Sarpie , szura, "chrupie" przy ruszaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tigermen23 » 7 sie 2006, 13:52

Witam

Pojawił się następujący problem i proszę i poradę.

Mam mazdę 323 BG 1.3i 8v 1990 r.

Kiedy odpale auto np rano, i ruszam, to madzia chrupie , "szura" i dodatkowo szarpie. jak wcisne sprzęgło troszeczkę to idzie jechać. Auto tak chrupie i szarpie przy ruszaniu że potrafi zgasnąć. Aby normalnie ruszyć muszę dać dużo gazu , wtedy jest w miarę dobrze.. Tak jest zaraz po odpaleniu, kiedy się troszeczke rozgrzeje jest dużo lepiej. Dodam że objawy najbardzie widoczne są na 1 ale, kiedy się już rozpędzę i jade np 40 km/h to przy wrzuceniu iV , kiedy obroty są niższe, i nacisnę bardzo delikatnie gaz to też odczuwam jakby chrupnięcie i delikatniutkie szarpnięcie, jak wcisne mocniej gaz to nie.

Tak sobie przemyślałem sprawę i czy może to być coś z poniższej listy:

– Przeguby(niewiem czy wewn. czy zewn.) gdyż jadąc ze stałą prędkością po łuku nieważne czy w prawo czy lewo, auto chrupie z przodu, im mocniejszy skręt tym mocniej.(czy przegub może dawać objawy skakani auta?)

– Sprzęgło – ale co może chrupać ...

– Łożyski koła....

– Brak lub mała ilość oleju w skrzyni biegów( fakt iż po rozgrzaniu jest lepiej)

– Coś z rozrządem ???

– inne

Proszę o pilna odpowiedź gdyż powoli chcę kupować części.

P.S. Co sądzicie o firmie AD POLSKA produkującej przeguby ?

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 7 sie 2006, 13:59 przez Tigermen23, łącznie edytowano 1 raz
Gorzów górą.... będzie kiedyś :))
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:18
Posty: 61
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.

Postprzez Winetou » 7 sie 2006, 13:55

Popraw temat zgodnie z regulaminem
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Orin » 7 sie 2006, 14:24

Tigermen23 napisał(a):jadąc ze stałą prędkością po łuku nieważne czy w prawo czy lewo, auto chrupie z przodu


takie są co prawda objawy jak się kończy przegub, ale ma to miejsce jak skręca się w JEDNĄ stronę (przy skręcie w drugą chrupanie najczęściej zanika) czyli albo masz oba przeguby do wymiany w jednym czasie (jak dla mnie mało prawdopodobne) albo usterka jest gdzie indziej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez pinky » 7 sie 2006, 14:26

Miałem coś podobnego jak mi mechanizm róznicowy w skrzyni padł po udeżeniu w krawężnik. Niby się dało jeździć ale czasami wogóle napędu nie było, a przeważnie właśnie takie szarpanie chrupanie i inne dzwieki.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez marcineusz » 7 sie 2006, 17:20

czesc u mnie było podobnie i również mechanizm różnicowy.
postaw go na kołku z przodu tak żeby oba koła były w powietrzu, wrzuć jedynkę i przekręć jednym z kół. Jeżeli będzie czasem szarpać i chrupać, a drugie koło nie będzie się obracać tak samo jak pierwsze to na bank mechanizm różnicowy... (sprawdzona osobiście metoda)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2006, 10:21
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3 1.6 B6-DOHC+LPG

Postprzez Grzyby » 7 sie 2006, 18:06

Serio wam mechanizm różnicowy poleciał ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez pinky » 7 sie 2006, 18:29

Bokiem koła udezyłem w krawęznik i przegub przeniósł cały impet udeżenia na mechanizm, a jechałem może z 20-30km/h.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez scanioll » 7 sie 2006, 19:27

Może być uszkodzony mechanizm różnicowy , ponieważ u kolegi w Hondzie po uderzeniu w krawężnik było to samo ( wpadł na krawężnik podczas ulewy – pękła tarcza hamulcowa , która była kilka dni prędzej przegrzana bo nie odbijał tłoczek w zacisku)
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez marcineusz » 8 sie 2006, 10:38

ja w nic nie przywaliłem sam sie sypnął albo poprzednik uderzył...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2006, 10:21
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3 1.6 B6-DOHC+LPG

Postprzez Tigermen23 » 8 sie 2006, 14:28

Zastanawiam się czy to ten mechanizm różnicowy, skoro po rozgrzaniu auto praktycznie nie robi takich rzeczy, no może bardzo delikatnie.

W piątek będę wymieniał olej w skrzyni. Słyszałem , że może to być jedna z przyczyn i w momencie gdy atuo sie nagrzeje olej się rozprowadzi to problem prawie znika. Prawie gdyżtego oleju może dużo za mało.
Pójdę tym tropem.

Jednak

Gdy auto jest na luzie i bardzo bardzo powolutku i równo dodaje gazu to na samym początku jest zdławienie silnika, tzn takie mała zatelepanie połączone z "pryknięciem" idąc dalej w górę niema problemów. Ten objaw powtarza się zawsze tym samym momencie. Możliwe jest aby np przy ruszaniu gdy obroty nie rosną tak szybko jak przy gazowaniu na luzie, dawało to taki objaw zachowania madzi?
Jeśli tak to czy to nie jest początek końca silnika?
Dodam, że mój katalizator już głośno brzęczy i wibruje... Olej w silniku nowy, świece mają z 5 miechów, filtr oleju nowy, filtr powietrza ma 2 miechy.

Co o tym myślicie.
Gorzów górą.... będzie kiedyś :))
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:18
Posty: 61
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.

Postprzez KOCIHOTEL » 9 sie 2006, 00:14

U mnie różnicowy poleciał po uderzeniu w garb koleiny,ale od razu nie było przeniesienia napędu.A jak po scholowaniu wrzuciłem wsteczny to był taki huk że sąsiad przyleciał <lol> .Wyrwało kawalek obudowy skrzyni od strony sprzęgłą i wypadły satelity,niektóre połamane. :( .Myślę że nie masz się o co martwić.Najwyżej kupisz drugą skrzynię ;)
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2006, 21:12
Posty: 28
Skąd: Legionowo
Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS

Postprzez Tigermen23 » 10 sie 2006, 09:09

Odejdźmy na chwile od różnicowego. Niech ktoś przeanalizuje moj ostatni tekst i się wypowie. Cały czas zaznaczam że auto im cieplejsze tym mniej szarpie przy ruszaniu.
Gorzów górą.... będzie kiedyś :))
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:18
Posty: 61
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.

Postprzez GofNet » 10 sie 2006, 19:01

A może sprzęgło się sypnęło. Warto przeanalizować jego stan...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Tigermen23 » 11 sie 2006, 15:46

Dobra zadam inne pytanie. Pomoże mi ono w diagnozie.

Mamy samochod na luzie. Otwieramy maskę i zaczynamy delikatnie równo naciskać gaz"kręcić przepustnicą".
Tak bardzo powoli i delikatnie. W pewnym momencie następuje zdławnie silnika, połączone z delikatnym zakołyszeniem i dalej idzie już równo. Zawsze w tym samym momencie nigdy wczesnie nigdy później.Im auto zimniejsze tym to jest mocniej to odczowalne i cieplejsze tym mniej. W momencie zdlawienia slychac pojedynczy chrobot prawie nie slyszalny.

Teraz przelozmy to na ruszanie . Dodajemy gazu norlmalnie puszczając sprzęgło. Auto w tym momencie trzyma podobne obroty i szaprie (znajduje się analogicznie w tym samym polozeniu co wyzej na jałowym).
DOdatkowo podczas tgo procesu auto samo jakby robi 3 szybki przygazowki taki wrumwrumwrum i jedzie .

Mocno zastanawiam sie czy to w ogole cos z napedem.

Prosze o analize.
Gorzów górą.... będzie kiedyś :))
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:18
Posty: 61
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.

Postprzez tomekrvf » 11 sie 2006, 15:51

Tigermen23 napisał(a):Mocno zastanawiam sie czy to w ogole cos z napedem

Raczej nie. Zrób taki test – wciśnij gaz w podłogę i strzel ze sprzęgła. Jak chrupnie to napęd. :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Tigermen23 » 11 sie 2006, 15:52

Dodam że dzieje się od dawna. Kiedys jak wymienilem swiece, kopulke i palec, to prawie tego nie bylo ale po jakims miesacu znowu sie pojawilo.
Gorzów górą.... będzie kiedyś :))
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:18
Posty: 61
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.

Postprzez GofNet » 11 sie 2006, 18:32

A tę szczelność dolotu sprawdzałeś bardzo dokładnie? Objawy podobne, jakby właśnie lewego powietrza dostawał.

Objaśnienie:
Podczas dodawania gazu silnik w komorze się przechyla. Powoduje to otworzenie się szczeliny w dziurawej rurze. Wtedy silnik dostaje nagle bardzo ubogą mieszankę i silnik się dławi. Obroty spadają, silnik wraca na swoje miejsce, nieszczelność się zamyka, mieszanka zostaje wzbogacona do prawidłowej proporcji. Silnik przyspiesza... i historia się powtarza. Gdy dodasz szybciej i więcej gazu, to ten próg zazwyczaj się jakoś przeskakuje, ale auto i tak nie ma takiej mocy, jak powinno.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 11 sie 2006, 18:34

Tigermen23 napisał(a):Dodam że dzieje się od dawna. Kiedys jak wymienilem swiece, kopulke i palec, to prawie tego nie bylo ale po jakims miesacu znowu sie pojawilo.

To na 100% nie jest napęd
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323