323F bardzo mocne kopcenie na czarno

Postprzez josi80 » 29 sie 2006, 13:40

co moze byc przyczyna kopcenia na czarno w mojej 323f DiTD 99r 140tys km oryginal silnik idealnie pracuje to pierwsza moja mazda i nie wiem od czego zaczac,, bardzo prosze o pomoc, z gory dziekuje. dodam ze ona strasznie mocno kopci.

a mazda jak kopcila tak kopci ((((((((jest przejechane 140tys km i to akurat jest autetnyk , mechanik powiedzial ze kolektor to nie bedzie zapchany bo za maly przebieg itd tym bardziej ze auto serwisowane bylo itp historie. A jak wy myslicie co moze byc objawami takiego kopcenia szczegolnie jak sie dodaje gazu jak ma obciazenie(jazda po gorke itp) jak przegazuje raz pedal na maksa do prawie 5 tys obr i spadnie do np 3 to swiata z tylu nie widac, no i podczas normalnej jazdy tez jest czarno. dodam ze byl chyba zwieszony EGR)czy ERG) jakos tak – w kazdym razie chodzi o zawor recyrkulacji- bo po jego odlaczenieu i podlaczenie ponownie mniej zaczela kopcic.a moze pod kompa podpiac i sprawdzic??a moze zly zapłon?nie wiem juz sam,

kolejne spostrzezenia to brakuje mocy od 2 tys obr na 4 i 5 biegu szczegolnie( jak dodaje gazu to tak jakby chcial isc ale nie moze jakby cos go blokowalo),a zadyma jak cholera z tylu sie wtedy robi, Prosze o POMOC!!z gory dziekuje!!
Ostatnio edytowano 3 wrz 2006, 20:52 przez josi80, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Loczek » 29 sie 2006, 13:52

POmoge ci napisz tak a temacie.

Ten głowny :kopci na czarno
Ten pomocniczy :(model auta)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez smagur » 29 sie 2006, 13:53

W sumie Dieselki maja to do siebie że kopcą szczególnie przy przyśpieszaniu więc jeśli tylko w takim przypadku tak masz to nie jest nic nie naturalnego <głaszcze> . Jeśli natomiast jest tak cały czas to pewnie coś ze wstryskiwaczami albo może z zapłonem. Taki temat już chyba był na forum... poszukaj ;)

P.S. nie jestem fachowcem... to tylko moje domniemania. Pozdrawiam
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez tomekrvf » 29 sie 2006, 14:26

josi80, stawiam na rozszczelnienie układu dolotowego. Dokładnie obejrzyj wszystkie rury pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym Wystarczy mała dziura i auto może kopcic na czarno.
Możesz zwrócić się do Xandy. On miał taki problem.
smagur, kopcenie na czarno nie jest normalnym objawem.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez luzaklive1 » 29 sie 2006, 15:38

tomekrvf napisał(a):josi80, stawiam na rozszczelnienie układu dolotowego. Dokładnie obejrzyj wszystkie rury pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym Wystarczy mała dziura i auto może kopcic na czarno.
Możesz zwrócić się do Xandy. On miał taki problem.
smagur, kopcenie na czarno nie jest normalnym objawem.


Ja dzis swoja dałem profilaktycznie do faceta bo mi tez kopci....moze nie az tak bardzo na czarno...ale wieczorkiem jak jade..to widze....chumure....a jak 3700-4000 obrotów..to już wogle....zadyma... :D
a pali normalnie i jezdzi i nic sie nie dzieje....tylko ta chumra.. hahaha
jest szansa ze trzeba tylko....wyczyscic cały kolektor...ale facet powiedział ze jezeli bedzie trzeba wyjać pompe..to rezygnuje z czyszczenia...
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez tomekrvf » 29 sie 2006, 15:50

Jeszcze może być podwieszony zawór EGR
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 29 sie 2006, 16:00

Mam zamiar wyjąć kolektor dolotowy i wyczyścić go od środka – ale trzeba wyjąć pompę wtryskową... Licznik pokazuje 185kkm, a może być więcej :P
Tomcio – mógłbyś się skusić i kiedyś dokładnie opisać jak wymontować/zamontować pompę aby nic nie uszkodzić ani nie "rozstroić".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez luzaklive1 » 29 sie 2006, 16:02

xANDy napisał(a):Mam zamiar wyjąć kolektor dolotowy i wyczyścić go od środka – ale trzeba wyjąć pompę wtryskową... Licznik pokazuje 185kkm, a może być więcej :P
Tomcio – mógłbyś się skusić i kiedyś dokładnie opisać jak wymontować/zamontować pompę aby nic nie uszkodzić ani nie "rozstroić".


no to zaraz zadzowni do Mnie...ze nie wyczyscił...bo pompe trzeba wyjac...hehe.... cholera.... :|
tak..taki opis by sie przydał..wydrukuje i polece do serwisu :D
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez luzaklive1 » 29 sie 2006, 16:33

luzaklive1 napisał(a):
xANDy napisał(a):Mam zamiar wyjąć kolektor dolotowy i wyczyścić go od środka – ale trzeba wyjąć pompę wtryskową... Licznik pokazuje 185kkm, a może być więcej :P
Tomcio – mógłbyś się skusić i kiedyś dokładnie opisać jak wymontować/zamontować pompę aby nic nie uszkodzić ani nie "rozstroić".


no to zaraz zadzowni do Mnie...ze nie wyczyscił...bo pompe trzeba wyjac...hehe.... cholera.... :|
tak..taki opis by sie przydał..wydrukuje i polece do serwisu :D


zadzwonił...sruby od kolektora nie chca puscic....zapieczone...bedzie moczył je aby pusciły...samochód zostaje na noc.....podobno poradzi sobie bez ruszania pompy...
odrazu pytanie...czy jak wyjmie oczysci kolektor to cos powinienem mu podpowiedziec...jakies uszczelki....albo cos przy okazji sprawdzic..itp
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez smagur » 29 sie 2006, 22:16

tomekrvf napisał(a):smagur, kopcenie na czarno nie jest normalnym objawem.

wiem że kopcenie nie jest naturalne u mnie miało być kopcenie w cudzysłowiu tym bardziej że napisałem: "kopcą szczególnie przy przyśpieszaniu więc jeśli tylko w takim przypadku " :D Każdy diesel mocno zadymi na czarno jak sie będzie przyśpieszało, szczególnie przy redukcji biegów.. nawet takie wynalzaki jak JTD i inne. Oczywiście mówimy tu o naturalnym kopceniu w granicach rozsądku :D

luzaklive1 napisał(a):Ja dzis swoja dałem profilaktycznie do faceta bo mi tez kopci....moze nie az tak bardzo na czarno...ale wieczorkiem jak jade..to widze....chumure....a jak 3700-4000 obrotów..to już wogle....zadyma...

Napisz jak tam "kopci" po robocie u faceta :D bo u mnie są identyczne obiawy
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez luzaklive1 » 31 sie 2006, 00:02

smagur napisał(a):
tomekrvf napisał(a):smagur, kopcenie na czarno nie jest normalnym objawem.

wiem że kopcenie nie jest naturalne u mnie miało być kopcenie w cudzysłowiu tym bardziej że napisałem: "kopcą szczególnie przy przyśpieszaniu więc jeśli tylko w takim przypadku " :D Każdy diesel mocno zadymi na czarno jak sie będzie przyśpieszało, szczególnie przy redukcji biegów.. nawet takie wynalzaki jak JTD i inne. Oczywiście mówimy tu o naturalnym kopceniu w granicach rozsądku :D

luzaklive1 napisał(a):Ja dzis swoja dałem profilaktycznie do faceta bo mi tez kopci....moze nie az tak bardzo na czarno...ale wieczorkiem jak jade..to widze....chumure....a jak 3700-4000 obrotów..to już wogle....zadyma...

