Reset nigdy nie zaszkodzi, a co do drugiej kwestii, to badziewie daje. Daj sobie spokój.dizzi myślisz, że pomoże reset ECUA reset całej elektroniki
Podobno można zrobić go złączając obydwie klemy akumlatora. Można to zrobić
Olbrzymie spalanie + dziwne zachowanie
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
No dzisiaj zrobiłem reset ECU i sprawdziłem kody błędów silnika. Po przekręceniu zapłonu – jak napisałeś – zaświeciła się diodka na jakieś 3 sekundy. Potem nic – czekałem jakieś 20 sekund. Mam wnioskować, że z silnikiem jest wszystko OK
A co do spalania, to zobaczmy czy się zmniejszy po resecie ECU. Na pewno napiszę moje wnioski dla zainteresowanych.
- Od: 12 lip 2005, 17:25
- Posty: 32
- Skąd: Limanowa
- Auto: 323F BG 1.6 16V '92
Wynika z tego, że elektronika jest sprawna w 100%No dzisiaj zrobiłem reset ECU i sprawdziłem kody błędów silnika. Po przekręceniu zapłonu – jak napisałeś – zaświeciła się diodka na jakieś 3 sekundy. Potem nic – czekałem jakieś 20 sekund. Mam wnioskować, że z silnikiem jest wszystko OKA co do spalania, to zobaczmy czy się zmniejszy po resecie ECU. Na pewno napiszę moje wnioski dla zainteresowanych.
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
- Od: 10 gru 2003, 17:02
- Posty: 641
- Skąd: Warszawa - Włochy
- Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP
Bo nie zawsze sterownik rejestruje błąd, jak jest coś źle. Jest to głupie urządzenie, które dopiero wykrywa problem jak parametr wychodzi poza zakres a może być przecież tak, że na przykład z napięcia na czujniku temperatury wychodzi, że jest -20 stopni – mimo tego, że silnik jest nagrzany a jest na przykład problem w instalacji – to sterownik tego nie zauważy, bo parametr jest w zakresie a to, że się nie zmienia, to już go nie interesuje (poza sondą LAMBDA).
A może sonda LAMBDA się skończyła 
Były: 323 BG B6 '91r. BLACK
323F 1.5 DOHC '95r. Grafit metalik
Nissan Almera N15 99/2000 Competence
Jest: Suka Viertarka
Ale i tak: Kocham wszystkie Madzie
http://www.samochody.dz.pl
323F 1.5 DOHC '95r. Grafit metalik
Nissan Almera N15 99/2000 Competence
Jest: Suka Viertarka
Ale i tak: Kocham wszystkie Madzie
http://www.samochody.dz.pl
- Od: 21 lis 2004, 23:11
- Posty: 25
- Skąd: N 49°48' E 20°06'
- Auto: Suka Viertarka
Sprawdź filtr powietrza. Może być wilgotny lub mokry. Wtedy silnik chodzi "dziwnie" a spalanie jest większe.
-
arche3
ja mam podobny problem. moja madzia tez duzp pali od jakiegos czasu (11/12 litrow na trasie, wczesniej brala gora 7,5).komputer wykryl sonde lambda, wymienilam sonde, swiece, filtr powietrza tez wymienilam. a spalanie zostalo
tyle tylko ze zadnych problemow z obrotami nie ma. na jalowym podosza sie do 1500 i spadaja do 900 na zimnym silniku, na rozgrzanym spadaja do300/400 i nie skaczą. auta nie dusi, nic nie szarpie, kopa ma takiego jak zawsze. komputer wykrywa teraz 0 błędów. wiec od czego to spalanie?? co jeszcze musze sprawdzic? jak to jest z tym uszkodzonym czujnikiem temp. silnika? czy oprocz duzego spalania jeszcze bym cos zauwazyla?
madzia my love
- Od: 13 gru 2005, 12:47
- Posty: 6
- Skąd: Olecko/Gdańsk
- Auto: mazda 323f 1,6 16V '93
Witam.Mam problem jak w temacie.Moja madzia pochlania znaczne ilosci paliwska
Po wymianie rozrzadu to juz wogole zaczela wariowac, nie miala mocy a an pelnym baku, glownie na trasie zrobilem 400 km
okazalo sie ze rozrzad byl przestawiony o jeden zabek.Po naprawie sytuacja nieco sie poprawila gdyz za 100 zl zrobilem 280 km(200km na trasie) co daje ok 9 l na 100km.Moim zdaniem jest to nadal za duzo jak na ten silnik.Dzis wlalem paliwko za 50 zl = 12.5 l i do zapalenia rezerwy przejechalem 90 km(tym razem po miescie) co znowu daje wieeeeelkie spalanie.Styl jazdy do ok 4000 obr/min.
CO MOZE BYC PRZYCZYNA???????
Dodam tylko ze podlaczalem samochod pod komputer i tam zadnych bledow nie wykazywalo.Zmienilem filtr powietrza i paliwa.CO jeszcze??
Pomozcie prosze!
CO MOZE BYC PRZYCZYNA???????
Dodam tylko ze podlaczalem samochod pod komputer i tam zadnych bledow nie wykazywalo.Zmienilem filtr powietrza i paliwa.CO jeszcze??
Pomozcie prosze!
- Od: 20 paź 2006, 20:15
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa-Broodno
- Auto: M....323 P 1.3 16 V
Tak jak pisalem zadnych bledow nie wykazuje komputer.Byl 2 razy podpinany raz w ASO mazdy a pozniej dla pewnosci w firmie specjalizujacej sie w elektronice wtryskowej.Nic zadnych bledow nigdy nie pokazal.Wiec sonda powinna byc dobra.
Temat faktycznie byl poruszany ale chcial bym sie dowiedziec konkretnie jakie moga byc przyczyny w tym autku z tym silnikiem.W pozostalych wiekszosc pisze o sondzie lub o przeplywce.Ale komp zadnych bledow nie wykazuje, samochod przyspiesza sprawnie, ma troche zbyt wysokie obroty na biegu jalowym.ok 900 zamiast 700.
A czy reset kompa moze w tym pomoc?
Temat faktycznie byl poruszany ale chcial bym sie dowiedziec konkretnie jakie moga byc przyczyny w tym autku z tym silnikiem.W pozostalych wiekszosc pisze o sondzie lub o przeplywce.Ale komp zadnych bledow nie wykazuje, samochod przyspiesza sprawnie, ma troche zbyt wysokie obroty na biegu jalowym.ok 900 zamiast 700.
A czy reset kompa moze w tym pomoc?
- Od: 20 paź 2006, 20:15
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa-Broodno
- Auto: M....323 P 1.3 16 V
Crxiak napisał(a):A czy reset kompa moze w tym pomoc?
może
sonda może być uszkodzona mimo, że ecu tego nie wykazuje
podepnę ten temat do innego – na przyszłość dopisz się proszę po prostu do jakiegoś istniejącego tematu
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
O choroba to mnie teraz zmartwiles z ta sonda
A jak ja mozna sprawdzic w inny sposob niz przez komputer i w inny niz kupic nowa i testowac
?Reset kompa to: Odpiecie klemy – od aku i trzymanie hamulca przez ok 30 sec tak?
Spoko bede sie stosowal do twojej prosby
Spoko bede sie stosowal do twojej prosby
- Od: 20 paź 2006, 20:15
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa-Broodno
- Auto: M....323 P 1.3 16 V
Crxiak napisał(a):A jak ja mozna sprawdzic w inny sposob niz przez komputer i w inny niz kupic nowa i testowac
gdzieś kiedyś na forum widziałem wartości rezystancji jakie powinna mieć sprawna sonda – poszukaj – jest to temat rzeka i dużo jest na ten temat na forum – możesz też pożyczyć inną sprawną od kogoś, ale to taki raczej abstrakcyjny sposób
Crxiak napisał(a):Reset kompa to: Odpiecie klemy – od aku i trzymanie hamulca przez ok 30 sec tak?
Crxiak napisał(a):Odpiecie klemy – od aku i trzymanie hamulca przez ok 30 sec tak?

ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Winetou napisał(a):wartości rezystancji jakie powinna mieć sprawna sonda
A to dopiero dla mnie ciemna magia samych pojec
Rozumiem ze lepiej reset kompa przeprowadzac na zimnym silniku?Czy jest to bez znaczenia?
A gdyby nie sonda i nie komp to co jeszcze
- Od: 20 paź 2006, 20:15
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa-Broodno
- Auto: M....323 P 1.3 16 V
Uważam, iz lepiej przeprowadzić reset na gorącym silniku a później przejechać się tak, jak zwykle się jeździ przez jakieś 5-10km. Chodzi o ponowne zafiksowanie map wtryskowych.
Co do spalania, to przyczyn może być wiele, ale jak jeździsz do ASO, to może niech zerkną na wtryski?
Co do spalania, to przyczyn może być wiele, ale jak jeździsz do ASO, to może niech zerkną na wtryski?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości