Nowy rekord spalania 13,5/100

Mazda 121 1991–1996

Postprzez jasiek57 » 9 cze 2006, 12:03

Wczoraj jadąc na trasie /300km/ z prędkością 100-120km/h spaliła mi 6,4na setkę w mieście ok. 7- 7.5 Podobnie jak Kopajt mam obniżone obroty na tzw. ssaniu.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez AdamMal » 9 cze 2006, 12:55

po zmniejszeniu obrotów na zimnym silniku do 1600 obr/min spalanie widocznie spadło

Daj cynk jak to zrobić, bo moje 2200obr/min też bym troszkę zmniejszył!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 23:30
Posty: 167
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop

Postprzez kopajt » 9 cze 2006, 13:04

W przyszłym tygodniu planujemy z Jankiem zrobić fotorelację z regulacji zaworów, to i przy okazji zrobimy fotki jak zmniejszyć obroty na zimnym silniku.
Pozdrówka for @ll – kopajt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 11:49
Posty: 147
Skąd: Radom
Auto: Premacy CP 1.8 LPG

Postprzez AdamMal » 10 cze 2006, 21:10

Super, będe wdzięczny za relacje z instrukcją <piwo> mój portwel będzie jeszcze bardziej wdzięczny <chomik> . A swoją drogą, jak takie obniżenie obrotów wpływa na zachowanie samochodu?? Nie gaśnie/dusi się/muli przy ruszaniu/albo podobne???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 23:30
Posty: 167
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop

Postprzez kopajt » 10 cze 2006, 21:37

Jedynym zaobserwowanym zjawiskiem są niższe obroty :D
no i mniejsze spalanie :D
Pozdrówka for @ll – kopajt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 11:49
Posty: 147
Skąd: Radom
Auto: Premacy CP 1.8 LPG

Postprzez bkapust » 10 cze 2006, 21:54

Hmm odczuwalne mniejsze spalanie? Wkoncu to tylko 3-4 minuty na ssaniu... Da sie odczuc roznice 2200 a np. 1500? :) Czy moze czegos poprostu nie rozumiem?
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez nemi » 10 cze 2006, 22:00

jojo napisał(a):taaak teścik na kompie w dziurze nowy sącz... łoł chyba jak se mojego pentium podepne do aku....niestety w moim miasteczku nikt się nie bawi w takie duperela.już 3 mechanior stwierdził,że przy mojej jeździe ok 3km auto się nie zagrzeje i jadę na aut.ssaniu więc spalić musi.a że 13ltr to żadna tragedia.dla mnie jednakl deko za duzo.tak to moja beema 745 jarała w trasie.lata temu.zastanawiam sie na wyp...niem katalizatora i wstawieniu tam rurska lub ew.strumienicy.może to on padł lub się "zapchał'".a może to sonda-ciekawe ile za nową.muszę podjechać na diagnostykę niech chociaż spaliny zbadają to może kolejny gazda mechanik wymysli swą teorię.coś te spaliny za bardzo śmierdzą jakby mieszanka za bogata a to wtrysk.więc sonda pomaga komp.w ustaleniu składu mieszanki.czy to się w ogóle reguluje ręcznie?pozdrawiam. jeleń

Od sondy lambda trzeba zacząć zabawę! Jeśli to jest wtrysk, to silnik hula na awaryjnej mapie wtrysków – ECU steruje tak, aby <u>nigdy</u> nie doprowadzić do zubożenia mieszanki, przez co silnik jest prawie zalewany paliwem, a stąd bierze się ogromne spalanie. Skoro spaliny śmierdzą, to ten scenariusz jest moim zdaniem b. prawdopodbny.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez AdamMal » 11 cze 2006, 00:02

bkapust napisał(a):Hmm odczuwalne mniejsze spalanie? Wkoncu to tylko 3-4 minuty na ssaniu... Da sie odczuc roznice 2200 a np. 1500? :) Czy moze czegos poprostu nie rozumiem?

Teraz jak jest ciepło to są 3-4 minuty, natomiast w zimie to jest już kilkanaście minut i dobre 5-10 km stania w korkach (przynajmniej w trójmieście). A róznice między 1500 a 2200 są.
1) inne wskazanie na obrotomierzu :P
2) chałas
3) spalanie, to jest naprawde różnica.

Kopajt jeśłi nie ma żadnych negatywów, to też sobie pokobminuje, a co :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 23:30
Posty: 167
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop

Postprzez bkapust » 11 cze 2006, 07:07

Hmmm to Ja tez ;–) Dzieki za info ;–)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez jasiek57 » 11 cze 2006, 18:41

Zrobimy foto. To jest bardzo proste w wykonaniu lecz trudniejsze w opisaniu
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez Kubutek » 15 cze 2006, 14:54

Niedawno wymieniłem oponki (komuś się nudziło w nocy i pocioł mi wszystkie w taki sposób, że nie dało się ich już połatać :( ).
Niestety znajomy który mi je wymieniał nie miał takich jak miałem poprzednio: 165/70 R13
W zamian tego mam teraz – 165/55 R 13 :)

Kaczuszka troszkę osiadła na ziemi :)
zmniejszyła się prędkość maksymalna – 140 i dalej nie idzie :(
Nieznacznie wzrosło przyśpieszenie spod świateł :)
Spalanie przy ostrym deptaniu (trzeba było potestować :) ) – 7,85 L/100 km.... :) aż sam nie mogę uwierzyć :)
Zobacze jak będą dalej przebiegać testy i dam znać :)
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez yari » 18 cze 2006, 19:11

przykra sprawa z tymi oponkami... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez bkapust » 18 cze 2006, 19:43

Jak bym dorwal pacjenta, ktory przebija opony to bym mu palka wszystkie palce polamal ;–)
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.

Miala byc Mazda a jest Ford :P
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 16:23
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI

Postprzez brii » 18 cze 2006, 19:47

Przykra :| <głaszcze>
A co do jazdy – teraz silnik ma u Ciebie mniejsze obciążenie :D
Pamiętaj, że licznik teraz Ci ostro przekłamuje ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez kopajt » 19 cze 2006, 21:12

Relacja z obniżania obrotów jest tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c631408f5a

Miłego zaglądania do portfela :D
Pozdrówka for @ll – kopajt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 11:49
Posty: 147
Skąd: Radom
Auto: Premacy CP 1.8 LPG

Postprzez jasiek57 » 20 cze 2006, 15:32

kopajt ,bardzo dobrze pokazałeś i opisałeś regulację obrotów na "ssaniu", nic dodać nic ująć.Cześć.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez Kubutek » 21 lip 2006, 12:55

Po kilku pełnych bakach ;) wyniki następujące:
Miasto – 6,5-7 L / 100 km
Trasa – 5,6 L / 100 km przy prędkości 110-120 km/h :)
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez apm » 19 lis 2006, 02:16

moja kaczucha pali jakieś 9,5 ale to tylko szacunkowe dane bo mam ją zaledwie od tygodnia, mimo wszystko powyższe regulacje zobię czym prędzej. dzięki za instruktaż bardzo pomocny – wielkie THX
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
Początkujący
 
Od: 19 lis 2006, 02:05
Posty: 23
Skąd: świdnica
Auto: mazda 121 1,3 16V

Postprzez Carneg » 29 lis 2006, 20:40

Moj potworek tez lubi paliwko i to bardzo 13 na miescie i czasem do 11 na trasie . Ale moja kieszen to słabo znosi i chce cos z tym zrobic !!!!! zanim zbankrutuje bo paliwo nie tanieje :(
Carneg
 

Postprzez jojo » 6 gru 2006, 19:38

witam ponownie.dziś znów zrobiłem test diodą i pokazało mi dwie usterki.kod 8 przepływomierz i kod 5czujnik spalania stukowego.zrobiłem reset i na razie 0 usterek.jednak po wymianie sondy lambda spalanie nie zmalało i ciągle robie max 300km na 42ltr paliwa.normalnie szok.z rury przy przegazówce leci czarny dym i woda/benzyna czarnego koloru.syf po prostu.moje pytanie gdzie znajduje się w 121 DB 1,4 16v owy czujnik spalania stukowego i czy może on mieć bezpośredni wpływ na zużycie paliwa.ni podejrzewam uszk.przepływomierza bo silnik pracuje równiutko bez szarpnięć itp.poza spalaniem jak u smoka wawalskiego wszystko okej.pomocy ludziska pozdrawiam.

Edit:NO I WYSZUKAŁEM TAKIE CUŚ NA NECIE W autach wyposażonych w czujnik spalania stukowego automatycznie na
podstawie jego sygnału ustalany jest kąt wyprzedzenia zapłonu i
korygowana mapa zapłonowa zapisana w sterowniku benzynowym. W przypadku
jego braku sterownik benzynowy steruje w niewłaściwy sposób zapłonem co
może spowodować wzrost spalania samochodu. Jeśli oryginał jest zbyt
drogi to radzę poszukać zamiennika. W dłuższej perspektywie to się
opłaci.
Mariusz Mroczek .co o tym myślicie?
_________________
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2005, 00:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121