Napisz jak tam "kopci" po robocie u faceta :D bo u mnie są identyczne obiawy


no wiec ...jestem po czyszczeniu całego kolektora.... :)

facetowi to zajeło dwa dni...chodz pewnie nie grzebal przy niej cały czas.... :)

wyczyscił...wyjął kupe szlamu ....i maszyna chodzi o wiele lepiej.... :D :D :D
przede wszystkim nie dymi...to podstawa.....

od obrotów 1800-2200 o niebo szybciej przyspiesza....nie musze wciskac pedału gazu mocniej aby przyspieszal... "dziura" w przyspieszeniue znacznie sie zredukowala...
co do predkosci max..to miałem ze 180 km przed czyszczeniem nie wiecej ....wiec jutro wam powiem co i jak...chyba ze bedzie padac to nie bede sie wygłupiał.... :|

facet powiedział iz to sie czesto zdaza...aczkolwiek malo kto to chce robic bo babraniny duzo...samo zabicie egr nie da duzo jezeli cały kolektor jest zasyfiony....jezdzi lepiej....płynniej...jest dynamiczniejsza...i kosztowało to mnie 240 PLN wiec wydaje sie rozsadnie...

aaa i zdjał kolektor bez zdjemowania pompy ...powiedział jest trudno ale sie dało....
to tyle w tym temacie....moze wam sie moje spostrzezenia przydadza.....
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez VTec » 31 sie 2006, 07:57

witam,
u mnie podobnie z dymieniem, w ciagu dnia prawie nic nie widac,ale w nocy jak ruszam spod swiatem i dam pedal w spod, to z tylu tego autka praktycznie nie widac, siwy dym :D
Już niedlugo ....
Mondeo ST220 ....
bedzie sie dzialo ;)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez xANDy » 31 sie 2006, 09:41

No to luzaklive1 – "nie bądź wiśnia" i powiedz więcej na ten temat:
luzaklive1 napisał(a):jak wyjmie oczysci kolektor to [...] jakies uszczelki....albo cos przy okazji sprawdzic..? itp

To teraz bogatszy o tę wiedzę powiedz albo się dowiedz o kilka rzeczy:
– jak wyjąć kolektor (jakieś sposoby)?
– jakie uszczelki (które, ile, cena itp)?
– czym wyczyścić ten syf (wyskrobać czy wypłukać jakimś środkiem – jakim?)
– czy ruszał EGR (jeśli tak, to co)

Sam się za to zabiorę własnymi rękami i chcę wiedzieć na co mam się przygotować. Mam dostęp do warsztatu ale robocizna jest moja (chyba taniej wyjdzie – mam nadzieję).
Proszę o konretne odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez luzaklive1 » 31 sie 2006, 21:28

xANDy napisał(a):No to luzaklive1 – "nie bądź wiśnia" i powiedz więcej na ten temat:
luzaklive1 napisał(a):jak wyjmie oczysci kolektor to [...] jakies uszczelki....albo cos przy okazji sprawdzic..? itp

To teraz bogatszy o tę wiedzę powiedz albo się dowiedz o kilka rzeczy:
– jak wyjąć kolektor (jakieś sposoby)?

Nie wiem...powiedział ze ma delikatne paluszki i sie udało mu... hehe

– jakie uszczelki (które, ile, cena itp)?

w cenie 240 PLN ...nic wiecej mnie nie interesowało.....powiedział ze uszczelki chyba ma ale jak nie bedzie miał to mu docinają ...(jakas firma)

– czym wyczyścić ten syf (wyskrobać czy wypłukać jakimś środkiem – jakim?)

nie wiem..powiedział ze "moczy się" w czyms jak dzwoniłem..nie pytałem....w czym hehe ...ale mówiłe ze musiał i recznie troszke czyscic ..taki był "syf"

– czy ruszał EGR (jeśli tak, to co)

zabił to ustrojstwo na amen.....ale podłozył blache ocynkowaną grubosci 1 mm bo inna gruposc przepala wiec balszka np z puszki po coli odpada <lol> <lol>

Sam się za to zabiorę własnymi rękami i chcę wiedzieć na co mam się przygotować. Mam dostęp do warsztatu ale robocizna jest moja (chyba taniej wyjdzie – mam nadzieję).
Proszę o konretne odpowiedzi.


Powiem ci ze facet naprawde sie zna na na dieslach ale jak to powiedział"przeliczył się" mysła ze to będzie łatwiejsze więc....wiesz.. :–)

a dzis po trasie jestem...i jedzie sie o poł- nieba lepiej.....lepiej sie zbiera....nieprzymula go na 4 powyzej 3.5 tys obrotów...lepiej pod górke "jedzie"....jestem zadowolony i to bardzo z przeprowadzonej operacji czyszczenia...kolektorka.....
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez MII » 31 sie 2006, 22:43

Hej
tez mialem teraz rozbierany silnik i kolektor mial zapchane wyloty na niektórych tłokach w 70%. czyszczenie najpierw moczenie w mieszance beznyny, nafty lotniczej a poźniej czyszczenie w ciśnieniowe, chemiczn. recznie nie ma dojscia podobno do wszyskich kanalow w kolektorze a jak już się rozpuści nagar to warto sie go pozbyc;
tak podobno to wyglądało wg warsztatu w którym teraz stoi mazda;
hej
MII
 

Postprzez xANDy » 31 sie 2006, 22:51

luzaklive1 – bądź wspaniałomyślny, weź "kajecik", podjedź do niego w ramach potwierdzenia naprawy i zadaj mu komplet pytań. Powiedz, że przysłał Cię Kapelan Klubu Mazdy, który pokornie prosi o kilka informacji....
Obiecuję wstawiennictwo u Szefa za Ciebie i za niego.

PS. widziałem jeden silnik zatarty właśnie z tego powodu (zaklejenia w 100% jednego dolotu do cylindra)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez luzaklive1 » 31 sie 2006, 23:15

xANDy napisał(a):luzaklive1 – bądź wspaniałomyślny, weź "kajecik", podjedź do niego w ramach potwierdzenia naprawy i zadaj mu komplet pytań. Powiedz, że przysłał Cię Kapelan Klubu Mazdy, który pokornie prosi o kilka informacji....
Obiecuję wstawiennictwo u Szefa za Ciebie i za niego.

PS. widziałem jeden silnik zatarty właśnie z tego powodu (zaklejenia w 100% jednego dolotu do cylindra)


prosze....gadaj.....kapelanie :) ....pogadaj fajny facet.........
Kontakt
"Diesel Motor Service" Krzysztof Gorgol
20-481 Lublin, ul. Olszewskiego 6 a – woj. lubelskie
tel. 081 531 55 66, fax 081 531 55 66
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez Thomas » 1 wrz 2006, 15:16

Witam! Ja ten temat przerabiałem jakiś czas temu w Madzi 323 DITD 90 km. Faktycznie, ręce poobijane, ale można wymontować bez wyjmowania pompy! Nie zapomnijcie spuścić wodę, a jak wymontujecie chłodnicę to jest wygodniej. Wodę i ta trzeba spuścić, bo kolektor przykrywa płaszcz wodny. Uszczelka jest metalowa , ja jej nie zmieniałem. Życzę udanych akrobacji :)
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 19:11
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: 323 F BJ 2.0 DITD

Postprzez xANDy » 2 wrz 2006, 14:57

eeeeeeeeee – chłodnicę?
No fakt – 323 różni sie od 626 ilością miejsca pod maską. Nie bardzo mam powód do ściągania chłodnicy albo spuszczania wody – chyba, że jest jakiś obligatoryjny powód (chłodzony wodą kolektor??)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez josi80 » 2 wrz 2006, 18:29

a mazda jak kopcila tak kopci :(((((((((jest przejechane 140tys km i to akurat jest autetnyk , mechanik powiedzial ze kolektor to nie bedzie zapchany bo za maly przebieg itd tym bardziej ze auto serwisowane bylo itp historie. A jak wy myslicie co moze byc objawami takiego kopcenia szczegolnie jak sie dodaje gazu jak ma obciazenie(jazda po gorke itp) jak przegazuje raz pedal na maksa do prawie 5 tys obr i spadnie do np 3 to swiata z tylu nie widac, no i podczas normalnej jazdy tez jest czarno. dodam ze byl chyba zwieszony EGR)czy ERG) jakos tak – w kazdym razie chodzi o zawor recyrkulacji- bo po jego odlaczenieu i podlaczenie ponownie mniej zaczela kopcic.a moze pod kompa podpiac i sprawdzic??a moze zly zapłon?nie wiem juz sam, Prosze o POMOC!!!!z gory dziekuje!!!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323