Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)
Miałem podobne objawy, gdy chodziło o EGR.
Był moment, że potrafił zgasnąc i troche trzepało. U mnie pomagało restek kompa + pobawienie się wtyczką zaworu EGR. Czasem i kilka tygodni był spokój.
Był moment, że potrafił zgasnąc i troche trzepało. U mnie pomagało restek kompa + pobawienie się wtyczką zaworu EGR. Czasem i kilka tygodni był spokój.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Mnie też potrafi zgasnąć, potem trzeba go trochę pochechłać, żeby zapalił, albo jeszcze potrafią obroty na obrotomierzu spadać do zera na sekundę, a potem skaczą do bierzącej wartości i tak kilka razy. Powiedz mi tylko która to jest wtyczka zaworu EGR i co to za zawór proszę.
- Od: 9 kwi 2006, 17:41
- Posty: 21
- Auto: Millenia 2,5 V6 1995
Tylko wiesz ... raczej problem leżał w samym zaworze i zamulonych kanalikach recyrkulacji spalin. A to co mi pomagało to był reset ECU.
Zawór EGR znajdziesz za silnikiem (przy podszybiu) ze strony pasażera. Taki srebrny 'talerz' z plastkową nakładką i wtyczką.
Zawór EGR znajdziesz za silnikiem (przy podszybiu) ze strony pasażera. Taki srebrny 'talerz' z plastkową nakładką i wtyczką.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Przeczytałem wszystkie wasze posty i opiszę dokładniej co się dzieje ale widzę, że objaw ten nie wystepuje tylko u mnie.
– pierwszy dziwny objaw to, żeby zapalić musze go pochechłac ale nie zawsze, czasem odpala od dotknięcie,
– drugi to jak się rozgrzeje zdecydowanie pracuje nierówno szarpie, wszystkie gary pracują a mimo to telepie nim.
– trzeci obroty zachowują się dziwnie czasem trzymają się na poziomie 500 a czasem poniżej lub wyżej lub wacha się góra/dół.
– sporadycznie delikatnie strzeli w wydech ale to jest żadko i cicho i częściej na PB.
arazie autko odstawiłem do garażu i szykuje do zimy
Edit:14 lis 2006 21:58
Witam
Dziś skonstruowąłem tester kodów wg opisu i co się okazało wywalił mi błąd 17 – Układ sprzężenia zwrotnego
Zrobiłem rest ECU bład na chwilę zniknoł jutro ponowię test jak pojeżdze trochę ale jak telepało tak telepie silnikiem trzesie na wszytkie strony ąż wstyd żeby V6 tak pracował
– pierwszy dziwny objaw to, żeby zapalić musze go pochechłac ale nie zawsze, czasem odpala od dotknięcie,
– drugi to jak się rozgrzeje zdecydowanie pracuje nierówno szarpie, wszystkie gary pracują a mimo to telepie nim.
– trzeci obroty zachowują się dziwnie czasem trzymają się na poziomie 500 a czasem poniżej lub wyżej lub wacha się góra/dół.
– sporadycznie delikatnie strzeli w wydech ale to jest żadko i cicho i częściej na PB.
arazie autko odstawiłem do garażu i szykuje do zimy
Edit:14 lis 2006 21:58
Witam
Dziś skonstruowąłem tester kodów wg opisu i co się okazało wywalił mi błąd 17 – Układ sprzężenia zwrotnego
- Od: 20 lip 2006, 11:01
- Posty: 46
- Skąd: Płock
- Auto: xedos 9; 2.0v6
Tak ten test wg opisu na forum. http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
- Od: 20 lip 2006, 11:01
- Posty: 46
- Skąd: Płock
- Auto: xedos 9; 2.0v6
almars napisał(a):Dziś skonstruowąłem tester kodów wg opisu i co się okazało wywalił mi błąd 17 – Układ sprzężenia zwrotnego
Czy dostales tylko liczbe 17?
Nie chce Cie martwic, ale sama liczba 17 prawdopodobnie nie oznacza nic. Bledy z reguly maja format:
P0 –> domyslne bledy
P1 –> bledy zwracane przez danego producenta
Znalazlem cos takiego:
P1117 –> ECT Sensor Signal Intermittent
P0117 –> Engine Coolant Temperature Circuit Low Input
P0217 –> Engine Overtemp Condition
P0417 –> Secondary Air Injection System Switching Valve B Circuit Shorted
P0517 –> Battery Temperature Sensor Circuit High
P0617 –> Starter Relay Circuit High
P0717 –> Input/Turbine Speed Sensor Circuit No Signal
P0817 –> Starter Disable Circuit
Teraz musisz sobie dobrac odpowiedni
Pozdrawiam,
voytecku.
Po podłączeniu tesu z diody dostałem jeden długi błysk i 7 krótkich i nic więcej, po resecie ECU błąd zginoł, od wczoraj przejechałem pare kilometrów i dziś sprawdzę czy sięznów pojawia, ale czy ten akurat błąd ma pływ na nierówną prace mojego V6?
- Od: 20 lip 2006, 11:01
- Posty: 46
- Skąd: Płock
- Auto: xedos 9; 2.0v6
Puhcio napisał(a):Błąd 17 często podobno zderza się przy jeździe na LPG. Alamars masz inst. LPG ?
Puhcio,
O jakim bledzie 17 mowicie? przeciez to moze byc wszystko
Ja podalem tylko kilka, ktore sa powiazane z 17.
A jesli to chodzi np o blad P1700 –> Transmission Intermediate Fault (In Neutral)?
Moim zdaniem, powinienes zdiagnozowac komputer, gdy wyskoczy blad.
Natomiast jesli chodzi o nierowna prace silnika, to czy mozesz opisac to troche bardziej dokladnie?
U mnie tez troche nierowno chodzi, ale zrzucam to na stary rozrzad.
Mam nadzieje, ze po wymianie rozrzadu i regulacji zaworow bedzie dzialac rowniotko:)
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a):O jakim bledzie 17 mowicie? przeciez to moze byc wszystko
Mówimy o błedzie 17 (OBD I), możliwe, że KF'y miały jeszcze OBDI.
Te błedy P **** to błedy systemu OBD II, których nie odczytasz za pomocą diody. Potrzebujesz skaner OBD II.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Mówimy o błedzie 17 (OBD I), możliwe, że KF'y miały jeszcze OBDI.
Puhcio,
Moze po prostu sprawdzcie obecnosc gniazda OBD. Zdziwilbym sie, gdyby go nie bylo.
Jak jest gniazdo, to wszystko wyjasni.
Pozdrawiam,
voytecku.
Test diodą wykonywalem pod maską na kostce przy podszybiu po prawej stronie, nie sprawdzałem czy jest gniazdo po kierownicą.
Puchcio tak mam instalacje LPG IV Gen
Precyzuje objawy:
Gdy odpalam autko z rana na zimno po pierwsze muszę troszkę pokręcić aż zaskoczy po odpaleniu jest wyczuwalny zapach benzyny obroty wskakują na ok 1300 i zaczynają falować. Przejadę kilka km silnik już rozgrzany gdy stoję na skrzyżowaniu obroty się ustabilizowały i są w granicy 600 : 700, silnik pracuje przez chwilkę dobrze i równo nagle zaczyna nim szarpać (trzęsie się) jakby któryś cylinder nie chodził ale i obroty spadają tak do 500.Ta nierówna praca występuje i na PB i LPG. Jak już wcześniej pisałem kable WN nowe i świeczki też, kopułka i palec są dobre. Sprawdzałem lampą czy idą iskry na świeczki i też jest dobrze.
Jakie kroki dalej podejmować, czy zostaje tylko serwis u Jaksy?
Aha jeszcze jedno od czasu do czasu delikatnie mi strzeli w kolektor wydechowy szczególnie na PB.
Puchcio tak mam instalacje LPG IV Gen
Precyzuje objawy:
Gdy odpalam autko z rana na zimno po pierwsze muszę troszkę pokręcić aż zaskoczy po odpaleniu jest wyczuwalny zapach benzyny obroty wskakują na ok 1300 i zaczynają falować. Przejadę kilka km silnik już rozgrzany gdy stoję na skrzyżowaniu obroty się ustabilizowały i są w granicy 600 : 700, silnik pracuje przez chwilkę dobrze i równo nagle zaczyna nim szarpać (trzęsie się) jakby któryś cylinder nie chodził ale i obroty spadają tak do 500.Ta nierówna praca występuje i na PB i LPG. Jak już wcześniej pisałem kable WN nowe i świeczki też, kopułka i palec są dobre. Sprawdzałem lampą czy idą iskry na świeczki i też jest dobrze.
Jakie kroki dalej podejmować, czy zostaje tylko serwis u Jaksy?
Aha jeszcze jedno od czasu do czasu delikatnie mi strzeli w kolektor wydechowy szczególnie na PB.
- Od: 20 lip 2006, 11:01
- Posty: 46
- Skąd: Płock
- Auto: xedos 9; 2.0v6
hmm... zdaje sie, ze ja tez mam ten problem o ktorym piszecie
z tym, ze w momencie kiedy obroty sa na poziomie 500 auto ma taka dziure w gazie, ze nie sposob nim w ogole ruszyc z miejsca. Wczoraj przez 15 minut probowalem wyjechac ze stacji... 

adams446
- Od: 5 sty 2007, 22:45
- Posty: 5
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda Xedos 9
ja jak jeżdże na LPG to mam podobne objawy potem na PB, wszystko powtarza się co jakieś 5 do 10 kkm, wtedy wyjmuje przeplywke i czyszczę ją, robie reset kompa, i jeden zbiornik wyjeżdzam na PB, wszystkie wachania obrotów i nierówna praca silnika ustaje. powód?, brudzą się : zawór bocznikowy powietrza, zawór wolnych obrótów i recyrkulacji spalin, trzeba zalać jakiejś bogatszej wachy i przejechac z 500 km. jak ręką odjął.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości