Witam
Potrzebuję pomocy..... Czy ktoś może dysponuje i mógłby mi udostępnić schemat faz rozrządu, schemat rozrządu lub chociaż zdjęcie rozrządu ww. auta?
Pozdrawiam
WMaj
Schemat faz rozrządu – potrzebny....
Strona 1 z 1
Problem jest w tym, że pękł mi pasek, a po wymianie niezbędnych części na nowe silnik chodzi głośniej niż przed awarią. Ponieważ awaria miała miejsce w trasie, teraz z miejscu zamieszkania staram się z kolegą mechanikiem znaleźć przyczynę takiej pracy silnika.
- Od: 14 kwi 2005, 15:54
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI
Gdyby źle ustawił cośkolwiek – to auto by nie odpaliło albo bardzo by szarpało silnikiem (chciałby wyskoczyć z kasty).
A czy ustawiłeś luz zaworowy? Wdechowe 0,15mm wydechowe 0,35mm. Oczywiście na zimniuteńkim silniku (po nocnym odpoczynku). Wydechowe dźwigienki są krótsze!
Sprawdź też, czy któryś z zaworów nie ma luzów góra-dół, bo może młotek (dźwigienka z prowadnicą w kształcie T popychająca dwa zawory na raz) nierówno naciska parę zaworów.
A czy ustawiłeś luz zaworowy? Wdechowe 0,15mm wydechowe 0,35mm. Oczywiście na zimniuteńkim silniku (po nocnym odpoczynku). Wydechowe dźwigienki są krótsze!
Sprawdź też, czy któryś z zaworów nie ma luzów góra-dół, bo może młotek (dźwigienka z prowadnicą w kształcie T popychająca dwa zawory na raz) nierówno naciska parę zaworów.
Silnik oznaczenie ma RF? podaj maila to Ci prześlę
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):Silnik oznaczenie ma RF?
RF miały w oznaczeniu diesle w GD i GE
Nie wiem czy DiTD to też RF
według info-techa jest to RF 1997-2003 a to raczej nie GE?,ale może byc błąd Wojtek Maj jak chcesz PDF-a z ustawieniem rozrządu to podaj maila
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
RF-TBartek. napisał(a):Jakie jest dokładnie oznaczenie tego silnika
Mała historia.....
Pierwszy motor wysokopręzny miał oznaczenie RF ( 1983-1987 ) następny RF-7 ( 1988-1992 ) od 1992 do 1996/7 RF-CX ( Comprex ) 1997-2002 RF-T ( DiTD ) tyle pamiętam.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ale na bloku silnika jest wybite samo RF
Chociaż w opisach mówią o RF-T (ew. RF-T HP)
Chociaż w opisach mówią o RF-T (ew. RF-T HP)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ustala się nimi luzy na zaworach – żeby dźwigienka wduszała równo oba zawory na raz.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
No tak, ale po co tak skomplikowali sobie sprawę regulacji zaworów, mogli zrobić tą dźwignię symetryczną a regulację przeprowadzać tylko jedną śrubą na dźwigni.
Co do poradnika czytałem go już kilka albo kilkanaście razy, jest świetny, czyta się jak lekturę szkolną
(oczywiście z zainteresowaniem), "esencja" zebrana w jednym miejscu, wszystkie fora żeby tak wyglądały.
Co do poradnika czytałem go już kilka albo kilkanaście razy, jest świetny, czyta się jak lekturę szkolną
- Od: 28 gru 2007, 14:33
- Posty: 6
- Skąd: Turek
- Auto: Premacy 2.0 DiTD
Śrubę na mostku ustala się tylko jeden raz – na początku a regulacje wykonuje się tylko górną śrubą (luzy zaworowe). Przy jednym wałku jest to ciekawe posunięcie i skuteczne.
Aha – a temat wyląduje w koszu na dniach, bo jest po prostu zbędny.
Aha – a temat wyląduje w koszu na dniach, bo jest po prostu zbędny.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości