Brak przyśpieszenia (TA KL) rozwiązanie

Postprzez r--x » 27 sie 2006, 14:32

1. Na luzie (postój czy jazda): czasem obroty idą do końca, odgłos normalny,
a czasem tylko gdzieś do 6k z wysiłkiem – szarpaniem lekkim.
Częściej to pierwsze, raz na 5-10 prób to drugie...

2. Podczas jazdy: rusza w miarę żwawo, ale po 20km/h przyspieszenie ma jak
trabant. Zmienia biegi ale na każdym przyspiesza tak samo czyli jak żółw.
Prędkośc maksymalna: pod górkę 80km/h, z górki 110km/h...
Sprawa zaczęła się po przejechaniu ok. 100 km. Następne 100 jechał
jak żółw. Potem zacząłem grzebać przy lince od gazu i było normalnie,
przejechał następne 400km i znów to samo czyli włączył się tryb "żółw".
Linka od gazu jest ok. Zresztą była chyba ciągle ok. Przejechałem żółwiem
ok. 200km, raz na jakieś 80km na chwilę włącza się tryb Formula1, ale
może na minutę, a potem znów żółw.

3. Na pewno mam do wymiany przegub.

4. Coś jednostajnie, zależnie od szybkości jazdy cicho PUKA gdy jest jakieś obciążenie,
takie jak przyspieszanie lub hamowanie (silnikiem). Na luzie nie puka.

5. Bezpieczniki koło lewej nogi są.... hm.. no są mokre. Płyn bezwonny,
podobny do wody. Dookoła bezpieczników wydaje się, ze sucho.

6. Czasami po nocy nie włącza się "main dislpay", to znaczy zapala się na chwilę
kilka cyfr, tam gdzie zegarek ale po ułamku sekundy gaśnie. Po paru minutach jazdy
włącza się i już działa. Funkcje AC, obrotów wiatraczka, czy przełączania nawiewu
działają, nawet gdy on nie świeci. A, po zapaleniu świateł on tak przygasa, że prawie
nic nie widać.

-------------

Pytanie: Czy ktoś znający się ma jakiś pomysł od czego zacząć usuwanie awarii?...
Bo nie chcę bez sensu jeździć po warsztatach i wydawać kasę na pseudo
diagnozy specjalistów od innych marek, nie mających pojęcia o tej.

P.S. Ktoś wspomniał mi, że to "komputer wie, że przegób nawalony i nie pozwala
na zrywy i inne szaleństwa..." Czy to możliwe?
Żadna kontrolka nie pali się (z tych awaryjnych oczywiście).
Ostatnio edytowano 17 wrz 2006, 19:49 przez r--x, łącznie edytowano 3 razy
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 22:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Postprzez voytecku » 27 sie 2006, 20:04

1. Poprosze wiecej informacji. W trakcie jazdy mam nadzieje, ze nie wlaczasz luzu. NIE WOLNO TEGO ROBIC, bo cisnienie oleju drastycznie spada i moze prowadzic do powaznych uszkodzen skrzyni.

Proponuje wykonac jakis test skrzyni, aby sprawdzic czy jest ona calkowicie sprawna.
Taki test mozesz sobie samemu wykonac.

2. Proponowalbym zresetowac komputer –> odlaczenie akumulatora na ok. 20 sekund. Mozliwe, ze "cos" siedzi w pamieci i blokuje poprawna prace samochodu.

3. Mam nowiutki przegub do Xedosa 9

4. Czy wiesz mniej wiecej w jakim rejonie puka? Czy dzieje sie tak w trakcie jazdy na wprost czy przy skrecaniu? A moze to wystepuje tylko po przekroczeniu konkretnej predkosci albo na wybojach?

5. Czy bezpieczniki zawsze sa mokre, czy tylko wtedy gdy na jezdni jest mokro?

6. Czy wyswietlacz calkowicie gasnie po pierwszym odpaleniu, czy tylko mocno przygasa? Pokretlem po lewej stronie kierownicy mozesz sobie regulowac natezenie swiecenia deski i innych przyciskow, zacznij od tego.

Odpowiedz: Na Twoim miejscu wybralbym sie do autoryzowanej stacji ASO mazdy na badanie autka. Samochod jest dosc specyficzny i specjalisci od innych marek z reguly nic nie doradza – moga nawet zaszkodzic.

PPS: Komputer nie wie, ze przegub jest uszkodzony, poniewaz nie ma tam zadnego czujnika – to jest czesc mechaniczna.

Czy samochod ma sprawna elektryke, tzn czy wszystkie funkcje, ktore maja dzialac dzialaja poprawnie?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Puhcio » 27 sie 2006, 20:17

Skąd jesteś ?

No i czy jesteś w stanie stwierdzić czy usterka pochodzi od strony skrzyni czy silnika ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez r--x » 28 sie 2006, 09:50

voytecku napisał(a):1. Poprosze wiecej informacji. W trakcie jazdy mam nadzieje, ze nie wlaczasz luzu. NIE WOLNO TEGO ROBIC, bo cisnienie oleju drastycznie spada i moze prowadzic do powaznych uszkodzen skrzyni.


Ehmmm... zrobiłem tam ze 2-3 razy, ale samochód toczył się ze 20 na godzinę,
oraz robiłem to delikatnie, nie np. podczas przyspieszania...

voytecku napisał(a):Proponuje wykonac jakis test skrzyni, aby sprawdzic czy jest ona calkowicie sprawna. Taki test mozesz sobie samemu wykonac.


A jak się taki test wykonuje?

voytecku napisał(a):2. Proponowalbym zresetowac komputer –> odlaczenie akumulatora na ok. 20 sekund. Mozliwe, ze "cos" siedzi w pamieci i blokuje poprawna prace samochodu.


I taki reset niczym nie grozi? Może ewentualnie nic nie dać? To zrobię.

voytecku napisał(a):3. Mam nowiutki przegub do Xedosa 9


To chętnie kupię, jeśli cena będzie w miarę niewysoka czyli w normie :–)
Tylko zapomniałem chwilowo czy to prawy czy lewy, ale niedługo sobie przypomnę.
Chyba że oba są takie same.

voytecku napisał(a):4. Czy wiesz mniej wiecej w jakim rejonie puka? Czy dzieje sie tak w trakcie jazdy na wprost czy przy skrecaniu? A moze to wystepuje tylko po przekroczeniu konkretnej predkosci albo na wybojach?


Jedno pukanie jest przy przyspieszaniu lub zwalnianiu silnikiem, chyba jak lekko dam w lewo, to się nasila, a jak w prawo to osłabia. Wydaje mi się, że trochę inne na wybojach, ale jak wymienię przegub to wtedy zobaczymy.

voytecku napisał(a):5. Czy bezpieczniki zawsze sa mokre, czy tylko wtedy gdy na jezdni jest mokro?


Zamokły po 3 dniowej jeździe po Gdańsku, wiecie jaka była pogoda...
Zamokły też podłogowe, gumowe wycieraczki z przodu (od spodu).

A w ogóle, to otworzyłem klapki od bezpieczników, postał 2h na słońcu,
one podeschły i efekt żółwia zniknął!


voytecku napisał(a):6. Czy wyswietlacz calkowicie gasnie po pierwszym odpaleniu, czy tylko mocno przygasa? Pokretlem po lewej stronie kierownicy mozesz sobie regulowac natezenie swiecenia deski i innych przyciskow, zacznij od tego.


Nie całkowicie, ale jak jest podkręcone na full, to coś widać dopiero,
jak się prawie całkowicie zciemni, czyli wieczorem!
Podświetlenie zegarów też jest bardzo ciemne, ale tam, to pewnie żarówki,
ale wyświetlacz ich chyba nie ma, więc jest za ciemny z jakiegoś powodu.

voytecku napisał(a):Odpowiedz: Na Twoim miejscu wybralbym sie do autoryzowanej stacji ASO mazdy na badanie autka. Samochod jest dosc specyficzny i specjalisci od innych marek z reguly nic nie doradza – moga nawet zaszkodzic.


I dlatego szukam godnej polecenia stacji aso w Łodzi. "Przestrzennej" się obawiam,
bo byłem tam kiedyś z 323 i nie wywarli na mnie dobrego wrażenia oraz skosili
straszliwie...

voytecku napisał(a):Czy samochod ma sprawna elektryke, tzn czy wszystkie funkcje, ktore maja dzialac dzialaja poprawnie?


Tak, wszystkie funkcje działają, jedynie antena wysuwa się do połowy
oraz nie zawsze otwiera się wlew paliwa, ale to jakieś mechaniczne ustarki.
Aha, jak się wciśnie AMB to się wyświetla zero stopni C...
Ostatnio edytowano 29 sie 2006, 21:45 przez r--x, łącznie edytowano 1 raz
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 22:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Postprzez r--x » 28 sie 2006, 10:18

Puhcio napisał(a):Skąd jesteś ?
No i czy jesteś w stanie stwierdzić czy usterka pochodzi od strony skrzyni czy silnika ?


Łódź.
Wydaje mi się, że skrzynia jest ok, chociaż jedna rzecz:
dosyć szarpie przy zmianie z 1 na 2,zależnie wd docisku pedału gazu szarpanie jest od słabego po silne... Inne biegi przełącza tak dyskretnie, że nie czuje się zupełnie nic.
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 22:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Postprzez Puhcio » 28 sie 2006, 10:41

r--x napisał(a):dosyć szarpie przy zmianie z 1 na 2,


Normalna sprawa przy tej skrzyni. Wszystkie GF4A-EL szarpią między 1 a 2.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 29 sie 2006, 19:05

r--x,
r--x napisał(a):Ehmmm... zrobiłem tam ze 2-3 razy, ale samochód toczył się ze 20 na godzinę,
oraz robiłem to delikatnie, nie np. podczas przyspieszania...


Tego w ogole NIE WOLNO robic

r--x napisał(a):A jak się taki test wykonuje?

Po rozgrzaniu skrzyni (ok. 20-30km) pojezdzij w kazdym trybie pracy i zauwaz jak (i czy w ogole) biegi sie zmieniaja. Przy jakich predkosciach obrotowych nastepuje szarpniecie, a kiedy skrzynia gladko przerzuca biegi. Na forum powinno to byc dokladniej opisane.

r--x napisał(a):To chętnie kupię, jeśli cena będzie w miarę niewysoka czyli w normie :–)

Musze zobaczyc po ile w ogole chodza, co do ceny na pewno sie dogadamy.

r--x napisał(a):Zamokły po 3 dniowej jeździe po Gdańsku, wiecie jaka była pogoda...
Zamokły też podłogowe, gumowe wycieraczki z przodu (od spodu).

A w ogóle, to otworzyłem klapki od bezpieczników, postał 2h na słońcu,
one podeschły i efekt żółwia zniknął!


A czy Ty nie masz gdzies dziury w poszyciu samochodu? Z opisu to tak wyglada jakby tam gdzies byla dziura i to wcale nie mala.

r--x napisał(a):I taki reset niczym nie grozi? Może ewentualnie nic nie dać? To zrobię.

Taki reset niczym nie grozi. Jedyna wada takiego rozwiazania moze byc chwilowo zwiekszone spalanie, bo nowe ustawienia musza sie wgrac (dotycza m.in twojego trybu jazdy). Tak mi cos tlumaczyl spec od chip tuningu tych komputerow.

r--x napisał(a):I dlatego szukam godnej polecenia stacji aso w Łodzi. "Przestrzennej" się obawiam,
bo byłem tam kiedyś z 323 i nie wywarli na mnie dobrego wrażenia oraz skosili
straszliwie...


Na Twoim miejscu przyjechalbym do Warszawy, nie jest bardzo daleko, ale jest dobre ASO na Pulawskiej
(www.azauto.pl). Ja tylko do nich jezdze. Jest jeszcze Jaksa (tez ponoc fachowy warsztat), ale tam nie bylem i nie wiem.

r--x napisał(a):Tak, wszystkie funkcje działają, jedynie antena wysuwa się do połowy
oraz nie zawsze otwiera się wlew paliwa, ale to jakieś mechaniczne ustarki.
Aha, jak się wciśnie AMB to się wyświetla zero stopni C...


Antena, to pewnie problem z podnosnikiem. Wlew paliwa, to kwestia zasuwki tuz przy klapce, ktora czasem blokuje sie (tez kwestia mechaniczna). AMB, moze czujnik nie jest sprawny albo gdzies nie ma styku, w tej chwili trudno powiedziec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez r--x » 30 sie 2006, 22:17

Mam... no co ja mam, kto zgadnie?...
No więc mam podobno cewkę od poloneza i kabel 80 cm...
Cewka już jest jak usmażona a kabel wetknięty po chamsku bez osłony
w wywierconą dziurkę w kopułce czy jak to się nazywa...

W Auto2000 powiedzieli, że profesjonalną taką instalację zamiast oryginalnego za 4,5 tys.
mogą mi zrobić za 1 tys. PLN. Ładne rzeczy. No ale co robić?... Chyba nie ma wyjścia.
Chyba, że ktoś zna trochę tańsze rozwiązanie... ale nie od poloneza, please!!

P.S.
Mam nadzieję, że to dobry serwis, ten AUTO2000, polecili mi go ci z azauto,
bo nie mieli dzisiaj wolnych stanowisk... Miałem jechać do Jaksa, ale akurat byłem na pradze,
więc wolałem tam, gdzie bliżej...
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 22:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Postprzez wiesiek5 » 30 sie 2006, 23:22

Spotkałem takie przeróbki nigdy to nie będzie dobrze autko chodzić.
Wymien cały aparat na używany.
Dziwi mnie że ludzie robia takie przeróbki za 1-2 tys.
Zamiast poszukać aparatu z używki za 500 zł.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Puhcio » 31 sie 2006, 10:38

Albo naprawić aparat u tadziola.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez r--x » 31 sie 2006, 11:09

Całe to coś (przy silniku) i pewnie cewkę też, mam ostatecznie od Mitsubishi,
bo taki jest na tym napis....

Puhcio napisał(a):Albo naprawić aparat u tadziola.


Przepraszam... U kogo?
Ostatnio edytowano 31 sie 2006, 22:01 przez r--x, łącznie edytowano 2 razy
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 22:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Postprzez Puhcio » 31 sie 2006, 12:46

r--x napisał(a):Całe to coś (przy silniku) i pewnie cewkę też, mam ostatecznie od Mitsubishi,
bo taki jest na tym napis....


I tak ma być. Te częsci są od mistsu. Powinieneś mieć aparat KF 34 oznaczony symbolem mitsu.

TADZIOL ... znajdź kolesia na forum :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez r--x » 31 sie 2006, 15:39

Puhcio napisał(a):TADZIOL ... znajdź kolesia na forum :)

opcja szukaj nie działa
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 22:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Postprzez Puhcio » 31 sie 2006, 19:53

Jego GG : 5823851
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez r--x » 31 sie 2006, 22:45

Na razie jestem umówiony z Jaksą na leczenie. Kurde, mam nadzieję, że nie wydam trzech wypłat,
a Jaksa potraktuje xedosa 9 jako gatunek pod ochroną a nie jak jakiegoś Escorta ;–)
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 22:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Postprzez Puhcio » 1 wrz 2006, 10:46

Puhcio napisał(a):Powinieneś mieć aparat KF 34


Ja przynajmniej tak miałem w amerykańskiej wersji.

Jak jest u Ciebie ?

Ps. Gdzie kupiłeś Xeda, masz jakis link do ogłoszenia ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez r--x » 1 wrz 2006, 19:00

Mam całe mokre obicie lewego przedniego słupka....
Stąd ta woda w bezbiecznikach!
Czy wie ktoś, jak się zdejmuje to obicie?
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 22:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Postprzez Puhcio » 1 wrz 2006, 19:30

Hmm.

Sprawdź podłogę – czy nie ma dziury.
Zobacz czy drzwi kierowcy nie były lakierowane, i czy czasem ktoś nie zapomniał założyć folii.

Albo jedź do lakiernika, niech to obada.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 1 wrz 2006, 22:45

r--x....masz szyberdach? Jak masz to masz już odpowiedź....
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez r--x » 2 wrz 2006, 01:50

Dziura w podłodze nie zamoczyła by całego słupka aż po dach...
Mam szybardach... Ktoś sugerował, że coś z odprowadzaniem wody
z niego może robić takie niespodzianki, Italiano, czy to miałeś na myśli?
Jasnej odpowiedzi mimo to nie mam, czyli co należy zrobić?
Czy odprowadzenie wody biegnie właśnie lewym słupkiem?
Dach jest cały suchy, przy szyberdachu też sucho.
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2004, 22:10
Posty: 118
Auto: Xedos 9; 2.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9