Zapytanie odnośnie żarówek H4.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez GofNet » 20 lut 2006, 16:44

To była Łada. Może odbłyśniki miała metalowe? Kable odpowiednio grubsze, jak to w ruskich ewhikułach.

Zwróć uwagę na to, iż tak mocne żarówki są zakazane polskim prawem. Nie irytują Cię momenty, gdy z przeciwka nadjeżdża jakiś baran z takimi światłami i Ciebie oślepia? Jeszcze jak ma źle wyregulowane światła lub brudne szkła reflektorów, to przez chwilę nic nie widzisz i bardzo łatwo wtedy doprowadzić do kolizji drogowej. Zaraz pewnie powiesz, że Xenon'y moją dużo mocniejszy strumień światła i nam to nie przeszkadza... Otóż lampy Xenon'owe wyposażone są w mechanizm pozycjonujący oraz w spryskiwacze i/lub wycieraczki szkieł reflektorów, dzięki czemu przy prawidłowym ich wyregulowaniu nie oślepiają innych uczestników ruchu.

Znacznie więcej jest przeciwwskazań ku stosowaniu zbyt mocnych, niedozwolonych żarówek. Osobiśnie uważam, że lepiej manewrować w granicach prawa i kodeksu drogowego, niż poza jego markerem.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekef » 20 lut 2006, 17:20

Pierwszy raz slysze pochwale radzieckich materialow. Nic nie wiem o tym zeby lady mialy grubsze przewody, wiem natomiast ze przewody te byly bardzo zlej jakosci (latwo sie lamaly ) ze o izolacji nie wspomne (pekala i sztywniala).Jesli chodzi o prawo to wolalbym zeby zabranialo jezdzic ze zle ustawionymi reflektorami niz okreslalo moc moich zarowek .Jak sam napisales ten baran mnie oslepia bo ma zle ustawione lampy (z brudem zwiazku nie dostrzegam) a nie za mocne zarowki , wlasnie przeciwnie ma zwykle zarowki a oslepia – to moze jeszcze zmniejszyc dozwolona moc zarowek ( np. 21/5 W ) ?.Zle domyslasz sie co zaraz powiem bo argument o ksenonach dziala potwierdza wlasnie moje zdanie ( mocne a nie oslepiaja ).Jesli dlatego zakazano mocniejszych zarowek bo ktos moglby zle ustawic lampy i oslepiac to rowniez powinno sie zakazac wozenia mlotka w bagazniku bo ktos moglby....go zle uzyc <glupek2> .Nie namawiam do lamania prawa (i nie o tym byla rozmowa) po prostu odpowiedzialem na pytanie czy czyms to grozi samochodowi.Poza tym o ile pamietam nie swiecily o tyle lepiej ile mozna by sie spodziewac patrzac na roznice mocy.pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez GofNet » 20 lut 2006, 18:41

tomekef napisał(a):z brudem zwiazku nie dostrzegam
Związek jest i to ogromny. Strumień skupionego światła przebiegając przez szkło/soczewkę reflektora ulega rozproszeniu, co doprowadza do odbić i zmiany kierunków padania promieni świetlnych na oświetlany punkt. Efektem tego jest mniejsze skupienie a większe rozszczepienie strumienia światła, a więc i oślepienie innych uczestników ruchu drogowego.
tomekef napisał(a):argument o ksenonach dziala potwierdza wlasnie moje zdanie
Chyba nie. Otóż jak wspomniałem XENON'y montowane są z układem pozycjonującym. Wszystkie nowe pojazdy takowy mnieć powinny. Na Allegro można kupić również z w/w systemem. Dodatkowo wyposażone są w wycieraczki i/lub spryskiwacze. Pierwszy mechanizm ma na celu zapobieżenie oślepiania innych uczestników drogi poprzez kontrolę i korektę kierunku strumienia światła. Drugi zaś służy wyeliminowaniu rozproszeniu strumienia światła (o czym już wspomniałem).
Pierwszy raz slysze pochwale radzieckich materialow.
Może się mylę, ale choć mają kiepską jakość materiałów (łamią się, pękają, itp.), to jednak zazwyczaj dają go w ilościach nadmiarowych. Gówniane kable, ale wewnątrz grubszy niż u konkurencji drut/linka.

_______________________________

Na wszystko są obejścia. Mimo, iż zabronione są żarówki H4 mocniejsze, niż 55/60W (na drogach publicznych), to jednak producenci przy zachowaniu takiego poboru prądu z układu obchodzą ten przepis, tworząc żarówki działające bardziej efektywnie. Tzn. świecą jaśniejszym światłem, mocniejszym strumieniem, itp. Technika w każdej branży idzie do przodu więc również i w żarówkach. Choć pobierają ustawową ilość energii, to jednak świecą mocniej, niż standardowe żarówki.

Ja osobiście z żarówek H4 celowo proponuję może i drogie, ale bardzo dobre żarówki Philips Power2Night GT-150, gdyż nie tylko świecą znacznie mocniejszym i bielszym światłem, ale ich jakość przewyższa konkurencyjne produkty na rynku. Przy spełnieniu założenia poprawnego ustanienia świateł, żarówki te niemal gwarantuja NIEOŚLEPIANIE innych uczestników ruchu drogowego (wyjątkiem są wzniesienia, z którymi radzą sobie tylko XENON'y).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekef » 21 lut 2006, 22:11

GofNet napisa]
Strumień skupionego światła przebiegając przez szkło/soczewkę reflektora ulega rozproszeniu,

soczewka chyba skupia a nie rozprasza ?
co doprowadza do odbić i zmiany kierunków padania promieni świetlnych na oświetlany punkt.
promienie biegna po prostej , aby zmienic kierunek ich padania trzeba zmienic pozycje zrodla swiatla a nie popryskac je blotem...
Efektem tego jest mniejsze skupienie a większe rozszczepienie strumienia światła
.rozszczepienie strumienia czyli skierowanie tego samego strumienia swiatla na wieksza powierzchnie , czyli z punktu widzenia oswietlanego punktu zmniejszenie natezenia swiatla padajacego na niego .
argument o ksenonach dziala potwierdza wlasnie moje zdanie
Chyba nie
chyba tak – po raz kolejny opowiadasz o ukladach pozycjonujacych ksenony zeby nie oslepialy – wiec potwierdzasz ze rzecz w ustawieniu a nie w mocy ( czy sile strumienia swiatla ) i ja to samo twierdze – mozesz sobie zalozyc zarowki 150 W (osobiscie uwazam to za przesade ) ale jesli bedziesz mial dobrze ustawione lampy to nie bedziesz oslepial ( moze czytaj dokladniej posty?)
Drugi zaś służy wyeliminowaniu rozproszeniu strumienia światła (o czym już wspomniałem).
czyli jego oslabieniu (zmniejszeniu skutecznosci) a nie oslepianiu .
Może się mylę, ale choć mają kiepską jakość materiałów (łamią się, pękają, itp.), to jednak zazwyczaj dają go w ilościach nadmiarowych.
to ile Twoim zdaniem wazyla ta Lada ? boj a sluze danymi w porownaniu np. do fiata 125 (bardzo , bardzo podobnego )
Przy spełnieniu założenia poprawnego ustanienia świateł, żarówki te niemal gwarantuja NIEOŚLEPIANIE innych uczestników ruchu drogowego
ale co bedzie jak sie reflektory w nie wyposazone zabrudza ?No chyba ze reflektory wyposazone w zarowki phi – lipsa sie nie brudza ?
zostanmy przy swoich zdaniach , chociaz nie wiem czemu sie tak zaperzyles , ja nikogo do niczego nie namawiam po prostu odpowiedzialem komus komu ktos [tiiit] nagadal ze mu auto "wybuchnie ' jak setki zalozy.....


DROZEJ ALE PHILIPS !!![/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez GofNet » 22 lut 2006, 20:04

Soczewka chyba skupia a nie rozprasza?
Zdanie wyrwane z kontekstu. Całość powinna być zacytowana tak:
GofNet napisał(a):
tomekef napisał(a):z brudem zwiazku nie dostrzegam
Związek jest i to ogromny. Strumień skupionego światła przebiegając przez szkło/soczewkę reflektora ulega rozproszeniu
Tak więc nie chodziło o soczewkę/szkło tylko o znajdujący się na niej brud!
tomekef napisał(a):promienie biegną po prostej, aby zmienić kierunek ich padania trzeba zmienić pozycję źródła światła a nie popryskać je błotem...
Nie do końca. Jeśli na drodze promieni światła stają przeszkody, to wiązki światła uletają odbiciu o owe obiekty. Brud drogowy jest zazwyczaj pochodzenia mineralnego, więc ma strukturę krystaliczną (nie mylić z krystalicznie czystym). Padająca wiązka światła na materię krystaliczną ulega odbiciu pod kątem wynikającą z zewnętrznej geometrycznej budowy ciała bombardowanego gradem fotonowym. Niektóre z nich ulegają odbiciu na boki, inne nie trafiają na jakiekolwiek zanieczyszczenia, docierając do zadanego celu bezbłędnie, część z nich jedynie lekko zmienia kierunek padania, zaś jeszcze inne powracają odbite do reflektora, gdzie ponownie odbijają się pod jeszcze innym kątem i powracają w strone szkła/soczewki reflektora. Tak to wygląda przy brudnym szkle/soczewce lampy. Przez czystą szybę fotony przebiegają tak, jakby jej nie było, nie zakłucając toru swego podążania.
tomekef napisał(a):Rozszczepienie strumienia, czyli skierowanie tego samego strumienia światła na większą powierzchnię, czyli z punktu widzenia oświetlanego punktu zmniejszenie natężenia światła padającego na niego.
Tak.
tomekef napisał(a):(może czytaj dokładniej posty?)
Nieustannie to czynię :).
tomekef napisał(a):
GofNet napisał(a):
tomekef napisał(a):argument o ksenonach dziala potwierdza wlasnie moje zdanie
Chyba nie.
Chyba tak – po raz kolejny opowiadasz o układach pozycjonujących KSENON'y, żeby nie oślepiały – więc potwierdzasz, że rzecz w ustawieniu, a nie w mocy
Chyba jednak nie. Zwróć uwagę na pewien szczegół, iż XENON'y mają żarówki 35W, zaś standardowe H4 55/60W. Ja nie obstaję przy tym, iż podczas jazdy po prostej XENON'y oślepiają i po to montowane są układy samopozycjonujące, lecz te ostatnie są niezbędne podczas podjeżdżania pod wzniesienia i na jakże ogólnie występujących nierównościach. XENON'ów nie możemy porównywać do zwykłych, nawet bardzo mocnych żarówek, gdyż ich strumień światła posiada całką inną specyfikę. Mimo, iż jest to również strumień gradu fotonowego, to niewątpliwie o innej temperaturze oraz nasycelu i skupieniu. Błyśnięcie po oczach ze świateł XENON'owych jest znacznie "boleśniejsze", niż z jakichkolwiek innych żarówek samochodowych (nawet o zwiększonej mocy). Dodatkowo żarówki D2 (XENON'owe) stosuje się do reflektorów projekcyjnych, gdzie strumień światła przepływa przez soczewkę. Dlatego oślepienie takimi światłami jest tak niebezpieczne!
tomekef napisał(a):
GofNet napisał(a):Drugi zaś służy wyeliminowaniu rozproszeniu strumienia światła (o czym już wspomniałem).
Czyli jego osłabieniu (zmniejszeniu skuteczności) a nie oślepianiu.
Właśnie nie. Odsyłam do początku niniejszego postu.
tomekef napisał(a):To ile Twoim zdaniem ważyła ta Łada?
Zależnie od wyposażenia waży: 940-995kg. Nie pisałem jednak, że jest czołgiem na kołach (choć przyspiesza jak czołg – 17s do 100km/h dla silnika 1,29l), lecz sugerowałem grubsze przewody elektryczne.
tomekef napisał(a):Ale co będzie, jak się reflektory w nie wyposażone zabrudzą? No chyba, że reflektory wyposażone w żarowki Philips'a się nie brudzą?
Mimo, iż wyczuwam nutkę sarkazmu w tym pytaniu – odpowiem na nie. Będzie dokładnie to samo, co w przypadku zanieczyszczenia szkieł reflektorów ze zwykłymi, tradycyjnymi, konwencjonalnymi żarówkami. Oczywiście światło również będzie rozpraszane i inni uczestnicy ruchu drogowego mogą przez to odczuwać pewien dyskomfort, lecz nie należy porównywać tego ze światłami XENON'owymi, bo w tych ostatnich strumień światła jest znacznie silniejszy.
tomekef napisał(a):Nie wiem czemu się tak zaperzyłeś
Jak najbardziej nie! FORUM traktuję jako arenę do dzielenia się wiedzą z innymi, zdobywania nowej oraz polemiki będącej zawsze na poziomie.
tomekef napisał(a):Ktoś pierdół nagadał, że mu auto "wybuchnie", jak setki założy...
Mniemam, iż nie piszesz o mnie. Ja nigdy nie twierdziłem, że mocniejsze żarówki wysadzają pojazdy <jelen>. Choć pisałem (bodaj w innym temacie, ale tego nie pamiętam, a nie chce mi się teraz sprawdzać), iż zwiększony pobór prądu może doprowadzić do uszkodzenia instalacji elektrycznej, a w szczególności przepalenia styków przekaźników. Zwiększony pobór prądu skutkuje w okresie zimowym niedoładowanym akumulatorem, który zwłaszcza w tym sezonie jest nadmiernie obciążony zarówno przez dodatkowe odbiorniki energii elektrycznej, jak i sam rozrusznik, który na starcie pobiera od 300W do nawet 400W, czyli połowę dostępnych zasobów. Dodatkowo żarówki o zwiększonym zapotrzebowaniu na energię emitują proporcjonalnie więcej ciepła, co doprowadza do uszkodzenia plastikowych odbłyśników w reflektorach. Nawet na tym FORUM czytałem żale ludzi, którzy przez to przechodzili...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekef » 22 lut 2006, 21:22

W porzadku , z ta ironia i wyrwaniami z kontekstu masz racje – ciagle sie nie moge powstrzymac a to jak widac na Twoim przykladzie nie na wszystkich dziala....
Nie ma sensu przeciagac tej dyskusji chociaz bylo milo pogadac z kims do rzeczy ( bez sarkazmu)
Po prostu taki ze mnie snopek ze nikt mnie nie przekona ze jak stane naprzeciw lub troche z boku ( i to naprawde nie ma znaczenia gdzie) jakiegos reflektora ktory zostanie polany blotem , posypany na mokro kwarcem , popsikany sprayem lub schowany do czarnego foliowego worka ( sarkazm) <diabełek> to zacznie on mnie oslepiac( oswietlac,pokrywac fotonami ,byc jasniejszy subiektywnie lub obiektywnie ) bardziej niz przed podanymi zabiegami.Zawsze i w kazdym przypadku strumien zostanie rozproszony ,przytlumiony ,oslabiony ( mniej lub bardziej do d..y <dupa> )
pozdrawiam serdecznie
tomek
Sprzedam 323 ze zdjecia !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez GofNet » 22 lut 2006, 22:18

hahaha hahaha hahaha. Nie mam nic przeciw takiej i podobnej polemice. Na różnych FORUM się rozpisywałem oraz pisuję i różnie ludzie reagują i konwersują. Tutaj wszystko jest na poziomie i jest OK. Bywa jednak, że ludziska błotem się obrzucają i wtedy nie jest OK. Stąd później te załamania odbicia i rozszczepienia hahaha hahaha hahaha.

Dodam nawet, iż takie rozważania mobilizują mnie do dalszego rozszerzania wiedzy w ramach danego zagadnienia, za co Wam wszystkim dziękuję.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez fotokrak » 15 wrz 2006, 22:54

Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez Winetou » 15 wrz 2006, 23:06

fotokrak napisał(a):a co to za lampki mozna je dac do mx3?? –>> http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... Track=true

można, ale po pierwsze nie będziesz miał długich, po drugie, warto byłoby spolerować klosze, żeby to sensownie wyglądało i świeciło...
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323