ChipTuning w Mazda CX-30

Mazda CX-30 2019–

Postprzez Kilerek7 » 8 maja 2025, 13:52

Witam, mam pytanie, czy ktoś może robił w Mazdzie tzw. ChipTuning zwiększający moc. Moja Mazda Skyactive G, 122KM manual 2020 rok, 60 tys przebiegu, chciałbym ją trochę podkręcić, po takim tuningu miałaby 165 km, ale zastanawia mnie jak to jest z bezpieczeństwem silnika? Bo różnie piszą, że może paść po czasie sprzęgło, skrzynia biegów, że źle wpływa na pracę tłoków, no generalnie może uszkodzić silnik, układ napędowy, mogą być problemy z dowodem rejestracyjnym? Jak to jest? Czy warto podkręcić ten silnik czy szkoda zachodu? Gwarancji już nie mam. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez Jarol30 » 8 maja 2025, 20:11

2.0 wolnossący silnik i chcesz dołożyć 43kunie ? Raczej wątpliwe. W 1.8t audi bez żadnych większych modyfikacji, tylko nowa mapa i ze 163 wyszło 204 i trochę niutonów przybyło <jupi>
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2022, 18:53
Posty: 75 (0/6)
Auto: Mazda CX30 Skyactiv-G 110kW 2021r Hikari

Postprzez krzychun » 8 maja 2025, 21:31

Tak, będzie 165KM ponieważ między wersją 150, a 120 różnica jest w sofcie, a ten silnik występował także w CX-5 i 6 właśnie z mocą 165KM. Więc raczej bez problemu powinien po zmianie softu wypluć 165KM. Co do mechaniki to jeśli fachowiec jest ogarnięty to bym się raczej nie przejmował szczególnie, że moment pozostaje podobny jedynie moc się zmienia. Ale ryzyko zawsze jest. Z dowodem to coś w rodzaju urban legend.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kilerek7 » 8 maja 2025, 23:39

No właśnie trochę mnie przeraża to, że silnik może dostać w tyłek po takiej modyfikacji.
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez mskgs » 11 maja 2025, 14:39

No to skoro cię przeraża, to nie chipuj. Ryzyko jest zawsze. Teoretycznie mocniejsze wersje różnią się tylko softem, w praktyce to ja bym uważał z takimi stwierdzeniami. :)
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 179 (2/13)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez stavros2002 » 13 maja 2025, 12:32

Trzeba było kupić mocniejszą.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2021, 14:21
Posty: 69 (0/3)
Auto: Mazda CX-30

Postprzez matijas1994 » 15 maja 2025, 15:09

Dlaczego silnik miałby dostać w tyłek naprawde 2.0 z mocą 165km to nie jest wyżyłowany silnik raczej 1.0 turbo z mocą 140km to jest wyżyłowany silnik :]
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2022, 18:57
Posty: 44 (4/2)
Auto: Mazda 3 bm 2.0 skyactive 120km 2015r. Kanada
Mazda CX-30 2.0 eskyactive 150km AT 2021r

Postprzez Kilerek7 » 15 maja 2025, 23:23

stavros2002 napisał(a):Trzeba było kupić mocniejszą.


Polowałem na 150 km, ale wtedy nie mogłem trafić, to nie jest tak, że 122 km nie jeździ, nie narzekam, tylko tak przeczytałem, że skoro można zwiększyć moc to mówię czemu nie, ale opinie są różne.
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez darrecki » 16 maja 2025, 08:40

2.0 Skyactiv-G 120/150/165, a nawet 181Hp w MX5 to od 2012r. w zasadzie ten sam silnik. Z czasem dodali dezaktywację cylindrów ale to to jedynie różnice w osprzęcie.
Odblokowanie dodatkowej mocy w silniku wolnossącym nie niesie za sobą żadnego ryzyka, te o mniejszej mocy są zwyczajnie "zduszone" oprogramowaniem i ten cały "tuning" polega jedynie na odblokowaniu zduszonych kucyków. Oczywiście można i dostroić jednostkę, ale zysk jest niewspółmierny do czasu i środków na to poświęconych.
Dokładnie to samo jest w 1.5 Skyactiv-G, jeden silnik – 3 wersje mocy.
Z dieslami Mazdy jest podobnie, ale w ich przypadku strojenie przynosi wymierny efekt.

Jeśli jednak nie używasz wysokich obrotów to tuning benzyny 2.0G (czy też 1.5G) nie ma sensu, bo największa różnica pojawia się powyżej 4000rpm. Przebieg mocy czy też momentu przy niższych obrotach jest w zasadzie identyczny.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez krzychun » 16 maja 2025, 08:46

darrecki napisał(a):a nawet 181Hp w MX5 to od 2012r. w zasadzie ten sam silnik.


Ten ma ostry wałek rozrządu z tego co wiem. I to było chyba dopiero po lifcie w 2018 roku wprowadzone. Do takiej mocy samym chiptuningiem nie dobijesz.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez darrecki » 16 maja 2025, 10:48

krzychun napisał(a):
darrecki napisał(a):a nawet 181Hp w MX5 to od 2012r. w zasadzie ten sam silnik.


Ten ma ostry wałek rozrządu z tego co wiem. I to było chyba dopiero po lifcie w 2018 roku wprowadzone. Do takiej mocy samym chiptuningiem nie dobijesz.


Tak, inny wałek, odcinka wyżej, wzdłużny montaż i całkiem inny kolektor. Ale blok i cały dół silnika cały czas taki sam.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9