Dzień dobry,
Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.
Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.
Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).
Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?
Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Wymiana akumulatora – Mazda 2 2017r
Strona 1 z 1
Tutaj pokazane jak: https://m.youtube.com/watch?v=F4FW7a5d5 ... 11bGF0b3Jh
Przed odkręceniem klem poczekałbym na uśpienie się modułu sterującego elektroniką 5 do 10 minut.
Też jestem świeżym posiadaczem Mazdy2 i jeszcze nie wymieniałem akumulatora, ale to nie jest jakieś rocket science. Większość nowych samochodów zapamiętuje ustawienia, a datę, godzinę i ulubione stacje w radiu to już pikuś, choć dwóch użytkowników w komentarzu pod filmem zapytało o paląca się kontrolkę i-stop, ale nie chce mi się wierzyć, że to od wymiany aku.
Pozdrawiam
Przed odkręceniem klem poczekałbym na uśpienie się modułu sterującego elektroniką 5 do 10 minut.
Też jestem świeżym posiadaczem Mazdy2 i jeszcze nie wymieniałem akumulatora, ale to nie jest jakieś rocket science. Większość nowych samochodów zapamiętuje ustawienia, a datę, godzinę i ulubione stacje w radiu to już pikuś, choć dwóch użytkowników w komentarzu pod filmem zapytało o paląca się kontrolkę i-stop, ale nie chce mi się wierzyć, że to od wymiany aku.
Pozdrawiam

- Od: 17 sie 2024, 09:42
- Posty: 75
- Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018
Wymieniałem parę miesięcy temu aku w żony aucie, mazda 2 dj automat 2015.
Żadnych niespodzianek, wyjęcie jednego włożenie drugiego. Właśnie słaba siła poprzedniego aku, generowała problemy z istopem itp. Od momentu nowego aku, nic się nie dzieje, nic nie programowałem, wydaje mi się, że czas i data się potem sama zsynchronizowała z telefonem.
Żadnych niespodzianek, wyjęcie jednego włożenie drugiego. Właśnie słaba siła poprzedniego aku, generowała problemy z istopem itp. Od momentu nowego aku, nic się nie dzieje, nic nie programowałem, wydaje mi się, że czas i data się potem sama zsynchronizowała z telefonem.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,
Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.
Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.
Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).
Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?
Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,
Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.
Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.
Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).
Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?
Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,
Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.
Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.
Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).
Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?
Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,
Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.
Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.
Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).
Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?
Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Jeżeli chcesz uniknąć kłopotów bezpieczniej jest pojechać do serwisu i tam wymienić akumulator, koszt wymiany około 150 zł. Samochody z start-stop zapamietują dane akumulatora jak pojemność, prąd rozruchu i jego zużycie, dlatego ważne jest zakodowanie. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://motorlux.pl/wymiana-akumulatora-w-samochodzie-jak-zrobic-to-samodzielnie/

- Od: 26 paź 2025, 09:54
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX-5 2,5 2020
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości