Problem ze świecami

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grafit » 15 wrz 2006, 09:32

witam

w mojej nowej madzi sprawdzałem stan swiec i stwierdziłem ze sa strasznie uwalone i zaolejone. Dowiedziałem sie zeby je dokrecic, ale wlasnie... czym i jak?? One sa cholernie głeboko usadowione!! Jak sciągnałem te kapturki od swiec to sie az zdziwiłem ze jest taki dlugi a swiece tak głęboko. Wzialem klucz do swiec od audi, ale on wogóle w te otwory nie wchodzi! skad mam wziasc taki klucz?? jaki on ma rozmiar?? wiec wychodzi na to ze w mazdzie sa mniejsze swiece niz w audi. Co mam zrobic, wziasc chusteczke hignieniczna ja jakims patyczku i czyscic swiece w tej dziurze czy co? <glupek2>

A jakby co to jakie świece i w jakiej cenie?
Porosze o pomoc bo jestem zupelnie zielony <jelen>

Aha, i co to jest.. tam na bloku silnika gdzie jest napis mazda taki duzy, i zaraz za nim jest tez taki kapturek ktory przypomina kapturek swiec, ale jak sie go wyciagnie to sie okazuje ze to nie swieca <glupek2>

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez scanioll » 15 wrz 2006, 09:39

Grafit napisał(a):sa strasznie uwalone i zaolejone


Masz do wymiany uszczelkę pokrywy zaworów , a klucz od Audi nie będzie pasował tylko długa 16-tka
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Czolgista » 15 wrz 2006, 09:47

Nowe świece możesz kupić tu: http://swiece.e24h.pl
Dokładnie do twojego mx-a chyba te pasują –> http://swiece.e24h.pl/product_info.php?products_id=1882
(sprawdzałem w katalogu ngk –>http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=MX-3)
:)

Ps. Ostatnio kupiłem w tym sklepie do swojego 323 świece i wszystko jest ok :)
<center>I am the 6th son of the 6th son of the 6th son I am the borged again son of war
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs

The devil made me do it</center>

<center>Moja "Twarzowa Książka"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2006, 00:04
Posty: 336
Skąd: Konin / Worcester
Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99

Postprzez Grafit » 15 wrz 2006, 10:46

wielkie dzieki za pomoc :)

scanioll, a jaki orientacyjny koszt czesci + robocizny?

czolgista, dzieki za linki :) jak zobaczylem ceny czesci do mx3 i porownałem z innymi mazdami to sie wystraszylem ze swiece to beda pewnie po 100 zł za sztuke <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Winetou » 15 wrz 2006, 21:49

klucz to 16stka – każdy do świec powinien pasować w tym rozmiarze...

Uszczelka pod pokrywe zaworów to koszt rzędu 90 zł za oryginał i 25-30 za zamiennik, którego nie kupuj go bardzo szybko się skończy – przypominam, że w V6 są 2 głowice....

robocizna koło 50 zł lub pół godziny samodzielnie – to naprawdę nie jest skomplikowane i moim zdaniem od takich rzeczy samodzielne majsterkowanie powinno się zaczynać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez tomekrvf » 15 wrz 2006, 21:56

Oryginalna uszczelka pod pokrywę zaworów kosztuje około 60 PLN (11.86 Euro netto). Oryginalna świeca zapłonowa 2.72 Euro netto
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Globy » 16 wrz 2006, 01:04

NGK kolo 11 zl za sztuke <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Czolgista » 16 wrz 2006, 08:29

Globy napisał(a):NGK kolo 11 zl za sztuke <usmiech>

Ja szukałem w necie i większość 14-20 :| Jedynie w tym sklepie do którego podałem linka 13.11zł...
<center>I am the 6th son of the 6th son of the 6th son I am the borged again son of war
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs

The devil made me do it</center>

<center>Moja "Twarzowa Książka"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2006, 00:04
Posty: 336
Skąd: Konin / Worcester
Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99

Postprzez Sokool » 16 wrz 2006, 13:06

Czolgista napisał(a):Ja szukałem w necie i większość 14-20

http://www.allegro.pl/item126614223_swiece_ngk_nissan_mazda_subaru_bkr5e_11.html
Razem z przesyłką wychodzi 11 złotych za sztukę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Globy » 16 wrz 2006, 13:07

Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grafit » 19 wrz 2006, 08:04

Jeszcze raz dzieki za pomoc :)

Winetou serio pisałeś z tym że to jest proste (wymiana uszczelki) i mozna to zrobic samemu?? :>
Bo raczej sie na tym nie znam i rozkręcanie silnika nie wydaje mi sie czyms od czego powinienem zaczynać ;p

jeśli serio to takie proste to moze jakies porady, linki?

i dzieki wam za info o świeceach :) pozdro

aaa jeszcze jedno, Mazda ma problemy z zapalaniem. Tzn jak jest zimna to zapala od razu, a jak jest ciepła, to czasami od razu, a czasami trzeba ją pokręcic pare sekund (jeszcze nie było tak zeby wogóle nie zapaliła, tylko wiecie, siara jak sie jedzie do sklepu czy do kogos, wsiada sie do auta i keci kręci kręci...) a najdziwniejsze jest to, że własnie jak ją trzeba dłuzej krecic to zapalia nie od krecenia, ale w momencie puszczenia kluczyka... tzn krece krece krece i słychac ze jeszcze nie zapaliła, ale jak puszczam kluczyk to wtedy zaskakuje :| czy to jest spodowowane własnie swiecami?? podczas jazdy i jak juz zapali nie ma zadnych problemów, nic nie szarpie, chodzi bardzo równo i cicho

pozdro
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Czolgista » 19 wrz 2006, 11:35

Grafit napisał(a):(...) tzn krece krece krece i słychac ze jeszcze nie zapaliła, ale jak puszczam kluczyk to wtedy zaskakuje :| czy to jest spodowowane własnie swiecami?? podczas jazdy i jak juz zapali nie ma zadnych problemów, nic nie szarpie, chodzi bardzo równo i cicho
pozdro

Nie znam się na tym kompletnie ale u mnie po wymianie aku, świec i wn odrazu lepiej pali (wcześniej za 2-3 razem teraz odrazu) i silnik jakoś tak równiej chodzi :)
<center>I am the 6th son of the 6th son of the 6th son I am the borged again son of war
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs

The devil made me do it</center>

<center>Moja "Twarzowa Książka"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2006, 00:04
Posty: 336
Skąd: Konin / Worcester
Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99

Postprzez Winetou » 19 wrz 2006, 16:14

Grafit napisał(a):Winetou serio pisałeś z tym że to jest proste (wymiana uszczelki) i mozna to zrobic samemu?? :>
Bo raczej sie na tym nie znam i rozkręcanie silnika nie wydaje mi sie czyms od czego powinienem zaczynać ;p

polega to mniej więcej na odkręceniu kilku śrub, zdjęciu pokrywy, zdjęciu starej uszczelki, założeniu nowej, przykręciu śrub... nie rozkręca się silnika tylko zdejmuje pokrywe – that's all ;)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez zwi » 19 wrz 2006, 17:49

Winetou napisał(a):polega to mniej więcej na odkręceniu kilku śrub, zdjęciu pokrywy, zdjęciu starej uszczelki, założeniu nowej, przykręciu śrub... nie rozkręca się silnika tylko zdejmuje pokrywe – that's all ;)


Wszystko się zgadza pod warunkiem, że rozmawiamy o pierwszej pokrywie ;)
Zeby wymienić 2 uszczelke kosztowało mnie to około 3h pracy.
Trzeba sciągnać kolektor a to już dla laika proste nie jest.
Poza tym trzeba odłączyć pare kabli z czujników, przewody z paliwa itp.
Rozmawiamy tu o silniku V6.
Sama wymiana świec jest czynnością dosyć prostą pod warunkiem, że nie urwie się gwint podczas odkręcania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Grafit » 19 wrz 2006, 19:51

noo... to za drugą uszczelke sie napewno nie bede brał ;p

dzieki za info, pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Winetou » 19 wrz 2006, 20:17

heh, ale wtopa – nie spojrzałem, że to V6 <lol> – no to wymień chociaż jedną dla treningu, a drugą niech Ci zrobi mechanik – będzie taniej niż obie :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Puhcio » 19 wrz 2006, 20:54

Druga to przecież nie też taki problem ... trzeba tylko kolektor zdjąc (najlepiej zamówić i nową uszczelkę pod niego).

Pamietać trzeba jednak, aby dokręcac pokrywę w ustalony sposób najlepiej kluczem dynamometrycznym.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Grafit » 6 paź 2006, 13:09

witam.

kupiłem sobie w koncu klucz do świec i... wsadziłem do tej dziury zeby swiece wykrecic, ale mi sie nie udało wiec do wyciagnalem a on był do połowy całutki w oleju!! Nie że był lekko uciaprany tylko tak jakby go wziasc i wsadzic do połowy do np. szklanki z olejem. Jako ze nie wiedziałem jak to inaczej wyczyscic tam w srodku to wkladałem klucz zeby sie zbrudził, wyciagałem i wycierałem chusteczkami do czysta :) 20 minut i juz jest czysto w sroku <glupek2> tylko najlepsze jest to ze potem zdjąłem drugi kapturek od drugiej świecy (tej w srodku ;p) ktora była zaraz obok tej pierwszej a tam w środku... suchutko. Ani grama oleju. Dziwne.. czemu jedna tak zalało a druga jest suchutka?? Trzecia z kolei jest taka średnia. Tzn nie jest ani suchutka, ani tez nie widze zeby cos tam pływało w środku.
Aha. Po wyczyszczeniu tych dwóch świec, jechałem do sklepu i auto strasznie słabe było ;/ i tak smiesznie pierdziało takim wysokim głosem.. ale po 2 km juz wszystko wróciło do normy :)

Kurcze.... wogóle to by mi sie przydały z 2 tyś bym tam sobie chciałe wiele rzeczy w silniku wymienic... uszczelki, kable WN, świece, przepływomierz.... heh wszystko. Mam tak że o czym czytam, ze ktos ma uszkodzone w aucie to mi sie wydaje ze tez to mam zepsute... kurcze no nie wiem, niby wszystko gra, ma moc (nawet tej zalanej swiecy) ale jakos mi sie wydaje ze to nie jest to i chciałbym wszystko tam powymieniac.... i o pompie paliwa tez czytałem, i hamulce mam słabe...
Chce wiecej mocy, więcej więcej....

Sorrki musiałem sie komuś wyżalic <glupek2> :)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Grzyby » 6 paź 2006, 13:38

Grafit – jeżeli sytuacja ze świecami zalanymi olejem tak wygląda, to w pierwszej kolejności zajmij sie uszczelką i dopiero jak ją wymienisz załóż nowe świece.


Grafit napisał(a):o czym czytam, ze ktos ma uszkodzone w aucie to mi sie wydaje ze tez to mam zepsute...

Spokojnie, zacznij od rzeczy podstawowych a może się okazać że inne problemy też częściowo znikną.


Grafit napisał(a):Sorrki musiałem sie komuś wyżalic

<głaszcze>
Będzie dobrze
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grafit » 6 paź 2006, 14:00

Dzieki :)

poprostu to autko miby jezdzi bardzo dobrze, ale ciagle ma jakies takie humory... a to krócieć (dobrze??) w drzwiach nie działa, a to czasami zapali dopiero po 4-5ske kręcenia, a to co jakis czas płyn chłodniczy gdzies znika, ostatnio mi sie aku sam rozładował 0_o ale to chyba przez źle załozony alarm bo teraz juz jest ok (ps. jak sie aku rozładował to do wiciągłem [przy okazji rozpórke miedzy kołami wyczyściłem i wypastowałem <glupek2> ] i chciałem naładowac, ale tata patrzy i... tu przeciez wody nie ma. Heh... wiecie ile wody weszło do aku?? 1,5 litra... :)
tak mi sie marzy zeby oddac auto do jakiegos dobrego serwisu i powiedziec zeby wszystko sprawdzili i w razie potrzeby wymienili zeby autko śmigało jak nowe :)
A poprzedniego właściciela to bym chyba rozstrzelał... strasznie zniszczony środek mam. Np kupiłem radio i przsejściówki i chciałem podłączyc, ale sie okazało ze nie ma kabli z prądem. Gościu jako ze był palacy to kable zasilajace od radia odciął i podłaczył je do lampki która przykrecił takimi dwoma wielkimi srubakami koło popielniczki zeby mu ją oświetlała...lampke juz dawno wywaliłem ale dziury zostały...
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323