dlaczego po dolaniu oleju bierze więcej paliwa?

Postprzez andreass » 6 sie 2006, 04:33

Wiadomo, że KF'y biorą trochę oleju i co jakiś czas trzeba go dolać. U mnie po dolaniu około 0,5-0,7 litra – pod kreskę "F" auto zaczyna palić średnio 1-1,5 litra więcej paliwa na setkę. Na początku myślałem mi się, że coś mi się wydaje, ale któryś raz już dolewam i widzę, że jednak mam niestety rację. Po ubyciu około 0,3 litra oleju (zakładam że od minimum do full na bagnecie jest 1 litr) spalanie wraca do normy – tzn około 11 litrów. Co może powodować takie zachowanie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Hazu » 6 sie 2006, 07:29

jak dużo łyka ci oleju

Jak dużo łyka, to masz powód większego spalanie przy wyższym stanie oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez andreass » 6 sie 2006, 13:03

trochę go bierze – wyjdzie koło 3-4 litry na 10tysięcy km (ale część ubywa z uszczelek pod pokrywami zaworów)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez Hazu » 6 sie 2006, 13:24

3-4 litry na 10tysięcy km (ale część ubywa z uszczelek pod pokrywami zaworów)


Według mnie to nie jest jeszcze tak źle z tym silnikiem.
Nawet dymku nie puszcza pewnie?

Może ty lejesz nieodpowiedni olej. Ale to tez nie wyjaśniało by twojego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez andreass » 6 sie 2006, 15:05

Dymek puszcza, ale tylko jak mu przygazuję w chwilę po odpaleniu na zimno, a tak poza tym jest czysto. Zalewam mu Texaco 10W40 półsyntetyk.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez GofNet » 6 sie 2006, 18:08

Może wlewasz więcej, niż powinieneś i oleju jest tak dużo w układzie, że dochodzi do wału. Miarkę masz oryginalną?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez waldii » 6 sie 2006, 20:40

Wlej 15W40 mniej bedzie ubywac
waldii
 

Postprzez GofNet » 6 sie 2006, 21:38

waldii napisał(a):Wlej 15W40 mniej bedzie ubywac
Odradzam. Jeżeli ktoś chce wlać gęściejszy olej, to niech do tego nie bierze mineralca, ale np. syntetyka o gęstości oleju mineralnego. Poza tym i tak gęściejszy olej jest mniej zdrowy dla silnika, więc jeżeli jest tylko możliwość, to należy lać jak najdłużej olej syntetyczny. Gęsty olej zwiększa opory silnika i wpływa na zwiększone zużycie paliwa.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Xionc » 6 sie 2006, 23:32

Ech, mi też bierze ze 2-3 litry na 10 tyś, jeszcze nie wiem dokładnie, bo przejechałem 8 i dolałem juz 2. Zobacze niedługo. I tez leje mi się spod dekli. Oczywiście czekam na przypływ gotówki zeby to zrobić...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez XsiX » 7 sie 2006, 00:18

Za bardzo nie liczcie na to lanie spod dekli – robi sie z tego kolejny mit :P
W moim strupie leciało ostro spod obu dekli a oleju między wymianami (8 tys.) ubywało o niecałą podziałkę F/L (czyli niespełna 1 l) <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez andreass » 7 sie 2006, 00:31

w serwisie mazdy z ul. Buraczanej z Wrocka powiedzieli mi, że nie było KF'ki która nie wzięłaby między wymianami przynajmniej 1,5 litra. Taka uroda tego silnika. Przy jeździe na wyższych obrotach wcina więcej. Ale nadal zastanawiam się czemu bierze mi więcej paliwa po uzupełnieniu oleu... miarkę mam oryginalną, nie nalewam za dużo – idealnie pod FULL.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez GofNet » 7 sie 2006, 00:47

Może zalewaj częściej, ale do połowy miarki...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez andreass » 7 sie 2006, 03:04

GofNet napisał(a):Może zalewaj częściej, ale do połowy miarki...

jak jest do pełna, to silnik jest cichszy – nie klekocze prawie
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez behemot » 9 wrz 2006, 17:26

Mój nie bierze nic oleju (przejechałem 9 tyś. od wymiany i było zalane pod F). Jakieś trzy miesiące temu przed dłuższym wyjazdem przed domkiem sprawdzam i okazuje się, że poziom jest w połowie miarki więc do sklepu po literek. Kupiłem, postawiłem auto w garażu i rano chciałem dolać. Rano sprawdzam i jest pod F. Okazało się, że pierszy pomiar robiłem na lekkim pochyleniu i nieznacznie przód był podniesiony co było powodem przekłamania na miarce :P . Nie miałem pojęcia, że nawet niewielkie odchylenie w pionie potrafi tak oszukać. Od tamtej pory zawsze sprawdzam rano w garażu, a literek dalej jeździ w bagażniku nawet nie ruszany :D .

Swoją drogą to ciekawe, że auto z przebiegiem 135 000 na półsyntetyku nic nie bieże. Ale podobnie miałem w polonezie ze 100 000 przebiegiem. Nikt mi nie wieżył że od wymiany do wymiany nic nie ubywa. Tylko szkoda że rama mi w nim przegniła, bo bym do tej pory pewnie jeździł hahaha .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez chudy » 9 wrz 2006, 18:53

A ile oleju wchodzi do silnika? Będę przeprowadzał właśnie pierwszą wymianę oleju w mojej Madzi i zastanawiam sie ile kupić. Poprzedni właściciel podobno lał Mobil – syntetyk, ale wątpię w to i sądzę że był to pewnie półsyntetyk. W każdym razie wleję Mobil 10W40 – jeśli wcześniej był syntetyk napewno nie zaszkodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Ukson » 9 wrz 2006, 18:54

Moj KF ma juz ponad 244 tys km i bardzo malo albo prawie nic nie bierze no chyba ze Jaksa za duzo wlewa :) i jak sprawdzam to jest ok. Przewaznie wychodzi mi ok 0,5 L wiec z tym 1,5 to chyba nie do konca prawda (mialem 3 wymiany). Czasem jak patrze jest pod full a przy nastepnym sprawdzeniu rowno full. Teraz zanim doleje to sprawdzam po kilka razy bo raz dolalem i okazalo sie ze wyszlo ponad F. A swoja droga czy przelanie oleju czyms grozi?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2004, 19:38
Posty: 26
Skąd: Skierniewice
Auto: Xedos 6 2.0 V6, Mondeo 2.5 V6

Postprzez chudy » 9 wrz 2006, 19:07

Ukson napisał(a):A swoja droga czy przelanie oleju czyms grozi?


Nie wiem dokładnie jak jest w samochodzie – może jest bardziej odporny, ale napewno może wzrosnąć ciśnienie oleju. W motorze wydmuchało mi przez to uszczelkę pod głowicą i zaczął się sączyć tamtąd olej. Być może w samochodzie może się stac podobnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez behemot » 9 wrz 2006, 19:30

Do xedosów z silnikiem 2l wchodzi 4l oleju. Podobno jeżeli zalejemy niewiele ponad F to nic się nie stanie i przy wyższych obrotach może nadmiar przepalić ale większy nadmiar powoduje duży wzrost ciśnienia i może wydmuchać uszczelki a nawet rozwalić wał (pod wałem się nie podpisuję bo nie jestem tego pewien <glupek2> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6