Mazda cx-5 2026 2,5 automat od 139 900zl

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez piwo » 9 lis 2025, 22:40

dobrzyn22 napisał(a):
piwo napisał(a):A że moc okroili przez zamknięcie przepustnicy na 40%? Trzeba ją sobie wymusić i otworzyć.

jest gdzieś na to potwierdzenie <co?> to już nie jest ten sam skyactive G, tylko tu mamy małą hybrydę jesteś pewien, że będzie można "odblokować" moc ?

Na początku na pewno nie. Za kilka lat na pewno tak. Póki co nowych 6stek 2,5 disi tune jeszcze nie rozkminil. Ale pracują nad tym. wersja australijska cx5 2026 ma 180km a amerykanskie cx50 187km wiec to na pewno ten sam silnik.
A tak z ciekawostek. Cx5 ma więcej miejsca z tyłu niż cx60 i większy bagażnik.
I ma adaptacyjne amortyzatory fsd. Więc ma szansę się dużo lepiej prowadzić od cx60. Jak dla mnie fantastyczne auto rodzinne. Dużo lepsze od cx60 i RAV4. Ciekawe czy wyciszenie będzie ok.


Co ciekawe w stanach już są testy cx50 z tym samym rozstawem 2815mm czyli ta sama platformami tam mają 2,5turbo 250 koni, 2,5 187koni (ten sam co na Europę ale nie zduszony do 141km);i hybrydę z RAV4 218 konna czyli 2,5 toyotowskie ecvt i elektryk.
W Europie ma pojawić się następca sky x jako sky z. Ale to dopiero w 2027. I hybryda z RAV4 też. Może nawet w 2026.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4917 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 11 lis 2025, 10:59

ciekawe dane podano:
-bateria litowa 0,216kwh
-elektryk 6,93KM 48Nm 24V
– moc silnika 2,5 141KM przy 4500-5000obr/min (czyli juz od 4500 zamyka sie przepustnica ( w usa cx50 ta sama plyta 2815mm co cx5 nowa z tego silnika ma 187KM; rynek australijski cx5 2026 ma 180KM czyli mozna polowac na komputer z australii :) )
-238Nm 3500-3750obr/min
-10,5s do setki
-195km/h max
-56l zbiornik paliwa
– heble przod 297mm, tyl 303mm
-1629kg (1554kg z jedna osoba)
– waga samego szyberdachu 85kg (opcja, ciekawe info bo nie wiem czy inni producenci podaja takie info, a ludzie chyba nie do konca sa swiadomi jak moze pogorszyc sie prowadzenie i osiagi i spalanie przez szklo na dachu)
-wymiary auta 4690mm, 1860mm, 1695mm, 583l bagaznik


Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4917 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez darrecki » 11 lis 2025, 12:19

piwo napisał(a):– heble przod 297mm, tyl 303mm


Tyle lat to tłuką te auta, a hamulce jak były z <dupa> tak nadal są. To jest ciężki SUV, powinny być z przodu 320mm. Takowe są w 2.2D dla 6 i obecnej CX5, więc to raczej żaden problem. Widać, że chcąc obniżyć cenę, zwyczajnie przyoszczędzili na wszystkim co się dało. Sporo tych oszczędności widać gołym okiem, ciekawe jak będzie z tymi co nie widać. Auto dla beta testerów jak cała nowa (od 2022) rodzina CX60-90. Wolał bym przecenioną obecną generację, nie to coś.
Amerykańskie CX50 jeszcze wygląda jak Mazda, ta nowa CX5 już nie.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3189 (53/166)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez piwo » 11 lis 2025, 12:34

darrecki napisał(a):
piwo napisał(a):– heble przod 297mm, tyl 303mm


Tyle lat to tłuką te auta, a hamulce jak były z <dupa> tak nadal są. To jest ciężki SUV, powinny być z przodu 320mm. Takowe są w 2.2D dla 6 i obecnej CX5, więc to raczej żaden problem. Widać, że chcąc obniżyć cenę, zwyczajnie przyoszczędzili na wszystkim co się dało. Sporo tych oszczędności widać gołym okiem, ciekawe jak będzie z tymi co nie widać. Auto dla beta testerów jak cała nowa (od 2022) rodzina CX60-90. Wolał bym przecenioną obecną generację, nie to coś.
Amerykańskie CX50 jeszcze wygląda jak Mazda, ta nowa CX5 już nie.

to prawda. 6tka 2.2 MZR-CD ważyła 1585 kg.
w 2012-2017 mialy tarcze przód: 297 mm tył: 277 mm.
czyli wazaca podobnie 1554kg cx5 ma troszke wieksze tarcze tyl 303m , przod 297mm (pewnie na tyle wieksze bo rozklad masy rowniejszy czyli blizszy 50%/50% a w 6stce z dieslem pewnie z 65% przod). ale zgodze sie ze powinno byc conajmniej 320 przod tyl. moze ze wzgledu na slabe osiagi nie celowali w jakies ciezkie heble.

co do wygladu ciezko o gustach rozmawiac. mi amerykanska cx50 sie nie podoba. rozdmuchane nadkola jak w rav4. typowy kowbojski styl ala stare volvo xc powodujace tylko wzrost halasu i oporw powietrza.
ale mowie to sa juz gusta, mi nowe cx60 i cx5 sie bardzo podoba. a np stare cx5 juz nie bo tyl ma taki prosty jak dynia.
tutaj tyl jak bmw x3. petarda. ale mowie co kto lubi dla mnie nowa cx5 to najlepsze auto mazdy od dekady i ma szanse na sukces rynkowy w Polsce.
Obrazek
Obrazek

a tak z ciekawostek
https://www.youtube.com/watch?v=VK-jzBp3TpQ
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4917 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez darrecki » 11 lis 2025, 17:54

To nowe CX5 wygląda OK na zewnątrz, no może z wyjątkiem przodu który mi się wyjątkowo nie podchodzi. Środek zaś, to niestety nie Mazda.
Ale weź też pod uwagę, że ten cały hype, recenzje, zdjęcia, filmy, jest nakręcany na najwyższej wersji wyposażenia. Ta podstawowa wersja za 140k tak ładnie i świecąco nie będzie niestety wyglądać. A jeszcze jak przypadkiem dadzą "nie ledy" w którąś z lamp, zwłaszcza z przodu, to już będzie wyglądać wręcz komicznie. To samo tyczy się środka.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3189 (53/166)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez piwo » 11 lis 2025, 18:37

pytanie komu na czym zalezy. patrzac na wybory Polakow czyli w czubie superby, octawie, rav4, sorento, tucsony itp ludziom zalezy glownie na przestrzeni w srodku. czyli ma byc przede wszytskim obszernie i wygodnie a nie wyposazenie dobre. zreszta w konfiguratorze cos tam widac jak wyglada seryjna tapicerka. ja szczerze wole material od skory chocby jak dziecko ja zarzyga czy zasika latwiej to domyc i wiem ze pozyje troche dluzej niz rok czasu.
moim zdaniem na pewno wady do porpawy to paliwozernosc, osiagi, i powrot przyciskow. ale pare wad zlikwidowano jak ciasne wnetrze.
fajnie jakby 2,0 sky-z z manualem byl na starcie w tej cenie zamiast 2,5 automat . wtedy ciezko byloby czepiac sie i spalania i osiagow.
a przyciski pewnie wroca przy lifcie modelu :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4917 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto