eskyactivX – paliwo

Postprzez zabo » 15 sie 2025, 09:37

Hej,

nigdzie nie znalazłem konkretów dot. konkretnie tego silnika...
Czy ktoś z was leje do e-skyactivX 98? Wydaje mi się, że komputer powinien być na tyle inteligentny, by wyłapać rodzaj paliwa, ale jednak jakaś obawa przed stukowym pozostaje. Gdzieś zdołałem przeczytać, że ten silnik powinien być strojony i mierzony na 98. Mazda w swojej instrukcji jest dość lakoniczna
Początkujący
 
Od: 10 sty 2025, 13:16
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BP 2.0 186KM (2024/2025)

Postprzez jerry1333 » 15 sie 2025, 10:48

Nie wiem czego jeszcze oczekujesz od producenta...
Możesz lać 95 i 98 i więcej ale nikt nie zagwarantuje jakichś zysków z tego.
Ja leję 95 od kiedy tylko kupiłem auto i nie widzę sensu dopłacać do tego biznesu chyba że 98 będzie po 3zł.
Zrzut ekranu 2025-08-15 104531.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 14:32
Posty: 81 (38/1)
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 3 HB 2020 SkyActive-X 2.0 AWD 180KM Machine Gray

Postprzez zabo » 15 sie 2025, 18:28

Well... oczekiwałbym od producenta podania na jakiej ilości oktanów samochód był strojony.
Oznaczenie "95 w górę" sygnalizuje tylko i wyłącznie, że jest to minimalna wartość dla jakiej komputer może dostroić pracę silnika. Nie oznacza to jednak, że jest to wartość optymalna. Czy w przypadku 95 mieszanka nie będzie za słaba i ograniczy moc? Czy w przypadku 98 wystąpi spalanie stukowe? Takich odpowiedzi nie uzyskamy z instrukcji. (Nie bijcie za duży skrót myślowy z "ograniczeniem mocy")
Początkujący
 
Od: 10 sty 2025, 13:16
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BP 2.0 186KM (2024/2025)

Postprzez jerry1333 » 15 sie 2025, 21:03

Skoro na 95 osiaga 180KM i normalne spalanie to chyba strojone pod minimalną ilość podaną w instrukcji?

Zalej 4-5 zbiorników 98 pod rząd i sprawdź potem auto na hamowni i w rzeczywistym użytkowaniu będzeisz znał odpowiedź czy to coś zmienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 14:32
Posty: 81 (38/1)
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 3 HB 2020 SkyActive-X 2.0 AWD 180KM Machine Gray

Postprzez dobrzyn22 » 17 sie 2025, 11:55

jerry1333 napisał(a):będzeisz znał odpowiedź czy to coś zmienia.


Nie musi, inni to już sprawdzili ;)
Tankowanie 98 to minimalnie płynniejsza praca silnika, oraz MAX +7KM. Czy to dla kogoś ma znaczenie i czy w ogóle odczuje różnicę ( i czy warto ) to już indywidualna kwestia ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5247 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dmb_T » 17 sie 2025, 14:30

Tyko 95.
98 to kasa w nic.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 174 (2/5)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez MarTnes » wczoraj, 15:06

Z tego co się orientuję to właśnie na paliwie 98 lub o wyższej liczbie oktanowej zmniejsza się ryzyko spalania stukowego, a nie zwiększa.
U siebie od nowości leję tylko Pb98. Nie wiem więc jak X pracuje na Pb95, i nie zamierzam sprawdzać. Po prostu uważam, że silnik z wtryskiem bezpośrednim lepiej zasilać tym paliwem choćby ze względu na dodatki uszlachetniające, które lepiej dbają o czystość całego układu paliwowego.
Więc uważam, że zwłaszcza silnik X, z jego naprawdę skomplikowaną budową i zmiennymi cyklami pracy (SPCCI) powinno się zasilać Pb98 – i nie chodzi tu bynajmniej o wzrost mocy – bo ten pewnie nie istnieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 105
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024/25, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez jerry1333 » wczoraj, 19:43

Co kto lubi :)
W sprawie spalania stukowego racja – na 98 jest mniejsza szansa.
A najlepiej o czystość układu paliwowego zadba nie tankowanie na stacji w pcimiu dolnym z małym ruchem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2015, 14:32
Posty: 81 (38/1)
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 3 HB 2020 SkyActive-X 2.0 AWD 180KM Machine Gray

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323