Oby Tobie to pomogło , na tyle GF-ek ktore miałem zawsze konczyło się wymianą tego zaworu.orzeł napisał(a):Mam nadzieje że wina leży w tym silniczku krokowym
Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Oby Tobie to pomogło , na tyle GF-ek ktore miałem zawsze konczyło się wymianą tego zaworu.
A ile taki zawór kosztuje może powinienem zacząć sie już przygotowac psychicznie do wydania pewnej sumy pieniędzy, szkoda że jestes tak daleko bo z remontem miałem ochotę pojechać do ciebie ale logistycznie nie mogłem się przełamać noclegi itd....warszawa drogie miasto a wiem że porządek z moim autem napewno byś zrobił
pozdrawiam gorąco

- Od: 25 cze 2006, 21:44
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 kombi 98 2,0 benzyna
400-550 za uzywkę , nowe to majątek ok 500 euro netto.orzeł napisał(a):A ile taki zawór kosztuje
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam, właśnie wczoraj kupiłem Mazdę 626 2,0 Kombi z 1998 roku (sprowadzona z Luxemburga) i nie mam do niej instrukcji obsługi a chciałbym się dowiedzieć trochę na jej temat. Pozdrawiam z Poznania! T.
-
Gość
Wczoraj jechalem dosc szybko okolo 170 km/h-droga byla lekko mokra po deszczu i miałem dość dziwny przypadek – wyświetliło mi sie na desce TSC oraz ładowanie akmulatora (ikonka) – obroty w normie ale gdy dodawałem gazu to nie bylo żadnej reakcji, samochód powoli wytracał predkość. Ale po wyłączeniu zapłonu i po onownym odpaleniu wszystko wróciło do normy – co to mogło znaczyć?? Bo powiem Wam, ze sie wystraszyłem ewentualnych kosztów:(

- Od: 25 paź 2003, 18:03
- Posty: 122
- Skąd: wielkopolska (Zlotow)
- Auto: 626 GF 2.0i '98 – PIEKNA!!
Takorzeł napisał(a):A czy silnik krokowy od GF 1,8 16V będzie pasował do GF 2,0 16V ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zająłem się ostatnio takim delikatnym wygłuszeniem mojej GFki DiTD.Zdjąłem tylną tapicerkę (w bagażniku) i wypryskałem farbą głuszącą dźwięki oraz podkleiłem i wykleiłem filcem komorę zapasówki. Zdjąłem też tapicerkę drzwi i pomalowałem "z pędzla" plastikowe boczki. Efekt jest bardzo konkretny. Do prędkości 130km na autostradzie można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu. Powyżej tej prędkości dość gwałtownie wzrastają szumy kół, grzmot silnika i szum wiatru. Komfort zwyczajnej jazdy podniósł się więc znacząco!
Przez pewien czas jechałem też w deszczu (na tej samej autostradzie) i jestem zaskoczony jak bardzo odgłos mokrych opon czy deszczu walącego w szybę dostaje się do kabiny. Przy 130 w deszczu jest o wiele głośniej niż przy 170 na suchej nawierzchni.
Za to właściwie niezależnie od prędkości (120 czy 180) auto trzyma się rewelacyjnie drogi.
Ekonomia – ostra trasa ok 600km w Tatry (+jeżdżenie po górkach) mocno załadowanym kombi (do połowy linii okien bagażnik i tylne siedzenia!) z ekstremalną jak na mnie prędkością przelotową na autostradzie (ciągle >130) madzia spożyła ok 6,2l/100 (przy włączonej klimie i dużej temp. za oknem!)![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Przez pewien czas jechałem też w deszczu (na tej samej autostradzie) i jestem zaskoczony jak bardzo odgłos mokrych opon czy deszczu walącego w szybę dostaje się do kabiny. Przy 130 w deszczu jest o wiele głośniej niż przy 170 na suchej nawierzchni.
Za to właściwie niezależnie od prędkości (120 czy 180) auto trzyma się rewelacyjnie drogi.
Ekonomia – ostra trasa ok 600km w Tatry (+jeżdżenie po górkach) mocno załadowanym kombi (do połowy linii okien bagażnik i tylne siedzenia!) z ekstremalną jak na mnie prędkością przelotową na autostradzie (ciągle >130) madzia spożyła ok 6,2l/100 (przy włączonej klimie i dużej temp. za oknem!)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kombi ma to do siebie, że tylna część kasty działa jak rezonator – czyli wystarczy mały dźwięk a masz od razu huk. Wiem, że w sedanach/hatchbackach to zjawisko właściwie nie występuje, albo w bardzo ograniczonym stopniu, więc ma to mniejsze znaczenie.
Jeśli chcesz rzeczywiście wypróbować czy ma to sens w Twojej madzi to jak już nauczysz się jej "odgłosów" przy róznych prędkościach to weź jakiś koc, otwórz komorę zapasówki – wsadź koc, przygnieć zapasówką, przykryj kocem koło i zamknij pokrywę. Zrób trasę próbną i będziesz wiedział jak bagażnik wpływa na hałas wnętrza. U mnie róznica była kolosalna ale u mnie głównym źródłem hałasów jazdy był przede wszystkim bagażnik. Teraz wkurza mnie hałas kół i kiepskie wygłuszenie międzykomorowe. Konkurencja od dawna robi podwójną ścianę grodziową...
Jeśli chcesz rzeczywiście wypróbować czy ma to sens w Twojej madzi to jak już nauczysz się jej "odgłosów" przy róznych prędkościach to weź jakiś koc, otwórz komorę zapasówki – wsadź koc, przygnieć zapasówką, przykryj kocem koło i zamknij pokrywę. Zrób trasę próbną i będziesz wiedział jak bagażnik wpływa na hałas wnętrza. U mnie róznica była kolosalna ale u mnie głównym źródłem hałasów jazdy był przede wszystkim bagażnik. Teraz wkurza mnie hałas kół i kiepskie wygłuszenie międzykomorowe. Konkurencja od dawna robi podwójną ścianę grodziową...

- Od: 24 maja 2005, 14:10
- Posty: 510
- Skąd: MALBORK
- Auto: MAZDA mx3 BP-T
pestek dzieki za skan
chetnie poczytamy
Tam jest napisane ze szkielet boku auta został wykonany z jednego kawałka blachy? to prawda?
co jeszcze ciekawgo kryje w sobie GF-ka??
jakies oryginalne rozwiazania techniczne? ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Tam jest napisane ze szkielet boku auta został wykonany z jednego kawałka blachy? to prawda?
jakies oryginalne rozwiazania techniczne? ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Riki napisał(a):co jeszcze ciekawgo kryje w sobie GF-ka?? jakies oryginalne rozwiazania techniczne?
Weźmy na przykład DiTD.........
z tego co obiło mi sie o uszy to jakies trapezowe zawieszenie....
Do rozwiązań technicznych (ciekawych?) należałoby też kiepskie wygłuszenie a raczej konstrukcja doskonale przenosząca hałasy
albo sporą – jednak – niezawodność...
xANDy napisał(a):z tego co obiło mi sie o uszy to jakies trapezowe zawieszenie
Tak tak... tylne zawieszenie TTL (Twin Trapezoidal Link) sa to podwójne [waaaco?] trapezowe na każde koło..
xANDy napisał(a):Weźmy na przykład DiTD
Hmm... w sumie to jest normalny typowy klekot z tamtych lat...
xANDy napisał(a):kiepskie wygłuszenie a raczej konstrukcja doskonale przenosząca hałasy
Jezdzilem Avensisem 2.0 D-4D 99r... glośność na porównywalnym poziomie a tam mamy juz typowy CR.. dobrze mowie?
Nie wiem jak wersje sedan ale kombi jest stanowczo za głośnym autem jak na tej klasy auto i markę. To nie jest "jakaśtam" polówka czy inne małe "byleco" fiatowskie. 626 to jednak segment limuzyny i oczekiwałoby się klasy zbliżonej do założeń limuzyny. Tutaj passat niestety wycina (w jakimś stopniu) madzię.
No – madzia jest ekonomiczniejsza w spalaniu – szczególnie przy prędkościach pow. 100km/h (silnik 16V a nie 8V).
No – madzia jest ekonomiczniejsza w spalaniu – szczególnie przy prędkościach pow. 100km/h (silnik 16V a nie 8V).
Oczywiście, że ma i to dość zasadnicze.
Ilość zaworów wpływa na dostarczanie powietrza (ew. mieszanki) do cylindra – im więcej tym szybciej można wypełnić cylinder. Co za tym idzie – im większe obroty silnika tym trudniej jest "dotlenić" i spada wydajność. W przypadku diesla – niedobór powietrza (nawet pomimo sprężarki) – powoduje spalanie niepełne (więcej sadzy czyli CO2) i mniejszą moc. Więc trzeba dodać więcej paliwa żeby uzyskać troszkę większą moc. Jeśli masz więcej powietrza (dzięki zaworom o – umówmy się, że – 2x większej przepustowości) to spalanie jest pełniejsze (większa moc na wyższych obrotach przy tej samej ilości paliwa).
Ogólnie silnik 8V ma lepszy ciąg na starcie, ale wraz z wyższymi obrotami drastycznie wzrasta spożycie paliwa. W 16V moment obrotowy na dole jest widocznie mniejszy jednak już na obrotach zachowuje on sensowniejszą moc przy danym spalaniu.
Aha – prawie wszystkie silniki TDI od VW i Audi to 8V (lub pochodne). Silniki 90-130 to jednostki 8V. Dopiero przy tym nowszym "rozwierconym" 2.0TDI pojawiła się głowica 16V (chyba >160koni) choć dalej występuje równolegle wersja 8V (ok 140koni).
Ilość zaworów wpływa na dostarczanie powietrza (ew. mieszanki) do cylindra – im więcej tym szybciej można wypełnić cylinder. Co za tym idzie – im większe obroty silnika tym trudniej jest "dotlenić" i spada wydajność. W przypadku diesla – niedobór powietrza (nawet pomimo sprężarki) – powoduje spalanie niepełne (więcej sadzy czyli CO2) i mniejszą moc. Więc trzeba dodać więcej paliwa żeby uzyskać troszkę większą moc. Jeśli masz więcej powietrza (dzięki zaworom o – umówmy się, że – 2x większej przepustowości) to spalanie jest pełniejsze (większa moc na wyższych obrotach przy tej samej ilości paliwa).
Ogólnie silnik 8V ma lepszy ciąg na starcie, ale wraz z wyższymi obrotami drastycznie wzrasta spożycie paliwa. W 16V moment obrotowy na dole jest widocznie mniejszy jednak już na obrotach zachowuje on sensowniejszą moc przy danym spalaniu.
Aha – prawie wszystkie silniki TDI od VW i Audi to 8V (lub pochodne). Silniki 90-130 to jednostki 8V. Dopiero przy tym nowszym "rozwierconym" 2.0TDI pojawiła się głowica 16V (chyba >160koni) choć dalej występuje równolegle wersja 8V (ok 140koni).
xANDy dzieki za rozjaśnienie tematu...
co ciekawe DiTD ma jeden wałek i 16 zaworkow... pewnie zrobili OHC zeby silnikowi bylo lżej obrócić.. DOHC mial by wiecej elementow "do ruszenia"
dobrze mowie?
chyba jednostki widlaste maja najgorzej przy starcie...
chyba jednostki widlaste maja najgorzej przy starcie...Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6




