Kody błędów OBD2.
Przeskanowalem komputer i dostalem takie bledy:
– P0170 – Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
– P0325 – Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank I or Single Sensor)
Ponizej mam kilka pytan:
1. Jak mozna przetlumaczyc powyzsze kody?
2. Czy P0170 jest zwiazany z jakoscia mieszanki paliwowej? Zauwazylem (wywachalem) jakas nieszczelnosc w ukladzie doprowadzania paliwa (ew. odpowietrzania baku), czy ma to jakis zwiazek z tym bledem?
3. Ile jest czujnikow spalania stukowego?
4. Czy blad P0325 ma zwiazek z ew. nieszczelnoscia w ukladzie wydechowym?
5. Co moze byc przyczyna bledu P0325? Chodzi mi o dokladne zrodlo problemu?
Na koniec takie pytanie z innej beczki:
Czy jest wykonalna zamiana ECU z nowszej milleni, np z modelu 1999-2000? Chodzi mi o to czy te ECU sa typu PnP i czy mozna je przekladac do woli.
Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam,
voytecku.
– P0170 – Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
– P0325 – Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank I or Single Sensor)
Ponizej mam kilka pytan:
1. Jak mozna przetlumaczyc powyzsze kody?
2. Czy P0170 jest zwiazany z jakoscia mieszanki paliwowej? Zauwazylem (wywachalem) jakas nieszczelnosc w ukladzie doprowadzania paliwa (ew. odpowietrzania baku), czy ma to jakis zwiazek z tym bledem?
3. Ile jest czujnikow spalania stukowego?
4. Czy blad P0325 ma zwiazek z ew. nieszczelnoscia w ukladzie wydechowym?
5. Co moze byc przyczyna bledu P0325? Chodzi mi o dokladne zrodlo problemu?
Na koniec takie pytanie z innej beczki:
Czy jest wykonalna zamiana ECU z nowszej milleni, np z modelu 1999-2000? Chodzi mi o to czy te ECU sa typu PnP i czy mozna je przekladac do woli.
Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam,
voytecku.
Błąd nr P0170 – Fuel trim (FT) przyczyna błędu może leżeć po stronie dolotu np. brudny, niedrożny filtr powietrza, przytkany dolot. Błąd może być generowany przez sondę lambda, złe ciśnienie paliwa (pompa), zacierające się wtryskiwacze oraz zawór EVAP-pochłaniacz par paliwa.
P0325 o ile dobrze pamietam moze być spowodowany właśnie złym paliwem.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
To bede musial w koncu jechac do wieska:) Chcialbym pozbyc sie zrodla problemu, a nie zmieniac czujnik.
Filtr powietrza ma stosunkowo nowy (zaszalalem i kupilem KN). Razem z filtrem powietrza zmienialem filtr paliwa.
Pozdrawiam,
voytecku.
Filtr powietrza ma stosunkowo nowy (zaszalalem i kupilem KN). Razem z filtrem powietrza zmienialem filtr paliwa.
Pozdrawiam,
voytecku.
No to odpowiem od razu .
Pierwszy błąd masz wyjaśniony .
A 325 to czujnik stukowy (Knock Sensor) umieszczony pod turbiną.
Nie widze tu na razie problemu skasuj błędy , jak się powtórzą to pisz.
Przyczyną było prawdopodobnie, chwilowe złe spalanie mieszanki paliwowej.
Pozdrawiam wiesiek.
Ps. zmiana ECU w xedosach i milleniach jest ich jak wiem ok. 8 i żaden nie chce poprawnie pracować zamiennie nie mówiąc o modelach po 2001r.
I jeszcze immobilajzer.ktory ma każdy w kluczyku.
Pierwszy błąd masz wyjaśniony .
A 325 to czujnik stukowy (Knock Sensor) umieszczony pod turbiną.
Nie widze tu na razie problemu skasuj błędy , jak się powtórzą to pisz.
Przyczyną było prawdopodobnie, chwilowe złe spalanie mieszanki paliwowej.
Pozdrawiam wiesiek.
Ps. zmiana ECU w xedosach i milleniach jest ich jak wiem ok. 8 i żaden nie chce poprawnie pracować zamiennie nie mówiąc o modelach po 2001r.
I jeszcze immobilajzer.ktory ma każdy w kluczyku.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
wiesiek,
Bardzo dziekuje za odpowiedz. Zresetowalem komputer i na razie dziala dobrze.
To juz nie pierwszy raz, kiedy wyskakuje mi blad P0325. Choc do tej pory tylko 2-3 razy wyskoczyl.
Duzo czesciej wyskakuje P1170, ale to nic krytycznego.
Chcialem kupic moze ECU z milleni S z roku 1998-2000 i zamontowac w swojej. Ufam, ze w tych pozniejszych lepiej zostalo zrobione sterowanie i nie wyrzuca bledow przy byle okazji.
Pozdrawiam,
voytecku.
Bardzo dziekuje za odpowiedz. Zresetowalem komputer i na razie dziala dobrze.
To juz nie pierwszy raz, kiedy wyskakuje mi blad P0325. Choc do tej pory tylko 2-3 razy wyskoczyl.
Duzo czesciej wyskakuje P1170, ale to nic krytycznego.
Chcialem kupic moze ECU z milleni S z roku 1998-2000 i zamontowac w swojej. Ufam, ze w tych pozniejszych lepiej zostalo zrobione sterowanie i nie wyrzuca bledow przy byle okazji.
Pozdrawiam,
voytecku.
Puhcio napisał(a):Roczniki '95 – '96 były słynne z tego, że ECU b. często wyrzuca błędy. Dotyczy to KL jak i KJ.
chce kupic sobie drugi, bo wtedy mialbym dwa i ten zapasowy moze udaloby sie podrasowac. myslalem, ze moze te z nowszych modeli maja juz lepsze oprogramowanie i lepiej do tego sie nadaja.
Pozdrawiam,
voytecku.
Wymiana ECU nic nie da , chyba tylko kłopoty.
Bo od 98r.układ sterowania silnikiem został uproszczony (zmniejszono ilość elektrozwaorów),
które sterują silnikiem.
Nowy ECU ich nie będzie widział,a co będzie nimi sterować.
Cewki zapłonowe są inne , zdarza się że po wymianie silnika nie chce zapalić.
Itd. Nie będę wymieniał tu wszystkiego ?
Pozdrawiam wiesiek.
Bo od 98r.układ sterowania silnikiem został uproszczony (zmniejszono ilość elektrozwaorów),
które sterują silnikiem.
Nowy ECU ich nie będzie widział,a co będzie nimi sterować.
Cewki zapłonowe są inne , zdarza się że po wymianie silnika nie chce zapalić.
Itd. Nie będę wymieniał tu wszystkiego ?
Pozdrawiam wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
wiesiek5 napisał(a):Wymiana ECU nic nie da , chyba tylko kłopoty.
W takim razie jakies ECU adekwatne do mojego modelu musze sobie sprawic i na gwiazdke podrasowac
Puhcio napisał(a):voytecku kup sobie wreszcie Millenie S '02 ...
02 bardzo mi sie podoba, ale moja obecna jezdzi jeszcze calkiem niezle:) Kiedys na drodze do Krakowa jacys kolesie w nowym BMW3 chcieli sie scigac, nie podobalo sie ze jechalem przepisowo 80km/h (nie lubie szarzowac). Po kickdownie przeszla im ochota
Jesli kiedys bede zmienial, to albo RX, albo Jaguar 4.2 SC
Gdy nie pali sie CEL, spalanie jakos drastycznie spada
Pozdrawiam,
voytecku.
Puhcio napisał(a):Każda jest piękna, a u Ciebie widze delikatne i gustowne mody
Swoja delikatnie modyfikuje.
A nie beda Ci przeszkadzac kleksy na masce i na drzwiach pasazera?:)
Puhcio napisał(a):Ps. Załatwiłeś już te 17" chrom ?
Caly czas zastanawiam sie nad nimi. Bardziej podobaja mi sie takie jak ma mxMen. Nadadza autku jeszcze wiecej lekkosci:)
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a):A nie beda Ci przeszkadzac kleksy na masce i na drzwiach pasazera?
Chetnie odbiore zdjęcia na puhcio(at)o2.pl (at) =@
voytecku napisał(a):Caly czas zastanawiam sie nad nimi. Bardziej podobaja mi sie takie jak ma mxMen. Nadadza autku jeszcze wiecej lekkosci:)
Zbyt 'otwarte'. Do limuzyby bardziej pasują pełne (np. 18" piotrusia) lub szprychowane 17" (jak ma LoB GE KL).
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Chetnie odbiore zdjęcia na puhcio(at)o2.pl (at) =@
Ale ja jej jeszcze nie sprzedaje, a Ty juz chcesz kupowac:)
a te kleksy to zdrapalem z jakiegos fiata 125p i u siebie przykleilem;)
Puhcio napisał(a):Zbyt 'otwarte'. Do limuzyby bardziej pasują pełne (np. 18" piotrusia) lub szprychowane 17" (jak ma LoB GE KL).
Te LoBa w ogole nie podobaja mi sie. A 18" sa troche za duze. Mi wlasnie takie piecioramienne podobaja sie.
Ew. AEZ Excite, ale one sa drogie.
Pozdrawiam,
voytecku.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość