Wymiana akumulatora – Mazda 2 2017r

Mazda2 (2015-2019)

Postprzez Bardpolityczny » 27 lis 2024, 12:49

Dzień dobry,

Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.

Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.

Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).

Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?

Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2024, 12:38
Posty: 1
Auto: Mazda 2 DJ 1.5 66kW
r. 2017

Postprzez PioMA2 » 29 lis 2024, 09:50

Tutaj pokazane jak: https://m.youtube.com/watch?v=F4FW7a5d5 ... 11bGF0b3Jh
Przed odkręceniem klem poczekałbym na uśpienie się modułu sterującego elektroniką 5 do 10 minut.
Też jestem świeżym posiadaczem Mazdy2 i jeszcze nie wymieniałem akumulatora, ale to nie jest jakieś rocket science. Większość nowych samochodów zapamiętuje ustawienia, a datę, godzinę i ulubione stacje w radiu to już pikuś, choć dwóch użytkowników w komentarzu pod filmem zapytało o paląca się kontrolkę i-stop, ale nie chce mi się wierzyć, że to od wymiany aku.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2024, 09:42
Posty: 75
Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018

Postprzez kanu » 16 gru 2024, 11:55

Wymieniałem parę miesięcy temu aku w żony aucie, mazda 2 dj automat 2015.

Żadnych niespodzianek, wyjęcie jednego włożenie drugiego. Właśnie słaba siła poprzedniego aku, generowała problemy z istopem itp. Od momentu nowego aku, nic się nie dzieje, nic nie programowałem, wydaje mi się, że czas i data się potem sama zsynchronizowała z telefonem.
Avatar użytkownika
 
Od: 5 lis 2014, 15:56
Posty: 47 (1/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BP 2.0 2020 AT
Mazda 2 DJ 1.5 2015 AT

Postprzez Zbigniew Dom » 26 paź 2025, 10:30

Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,

Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.

Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.

Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).

Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?

Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,

Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.

Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.

Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).

Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?

Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,

Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.

Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.

Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).

Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?

Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.
Bardpolityczny napisał(a):Dzień dobry,

Jako świeżak na forum oraz dopiero od niedawna posiadacz Mazdy – szukam pomocy.
Przeszukałem forum szukając odpowiedzi jednak, albo nie umiem szukać, albo moje autko nie zostało wspomniane w żadnym wątku dotyczącym problemu.

Przyszła zima i wychodzi, że potrzebuję wymienić akumulator – do tej pory nigdy nie było z tym problemu, jednak teraz po raz pierwszy mam auto z taką ilością elektroniki i potrzebuję się upewnić, czy sam dam radę.

Kwestia dotyczy samochodu Mazda 2 SKYACTIV-G hatchback, DJ 1.5, 66kW rocznik 2017 (ma system start-stop, i-stop) – im więcej czytam w internecie tym bardziej głupieje – okazuje się, że przy niektórych modelach samochodów ze start-stop potrzebne jest kodowanie komputera (to, że potrzebny jest odpowiedni akumulator to już wiem).

Moje pytanie – czy w tym konkretnym samochodzie zwyczajne przełożenie akumulatora jest możliwe czy jednak potrzebuje się udać do mechanika by zaprogramować komputer pod nowy akumulator?

Z góry dziękuję za pomoc – jeśli ktoś jednak kojarzy wątek z tym konkretnym autem odnośnie takiego problemu to proszę o informację, wtedy spróbuję jeszcze poszukać na forum.


Jeżeli chcesz uniknąć kłopotów bezpieczniej jest pojechać do serwisu i tam wymienić akumulator, koszt wymiany około 150 zł. Samochody z start-stop zapamietują dane akumulatora jak pojemność, prąd rozruchu i jego zużycie, dlatego ważne jest zakodowanie. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://motorlux.pl/wymiana-akumulatora-w-samochodzie-jak-zrobic-to-samodzielnie/
Początkujący
 
Od: 26 paź 2025, 09:54
Posty: 1
Auto: Mazda CX-5 2,5 2020

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121