Słabsze osiagi auta po załozeniu 15' felg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Master » 17 sie 2006, 18:03

Kylu8 napisał(a):jeżeli masz 175/70/13 to przyśpieszenie będzie takie same na 195/50/15 i na 185/60/14 (nie biorąc pod uwagę masy kół ). dzieje się tak dlatego ze te rozmiary kół mają niemal identyczne obwody toczne.


A czy będzie jakas różnica przy oponach 175/65/14

Mam pytanie??

Czy felgi o parametrach: 6,25Jx14H2, ET35 spasują do mojej Mazdy ??

Wiem że zalecane wymiary to 6Jx14", dlatego mam wątpliwości co do 6,25J.

Orientuje się ktoś może ??
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez Kylu8 » 17 sie 2006, 19:22

opony 175/65/14 mają troszeczkę większy obwód ale myślę że różnicy w przyśpieszaniu nie odczujesz.
co do felg to podane przez Ciebie cyfry oznaczają szerokość felgi. 6,25J i opony 175 powinny być ok.
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez Master » 17 sie 2006, 20:00

Wielkie dzieki za informacje i rady <piwo>

Może już niedługo moja mazda wzbogaci się o alu-felgi :D
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez Thomas » 20 sie 2006, 00:12

Panowie! 195/55/15 , 185/60/15, 185/65/14, 175/70/14 wszystkie te rozmiary mają ten sam obwód toczny koła. Z doświadczenia polecam wąskie opony na zimę!
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 19:11
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: 323 F BJ 2.0 DITD

Postprzez Kylu8 » 20 sie 2006, 13:05

Thomas zauważ że nie o tych rozmiarach była mowa
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez alf28 » 23 sie 2006, 23:53

szerszy kapeć=gorsze pszyspieszenie,aqaplanig pszy niższej predkości,wyższe spalanie.Za to lepsze trzymanie w zakrętach , krótsza droga hamowania i estetyka(opór toczenia robi swoje i nikt tego nie zmieni) <blant>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Gengol » 24 sie 2006, 15:23

alf28 napisał(a):szerszy kapeć=gorsze pszyspieszenie,aqaplanig pszy niższej predkości,wyższe spalanie.Za to lepsze trzymanie w zakrętach , krótsza droga hamowania i estetyka(opór toczenia robi swoje i nikt tego nie zmieni) <blant>


No i wreszcie ktoś napisał konkretnie o co chodzi w tym wszystkim.
Tu przede wszystkim rolę grają opory toczenia – szersze ogumienie – i po sprawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez Kylu8 » 24 sie 2006, 18:23

Skoro twierdzicie, że chodzi tu o opór toczenia (tarcie toczne) i że zależy ono głównie od szerokości opony to polecam sięgnąć do książek, bo moim zdaniem na wartość tarcia tocznego większy wpływ ma średnica koła.
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez Kylu8 » 24 sie 2006, 18:54

osobiście jeżdżę na 195/50/15 i nie czuję wielkiej różnicy w porównaniu z 165/75/13 (drugi komplet) co jak mi się wydaje jest zasługą niemal identyczej średnicy. różnica w oporze toczenia jest moim zdaniem zbyt mała by była odczuwalna a wskazania prędkości przez licznik pozostają bez zmian.
tak na chłopski rozum: 165/80/15 i 195/50/13.
na których będzie lepsze przyśpieszenie?– moim zdaniem na 13 choć są dużo szersze ale mają mniejszą średnicę
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez alf28 » 25 sie 2006, 00:47

Kylu8 napisał(a):Skoro twierdzicie, że chodzi tu o opór toczenia (tarcie toczne) i że zależy ono głównie od szerokości opony to polecam sięgnąć do książek, bo moim zdaniem na wartość tarcia tocznego większy wpływ ma średnica koła.

tylko ze przy zmianie szerokości opon stosuje sie zamienniki(czyli opone o tej samej średnicy,abwodzie, lub przynajmniej zbliżonym +/-2%)

Kylu8 napisał(a):osobiście jeżdżę na 195/50/15 i nie czuję wielkiej różnicy w porównaniu z 165/75/13

bo w przyspieszeniu 1 lub 2 sekundy to nie jest wielka różnica,natomiast przy hamowaniu jak się spóżnisz 2 sekundy,to moze być bardzo wielka różnica.
Kylu8 napisał(a):co jak mi się wydaje jest zasługą niemal identyczej średnicy. różnica w oporze toczenia jest moim zdaniem zbyt mała by była odczuwalna a wskazania prędkości przez licznik pozostają bez zmian.

pozostają bez zmian TYLKO przy tym samym obwodzie(średnicy)koła
Kylu8 napisał(a):tak na chłopski rozum: 165/80/15 i 195/50/13.
na których będzie lepsze przyśpieszenie?– moim zdaniem na 13 choć są dużo szersze ale mają mniejszą średnicę

195/50/13 w MALUCHU wyglądają świetnie ,ale niewiem czy to poprawi jego przyspieszenie <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Kylu8 » 25 sie 2006, 08:48

alf28 nie rozumiem po co skomentowałeś moją wypowiedź :
tylko ze przy zmianie szerokości opon stosuje sie zamienniki(czyli opone o tej samej średnicy,abwodzie, lub przynajmniej zbliżonym +/-2%

-potwierdziłeś moje zdanie że chodzi głównie o średnicę nawet przy zmianie szerokości- wcześniej pisałes że to szerokość ma największy wpływ
bo w przyspieszeniu 1 lub 2 sekundy to nie jest wielka różnica,natomiast przy hamowaniu jak się spóżnisz 2 sekundy,to moze być bardzo wielka różnica.

– bo w tym poście było pytanie o przyśpieszenie (hamowanie to rzecz oczywista)
pozostają bez zmian TYLKO przy tym samym obwodzie(średnicy)koła

– już wcześniej to wyjaśniałem że chodzi o średnicę toczną koła
195/50/13 w MALUCHU wyglądają świetnie ,ale niewiem czy to poprawi jego przyspieszenie

<glupek2> chodziło tu o porównanie szerokich 13 i wąskich 15, bo jak twierdziłeś : chodziło tu o szerokość głównie. w takim razie spróbuj maluchem pojeździć na 15 jak je upchniesz tam

nadal uważam że dużo większy wpływ na przyśpieszenie ma średnica a nie szerokość, wiec jeżeli ktoś chce zmienić 13 na 15 (bo takie było pytanie postu) i nie chce aby miało to wielkiego wpywu na osiągi auta to chyba zgodzisz się że musi się trzymać po pierwsze takiego parametru jakim jest średnica a następnie szerokość ( chociaz i tu można się spierać bo są różne profile i bieżniki opon i może się zdarzyć że kapeć będzie miał mniejszy opór toczny niż 2-3 rozmiary weższa opona przy zachowaniu tej samej średnicy).
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez Gengol » 25 sie 2006, 10:10

Zakładam, że poprzednio kolega jażdził na kołach 185/60/14 których średnica wynosi 57.2 cm, natomiast obecnie 195/55/15 których R=58,95cm. Różnica wynosi 1.75 cm. Dużo nie dużo. Do tego szerszy kapeć i bieżnik, który w zależności od geometrii stawia różny opór. Nie bawmy się w naukowców. <klotnia> Wszyscy po trosze mamy racje. 195/50/15 wg mnie optymalne rozwiązanie. Ciut mniejsza średnica, szerszy kapeć i poprawa estetyki wyglądu.

Czekam na słowa krytyki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez scanioll » 25 sie 2006, 14:49

Tak sobie czytam i powiem Wam , że producent zakładając do auta opony bierze pod uwagę wiele czynników takich jak moc silnika , masa auta , nastawy zawieszenia i wiele innych. Na fabrycznym rozmiarze jeżdzi się najlepiej i nikt mi nie powie ,że jest inaczej. Szerokie opony poprawiają tylko wygląd samochodu i nic więcej ;)
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez alf28 » 25 sie 2006, 16:54

i <jupi>
Ostatnio edytowano 25 sie 2006, 17:13 przez alf28, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez alf28 » 25 sie 2006, 16:55

Kylu8 napisał(a):musi się trzymać po pierwsze takiego parametru jakim jest średnica

i tu się zgadzam w 100%
Kylu8 napisał(a):następnie szerokość

bezsensowne jest zwiększyć obręcz,a zostać przy tej samej szerokości opony(i czasem problemowe)

Opory toczenia(TEZ SIĘ ZGADZAM) opon, o tym samym rozmiarze, lecz różnych modeli,też będą różne.
pozatym ciężar: opon,felgi(bo aluniniowa nie znaczy lżejsza) ciśnienie itd....sporo by jeszcze mozna wymieniać
wymieniłem malucha, bo podałeś opony o róznej średnicy a ,to NIE OTO CHODZI...
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez alf28 » 25 sie 2006, 17:10

scanioll napisał(a):Tak sobie czytam i powiem Wam , że producent zakładając do auta opony bierze pod uwagę wiele czynników takich jak moc silnika , masa auta , nastawy zawieszenia i wiele innych. Na fabrycznym rozmiarze jeżdzi się najlepiej i nikt mi nie powie ,że jest inaczej. Szerokie opony poprawiają tylko wygląd samochodu i nic więcej ;)

producent bierze pod uwage swoją kieszeń(koszty)
;) bo nie mozna inaczej wytłumaczyć stosowania w identycznym samochodzie opon o rozmiarze 185/60/14,175/70/13 a zkoncem roku dorzucanie gratisowych zimówek w rozmiarze155/80/13 .
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Kylu8 » 25 sie 2006, 17:54

no i fajnie.
z takiej wymiany poglądów przynajmniej można się czegoś konkretnego dowiedzieć
teraz czekam na następnego burzliwie ciekawego posta
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez scanioll » 25 sie 2006, 17:56

alf28 napisał(a):bo nie mozna inaczej wytłumaczyć stosowania w identycznym samochodzie opon o rozmiarze 185/60/14,175/70/13 a


185/65-14 są montowane przy silniku 1,5
175/70-13 są montowane przy silniku 1,3 , więc nie są identyczne bo różnią się mocą :|
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Gengol » 25 sie 2006, 18:59

Kylu8 napisał(a):no i fajnie.
z takiej wymiany poglądów przynajmniej można się czegoś konkretnego dowiedzieć
teraz czekam na następnego burzliwie ciekawego posta


Popieram. Każdy może się mylić, a forum jest po to, by skonsultować z innymi swoje domysły bądź błędne racje.
Pozdrawiam wszystkich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez alf28 » 25 sie 2006, 22:09

scanioll napisał(a):
alf28 napisał(a):bo nie mozna inaczej wytłumaczyć stosowania w identycznym samochodzie opon o rozmiarze 185/60/14,175/70/13 a


185/65-14 są montowane przy silniku 1,5
175/70-13 są montowane przy silniku 1,3 , więc nie są identyczne bo różnią się mocą :|

to był przykład z lanosa 1.5, a co do mazdy ,to z tego co wiem w 323f nie było silników 1.3 a oponki 175/70x13 były jeśli się myle to prosze sprostowanko :D
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323