Przy jakich prędkościach zmieniacie biegi w swoich autkach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez marek » 29 lis 2006, 22:01

Adinfo napisał(a):Czy jak średnio będę trzymał 2750 – 3500 obrotów to mi mniej weźmie paliwa czy to raczej mało prawdopodobne ?


nie zalezy to tylko od zakresu obrotów w jakich jeździsz. Do tego dochodzi umiejętnosć hamowania silnikiem, korzystania z pagórków, umiejętne dodawanie gazu. Te wskazówki nie oznaczają że będzie powoli się poruszał, mozna jeździć dynamicznie i ekonomicznie, ale trzeba przy tym myśleć. Miałem MX-3 2.0V6 i mój rekord na trasie to 6.01 litra, fakt było wolno, ale da się. A przy trzymaniu 130-140 spalanie na trasie 8-9 litrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Adaś » 29 lis 2006, 23:37

marek napisał(a):A przy trzymaniu 130-140 spalanie na trasie 8-9 litrów

moja tez:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez qlesh » 29 lis 2006, 23:50

marek napisał(a):Te wskazówki nie oznaczają że będzie powoli się poruszał, mozna jeździć dynamicznie i ekonomicznie, ale trzeba przy tym myśleć.

Oczywiste. Znam takich co pałują 140/h prawie do samych swiatel i hamuja prawie z piskiem. Bawi mnie ich zdziwienie ze 1100ccm wpieprza 8 czy 9/100km. Życie... ale chyba odbiegamy od tematu
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Karwoś » 30 lis 2006, 00:32

Globy napisał(a):Ja mam system: jak jade sam, zmieniam przy 6 tys. rpm, a jak z rodzicami – przy 3.

Stosowałem kiedyś ten system – sprawdzał się :)

Trzeba kupić automat – temat byłby niepotrzebny.

A co do obciążania silniak na wysokich biegach i niskich obrotach – widać to w automatach – wrzuca na 4 ja delikatnie wciskam gaz żeby na tej 4 przyśpieszał – 0 przyjemności z jazdy spalanie dość duże – lepiej jest mocnij wcisnąć – zrzuci na 3(2) – do 4500 dojdzie a potem spokojnie na uzyskanej prędkośći – spalanie to samo a przyjemność większa.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez andrev001 » 30 lis 2006, 00:58

Ruszam spokojnie
1 – 20mph
2 – 25mph
3 – 30mph
4 – 35mph

To nie żart!

Ruszam... normalnie :D
1 – 30mph
2 – 50mph
3 – 70/75mph
4 – 75mph i więcej...

ASB
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez marek » 30 lis 2006, 01:19

Dodam jeszcze że jeżdżąc po Londynie eFką lub teraz Hondą testowałem różne techniki. Efekt jest taki że dając w rurę mniej się pali w jeździe mieskiej niż jadąc do 2500obr. Ponieważ jest ograniczenie do 30mph (48kmh) które nie za bardzo można przekraczać to jeżdże na 3 biegu. Jak jeździłem na 4. biegu to spalanie było wyższe o co najmniej pół litra. Czyli jak startuje to wygląda mniej więcej tak że dwójka przy ok 3000obr, potem 3 przy ok 25-27mph a czasami dojeżdżam na 2 do 30mph i przerzucam na 3 nie przyspieszając już więcej.generalnie w mieście na ograniczeniach do 50mph (80kmh) nie wrzucam wogóle 5. biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Emiel » 30 lis 2006, 12:51

Karwoś napisał(a):Trzeba kupić automat – temat byłby niepotrzebny.


no nie calkiem, jezdzilem chwilke automatem (mazda 626GD 2.2i) i po wylaczeniu opcji "econom." dalo sie sterowac obrotami przy ktorych zmienialy sie biegi. co prawda jest ich tam mniej bo cale 3 czy 4, ale nie zmienia to faktu, ze do czerwonego pola na obrotomierzu udalo mi sie dociagnac automat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:16
Posty: 152
Skąd: wawa/london
Auto: MX-6 2.5 V6

Postprzez andrev001 » 30 lis 2006, 12:53

Emiel napisał(a):czerwonego pola na obrotomierzu udalo mi sie dociagnac automat


Potwierdzam, też mam 2.2i ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Globy » 30 lis 2006, 18:46

Mnie raz w Cronosie KL A/T udalo sie wbic na 7300 :D

U mnie to jednak nadal bardziej kwestia nastroju oraz bezpieczenstwa, bo utrzymywanie samochodu w odpowiednim zakresie obrotow – przynajmniej w jezdzie po Warszawie lub moim malym miescie – sluzy sprawniejszym manewrom. Dlatego jezdze na 3. i 4. biegu, teskniac za automatem. Dla mnie drobnym dodatkiem oszczedzajacym jazde jest tempomat, a "piatka" sluzy do szosowego wyciszania silnika :P Nie mozna tez ominac kwestii charakterystyki danej jednostki napedowej, bo w moim odczuciu BP-DOHC, podobnie KL inaczej jezdzi sie niz FS'em lub F2 (gdzie w ogole jest mniejsza liczba zaworow, a jego charakterystyka czesciowo zbliza sie do 8-zaworowca z mocnym dolem).

Niby wlasnie "jazda z glowa", utrzymywanie zakresu 2-2,5 tys. obrotow jest najlepsze. Moj ojciec smiga po miescie nawet na piatce, wrzuca luz, czasami morduje silnik pod gorke na wysokim biegu i osiaga w kazdym aucie szokujaco niskie spalania. Potem ja musze je tylko od czasu do czasu rozdziewiczac.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grafit » 2 gru 2006, 22:22

A omijacie czasami jakies biegi?

Ja bardzo czesto jade tak: 1,3,5 lub 2,4,5
Oczywiscie nie zawsze, ale mieszkam na wsi wiec nie ma tu potrzeby dynamicznego ruszania spod swiateł, wiec krece go na jedynce tak do 4 tyś, wbijam 3, a potem 5. W mieście (żywiec, nie za duza miescina) jak jest mozliwosc to tez tak jezdze. Ale wiem ze np w krk sie to juz nie spradza... tam tylko 1,2,1,2,1,2 itp :)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez marek » 3 gru 2006, 00:37

Grafit napisał(a):wiec krece go na jedynce tak do 4 tyś, wbijam 3, a potem 5.



przypomniał mi sie znajomy mojego kolegi... zapytan dlaczego tak jeździsz, powiedział że oszczędza skrzynię biegów aż w końcu mu silnik padł hahaha

skrzynia biegów niekoniecznie służy do dynamicznego przyspieszania, a do tego aby można było jeździć płynnie i ekonomicznie i zmiana 1,3,5 nie wpływa dobrze na cały układ napędowy.
Jeśli nie masz potrzeby dynamicznego rozpędzania to poprostu zmieniaj biegi przy 2500-2800 i delikatnie dodawaj gaz a na pewno nie będzie tak bardzo niekorzytne jak zmiana 1,3,5...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez lukkas_kg » 12 sty 2010, 21:18

Witam, szukałem, szukałem i w googlach szukałem i nie znalazłem.

Na jakich obrotach najlepiej trzymać Mazdę, aby jazda była jaknajbardziej ekonomiczna?

Ja zawsze jezdziłem w myśl zasady, ze 2,5tys obrotow i zmieniam bieg w góre

ale ostatnio jechałem Mercedesem, gdzie silnik pracował normalnie przy 1,5 tys

u mnie, juz wtedy słychać lekkie duszenie się i tak zaczałem się zastanawiac, co sadzicie?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez jarsonik » 12 sty 2010, 23:36

a merc to pewnie na rope byl??
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 21:02
Posty: 148
Skąd: Białystok
Auto: Ford probe 2,5v6 93r.

Postprzez bazyl wspaniały » 12 sty 2010, 23:46

lukkas_kg FP najlepiej mi chodziłe od 2200 do 3500 aby ekonomicznie było
FS od 2500 d0 4000
KL od 1800 do 3000
Wszystkie trzy silniki były w rodzinie, kupę kilometrów przejechały więc myślę że wiem co piszę ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez lukkas_kg » 13 sty 2010, 00:28

jarsonik napisał(a):a merc to pewnie na rope byl??


no był
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez lukkas_kg » 13 sty 2010, 00:30

bazyl, a czy 3 tys obrotow to juz spalanie nie wzrasta duzo?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez prezes83 » 13 sty 2010, 00:34

lukkas_kg napisał(a):bazyl, a czy 3 tys obrotow to juz spalanie nie wzrasta duzo?


dużo wzrasta powyżej 4000 ;) np przy 3000 na V biegu osiąga się ok 120km/h więc jak dla mnie ekonomicznie ;)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez dyszel » 13 sty 2010, 07:52

Zgadzam się z przedmówcami, dodam iż silnik FS jest bardzo elastyczny i możliwe jest przyspieszanie już od około 1600 RPM ale z małym obciążeniem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez majonez1990 » 13 sty 2010, 23:12

a czy spalanie jest większe wtedy gdy utrzymujemy obroty ok 2500 wciskając mocniej gaz, czy jak dodajemy mniej gazu a obroty rónież utrzymują się w granicach 2500. Czy niezależnie od wciśniecie gazu silnik i tak poda potrzebną ilość paliwa?. Np jak jade ze świateł bardzo mało wcisnięty gaz to obroty po dłuższej chwili dojdą do 3tys, czy lepiej wcisnąć odrazu gazu na ok 3tys i zmieniac bieg? spalanie będzie takie samo?
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 20:33
Posty: 19
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 626 2.0i 95r

Postprzez bazyl wspaniały » 13 sty 2010, 23:55

lukkas_kg napisał(a):bazyl, a czy 3 tys obrotow to juz spalanie nie wzrasta duzo?


prezes83 napisał(a):dużo wzrasta powyżej 4000 np przy 3000 na V biegu osiąga się ok 120km/h więc jak dla mnie ekonomicznie


prezes83 Dzięki ;)

Jedna z pierwszych zasad ekonomicznej jazdy: Przyspieszamy jak najszybciej na jak najwyższym biegu (co nie znaczy że ruszamy z 5gr <lol> ).
Czyli: ruszam spod świtateł 1-but do 2000rpm-zmiana-2 but do 2500rpm-zmiana-4 but do 2500rpm mamy powiedzmy 70km/h zmiana na5 i równe tempo. Jeśli to trasa to zasada ta sama tyle że prędkość na 5 większa.

Dalsze kroki ekonomiki na mieście- kiedyś ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto