Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Puhcio » 5 paź 2006, 21:37

Mechanicznie skrzynia pasuje od (V6) 626, MX6, 323, MX3, Probe ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 5 paź 2006, 21:49

Cez67 napisał(a):Oczywiście nie w Samko.


Samko nie jest wcale takie dobre. Niezle mnie skosili, a skrzynia jak chodzila, tak chodzi. Mam tylko nadzieje, ze nie zakosili mojej i nie wsadzili jakiejs gf4a :)

Nastepnym razem pojade tutaj: www.autotransmisja.pl

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Puhcio » 6 paź 2006, 10:48

Nie mogli wsadzić innej ... chyba, ze to jakaś mega rzeźba:D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez MarioM95 » 6 paź 2006, 13:50

Muszę się przyznać, że też nie jestem do końca zadowolony z SAMKO. Skrzynia idealnie się zachowywała może gdzieś przez pierwszy tydzień ale teraz znów się zaczynają pojawiać szarpnięcia przy przełączaniu na 2, lub potrafi z 1 odrazu na 3 przełączyć. A musze powiedzieć że bardzo mało jeżdżę millenią (mam inne auta), od 10 sierpnia tj. od dnia remontu do dzisiaj przejechałem 1.5 tys. km. Przy 2 tys. km muszę jechać na wymianę oleju (warunek gwarancji) i zgłoszę im swoje uwagi, zobaczymy co zaproponują.
Ostatnio edytowano 9 paź 2006, 12:09 przez MarioM95, łącznie edytowano 1 raz
Mazda Millenia 2.5 rok 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2006, 15:36
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95

Postprzez voytecku » 6 paź 2006, 14:04

MarioM95 napisał(a):Przy 2 tys. km muszę jechać na wymianę oleju (warunek gwarancji) i zgłoszę im swoje uwagi, zoboaczym co zaproponują.


Mario,
Pewnie Ci powiedza, ze to kwestia filtra powietrza i przeplywomierza. Zle dziala i wysyla nieodpowiednie sygnaly do skrzyni, ktora w zlym momencie przelacza biegi i stad te szarpniecia. Przy okazji powiedza, zeby swiece wymienic :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez piotrek929 » 7 paź 2006, 22:22

padnięty selenoid drugiego biegu, podobne obiawy ale bez pomijania biegów daje zerwana poducha skrzyni + stary olej.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Reagan » 9 paź 2006, 11:36

voytecku napisał(a):Nastepnym razem pojade tutaj: www.autotransmisja.pl


Robił tam kolega trojanrob i skrzynia mu znowu zdechła. Jak mi padnie to nie wiem gdzie pojadę. Już tyle się nasłuchałem i naczytałem o:
– Olczaku
– Samko
– Autotransmisji
że nie wiem tak naprawdę kto jest w stanie zrobić porządnie skrzynię!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez piotrek929 » 9 paź 2006, 15:24

MarioM95,
z tego co mowisz o tej wymianie powtórnej oleju wynika że wymieniono Ci tylko olej, bo to czasem pomaga na przypalone sprzęgła, na opiłki metalu w oleju które przytykają te zaworki etc., ale wymienili nieudolnie bo zostało im w konwerterze , i dlatego musisz przejechac te 2kkm zeby sie olej wymieszal i zmienią go jeszcze raz. :D i może to pomoże ale niekoniecznie, ja tak zrobilem u siebie , ale zrobilem to sam i na razie jeździ.jeśli tak było to mam nadzieje ze nie skasują Cie za nową uszczelke i filtr przy drugiej tak krótkiej wymianie, bo daje glowe ze nie dadzą nowych, tylko uszczelke podkleją silikonem, a filtr wyczyszczą ropą, bo tak sie robi i nie mam wtym nic złego dla skrzyni, no chyba że filtr ma papierowy wkład a nie metalowy.
pozdro
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez MarioM95 » 9 paź 2006, 15:48

Jak padła mi skrzynia – nie miałem 3 i 4- to po naprawie warunkiem utrzymania półrocznej gwarancji jest wymiana oleju po 2 tys. km. Koszt 200 zł (normalnie 300 zł). Więc powoli zbliżam się do tych 2 tys. km. Z tego co mi mówili to wszystko ma być nowe i filtr i uszczelka no i olej oczywiście. No ale zobaczymy jak wymienie.
Mazda Millenia 2.5 rok 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2006, 15:36
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95

Postprzez voytecku » 9 paź 2006, 18:33

Mario,
Mi po tych 2K km wymienili tylko olej. Powiedzieli, ze filtr jest ok.
Moze rzeczywiscie bylo ok, bo jakby chcieli naciac, to powiedzieliby, ze wszystko do wymiany.

Pozdrwiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez piotrek929 » 10 paź 2006, 10:08

zabiorą ci dobry filtr i włożą potem Voytecku'owi za 200 złotych , hehehe
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Gość » 5 kwi 2007, 20:37

Mam takie pytanko wysiadło mi sprzęgło i chciałbym się dowiedzieć w jakich cenach dostanę orginał albo skąd wykombinować zamiennik o i le istnieje........ Jestem z Gliwic i gdzie mógłbym takową część sobie zapodac! Aaaaa chodzi oczywiście o moją skromniutką Mazdunię Xedosik9 z 94r.
Gość
 

Postprzez wiesiek5 » 7 kwi 2007, 15:14

Sprzęgło nie jest tanie do xedosa 9.
W firmie JC. kupisz. tarcza jest najdroższa to ok.685zł docisk 220-450 zł łożysko 70 zł.
Ale poszukaj u innych.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Xonic » 1 gru 2007, 15:26

Witam!
Od dzisiaj rano mam problem ze sprzęgłem... a własciwie z pedałem sprzęgła... otóż problem przedstawia się nastepująco: pedał sprzęgła po wciśnięciu nie wraca, zosteje w podłodze... jakieś sugestie? co moze być przyczyną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2006, 15:35
Posty: 29
Skąd: TM
Auto: Xedos 9 2.5 V6 96' M/T

Postprzez wiesiek5 » 1 gru 2007, 16:34

A płyn masz w zbiorniczku od sprzegła?
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Xonic » 1 gru 2007, 17:29

No właśnie płyn jest... żadnych ubytków... max
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2006, 15:35
Posty: 29
Skąd: TM
Auto: Xedos 9 2.5 V6 96' M/T

Postprzez wujass » 7 gru 2007, 19:24

Zobacz czy nie masz mokro pod akumulatorem bo na 99% strzelil ci lacznik elastyczny, odkrec tez pokrywke od zbiorniczka plynu hamulcowego, zajrzyj do niego i zobaczysz ze jest podzielony na dwie czesci jedna do ukl hamulcowego druga do sprzegla, zobacz czy nie jest pusta, albo moze masz zapowietrzone sprzeglo? ale jezeli to lacznik to zamiennik pasuje od cinquecento(ok25zl) pzdr
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez Gosia » 12 sty 2008, 19:10

Dziś miałam awarję.
Uszkodzeniu uległa manualna skrzynia biegów w moim Xedosie 9.
Nie można wrzucić biegu nr 1, 2 i wstecznego.
Sprzęgło jest nowe więc nie jest to problem sprzęgła.
Jak uda się wrzucić wsteczny to samochód szarpnie i doprowadza do zablokowania skrzyni i samochód gaśnie.
Dzwignia pozostaje na wstecznym i nie można jej wysprzęglić aby zmienić bieg. Trochę się siłowałam ale dzwignia nie chała zmienić położenia. Dopiero jak ponownie uruchomiłam silnik i puściłam sprzęgło wyskoczył wsteczny i mogłam wrzucić trójkę.
Jedynka bardzo trudno wchodzi.
W przypadku wrzucenia 2 (co się zdaża rzadko) również samochód szarpnie,z ale udaje się jechać.
Dobrze, że jest to mocne auto więc przejechałam 450km na 3 i 5 biegu bo te bez problemu wchodzą.
Słychać podczas jazdy chuczenie.
Dziś auto wylądowało u mechanika i w tygodniu weźmie się za wyjęcie skrzyni i się wtedy okaze co jest grane.
Może znacie przyczynę?
Czy już szukać skrzyni?
Czy są dostępne części zamienne do skrzyni czy trzeba kupić całą?
Jaki może być koszt części lub skrzyni?
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2006, 02:15
Posty: 8
Skąd: Łęczna
Auto: Xedos 9

Postprzez wiesiek5 » 12 sty 2008, 19:38

Jeśli jest uszkodzona skrzynia , to mam takową.
Nie naprawiam skrzyń bo byle co do niej to pereset złotych.
Mogło brakować oleju .
Wiekszość mechaników po wymianie sprzęgła nie wie gdzie ten olej się wlewa lub było go za mało.
Albo nie dolali do stanu ze wzgledu na bardzo utrudniony dostęp .
Jest to bardzo wytrzymała skrzynia i żadko sie psuje.
Pozdrawiam Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez qbass » 12 sty 2008, 21:25

Gosia napisał(a):Czy są dostępne części zamienne do skrzyni czy trzeba kupić całą?

Tak jak pisze Wiesiek, nie opłaca się remontować, bo części kosztuja krocie.
Lepiej kupić używaną w dobrym stanie (może ktoś da gwarancję) i śmigać, bo skrzynia (jeśli ma olej)jest bezawaryjna i żywotna.
Jaki może być koszt części lub skrzyni?

Skrzynia to około 500-600 zł
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9