Problem z odpaleniem silnika
Proszę o pomoc, mam ostatnio jeden kłopot. Mianowicie silnik zapala normalnie, jeżdżę np 100km i nic, zero objawów, a potem nagle gaśnie, czasem zdąży zpowrotem zaskoczyć, a dziś zgasł i nie mogłem zapalić. a po pół godzinie silnik zapalił jakby się nic nie stało i pojechałem do domu ok 10 km.
Filtry paliwa nowe, przewody WN i świece 2000km
Czasem np podczas jazdy przy niższych obrotach (do 3000) silnik przerywa...
Dziś jak mi zgasł to obroty nie spadły do 0 od razu, a zdarzyło mi się chyba dwa razy że spadły do 0 po zgaśnięciu mimo hamowania silnikiem...
Proszę o pomoc!!!
Aha, silnik jest tylko na benzynę i leje na BP 95-okt
Filtry paliwa nowe, przewody WN i świece 2000km
Czasem np podczas jazdy przy niższych obrotach (do 3000) silnik przerywa...
Dziś jak mi zgasł to obroty nie spadły do 0 od razu, a zdarzyło mi się chyba dwa razy że spadły do 0 po zgaśnięciu mimo hamowania silnikiem...
Proszę o pomoc!!!
Aha, silnik jest tylko na benzynę i leje na BP 95-okt
Czyli tak jak powiedziałem w temacie "spadek obrotów w czasie jazdy" nastała plaga padania modulu zapłonowego w tych rocznikach .
Masz pecha ale nie jesteś sam nie dalej jak w środę ożywiałem moduł w MX6 USA kolegi i ten prawie nieosiągalny aparat typ S1.
Pozdrówka i nie smucić się taka jest już uroda tych modeli ciekawe który rocznik w twoim przypadku czy też 91-94.
Masz pecha ale nie jesteś sam nie dalej jak w środę ożywiałem moduł w MX6 USA kolegi i ten prawie nieosiągalny aparat typ S1.
Pozdrówka i nie smucić się taka jest już uroda tych modeli ciekawe który rocznik w twoim przypadku czy też 91-94.
- Od: 16 lis 2003, 16:07
- Posty: 122
- Skąd: myszków
- Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V
zbyniu napisał(a):Czyli tak jak powiedziałem w temacie "spadek obrotów w czasie jazdy" nastała plaga padania modulu zapłonowego w tych rocznikach .
Masz pecha ale nie jesteś sam nie dalej jak w środę ożywiałem moduł w MX6 USA kolegi i ten prawie nieosiągalny aparat typ S1.
Pozdrówka i nie smucić się taka jest już uroda tych modeli ciekawe który rocznik w twoim przypadku czy też 91-94.
A jak Kolega ożywia "moduł" jak uszkodzony jest nadajnik impulsów
Co do S1 wczoraj widziałem w Cronosie takie "ożywienie" że na wstępie mało nie wytarzałem się ze śmiechu, a potem zacząłem podziwiać pomysłowość niektórych "miszczów".
Gość przykołował tym Cronosem (kupionym wg jego relacji 3 tygonie wcześniej) po to żeby zobaczyć jak wygląda cewka zapłonowa. Jak usłyszał, że jest w aparacie jakoś nie mógł uwierzyć. Nie chciało mi się otwierać EPC, więc mówię mu: chodźmy, rzucę soczewą pod maskę.
Hood up i moim oczom ukazał się widok: cewka (ogromna i srebrna od kredensa lub w najlepszym razie poloneza) przyśrubowana do takiego ucha przy głowicy (do unoszenia silnika)...podłączenia + i – cewki oczywiście nakrętkami

Fajnie jest, bo się zaoszczędziło kupę kasy na właściwą naprawę, ale co będzie jak ta sztukateria zawiedzie w najmniej spodziewanym momencie?!
marek napisał(a):Samchód padł już definitywnie...
Brak iskry gdy kręcę rozrusznikiem
Moduł zapłonowy czy rozdzielacz zapłonu?
W rozdzielaczu jest:
1. cewka
2. nadajnik(i) impulsów
3. koncówka mocy
Trzeba zdiagnozować co umarło...od tego wszak zależy dalsza naprawa.
Paść mogł i moduł i cewka posiłkując się Proboszczem (taki ford), znalazłem że przy takich objawach w R4 należy wymienić moduł a V6 moduł i cewkę i don't know why??
Model: Probe '93/'94 with 2.5L 24V or 2.0L 16V engine
Markets: All
Subject: Difficult hot start and/or stalling after hot soak
Summary
Should a customer express concern over difficulty starting the engine after a hot soak, it is possible that there is a break in the distributor stator to coil circuit. To rectify the concern for 2.5L variants, install a new stator assembly and ignition coil and for 2.0L variants, install a new stator assembly.
pozdrawiam
Model: Probe '93/'94 with 2.5L 24V or 2.0L 16V engine
Markets: All
Subject: Difficult hot start and/or stalling after hot soak
Summary
Should a customer express concern over difficulty starting the engine after a hot soak, it is possible that there is a break in the distributor stator to coil circuit. To rectify the concern for 2.5L variants, install a new stator assembly and ignition coil and for 2.0L variants, install a new stator assembly.
pozdrawiam
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
swego czasu Michal mial problem z WN w Madzi.
Gosciu w ASO straszyl ze to moze byc modul...ponoc ma to kosztowac 4.000 pln...? O zgrozo! @-Tech powiedz ze to nieprawda, zeby na Marek nie "zszedl"
Gosciu w ASO straszyl ze to moze byc modul...ponoc ma to kosztowac 4.000 pln...? O zgrozo! @-Tech powiedz ze to nieprawda, zeby na Marek nie "zszedl"
- Od: 21 paź 2003, 13:53
- Posty: 193
- Skąd: krakow na stale juz
- Auto: najpiękniejsze :)
Chwilowo byłem nieobecny bo mi ciężarówka zerwała kabel telefoniczny
i nie miałem neta...
Przeprowdziłem dochodzenie i wywnioskowałem że padła mi cewka zapłonowa, objawy mam następujące:
Zdjąłem kopułkę , podłączyłem przewód WN do wyjścia z cewki i była iskra (mierna co prawda), ale stąd wnioskuję że przerywacz i moduł są ok!
A potem sprawdziłem cewkę omomierzem i wyszło na uzwojeniu pierwotnym ponad 1 Om (powinno być 0,49 – 0.73 Oma), uzwojenie wtórne 15,5 kOma, powinno być 20- 31 kOma. więc raczej na 100% cewka.
Mam silnik co najmniej z 95 roku (mam też w garażu z 93 i tam jest inny aparat zapłonowy). Jutro gość z Mazdy mi powie czy do mojego aparatu moge kupić cewkę..
Bo jak nie to po rabacie cena aparatu wynosi......:
UWAGA!!!!
Prawie miałaś racje niqs:3500 PLN (słownie trzy tysiące pięćset) (bez rabatu 4300
)
Wtedy faktycznie "zejde"
(dzięki niqs za współczucie –
)
A w łodzi nia ma " używek"
Przeprowdziłem dochodzenie i wywnioskowałem że padła mi cewka zapłonowa, objawy mam następujące:
Zdjąłem kopułkę , podłączyłem przewód WN do wyjścia z cewki i była iskra (mierna co prawda), ale stąd wnioskuję że przerywacz i moduł są ok!
A potem sprawdziłem cewkę omomierzem i wyszło na uzwojeniu pierwotnym ponad 1 Om (powinno być 0,49 – 0.73 Oma), uzwojenie wtórne 15,5 kOma, powinno być 20- 31 kOma. więc raczej na 100% cewka.
Mam silnik co najmniej z 95 roku (mam też w garażu z 93 i tam jest inny aparat zapłonowy). Jutro gość z Mazdy mi powie czy do mojego aparatu moge kupić cewkę..
Bo jak nie to po rabacie cena aparatu wynosi......:
UWAGA!!!!
Prawie miałaś racje niqs:3500 PLN (słownie trzy tysiące pięćset) (bez rabatu 4300

Wtedy faktycznie "zejde"

A w łodzi nia ma " używek"
marek napisał(a):Chwilowo byłem nieobecny bo mi ciężarówka zerwała kabel telefonicznyi nie miałem neta...
Przeprowdziłem dochodzenie i wywnioskowałem że padła mi cewka zapłonowa, objawy mam następujące:
Zdjąłem kopułkę , podłączyłem przewód WN do wyjścia z cewki i była iskra (mierna co prawda), ale stąd wnioskuję że przerywacz i moduł są ok!
A potem sprawdziłem cewkę omomierzem i wyszło na uzwojeniu pierwotnym ponad 1 Om (powinno być 0,49 – 0.73 Oma), uzwojenie wtórne 15,5 kOma, powinno być 20- 31 kOma. więc raczej na 100% cewka.
Mam silnik co najmniej z 95 roku (mam też w garażu z 93 i tam jest inny aparat zapłonowy). Jutro gość z Mazdy mi powie czy do mojego aparatu moge kupić cewkę..
Bo jak nie to po rabacie cena aparatu wynosi......:
UWAGA!!!!
Prawie miałaś racje niqs:3500 PLN (słownie trzy tysiące pięćset) (bez rabatu 4300)
Wtedy faktycznie "zejde"(dzięki niqs za współczucie –
)
A w łodzi nia ma " używek"
Witam, sprawdzenie ohmomierzem cewki może daje pogląd o jej statycznych parametrach...dynamicznie możesz ją przebadać oscyloskopem.
Co do tych rezystancji...musisz wziąć jeszcze pod uwagę rezystancję przewodów pomiarowych (jeśli jakiś niezbyt dokładny miernik i przewody za złotówkę to tak właśnie będzie).
Cewka może mieć dobre parametry statyczne i też może nie działać właściwie...przebicie wewnątrz lub na zewnątrz...to już trudniej ustalić empirycznie.
Powodzenia
Przewody pomiarowe w moim mierniku dają 0,05Oma i nie kosztowały złotówki
Jeżeli są złe parametry statyczne to cewka nie będzie w stanie wzbudzić wysokiego napięcia na kable WN, a jeszcze po drodze jest bezstykowy rozdzielacz, więc tam też jest bewna strata, a jeszcze się okazało że poprzedni właściciel "reanimował" już cewkę
No i też okazało się że mam szczęście: mam aparat z wymiennymi częściami
więc nie będzie to 3500
Pozdrawiam
Jeżeli są złe parametry statyczne to cewka nie będzie w stanie wzbudzić wysokiego napięcia na kable WN, a jeszcze po drodze jest bezstykowy rozdzielacz, więc tam też jest bewna strata, a jeszcze się okazało że poprzedni właściciel "reanimował" już cewkę

No i też okazało się że mam szczęście: mam aparat z wymiennymi częściami

Pozdrawiam
mam problem raptownie zrobil mi sie problem z odpaleniem mazdy zachowuje sie tak jak by nie bylo benzyny a jest 20L rozrusznik kreci lecz nie pali. Mechanik sprawdzil czy jest iskra lecz nie ma wiec co to moze byc???
Ostatnio edytowano 30 cze 2007, 08:04 przez simin00, łącznie edytowano 1 raz
SIMIN
- Od: 31 sty 2007, 18:14
- Posty: 11
- Skąd: żyrardow
- Auto: mazda mx3 1.8 v6 148KM
Na forum jesteś od pół roku i nadal nie potrafisz poprawnie nazwać tematu. Używasz CapsLocka temacie. Przeczytaj regulamin tego działu. Jeśli nie poprawisz, to za 24h będzie KOSZ.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
Poprawiłem Ci ten temat. Skoro byłeś u mechanika i dostałeś diagnozę, to umieść ją w temacie. W temacie opcjonalnym umieść zawsze model auta, mimo, że jest w Twoim podpisie. Jak ktoś będzie miał podobny kłopot, to łatwo znajdzie odnośnik dotyczący jego modelu. Tobie też radzę użyć opcji SZUKAJ, bo na ten temat jest sporo wątków.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
pozostaje jeszcze oczywiście taka banalna rzecz do sprawdzenia jak bezpiecznik główny silnika, ale i tak obstawiam moduł/cewkę. Wymień na nowe bedzeisz miał z głowy na zawsze używka może paść w każdej chwili – bo z tego co widze to jest standard przy przebiegu ok 200kkm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości