Sprzęgło do F2 turbo – ciężka praca (strona 2)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Briareos » 17 lut 2006, 22:04

"Wspomaganie wysprzęglania" jak padnie to się nie da wysprzęglić już wcale :)
W przypadku układu hydraulicznego w Maździe cała filozofia wspomagania opiera się o wielkość tłoka przy pedale i w wysprzęgliku. Wydaje mi się że uszkodzenie (zatarcie) któregoś tłoka może mieć efekt jaki opisuje Waluś, ale to chyba mało prawdopodobne bo to "mokre" chodzi. To już prędzej się uszkodzi i zacznie przepuszczać bokiem – co skutkuje tym że wciśnięte sprzęgło samo po chwili zesprzęgla mimo pedału w podłodze. Ja też bym szukał przyczyny w łożysku wyciskowym lub osadzeniu tarczy (aczkolwiek "uziemiona" tarcza by nie wysprzęglała do końca – ciężko wbić biegi, szybko się zużyje albo przypali i zacznie piszczeć).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Waluś » 17 lut 2006, 22:26

Właśnie równieżstawialem na łożysko, ale było ono bankowo zmieniane, bo w bagażniku wykopałem stare jak wróciłem z Sopotu nowym atkiem :) A skoro leżało w bagażniku to musiało być niezbyt dawno wymienione. Narazie wiem tyle że chodzi ciążko i chodziło tak samo jak kupiłem, nic po roku nie zmieniło się.
A może różnica jest w łożysku ?? Może gość kupił od 2,2 a Nie 2,2 GT. Może one się różnią w jakiś sposób ?? Albo Shit z JC nie wiem.
Ale z tego co piszecie wi i dobra dusza forum :) widzę że nie obejdzie się bez wyjęcia skrzyni.
Jak cza to cza hehe :D:D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 18 lut 2006, 23:23

zanim wyciągniesz szkrzynię biegów odkręć sam wysprzęglik i zobacz jak to chodzi bez obciążenia naciskając delikatnie na pedał
mi w jednym ze starych samochodów zatarły się pedały na osi
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 27 sie 2006, 12:20

no cóż czas odświerzyć temat hahaha
specjalnie dla kolegi ktory przedchwilą napisał nowy wątek :P

Czym przesmarować łożysko i wałek przed złożeniem tego do kupy ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 27 sie 2006, 14:31

Waluś napisał(a):Czym przesmarować łożysko i wałek przed złożeniem tego do kupy
My smarujemy tym samym co przy naprawie zacisków ( jest to pasta firmy ATE )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 27 sie 2006, 15:52

Jaksa napisał(a):jest to pasta firmy ATE

aha to zdaje się że poprzednio też tym smarowałem więs spoko luzik :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Xionc » 27 sie 2006, 21:34

Waluś napisał(a):aha to zdaje się że poprzednio też tym smarowałem więs spoko luzik


Waluś, ale tym razem nie po tarczy :P
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Waluś » 28 sie 2006, 18:42

Xionc napisał(a):Waluś, ale tym razem nie po tarczy

hahaha bardzo śmieszne <killer>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mayer » 28 sie 2006, 20:21

Walus teraz chyba twoje sprzęgło bardzo lekko zdaje sie pracuje co? hahaha
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Jaksa » 28 sie 2006, 22:21

mayer napisał(a):Walus teraz chyba twoje sprzęgło bardzo lekko zdaje sie pracuje co?
Jak bez sprzęgła <lol> ( a tak w ogole to tylko słyszałem o problemach Ravo dzisiaj był u mnie i cos wspominał ale nie znam szczegołów )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 3 wrz 2006, 08:26

Jaksa napisał(a):a tak w ogole to tylko słyszałem o problemach Ravo dzisiaj był u mnie i cos wspominał

o czym ?? że posmarował tarcze hahaha

ALe do rzeczy. Problem się rozwiązał po wymianie kompletu sprzęgła.Najwyraźniej przyczyną ciężkiej pracy okazał się uszkodzony docisk. Wymiana pomogła teraz pracuje miodzio, leciutko jak nigdy dotąd :P hydraulika była wpożądku, bo nic przy niej nie robiłem.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6