Stuki podczas skręcania kierownicą

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Angel » 1 wrz 2006, 16:07

Witam. Otóż podczas skręcania kierownicą podczas postoju bądź powolnej jazdy, słychac cos w rodzaju przeskakiwania, stuków.
Wymieniłem gumki na stabilizatorach, wachaczach i łączniki stabilizatorów.
Może ktos z was spotkał się z podobnym problemem?Nie jest to bardzo uciążliwe, jednak mimo wszystko wolę, jak w mojej madzi wszystko działa jak powinno =)
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: L-ca
Auto: Była 323F 1.5,now focus 1.8ben

Postprzez LuK » 1 wrz 2006, 18:08

a gdyby tak podjechac a stacje kontroli pojazdow i szefu sprawdzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez Haszcz » 1 wrz 2006, 20:37

przegub?
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Angel » 1 wrz 2006, 21:22

przegub odpada, jeden jest wymieniony, drugi będzie wkrótce[w tym tygodniu], ale to jest całkiem inny stukot:/, tak jakby kierownica przeksakiwała...ciezko to opisać, ale to nie jest odgłoś uszkodzonego przegubu – wiem jaki to odgłos oddaje =)

Najłatwiej, podczas postoju kręce kierownicą i w pewnym momencie czuje jak kierownica "przeskakuje"...to chyba nie jest normalne?;/

Luk, takie komenty sobie daruj:/, proszę o pomoc, a nie o tego typu rady. Byłem u dwóch mechaników, żaden z nich nie ma pomysłu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: L-ca
Auto: Była 323F 1.5,now focus 1.8ben

Postprzez Briareos » 1 wrz 2006, 22:52

A górne mocowania przednich amortyzatorów są w porządku?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Angel » 2 wrz 2006, 00:19

nie mam pojęcia....ale jest to bardzo prawdopodobne. Można to jakos sprawdzic w domowych, ewentualnie garażowanych warunkach?=)
Wiadomo, ze nie będe wymieniał wszystkiego...wymieniłem narazie to co musiałem, miałem nadzieje, ze te gumki wyeliminują ten problem...jednak nie...
Dzięki za odp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: L-ca
Auto: Była 323F 1.5,now focus 1.8ben

Postprzez LuK » 2 wrz 2006, 07:52

Angel
Luk, takie komenty sobie daruj:/, proszę o pomoc, a nie o tego typu rady. Byłem u dwóch mechaników, żaden z nich nie ma pomysłu...


Kolego spokojnie, sam widzisz ze mechanicy nie mogli sobie poradzic bo moze akurat w takich autach nie siedza, mozliwe ze ktos na forum pomorze

Niekiedy na odleglosc trudno wyjasnic a nawet opisac slownie problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez smagur » 2 wrz 2006, 15:20

A może mocowania łączników drążka stabilizatora są już suche?? czasami jak wyschną to słychać podczas skręcania głuchy stukot lub skrzypienie i ma sie wrażenie że kierownica przeskakuje .. może to to?
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez ahs » 2 wrz 2006, 22:16

Witam.
W służbowym passacie przy takich stukach mechanicy zdiagnozowali górne mocowanie McPhersona. Zdaje się, że jest tam coś na kształt łożyska, na którym skręca się kolumna, i jak to łożysko, czasem się zużywa. Wydaje mi się, że kładąc rękę na górnym mocowaniu powinieneś poczuć te stuki, kiedy ktoś będzie skręcał kierownicą.
Ostatnio edytowano 3 wrz 2006, 00:06 przez ahs, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2006, 02:37
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: 323F BA 1.8 16V 95 r.

Postprzez Riki » 2 wrz 2006, 22:19

Angel ja mysle ze moga sie odzywac koncówki drążków kierowniczych.. czy mechanicy sprawdzali Ci to? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez GofNet » 2 wrz 2006, 23:36

ahs napisał(a):Górne mocowanie McPhersona. Zdaje się, że jest tam coś na kształt łożyska. To łożysko czasem się zużywa.
lub
Riki napisał(a):Końcówki drążków kierowniczych.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Angel » 3 wrz 2006, 19:40

GofNet napisał(a):
ahs napisał(a):Górne mocowanie McPhersona. Zdaje się, że jest tam coś na kształt łożyska. To łożysko czasem się zużywa.
lub
Riki napisał(a):Końcówki drążków kierowniczych.


Postaram się jak najszybciej sprawdzic...zwłaszcza mocowanie McPhersona –> wiem jak =). Jeszcze jakies sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: L-ca
Auto: Była 323F 1.5,now focus 1.8ben

Postprzez dziubek » 4 wrz 2006, 15:32

Mi tak stukalo wlasnie przy ruszaniu i powolnej jedzie plus krecenie kierownica do oporu , problemem okazala sie koncowka drazka kierowniczego, koszt niewielki ponizej 40zl i bez problemu samemu wymienisz sprawdzisz go chwytajac za cale ciego ( ruszajac gora-dol i przod tyl) czy lata i stuka na wyprostowanych kolach potrzebny oczywiscie jest kanal.

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez aleksr » 5 wrz 2006, 08:48

Miałem podobny problem ze stukaniem w czasie kręcenie kierownicą na postoju. Wszyscy mechanicy wymiękali doradzali mi wymianę np McPhersona a to drogo kosztuje lub innych dziwnych rzeczy ale na szczęcie trafiłem na gościa który naprawia mazdy i wie co robi. Wystarczyło przesmarować i wyczyścic plastikowe łożyska McPhersona w górnym mocowniu amortyzatorów niestety w naszych warunkach drogowych często sie brudzą i powodują stukanie. Po ich wyczyszczeniu i nasmarowaniu od roku wszystko jest ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2005, 11:25
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V 95r. DOHC

Postprzez slawek.jablonski » 5 wrz 2006, 12:03

tak masz racie kolego to jest to łozycko plastikowe mało kto wie ze ono tam jest ja tak samo miałem kiedys w mazdzie swojej powiem tylko tyle ze to łozysko jest bardzo cienkie i drogie jak diabli:) krecąc kierownicą słychac tak jak by przeskakiwała kierownica:)
mazda
Początkujący
 
Od: 8 sie 2006, 22:08
Posty: 6
Skąd: bialystok
Auto: mazda 626 rocznik 1995 automat

Postprzez Riki » 5 wrz 2006, 12:05

dziubek a zbieżnośc ustawiałeś? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez aleksr » 5 wrz 2006, 12:46

wymiana nie jest konieczna mechanicy błędnie uważają, że sa zużyte bo tak jest najprościej i jeszcze mogą zarobić, najczęściej pomaga wyczyszczenie i nasmarowanie
co do ceny nowych nie są tak bardzo drogie znalazłem firmę, która ma dobre dojście do tanich części
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2005, 11:25
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V 95r. DOHC

Postprzez Angel » 5 wrz 2006, 18:22

ahh, jutro odstawiam swoją madzie do wrocławia na remoncik silnika, postaram się im "nakazac" także sprawdzenie przyczyny tej kierownicy, naprowadzając ich trochę =)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: L-ca
Auto: Była 323F 1.5,now focus 1.8ben

Postprzez hydrant23 » 6 wrz 2006, 14:27

witam no widze ze te nasze 323 to lubuja sie w jednakowych momentach je...c i to te same rzeczy , no u mnie tez to jest takie skrzypo stuki przy kreceniu kierownica normalnie czasem sobie mysle ze cos sie upierdziela , kolo sciagalem sprawdzalem wszystkie gumowe polaczenia i nic wszystko jest ok , no czekam na diagnoze zeby cos samemu wykombinowac ... pozdro
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 23:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Postprzez batmanek » 21 wrz 2006, 18:10

Witam ja mam to samo.Zaczelo sie po wymianie sprezyn na sportowe.Wiem ze to napewno gorne mocowanie amortyzatora,ten chocby talerzyk-poprostu stoji w miejscu a nie obraca sie z cala sprezyna i stukot ten pochodzi od przeskakiwania sprezyny po obwodzie tego "talerzyka".W weekend sprobuje to nasmarowac i zobaczymy:) Mam nadzieje ze przestanie stukac bo wstyd jak ch.. jak na parkingu cos stuka jakby mialo sie rozleciec:)
batmanek
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323