Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Italiano napisał(a):Nie sądze...a jaki był ten stary olej? Go widziałeś?Czy to mechanior wymieniał?
Olej był po 30 tys. km
Ale nic zaprowadziłem do Samko i się okazało że spaliłem 3 i 4 bieg i skrzynia jest aktualnie naprawiana koszt 4 tysia.
A ja myślałem że nie mam 2 i 4 a się okazało że 3 i 4 biegu nie miałem. Nie wiedziałlem że na 2 można 140 km/h jechać!!!
Na urodziny dostałem ładny prezent od Millenki !

Mazda Millenia 2.5 rok 95
- Od: 4 lip 2006, 15:36
- Posty: 38
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95
MarioM95 przeciez podobno Twoja skrzynia juz byla nie tak dawno po remoncie.
Mnie juz podpadlo za pierwszym razem – mowiles, ze HOLD mrugał.
Ehhh ... taki urok millenek.
Mozliwe ... zastasowanie zlego oleju, flitra, etc. Moze nie nalali tyle oleju ile trzeba. Gdzie zmieniales olej ?
Hmmm. Dziwne.
Jakie miales obroty wtedy ? Bo mnie sie tez to nie wydaje prawdopobne. No chyba, ze bylo z 7 – 8 k rpm.
Mnie juz podpadlo za pierwszym razem – mowiles, ze HOLD mrugał.
MarioM95 napisał(a):Załamuje mnie to autko po woli
Ehhh ... taki urok millenek.
MarioM95 napisał(a):Się zastanawiam czy wymiana oleju w skrzyni biegów miała wpływ na utratę 2 i 4 biegu. Dokładnie tydzień temu była wymiana i od tego momentu zrobiłem tylko około 200 km?
Mozliwe ... zastasowanie zlego oleju, flitra, etc. Moze nie nalali tyle oleju ile trzeba. Gdzie zmieniales olej ?
MarioM95 napisał(a):Ale nic zaprowadziłem do Samko i się okazało że spaliłem 3 i 4 bieg
Hmmm. Dziwne.
Nie wiedziałlem że na 2 można 140 km/h jechać
Jakie miales obroty wtedy ? Bo mnie sie tez to nie wydaje prawdopobne. No chyba, ze bylo z 7 – 8 k rpm.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Co tu pisać więcej, skrzynia była robiona przy przebiegu 217 tys. km przez poprzedniego właściciela, aktualnie przejechane 244 tys.km a ja mam ją dopiero miesiąc i 2 tygodnie
Prawdopodobnie źle była zrobiona skoro po niecałych 30 tys. padła.
Olej wymienialem w zeszłą środę w Samko i do nich dzisiaj zaprowadziłem.
Śmierdział spalenizną a miał tylko tydzień czasu.
Odnośnie obrotów:
Byłem przekonany że z 1 na 3 przerzucał ale się okazało że na 2 i sam się zdziwiłem bo przez przypadek przycisnąłem gaz przy wyprzedzaniu a na zegarze zaraz 140 km/h obroty były koło 6.
Prawdopodobnie źle była zrobiona skoro po niecałych 30 tys. padła.
Olej wymienialem w zeszłą środę w Samko i do nich dzisiaj zaprowadziłem.
Śmierdział spalenizną a miał tylko tydzień czasu.
Odnośnie obrotów:
Byłem przekonany że z 1 na 3 przerzucał ale się okazało że na 2 i sam się zdziwiłem bo przez przypadek przycisnąłem gaz przy wyprzedzaniu a na zegarze zaraz 140 km/h obroty były koło 6.
Mazda Millenia 2.5 rok 95
- Od: 4 lip 2006, 15:36
- Posty: 38
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95
MarioM95 napisał(a):Prawdopodobnie źle była zrobiona skoro po niecałych 30 tys. padła.
Kiepsko ...
MarioM95 napisał(a):Byłem przekonany że z 1 na 3 przerzucał ale się okazało że na 2 i sam się zdziwiłem bo przez przypadek przycisnąłem gaz przy wyprzedzaniu a na zegarze zaraz 140 km/h obroty były koło 6.
Zobacze do dokumentacji ... ale 6 k rpm przy 140 to cos dziwnego.
Mnie sie wydawalo, ze przy 110 – 120 bylo 6,5 k rpm i zmiana biegu na 2. Na 3 dochodzil do 180 i zmiana.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
To zobacz, może mi się coś pomerdało, ale na pewno pow 130 było
Edit:11 sie 2006 7:28
Naprawa była ekspresowa, w 8 godzin wyjęto skrzynie, wymieniono co trzeba i zamontowano spowrotem i auto hula wyśmienićie, niebywale!!!!!
A te płynne zmiany biegów.......luks!!
Edit:11 sie 2006 7:28
Naprawa była ekspresowa, w 8 godzin wyjęto skrzynie, wymieniono co trzeba i zamontowano spowrotem i auto hula wyśmienićie, niebywale!!!!!
A te płynne zmiany biegów.......luks!!
Mazda Millenia 2.5 rok 95
- Od: 4 lip 2006, 15:36
- Posty: 38
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95
puchcio, Dr.NO to jeden z tych uzytkowników mazdy , który ma coś do powiedzenia dopiero jak sie mazda popsuje, 
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Hej,
Postanowiłem utworzyć ten temat, gdyż na forum pojawia się coraz więcej pytań o ASB. O sposób eksploatacji, serwisu ... czy nieszczęsnych napraw.
Proszę wszytskich o dopisywanie swoich spostrzeżeń dot. ASB. Także tych co przeszli już naprawę, etc.
Jenocześnie zastrzegam, iż ma to wyłącznie charakter informacyjny i nie ponosimy odpowiedzialoności za ewentualne uszkodzenia ASB
OBSŁUGA
Oznaczenia ASB :
Silnik KL (2,5 V6) : GF4A – EL
Silnik KJ (2,3 V6) : LJ4A – EL
Niestety kultura obsługi ASB w naszym kraju jest marna. Aby ASB długo służyła powinno się ją traktować ostrożnie i z rozwagą. Czyli :
– Nie katować (szczególnie gdy jest zimna) – to nie auto do wyścigów,
– W zimie rozgrzewać skrzynię np. na położeniu D przez kilkadziesiąt sekund,
– Kontrolować poziom i stan oleju regularnie,
– Samochód MUSI STAĆ przy przełączaniu z R na D i odwrotnie,
– Powinno się chwile odczekad przed ruszeniem po właczeniu biegu,
– Nie bawić się biegami podczas jazdy – D i koniec.,
– Nie ruszać z pełnego "gazu" tylko płynnie
– Nie zostawiac samochodu na P na wzniesnieach – koniecznie włączyć N zaciągnać hamulec ręczy puścić hamulec nożny (niech się auto zatrzyma na ręcznym) następnie wybrać pozycję P.
SERWIS
[color=red]Wymiana oleju
/color]
– producent zaleca wymianę oleju co 60 000 km/4 lata,
– w naszych warunkach polecana jest wymiana oleju co 30 000 km/2 lata, lub nawet co 20 000 km / rok
– zaleca się wymianę filtra przy wymianie oleju, jednak wymiana filtra oleju nie powinna następować rzadziej niż dwie wymiany oleju ( wyjątek stanowi skrzynia CD4E – GE FS A – Spec, gdzie filtr nie jest wymienialny )
– zalecana klasa oleju – minimum : DEXRON II
Koszty (na podstawie danych z AZ – AUTO Warszawa) :
– filtr oleju ASB 130,00 ,– PLN
– uszczelka miski olejowej 76,00 ,– PLN
– olej 21,00 ,– PLN / litr ( x 4l przy normalnej wymianie, x 10 + przy dynamicznej)
Łącznie : ~ 300 zł
Dużo ludzi twierdzi, ze uszkodzenia automatow są spwodowane przegrzaniem oleju i / lub zbyt rzadką jego wymianą.
Rozwiązaniem jest zamontowanie dodatkowej chłodnicy oleju ASB (najlepiej wykonać to w wyspecjalizowanym zkałdazie)
Dobrze jest również wymieniać cały olej (tzw. wymiana dynamiczna), a nie tylko jego częsć (wymiana statyczna).
Dla znającyh angielski polecam –> <a href="http://atx.ipfox.com"> LINK</a> i <a href="http://www.dustbury.com/626/trans.html"> LINK </a>
***
(dodane przez Globego)
– Jak jeździć automatem? => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,J ... atem_.html
– Kupujemy używane auto z automatem => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7250604,K ... cz__2.html
***
Vademecum będzie na bieżąco uzupełniane. Dziękuje za pomoc
Postanowiłem utworzyć ten temat, gdyż na forum pojawia się coraz więcej pytań o ASB. O sposób eksploatacji, serwisu ... czy nieszczęsnych napraw.
Proszę wszytskich o dopisywanie swoich spostrzeżeń dot. ASB. Także tych co przeszli już naprawę, etc.
Jenocześnie zastrzegam, iż ma to wyłącznie charakter informacyjny i nie ponosimy odpowiedzialoności za ewentualne uszkodzenia ASB
OBSŁUGA
Oznaczenia ASB :
Silnik KL (2,5 V6) : GF4A – EL
Silnik KJ (2,3 V6) : LJ4A – EL
Niestety kultura obsługi ASB w naszym kraju jest marna. Aby ASB długo służyła powinno się ją traktować ostrożnie i z rozwagą. Czyli :
– Nie katować (szczególnie gdy jest zimna) – to nie auto do wyścigów,
– W zimie rozgrzewać skrzynię np. na położeniu D przez kilkadziesiąt sekund,
– Kontrolować poziom i stan oleju regularnie,
– Samochód MUSI STAĆ przy przełączaniu z R na D i odwrotnie,
– Powinno się chwile odczekad przed ruszeniem po właczeniu biegu,
– Nie bawić się biegami podczas jazdy – D i koniec.,
– Nie ruszać z pełnego "gazu" tylko płynnie
– Nie zostawiac samochodu na P na wzniesnieach – koniecznie włączyć N zaciągnać hamulec ręczy puścić hamulec nożny (niech się auto zatrzyma na ręcznym) następnie wybrać pozycję P.
SERWIS
[color=red]Wymiana oleju

– producent zaleca wymianę oleju co 60 000 km/4 lata,
– w naszych warunkach polecana jest wymiana oleju co 30 000 km/2 lata, lub nawet co 20 000 km / rok
– zaleca się wymianę filtra przy wymianie oleju, jednak wymiana filtra oleju nie powinna następować rzadziej niż dwie wymiany oleju ( wyjątek stanowi skrzynia CD4E – GE FS A – Spec, gdzie filtr nie jest wymienialny )
– zalecana klasa oleju – minimum : DEXRON II
Koszty (na podstawie danych z AZ – AUTO Warszawa) :
– filtr oleju ASB 130,00 ,– PLN
– uszczelka miski olejowej 76,00 ,– PLN
– olej 21,00 ,– PLN / litr ( x 4l przy normalnej wymianie, x 10 + przy dynamicznej)
Łącznie : ~ 300 zł
Dużo ludzi twierdzi, ze uszkodzenia automatow są spwodowane przegrzaniem oleju i / lub zbyt rzadką jego wymianą.
Rozwiązaniem jest zamontowanie dodatkowej chłodnicy oleju ASB (najlepiej wykonać to w wyspecjalizowanym zkałdazie)
Dobrze jest również wymieniać cały olej (tzw. wymiana dynamiczna), a nie tylko jego częsć (wymiana statyczna).
Dla znającyh angielski polecam –> <a href="http://atx.ipfox.com"> LINK</a> i <a href="http://www.dustbury.com/626/trans.html"> LINK </a>
***
(dodane przez Globego)
– Jak jeździć automatem? => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,J ... atem_.html
– Kupujemy używane auto z automatem => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7250604,K ... cz__2.html
***
Vademecum będzie na bieżąco uzupełniane. Dziękuje za pomoc
Ostatnio edytowano 7 wrz 2006, 16:59 przez Puhcio, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
MAM spostrzeżenie. po około 10 tyś km w tym zima i lato, po zgrzaniu sie skrzyni , zaczynała szarpac przy zmianach biegów, ale tylko przy spokojnej jeździe, przy dynamicznej wszystko szło gładko.sprawdziłem olej, dla cieplego oleju było min. ( bo na bagnecie są zakresy dla zimnego i cieplego), wycieków nie mam żadnych, więc stwierdzilem że olej musial gdzies odparować, dolałem 2 setki oleju, przegoniłem fure, sekcje powciągały olej tam gdzie trzeba, usterka ustała.
do 929 komplet filtr+ uszczelka kosztuje okolo 25$ w usa, proponuje sie wcześniej zaopatrzac u znajomych w usa bo duzo taniej
pozdrawiam, uprzejmy piotrek929
do 929 komplet filtr+ uszczelka kosztuje okolo 25$ w usa, proponuje sie wcześniej zaopatrzac u znajomych w usa bo duzo taniej
pozdrawiam, uprzejmy piotrek929
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Byłem w serwisie Mazdy w Łodzi – ASOS MAZDA L.Witkowski
polecanym na stronie mazda.pl
1. Pan, wjeżdzający moim autem do środka robił tak,
że zanim auto się zatrzymało (cofając) to już ruszył
do przodu bez żadnych tam ceregieli (ASB).
Ale nie o tym chciałem tu napisać tylko o tym:
2. Panowie specjaliści stwierdzili że Mazda nie przewiduje żadnych wymian
oleju w ASB... Czyli co mam myśleć?...
polecanym na stronie mazda.pl
1. Pan, wjeżdzający moim autem do środka robił tak,
że zanim auto się zatrzymało (cofając) to już ruszył
do przodu bez żadnych tam ceregieli (ASB).
Ale nie o tym chciałem tu napisać tylko o tym:
2. Panowie specjaliści stwierdzili że Mazda nie przewiduje żadnych wymian
oleju w ASB... Czyli co mam myśleć?...
r--x
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
Xedos 9 | 2.5L | automat | 1994 | Łódź
- Od: 6 sie 2004, 22:10
- Posty: 118
- Auto: Xedos 9; 2.5 V6
za taki wjazd moim autem dostałby klapsa w zęby, a skoro nie przewiduja wymiany to po co robią uszczelki i filtry?
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
r--x napisał(a):1. Pan, wjeżdzający moim autem do środka robił tak,
że zanim auto się zatrzymało (cofając) to już ruszył
do przodu bez żadnych tam ceregieli (ASB).
Zapytaj go czy ma wolne kilka tys na naprawę Twojej skrzni

r--x napisał(a): Panowie specjaliści stwierdzili że Mazda nie przewiduje żadnych wymian
oleju w ASB... Czyli co mam myśleć?...
Sposób jazdy wyjaśnia wszytsko. W instrukcji jest napisane, ze olej trzeba wymienać – chyba, ze oni wiedzą lepiej

Posprzątam tu później, piotrek929 dzięki za info. Jak wiesz coś wiecej o swojej skrzni to dorzuć
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
UWAGA!!! szarpanie skrzyni znów sie powtarza, pojechalem wiec do mokuzyna ktory naprawial w usa samochody, wyciągnął bagnet ze skrzyni, powąchał ( myslalem ze sprobuje do buzi jeszcze ) stwierdzil, że olej jest brązowy jak sraczka i śmierdzi podobnie jak spalone sprzęgło( a powinien być czerwony i niepachnieć jak koszulki naszych pilkarzy po meczu), co oznacza że za bardzo daje ognia
olej do zmiany, po 20 tys.
!(dextron 3)

moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości