Dzień dobry,
Mam pytanie dotyczące klimatyzacji manualnej. Używam ww. samochodu od dwóch lat. Ponieważ ze względów zdrowotnych bardzo mało jeżdżę i to z reguły na krótkie odcinki, nie mam punktu odniesienia dotyczącego jej działania. Nie wiem czy jest to usterka, czy ten typ tak ma.
Kiedy włączam silnik w garażu podziemnym, klimatyzacja ustawiona na chłodzenie w moim odczuciu działa. Nawet latem tłoczone powietrze jest wyraźnie chłodne. Po wyjeździe ten stan utrzymuje się przez dłuższy czas. Kiedy silnik się mocnej nagrzeje, stopień chłodzenia zmniejsza się. Kiedy ustawię pokrętło chłodzenie ogrzewanie-chłodzenie w punkcie "0", powietrze jest zdecydowanie ciepłe.
Klimatyzacja była sprawdzana pod względem szczelności i napełniona. Nic z tego nie rozumiem. Czy krótkie odcinki i niższe prędkości mają coś z tym wspólnego, że to chłodzenie nie jest w moim odczuciu wystarczające?
Nie jestem z branży, ale jedyne co przychodzi mi do głowy to jakaś usterka manetki, która w normalnej sytuacji powinna w ogóle odcinać napływ gorącego powietrza w punkcie "0", nie mówiąc już o pozycji chłodzenia.
Jako ro jest z Waszymi Mazdami? Czy w czasie jazdy po mieście jesteście w stanie utrzymać temp. np. 20 stopni latem?
Samochód zamierzam sprzedać i nie chciałbym komuś wcisnąć uszkodzonego samochodu.
Bardzo dziękuję za ewentualne sugestie.
M.
Mazda 2 DJ 2019 – pytanie dotyczące klimatyzacji
Strona 1 z 1
Miałem 2 DJ przez 9 lat, najpierw w wersji manualnej, później przerobiłem na automatyczną – chciałem licznik cyfrowy z HUD, bez przeróbki klimy się niestety nie dało.
Wracając do wydajności, to ta zawsze była wg mnie kiepska. Nie bardzo zwracałem uwagę na dystans, czy nagrzanie silnika, wg mnie tak do 25°C temperatury zewnętrznej działała spoko przy 30°C zwyczajnie nie dawała rady. Wszystkie klapki i przełączniki działały poprawnie.
Wg mnie taki urok tego auta i tego super ekologicznego czynnika klimatyzacji. Porównując do 3 BM to była nędza.
Wracając do wydajności, to ta zawsze była wg mnie kiepska. Nie bardzo zwracałem uwagę na dystans, czy nagrzanie silnika, wg mnie tak do 25°C temperatury zewnętrznej działała spoko przy 30°C zwyczajnie nie dawała rady. Wszystkie klapki i przełączniki działały poprawnie.
Wg mnie taki urok tego auta i tego super ekologicznego czynnika klimatyzacji. Porównując do 3 BM to była nędza.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
mrok77777 napisał(a):Klimatyzacja była sprawdzana pod względem szczelności i napełniona. Nic z tego nie rozumiem. Czy krótkie odcinki i niższe prędkości mają coś z tym wspólnego, że to chłodzenie nie jest w moim odczuciu wystarczające?
Sprawdzana, O.K. Napełniona – czym? "Ekologią" pod nazwą R1234yf czy gazem poprzedniej generacji R134A?
Na początek proszę sprawdzić czujnik temperatury wnętrza(ten przy kratce nadmuchu na przednią szybę), oraz sprawdzić stan filtra kabinowego.
- Od: 17 sie 2024, 09:42
- Posty: 64
- Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018
W podszybiu to masz czujnik nasłonecznienia. Temperatury to są 2 – jeden jest w dolnej osłonie deski rozdzielczej pod kierownicą, a drugi gdzieś koło wiatraka nadmuchu powierza za schowkiem pasażera.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości