
Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady
nightcomer napisał(a):po kiego grzyba (za przeproszeniem wiadomo kogo) ktoś tam wetknął 2 reduktory.
sołtys napisał(a):moze jeżdzi na CNG i LPG
raz jezdzi na lpg a raz na cng co w tym dziwnego?
ano to jest w tym dziwnego, że jest też 3nik fazy cieklej. ciebie to nie dziwi?
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
wracając na chwile do tematu wspanialego blosa...
fizyczną i techniczną mitologia jest twierdzenie, że da się jednorodnie wymieszać dwa gazy – powietrze z węglowodorem bez strat masy sumarycznej na przepływie w dolocie.
podobno blos tego dokonuje? nie ma zwężki tak zwanej? o proszę jak nie ma:
http://obd2.pl/forum/files/blos1.jpg
fizyczną i techniczną mitologia jest twierdzenie, że da się jednorodnie wymieszać dwa gazy – powietrze z węglowodorem bez strat masy sumarycznej na przepływie w dolocie.
podobno blos tego dokonuje? nie ma zwężki tak zwanej? o proszę jak nie ma:
http://obd2.pl/forum/files/blos1.jpg
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):podobno blos tego dokonuje? nie ma zwężki tak zwanej? o proszę jak nie ma:
http://obd2.pl/forum/files/blos1.jpg
Masz absolutną rację.
Pisałem już gdzieś o tym to nieprawda że blos nie ma zwężki, pomysł polega na tym że przekrój i pole powierzchni zwężki zmienia sie w zależności od podciśnienia w dolocie i wyższe tym szerzej sie otwiera, efekt brak udławienia przy wiekszych przepływach.
ravo napisał(a):raz jezdzi na lpg a raz na cng co w tym dziwnego?
To że aby jeżdzić raz na CNG a raz na LPG wystarczy jeden reduktor a nie dwa. I najciekawsze to co zauważył nightcomer
nightcomer napisał(a):że jest też 3nik fazy cieklej
pytanie po co zasilać jednego blosa 2 ma reduktorami??
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):pomysł polega na tym że przekrój i pole powierzchni zwężki zmienia sie w zależności od podciśnienia w dolocie i wyższe tym szerzej sie otwiera, efekt brak udławienia przy wiekszych przepływach.
zupelny brak??
zawsze jakaś zwężka musi pozostać. a to ogranicza i przeplyw powietrza na zasilaniu zupą i jeszcze bardziej ogranicza napelnienie cylindrow powietrzem przy lpg.
cóż, to są twarde prawa fizyki.
ale zgadzam się, że ten system jest najbardziej efektywny spośród systemów mieszalnikowych.
sołtys napisał(a):To że aby jeżdzić raz na CNG a raz na LPG wystarczy jeden reduktor a nie dwa. I najciekawsze to co zauważył nightcomernightcomer napisał(a):że jest też 3nik fazy cieklej
pytanie po co zasilać jednego blosa 2 ma reduktorami??
ja bym się zgodził na dwa reduktory przy systemie cng+lpg. cng ma reduktor dwustopniowy. zgodziłbym się, że fazy gazowe dochodzą przez trójnik. ale nie ma mozliwości mieszania faz cieklych.
na tym zdjeciu raczej widzimy rzeźbę lpg. inspiracja rzeźbiarza jest niejasna ale może miał oświecenie szóstej generacji i tak teraz nakażą nam wszystkim robić zgodnie z nową ustawą.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):zupelny brak??
a gdzie napisałem że zupełny brak zwężka musi być zawsze przy systemie mieszlanikowym, Venturi chyba to wyjaśnił w dostateczny sposób.
nightcomer napisał(a):na tym zdjeciu raczej widzimy rzeźbę lpg. inspiracja rzeźbiarza jest niejasna ale może miał oświecenie szóstej generacji i tak teraz nakażą nam wszystkim robić zgodnie z nową ustawą.
To że widzimy rzżbę to już ustaliliśmy, pytanie co autor miał na myśli


- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Wpadł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Facet używa jednego zbiornika raz leje do niego CNG raz LPG, a reduktor wybiera podając zasilanie na elektrozawary albo jednego albo drugiego reduktora wtedy trójnik przed reduktorami ma sens, ale nie wiem jak wygląda sprawa zbiornika.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
prosze bardzo...
autor zobaczyl dwie glowice to i założyl dwa reduktory (logiczne ;> )
potem sie podrapal po głowie i zwarł ich wyjścia (faza gazowa) i puścił jedna rurą. potem wyrzeźbił portki, przymocowal blaszką do przerdzewialej budy i dalej juz poszło jak z płatka, venturi wszystko załatwił zza grobu.
autor zobaczyl dwie glowice to i założyl dwa reduktory (logiczne ;> )
potem sie podrapal po głowie i zwarł ich wyjścia (faza gazowa) i puścił jedna rurą. potem wyrzeźbił portki, przymocowal blaszką do przerdzewialej budy i dalej juz poszło jak z płatka, venturi wszystko załatwił zza grobu.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nie wiem jak wygląda sprawa zbiornika.
to też proste:
zbiornik jest z chińskiej stali – gdy wleje lpg ma 45 dm3 gdy wleje cng rozdyma sie stosownie do cisnienia i ma 45m3.
a durnie gdzies tam w europie kupuja bez sensu oddzielne zbiorniki kompozytowe na cng za tysiace euro.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):to też proste:
zbiornik jest z chińskiej stali – gdy wleje lpg ma 45 dm3 gdy wleje cng rozdyma sie stosownie do cisnienia i ma 45m3.
a durnie gdzies tam w europie kupuja bez sensu zbiorniki kompozytowe na cng za tysiace euro.
Taa a do zbiornika CNG nie można nalać LPG??. Kwestia dorobienia odpowiedniego zaworu na butli, czyż nie??
Ostatnio edytowano 20 lis 2006, 12:11 przez sołtys, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
może dwóch... oddzielnych.
ale nie wiem, czy nie wkraczamy tu w kompetencje pisarzy powieści SF.
nasi sasiedzi zza odrzańskiej miedzy zamiast konstruować skomplikowane systemy trójpaliwowe wrócili do monopaliwowych – np tylko CNG.
ale nie wiem, czy nie wkraczamy tu w kompetencje pisarzy powieści SF.
nasi sasiedzi zza odrzańskiej miedzy zamiast konstruować skomplikowane systemy trójpaliwowe wrócili do monopaliwowych – np tylko CNG.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):ale nie wiem, czy nie wkraczamy tu w kompetencje pisarzy powieści SF.
Pewnie tak ale wiem co potrafili wymyślić nasi sąsiedzi z za wschodniej granicy np Ziły na LPG i CNG.
Ale myśląc logicznie mozna spokojnie nabić do butli CNG przez wielozawór CNG , LPG ponieważ ciśnienie tankwania LPG jest znacznie niższe, kwesta tylko adaptera do pistoletu cng i lpg. No i na stacji LPG można bić butlę aż pompa od LPG niewydoli.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Jest jeszcze opcja, ze dolozyl 2 reduktor bo ten 1 ma za malo kW. A jesli jest malo wydajny to wiadomo, ze w wyzszych partiach obrotow zabraknie mu mocy. Oczywiscie w to miejsce powinien byc 1 wydajny reduktor, ale takie rzezby (po kosztach) widzialem juz na innych forach. No chyba, ze to faktycznie inny przypadek 
- Od: 5 sty 2006, 18:30
- Posty: 44
- Auto: 323F 1.8 16V BA
mi również wydaje się, że nie mozna.
np dlatego, że na zbiorniku cng może być tylko multivalve cng bo ten od lpg zostałby rozniesiony cisnieniem na strzępy.
a multizawór cng nie przepuści lpg i to w żadną stronę – bo nie ten rząd wielkości cisnień i nie ten stan skupienia obu paliw.
ale może sie mylę
np dlatego, że na zbiorniku cng może być tylko multivalve cng bo ten od lpg zostałby rozniesiony cisnieniem na strzępy.
a multizawór cng nie przepuści lpg i to w żadną stronę – bo nie ten rząd wielkości cisnień i nie ten stan skupienia obu paliw.
ale może sie mylę
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):a multizawór cng nie przepuści lpg i to w żadną stronę – bo nie ten rząd wielkości cisnień i nie ten stan skupienia obu paliw.
ale może sie mylę
a mi sie wydaje że nie powinno być problemu bo przecież jeżdząc na cng schodzimy z dużego ciśnienia do zera prawda?? Wiec jaki problem nabić LPG pod małym ciśnieniem, dla zaworu CNG?? Będzie to poprostu oznaczało początek tankowania tyle że innym gazem w postaci płynnej. Stan skupienia także nie powinien być problemem bo jak wiadomo mechanika płynów odnosi sie do cieczy jak i gazów. Ale nie będe dywagował bo nie znam dokładnie zasady działania wielozaworu CNG. Być może macie racje.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
nie wiem od strony technicznej ale chyba po cos waza te zbiorniki 50kg i sa male ? to jest problem dla mnie w tej chwili czy zakaldac cng bo musial bym miec dwa zbiorniki czyli 100kg w bagazniku – nie mozna zalozyc od lpg inne cisnienie
temat jest generalnie bardzo ciekawy, niestety tez nie znam zasady dzialania multivalvu cng. jest tu sporo watpliwości, np czy przepusci lpg czy raczej odczyta "brak cisnienia = zbiornik pusty". pozatym czy wlew lpg nie rozleci się na trzy miliony kawałków przy tankowaniu cng... przecież musi wisieć na trójniku w tej sytuacji. no chyba żeby zamontować dodatkowy zawór cisnieniowy jednokierunkowy. poza tym czy odciecie zasilania cng następuje przy cisnieniu w zbiorniku zero? bo chyba niee
i tak dalej i tak dalej..
i tak dalej i tak dalej..
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości