Lokalizacja pompy paliwa – GD

Postprzez wigett » 19 cze 2004, 18:15

Potrzebuję pomocy. Jestem szczęśliwym właścicielem Mazdy 626 hatchback. Od tygodnia nie zawsze zapala na benzynie (ma instalację gazową). Raz pali od razu a innym razem można akumulator wykręcić i nawet nie pyrknie :(. Na gazie odpala cały czas bez problemu. Podejrzewamy że to pompa paliwowa- od czasu do czasu nie ma ciśnienia. Czy wie ktoś może gdzie znajduje się pompa paliwowa w tym modelu i czy można ją naprawić??
MaZdA rUlEs
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2004, 22:26
Posty: 22
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 8V (FE) 1991

Postprzez daniszko » 21 cze 2004, 06:49

Witam,
Właśnie wymieniam swoją pompę paliwową. Mam ten sam silnik tylko 85 r. Moja pompa paliwowa jest zamontowana na zewnątrz zbiornika paliwa za nim (elektryczna – słychać że nie dział, po przekręceniu kluczyka w stacyjce pompa już powinna działać – charakterystyczne brzęczenie z tyłu słychać). Jeżeli staniesz przy tylnym kole od pasażera to widać ją pod spodem. Jednak w twoim roczniku myślę że znajduje się w zbiorniku paliwa. Szukałem używanej dla siebie na szrocie i spotkałem się z rocznikami 91 92, ale wszystkie miały pompy wewnątrz zbiornika.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2004, 07:21
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 626 Cronos

Postprzez wigett » 21 cze 2004, 17:25

Dzięki za odpowiedź.

Pompa jest w baku paliwa i juz teraz wiem, że jest to element nienaprawialny (chyba że ktoś jest samobójcą ;) ). Niestety będę musiał swoją zmienić – koszt 200zł, ale na tym nie warto oszcządzać.

Pozdrawiam
MaZdA rUlEs
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2004, 22:26
Posty: 22
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 8V (FE) 1991

Postprzez gonzo626 » 22 cze 2004, 20:09

tylko jak bedziesz wymieniac swoja to uwazaj jak bedziesz ja wykrecal zebys nie ukrecil tych malych srubek bo wtedy jest problem a pompe mozna naprawic tylko jest to troche zabawy jak sie natym nieznasz to lepiej kup orginalna a do pompy dostaniesz sie jak podniesiesz siedzenie ,odchylisz wykladzine odkrecisz blache ktora tam sie znajduje i zobaczysz ustrojstwo z kupa srobek i to jest wlasnie pompa :) milej zabawy <lol>
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 22:36
Posty: 103
Skąd: Wawka
Auto: 929 HB 2.0 benz

Postprzez freebaby » 21 lis 2005, 13:08

takie pytanie co do pompy zewnetrznej – mozna kupic nowa,albo od jakiego innego samochodu pasuje? jakie ma parametry – ciesnienie i wydajnosc ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2005, 21:41
Posty: 11
Skąd: Bolszewo
Auto: Mazda 626 LX GC '87 2,0

Postprzez scigacz220 » 9 wrz 2007, 22:43

Witam! Moim problemem jest usytuowanie pompy paliwowej w baku... Otoz mam problem z dostawaniem sie paliwa z baku do silnika gdyz mam rozwalony ten zbiorniczek maly w baku prawdopodobnie to jakis wyrownawczy czy costam... W nim podobno powinna znajdowac sie pompa. Porozcinane mam dwie scianki i wtedy pompa sie miesci. Rzecz w tym ze podobno powinna wchodzic do tego zbiorniczka normalnie. Wiec czy macie jakies pomysly bo jestem w kropce- bak inny czy pompka za duza?!(takie podejrzenie)...
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez adam626 » 10 wrz 2007, 10:14

to nie jest zbiornik, te scianki mają zapobiegać nadmiernemu falowaniu paliwa przy smoku pompy i z każdej strony są otwory wyruwnujące poziom paliwa.
W mojej GD (gaźnik) oryginalny zbiornik nie miał wcale tych scianek.
Teraz założyłem zbiornik od wersji z wtryskiem i te scianki nie przeszkadzają do mojej pokrywy z czujnikiem i rurkami od wersji gaźnikowej.
Zauważyłem jednak że stary zbiornik był dosyć mocno wgnieciony od spodu, może tu tkwi problem.
Z moich obserwacji wychodzi że pompa wraz z siatką ma się zmiescić w tym "zbiorniku" a pływak ma być z boku poza tym "zbiorniczkiem" w stronę przodu samochodu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 10 wrz 2007, 19:37

adam626 napisał(a):Z moich obserwacji wychodzi że pompa wraz z siatką ma się zmiescić w tym "zbiorniku" a pływak ma być z boku poza tym "zbiorniczkiem" w stronę przodu samochodu

o dobra uwaga. Dokładnie tak jest. Zwróć uwagę właśnie na pływak. Ma być poza komorą.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez scigacz220 » 12 wrz 2007, 14:37

adam626 napisał(a):to nie jest zbiornik, te scianki mają zapobiegać nadmiernemu falowaniu paliwa przy smoku pompy i z każdej strony są otwory wyruwnujące poziom paliwa.
Otoz to- z tym ze mam jedna dziure do wyrownania poziomu w tym zbiorniku. A druga sprawa to taka ze pompka wchodzi nie pionowo a po przekatniej do zbiornika i nie miesci sie do zbiornika gdy ten wyrownujacy i zapobiegajacy falowaniu jest caly. Wiec mam problem w tym...
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6