Jaka moc ?
niemieckie TDI pochodzi od zastrzeżonej kombinacji słów Turbo Diesel Intercooler – dlatego nikt na świecie nie może stosować tego opatentowanego znaku "firmowego" TDI – wszyscy używają TD, DTI itp.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
SDI – to diesel wonossący – pewnie od "Slow", ale to jedynie domysły (w każdym razie jest to silnik z czasów golfa II, z padającą skrzynią biegów – kinetyczne koło zamachowe...)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
"TDI – (niem. Turbodiesel Direkteinspritzer) – zastrzeżone przez grupę VAG określenie turbodoładowanego silnika Diesla wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. W silnikach tych stosuje się różne systemy zasilania – pompy VP37, VP44, Pumpe Duse – pomimo iż wszystkie samochody koncernu VAG (VW, Audi, Seat, Skoda, Ford Galaxy) są oznaczane takim skrótem"
DiTD
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
Ponawiam odpowiedź – 1,9 TDI jest mocniejszy niż DiTD.
DiTD jest zdecydowanie głośniejszy chociaż mniej pali przy wyższych prędkościach (16V), ma duży zakres użytecznego momentu obrotowego (zazwyczaj ludzie twierdzą, że lepszy).
Oba silniki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa (tak ustaliliśmy właśnie powyżej). TDI jest łatwiejszy w naprawach ze względu na to, że można znaleść serwis bosh'a na co drugim narożniku, czego nie można powiedzieć niestety o DiTD.
W Mazdzie znajduje się pompa Denso, którą uzywał namiętnie koncern Toyoty zdobywając wysokie miejsce w rankingach bezawaryjności.
Warto szukac modeli po lifcie, szczególnie silnika po lifcie (najłatwiej rozpoznać po większej pokrywie silnika) ze wzglęlu na sporo poprawek i przeróbek. Wersja po lifcie ma inne wtryski, podliftowaną pompę i komputer, zmienioną turbinę i inne drobne rzeczy.
Poza tym niech się wypowiedzą osoby co maja 323 bo ja mam 626.
DiTD jest zdecydowanie głośniejszy chociaż mniej pali przy wyższych prędkościach (16V), ma duży zakres użytecznego momentu obrotowego (zazwyczaj ludzie twierdzą, że lepszy).
Oba silniki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa (tak ustaliliśmy właśnie powyżej). TDI jest łatwiejszy w naprawach ze względu na to, że można znaleść serwis bosh'a na co drugim narożniku, czego nie można powiedzieć niestety o DiTD.
W Mazdzie znajduje się pompa Denso, którą uzywał namiętnie koncern Toyoty zdobywając wysokie miejsce w rankingach bezawaryjności.
Warto szukac modeli po lifcie, szczególnie silnika po lifcie (najłatwiej rozpoznać po większej pokrywie silnika) ze wzglęlu na sporo poprawek i przeróbek. Wersja po lifcie ma inne wtryski, podliftowaną pompę i komputer, zmienioną turbinę i inne drobne rzeczy.
Poza tym niech się wypowiedzą osoby co maja 323 bo ja mam 626.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Ponawiam odpowiedź – 1,9 TDI jest mocniejszy niż DiTD.
DiTD jest zdecydowanie głośniejszy chociaż mniej pali przy wyższych prędkościach (16V), ma duży zakres użytecznego momentu obrotowego (zazwyczaj ludzie twierdzą, że lepszy).
Oba silniki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa (tak ustaliliśmy właśnie powyżej). TDI jest łatwiejszy w naprawach ze względu na to, że można znaleść serwis bosh'a na co drugim narożniku, czego nie można powiedzieć niestety o DiTD.
W Mazdzie znajduje się pompa Denso, którą uzywał namiętnie koncern Toyoty zdobywając wysokie miejsce w rankingach bezawaryjności.
Warto szukac modeli po lifcie, szczególnie silnika po lifcie (najłatwiej rozpoznać po większej pokrywie silnika) ze wzglęlu na sporo poprawek i przeróbek. Wersja po lifcie ma inne wtryski, podliftowaną pompę i komputer, zmienioną turbinę i inne drobne rzeczy.
Poza tym niech się wypowiedzą osoby co maja 323 bo ja mam 626.
Sugerujesz zatem, ze mozna kupic auto z nadwoziem po lifcie i ze starszym motorem??
- Od: 24 kwi 2004, 23:58
- Posty: 9
- Skąd: Gąbin k/Płocka
- Auto: Civ Sport 05'
Borkomar napisał(a):Sugerujesz zatem, ze mozna kupic auto z nadwoziem po lifcie i ze starszym motorem??
Skąd ten wniosek???
xANDy poleca nowy silnik w nowej budzie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Czy ja używam jakiejś nieczytelnej czcionki czy jak??
Lifting kasty to jedno, zmiana silnika to drugie.
Lifting karoserii (i nie tylko) był robiony na przełomie 2000 r. Zresztą był jakby dwuczęściowy. Ale w efekcie końcowym w roku 2000 były montowane 323 z silnikiem "typu 74KW" a od 2001 r. z wersją nowszą (w odpowiedniku) "81KW". Były więc modele:
– stara kasta, silnik '74 (90 konny)
– stara kasta, silnik '74 (101 konny – bardzo krótko)
– nowa kasta, silnik '74 (i 90 i 101 konny)
– nowa kasta, nowy silnik '81 (90 i 101 konny)
Prościej było w 626 – silnik 74 i 81 KW, chociaż w roczniku 2000 występowały oba; w 626 zmiana modelu silnika nastąpiła w październiku. W 323 nie wiem dokładnie kiedy był, ale później niż w 626.
Więc napiszę większą czcionką:
Polecam wersję w nowej kaście po liftingu z nowym silnikiem po liftingu (nieważne czy 90 czy 101KM).
Lifting kasty to jedno, zmiana silnika to drugie.
Lifting karoserii (i nie tylko) był robiony na przełomie 2000 r. Zresztą był jakby dwuczęściowy. Ale w efekcie końcowym w roku 2000 były montowane 323 z silnikiem "typu 74KW" a od 2001 r. z wersją nowszą (w odpowiedniku) "81KW". Były więc modele:
– stara kasta, silnik '74 (90 konny)
– stara kasta, silnik '74 (101 konny – bardzo krótko)
– nowa kasta, silnik '74 (i 90 i 101 konny)
– nowa kasta, nowy silnik '81 (90 i 101 konny)
Prościej było w 626 – silnik 74 i 81 KW, chociaż w roczniku 2000 występowały oba; w 626 zmiana modelu silnika nastąpiła w październiku. W 323 nie wiem dokładnie kiedy był, ale później niż w 626.
Więc napiszę większą czcionką:
Polecam wersję w nowej kaście po liftingu z nowym silnikiem po liftingu (nieważne czy 90 czy 101KM).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
to niezłe te dieselki DITD
ja słyszałem o dwóch mocach 90 i 101 odpowiednio przed i po liftingu ( 323 ,czy 626) 
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
626 występowało w wersjach:
GF 1998-2000 74KW (101KM)
GF 2000 74KW (101KM) [taką wersję ma własnie Jaksa]
GF 2000 81KW (110KM) od października 2000 do końca produkcji
Lifting obejmował blachy, trochę wystroju wnętrza, zmianę układu kierowniczego (coś tam zrobiono), przestrojono zawieszenie (żeby nie bujało tak bardzo), zmiany kolorów tapicerek, część elektryki (zegary, komputer, wiązki), zawieszenie niektórych plastików w kabinie, żeby nie trzeszczały. Lifting silnika obejmował – zmianę komputera pokładowego (zamiast RF2A –>RF4F i odpowiednio "zmiana" pompy wtryskowej); inne wtryski (w 6 zamiast 5 punktów wtrysku paliwa), podniesienie norm emisji spalin z euro 2 na 3 (często był drugi katalizator), także zmieniono (ale nie wiem kiedy) kształt komory spalania w tłoku, zmieniona turbina (z wersji z byepasem na zmienną geometrię łopatek), zmieniona osłona na silnik, układ wspomagania (żeby nie ciekł przez korek przelewowy) i jeszcze parę innych rzeczy.
W BJ te zmiany były troszkę inne i w innym momencie.
GF 1998-2000 74KW (101KM)
GF 2000 74KW (101KM) [taką wersję ma własnie Jaksa]
GF 2000 81KW (110KM) od października 2000 do końca produkcji
Lifting obejmował blachy, trochę wystroju wnętrza, zmianę układu kierowniczego (coś tam zrobiono), przestrojono zawieszenie (żeby nie bujało tak bardzo), zmiany kolorów tapicerek, część elektryki (zegary, komputer, wiązki), zawieszenie niektórych plastików w kabinie, żeby nie trzeszczały. Lifting silnika obejmował – zmianę komputera pokładowego (zamiast RF2A –>RF4F i odpowiednio "zmiana" pompy wtryskowej); inne wtryski (w 6 zamiast 5 punktów wtrysku paliwa), podniesienie norm emisji spalin z euro 2 na 3 (często był drugi katalizator), także zmieniono (ale nie wiem kiedy) kształt komory spalania w tłoku, zmieniona turbina (z wersji z byepasem na zmienną geometrię łopatek), zmieniona osłona na silnik, układ wspomagania (żeby nie ciekł przez korek przelewowy) i jeszcze parę innych rzeczy.
W BJ te zmiany były troszkę inne i w innym momencie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
W 98 był zwykły diesel , poznac go mozna po głowicy.Wygląda jak comprex.marekst74 napisał(a):czy w BJ rocznik wg. VIN 98 wszystkie diesle to DITD czy moze sa tam tez zwylke TD
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Był też chyba model na pompie denso (60 KM) oraz model na pompie Zexel Covec F i miał 71KM.Jaksa napisał(a):W 98 był zwykły diesel , poznac go mozna po głowicy.Wygląda jak comprex.
Model w wersji denso: [wersja w modelu BA]

W modelu BA były też sporadycznie montowane silniki Isuzu 1,7 82KM, ale chyba w BJtce już ich nie było...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
O tym motorze pisałem ....xANDy jestes wielki .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam serdecznie. Piszecie że mazda 626 z silnikiem 2,0 DITD występuje w wersji 101 i 110 koni. Od tygodnia jestem właścicielem takowej Mazdy z 1998 roku kombi którą sprowadziłem z Austri i we wszystkich papierach jest wpis iz ma 66 KW czyli 90 KM. Jeżeli chodzi o osłone silnika to ma taką z wycięciem u dołu. Cy mógłby ktoś mi to wytłumaczyć. Z góry dziekuje i pozdrawiam[/img]
-
dinki
Dwie sprawy – podaj na priv'a numer VIN a po drugie – w Austrii, Francji i Beneluxach często mają problemy z cyframi, chyba za dużodinki napisał(a):Cy mógłby ktoś mi to wytłumaczyć

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dinki napisał(a):Witam serdecznie. Piszecie że mazda 626 z silnikiem 2,0 DITD występuje w wersji 101 i 110 koni. Od tygodnia jestem właścicielem takowej Mazdy z 1998 roku kombi którą sprowadziłem z Austri i we wszystkich papierach jest wpis iz ma 66 KW czyli 90 KM. Jeżeli chodzi o osłone silnika to ma taką z wycięciem u dołu. Cy mógłby ktoś mi to wytłumaczyć. Z góry dziekuje i pozdrawiam[/img]
Witam,
Okazało się, przypadkiem, że mam ten sam problem. Kupiłem auto sprowadzone z Austrii. Wpis w dowodzie 66KM. Podczas eksploatacji mierzyłem moc na hamowni i okazało się (analiza VIN) , że jest to model 101KM. Ale skąd problem. Otoż ostanio szukałem w katalogu Intercarsu częsci do amortyzatorów (osłony, odboje ew sprężyny). I co się okazuje. Że są na liście dla mojego hatchbacka GF 3 modele: 90, 101 i 110 KM. I nie byłoby problemu gdyby na karoserii (i w dowodzie rejestracyjnym) nie było napisu DITD. Bo jak się okazuje DITD (przynajmniej w tym katalogu) jest przypisany do silnika 66 KM. Silnik 101 KM oznaczony jest jako Turbo DI, a silnik 110 KM jako TD. Stąd jeden wniosek – podawać VIN i uważać co się bierze bo czasami części nie sa zamienne między modelami – oraz jeden problem na jakiej podstawie można wnioskować o zmianę wpisu w dowodzie rejestracyjnym. Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2005, 16:16
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 DITD rocznik 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości