Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)

Postprzez szybki » 8 lis 2006, 20:32

Wywala, wiem, że powinienem sprawdzić, ale check mi się świeci od dłuższego czasu i kiedyś nie było tego problemu.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2006, 17:41
Posty: 21
Auto: Millenia 2,5 V6 1995

Postprzez Puhcio » 8 lis 2006, 20:38

Miałem podobne objawy, gdy chodziło o EGR.

Był moment, że potrafił zgasnąc i troche trzepało. U mnie pomagało restek kompa + pobawienie się wtyczką zaworu EGR. Czasem i kilka tygodni był spokój.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez szybki » 8 lis 2006, 20:43

Mnie też potrafi zgasnąć, potem trzeba go trochę pochechłać, żeby zapalił, albo jeszcze potrafią obroty na obrotomierzu spadać do zera na sekundę, a potem skaczą do bierzącej wartości i tak kilka razy. Powiedz mi tylko która to jest wtyczka zaworu EGR i co to za zawór proszę.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2006, 17:41
Posty: 21
Auto: Millenia 2,5 V6 1995

Postprzez Puhcio » 8 lis 2006, 21:10

Tylko wiesz ... raczej problem leżał w samym zaworze i zamulonych kanalikach recyrkulacji spalin. A to co mi pomagało to był reset ECU.

Zawór EGR znajdziesz za silnikiem (przy podszybiu) ze strony pasażera. Taki srebrny 'talerz' z plastkową nakładką i wtyczką.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez almars » 10 lis 2006, 16:52

Przeczytałem wszystkie wasze posty i opiszę dokładniej co się dzieje ale widzę, że objaw ten nie wystepuje tylko u mnie.
– pierwszy dziwny objaw to, żeby zapalić musze go pochechłac ale nie zawsze, czasem odpala od dotknięcie,
– drugi to jak się rozgrzeje zdecydowanie pracuje nierówno szarpie, wszystkie gary pracują a mimo to telepie nim.
– trzeci obroty zachowują się dziwnie czasem trzymają się na poziomie 500 a czasem poniżej lub wyżej lub wacha się góra/dół.
– sporadycznie delikatnie strzeli w wydech ale to jest żadko i cicho i częściej na PB.

arazie autko odstawiłem do garażu i szykuje do zimy

Edit:14 lis 2006 21:58
Witam
Dziś skonstruowąłem tester kodów wg opisu i co się okazało wywalił mi błąd 17 – Układ sprzężenia zwrotnego ?? Zrobiłem rest ECU bład na chwilę zniknoł jutro ponowię test jak pojeżdze trochę ale jak telepało tak telepie silnikiem trzesie na wszytkie strony ąż wstyd żeby V6 tak pracował
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2006, 11:01
Posty: 46
Skąd: Płock
Auto: xedos 9; 2.0v6

PostTen post został usunięty przez radar88 9 wrz 2011, 18:51.
Powód: Post pod postem

Postprzez Puhcio » 14 lis 2006, 23:06

Ten test z diodą ? :|
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez almars » 14 lis 2006, 23:09

Tak ten test wg opisu na forum. http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2006, 11:01
Posty: 46
Skąd: Płock
Auto: xedos 9; 2.0v6

Postprzez voytecku » 15 lis 2006, 00:15

almars napisał(a):Dziś skonstruowąłem tester kodów wg opisu i co się okazało wywalił mi błąd 17 – Układ sprzężenia zwrotnego



Czy dostales tylko liczbe 17?

Nie chce Cie martwic, ale sama liczba 17 prawdopodobnie nie oznacza nic. Bledy z reguly maja format:

P0 –> domyslne bledy
P1 –> bledy zwracane przez danego producenta

Znalazlem cos takiego:

P1117 –> ECT Sensor Signal Intermittent
P0117 –> Engine Coolant Temperature Circuit Low Input
P0217 –> Engine Overtemp Condition
P0417 –> Secondary Air Injection System Switching Valve B Circuit Shorted
P0517 –> Battery Temperature Sensor Circuit High
P0617 –> Starter Relay Circuit High
P0717 –> Input/Turbine Speed Sensor Circuit No Signal
P0817 –> Starter Disable Circuit

Teraz musisz sobie dobrac odpowiedni :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez almars » 15 lis 2006, 09:23

Po podłączeniu tesu z diody dostałem jeden długi błysk i 7 krótkich i nic więcej, po resecie ECU błąd zginoł, od wczoraj przejechałem pare kilometrów i dziś sprawdzę czy sięznów pojawia, ale czy ten akurat błąd ma pływ na nierówną prace mojego V6?
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2006, 11:01
Posty: 46
Skąd: Płock
Auto: xedos 9; 2.0v6

Postprzez Puhcio » 15 lis 2006, 17:46

A od kiedy X9 mają OBD I, a nie OBD II ?

Bylem przekonany, ze TA wychodziło tylko z OBD II.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 15 lis 2006, 21:37

almars,
a czy w Twoim Xedosie nie ma zlacza diagnostycznego (pod kolumna kierownicy, tuz nad pedalem hamulca)?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Puhcio » 15 lis 2006, 21:45

Taka 18-nasto (jeśli sie nie myle) pinowa kostka. U mnie była biała.

EDIT : Błąd 17 często podobno zderza się przy jeździe na LPG. Alamars masz inst. LPG ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 15 lis 2006, 22:17

Puhcio napisał(a):Błąd 17 często podobno zderza się przy jeździe na LPG. Alamars masz inst. LPG ?



Puhcio,
O jakim bledzie 17 mowicie? przeciez to moze byc wszystko :)

Ja podalem tylko kilka, ktore sa powiazane z 17.

A jesli to chodzi np o blad P1700 –> Transmission Intermediate Fault (In Neutral)?

Moim zdaniem, powinienes zdiagnozowac komputer, gdy wyskoczy blad.

Natomiast jesli chodzi o nierowna prace silnika, to czy mozesz opisac to troche bardziej dokladnie?
U mnie tez troche nierowno chodzi, ale zrzucam to na stary rozrzad.

Mam nadzieje, ze po wymianie rozrzadu i regulacji zaworow bedzie dzialac rowniotko:)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Puhcio » 15 lis 2006, 22:53

voytecku napisał(a):O jakim bledzie 17 mowicie? przeciez to moze byc wszystko


Mówimy o błedzie 17 (OBD I), możliwe, że KF'y miały jeszcze OBDI.

Te błedy P **** to błedy systemu OBD II, których nie odczytasz za pomocą diody. Potrzebujesz skaner OBD II.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 16 lis 2006, 00:13

Puhcio napisał(a):Mówimy o błedzie 17 (OBD I), możliwe, że KF'y miały jeszcze OBDI.


Puhcio,
Moze po prostu sprawdzcie obecnosc gniazda OBD. Zdziwilbym sie, gdyby go nie bylo.
Jak jest gniazdo, to wszystko wyjasni.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez almars » 16 lis 2006, 10:20

Test diodą wykonywalem pod maską na kostce przy podszybiu po prawej stronie, nie sprawdzałem czy jest gniazdo po kierownicą.

Puchcio tak mam instalacje LPG IV Gen

Precyzuje objawy:
Gdy odpalam autko z rana na zimno po pierwsze muszę troszkę pokręcić aż zaskoczy po odpaleniu jest wyczuwalny zapach benzyny obroty wskakują na ok 1300 i zaczynają falować. Przejadę kilka km silnik już rozgrzany gdy stoję na skrzyżowaniu obroty się ustabilizowały i są w granicy 600 : 700, silnik pracuje przez chwilkę dobrze i równo nagle zaczyna nim szarpać (trzęsie się) jakby któryś cylinder nie chodził ale i obroty spadają tak do 500.Ta nierówna praca występuje i na PB i LPG. Jak już wcześniej pisałem kable WN nowe i świeczki też, kopułka i palec są dobre. Sprawdzałem lampą czy idą iskry na świeczki i też jest dobrze.
Jakie kroki dalej podejmować, czy zostaje tylko serwis u Jaksy?

Aha jeszcze jedno od czasu do czasu delikatnie mi strzeli w kolektor wydechowy szczególnie na PB.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2006, 11:01
Posty: 46
Skąd: Płock
Auto: xedos 9; 2.0v6

Postprzez adams446 » 10 sty 2007, 00:20

hmm... zdaje sie, ze ja tez mam ten problem o ktorym piszecie :( z tym, ze w momencie kiedy obroty sa na poziomie 500 auto ma taka dziure w gazie, ze nie sposob nim w ogole ruszyc z miejsca. Wczoraj przez 15 minut probowalem wyjechac ze stacji... <jelen>
adams446
Początkujący
 
Od: 5 sty 2007, 22:45
Posty: 5
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 9

Postprzez piotrek929 » 10 sty 2007, 14:13

ja jak jeżdże na LPG to mam podobne objawy potem na PB, wszystko powtarza się co jakieś 5 do 10 kkm, wtedy wyjmuje przeplywke i czyszczę ją, robie reset kompa, i jeden zbiornik wyjeżdzam na PB, wszystkie wachania obrotów i nierówna praca silnika ustaje. powód?, brudzą się : zawór bocznikowy powietrza, zawór wolnych obrótów i recyrkulacji spalin, trzeba zalać jakiejś bogatszej wachy i przejechac z 500 km. jak ręką odjął.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez adams446 » 11 sty 2007, 01:04

oki, spróbuje, moze pomoze :)
dzis autko chodzilo jak burza :D ale jutro i tak stawiam X do Tadka ;)
dzieki za podpowiedz, pozdro!!!
adams446
Początkujący
 
Od: 5 sty 2007, 22:45
Posty: 5
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9