem u mnie takze silnik zaczął dziwnie klekotać z tą różnicą od poprzedników że u mnie raz ten klekot jest innym razem zanika i jest cisza a innym razem jest nie do zniesienia niewiem kompletnie co to może być a rozrząd (całość: rolki, napinacz itp.)był wymieniany jakieś 2 tyś km temu :( ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 17:51
Posty: 36
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 2.0 16V GE FS 93'

Postprzez andreass » 7 gru 2006, 19:16

darl79, u mnie przy niskim stanie oleju jest podobnie, dolej do pełna i porównaj – może ustąpi.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez mankei » 7 gru 2006, 20:42

Witam ponownie mam najprawdopodobniej odpowiedz na ten problem otuz wrucilem wlasnie od znajomego mechanika i powiedzial ze moze byc wina regulatora zaworu gdyz silnik musi sie dobrze rozgrzac zanim olej dojdzie do regulatora i moze wowczas stukac; jutro lub po weekendzie bede wiedzial napewno bo bede u siebie to dokladnie przerabial :D, pozdrowienia dla wszystkich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 17:51
Posty: 36
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 2.0 16V GE FS 93'

Postprzez tomekrvf » 7 gru 2006, 21:05

mankei i Grzyby, a zaworek w pompie był wymieniony?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grzyby » 7 gru 2006, 21:10

tak jest (dlatego pisałem że to nie HLA, zresztą one ciut inaczej klekotały)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mankei » 7 gru 2006, 21:14

tomekrvf a o jaka pompe chodzi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 17:51
Posty: 36
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 2.0 16V GE FS 93'

Postprzez darl79 » 7 gru 2006, 21:26

andreass napisał(a):darl79, u mnie przy niskim stanie oleju jest podobnie, dolej do pełna i porównaj – może ustąpi.

Dzisiaj rano po raz pierwszy klekot ustąpił jak jechałem do pracy (bez dolewania oleju). W pracy dolałem do ok Maxa. Wracając do domu niestety znów się pojawił. Spróbuję jeszcze zalać inne paliwo niz dotychczas.
xedos 6
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 22:28
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: xedos 6 2,0 V6 24v

Postprzez Grzyby » 7 gru 2006, 21:37

mankei napisał(a):o jaka pompe chodzi ?

o zaworek w pompie oleju – to o czym pisałeś wcześniej (temat zresztą mocno wałkowany na forum, koszt części to 50-70zł)

Ale tutaj nie o to chodzi (w moim przypadku bo mam wymieniony i nie ten dźwięk)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 7 gru 2006, 21:45

darl79, jak nie wali jak diesel tylko lekko klekocze to masz do wymiany sprężyny na wałkach rozrządu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grzyby » 8 gru 2006, 12:08

tomekrvf, a co obstawiasz u mnie? ew. jak to sprawdzić?
W sumie zrobiło się to od niedawna (niedawno zauważyłem)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez darl79 » 8 gru 2006, 16:26

tomekrvf napisał(a):darl79, jak nie wali jak diesel tylko lekko klekocze to masz do wymiany sprężyny na wałkach rozrządu
Obrazek

Klekocze lekko i wydaje mi się że może bać tak jak mówisz tylko jaki to może być w przybliżeniu koszt i czym grozi zwlekanie??
xedos 6
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 22:28
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: xedos 6 2,0 V6 24v

Postprzez tomekrvf » 8 gru 2006, 16:45

Grzyby napisał(a):W sumie zrobiło się to od niedawna (niedawno zauważyłem)

Jak nie usłyszę to nie będę bawił się w wróżkę:)

darl79 napisał(a):Klekocze lekko i wydaje mi się że może bać tak jak mówisz tylko jaki to może być w przybliżeniu koszt i czym grozi zwlekanie??

Zwlekanie niczym nie grozi. Koszt części(wariant maks) to 200PLN: czyli dwa uszczelniacze, dwie zmodyfikowane nakrętki i dwie zmodyfikowane sprężyny. Można się obyć bez nakrętek ale wtedy trzeba szlifować zamek który jest na sprężynach. Dwie nakrętki to 70PLN.
Koszt roboty w Wawie to pewnie jakieś 700-800PLN(zdjęcie kolektora ssącego, pokryw zaworowych, wałków rozrządu i oczywiście cały rozrząd)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez darl79 » 8 gru 2006, 20:20

Dziękuje za wszelkie podpowiedzi. Spróbuje ze sprężynkami bo mam znajomego mechanika i koszt powiniem mi się zamknąć w 400 zl z częściami. O wynikach dam znać. Pozdrawiam!!
xedos 6
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 22:28
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: xedos 6 2,0 V6 24v

Postprzez Grzyby » 9 gru 2006, 00:59

tomekrvf napisał(a):Jak nie usłyszę to nie będę bawił się w wróżkę

to kiedy i gdzie? :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mankei » 11 gru 2006, 13:51

Witam wszystkich u mnie problem ustapil jak pisalem wczesniej ze moze to byc wina regulatora zaworu i tak bylo u mnie rozgrzalem dobrze silnik i regulator bez problemu pobral sobie olej i znow jest cichutko jak dawniej; rada dla wszystkich jak pokonujecie male i krutkie dystanse to jest normalne zjawisko poniewaz olej jest za gesty zeby regulator go pobral i wowczas wystepuje klekotanie, chya ze to niepomoze to dolaczam sie do wypowiedzi tomekrvf bo tez jest barzdo prawdopodobne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 17:51
Posty: 36
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 2.0 16V GE FS 93'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6