Mazda 3 BM 2.0 P0421

Postprzez Calvex » 21 lut 2025, 13:25

Witam,
Czym jest ten cholerny błąd P0421bo już nerwicy dostaje. Kiedyś pojawiał się i znikał, wyczaiłem, że znikał po zatankowaniu na Shell, więc tam zacząłem tankować. Przez pół roku było ok, teraz ten błąd wyskakuje po 20 min od uruchomieniu samochodu.

Byłem u jednego mechanika, to powiedział ze P0421 to katalizator i do wymiany cały kat. Przebieg samochodu 140 tys.
Pojechałem do drugiego mechanika i powiedział, że nia ma szans by katalizator padł przy takim przebiegu i polecił pojechać na analizę spalin.

Pojechałem na analize spalin, tam wyszło że katalizator jest sprawny, ale problem jest z drugą sondą za katalizatorem w której skaczą napiecia. Kupiłem Sonda lambda DOX-0624 DENSO ponoć dedykowane do Mazdy. Wczoraj samochód był u mechanika, jeździłem cały wieczór i było git. Dziś odpalam samochód, przejechałem z 5 kilometrów i znów P0421.

Podłączyłem swoją kostkę ThinkDiag OBD i znów jakby problem z sondą i szalejącymi napięcami? O CO CHODZI. Nie wiem na ile ta moja kostka obd jest dokładna, ale te 3 parametry swiecą się na czerwono...

Obrazek
Obrazek

Może ktoś z okolic Kalisza zna się na Mazdach, bo tutejsi mechanicy, to chyba jedynie potrafią sprawdzić błąd za pomocą OBD i stwierdzić, że to co pokaże komp, to to jest do naprawy...
Początkujący
 
Od: 5 paź 2019, 11:14
Posty: 18 (2/0)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez koolczas » 21 lut 2025, 18:31

Generalnie serwisówka mówi żeby sprawdzić obie sondy i połączenia/wtyczki/kable oraz to czy nie ma żadnych nieszczelności w wydechu i czy same sondy są szczelnie przykręcone, potem oczywiście wymiana sond i katów. Masz zrzuty z instrukcji:
obraz_2025-02-21_172206189.png

obraz_2025-02-21_171733476.png

obraz_2025-02-21_171856382.png

Napięcie pomierzone na pierwszej sondzie w parametrach, ten kąt wyprzedzenia zapłonu ciekawy, może warto na świece albo cewki zerknąć jeszcze, potem sprawdzić czy dokręcone i szczelne w wydechu wszystko. To tak na szybko co przychodzi do głowy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 135 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez Calvex » 21 lut 2025, 20:57

W sumie dobry tip z cewkami, bo przyznam, że nigdy ich nie wymieniałem. Teraz wyjąłem jedną, to są od nowości mazdowskie – czyli mają 10 lat...

Samochód jeździ normalnie, spalanie w normie tylko irytuje ten bład na desce. W przyszłym tyg wymienie wszystkie cewki, jak dalej będzie sypać błędem, to pójdzie do mechanika. Cewki muszą być OEM? Czy jakieś Denso, NGK też dadzą rade? Choć jak mazdowskie tyle lat wytrzymały, to najperw oryginałów poszukam.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2019, 11:14
Posty: 18 (2/0)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez koolczas » 21 lut 2025, 23:26

Zamiast kupować w ciemno spróbuj zamienić cewki miejscami najpierw jeszcze i pojeździj i sprawdź na którym cylindrze wywala dalej ten kąt – teraz masz na pierwszym cylindrze tylko poza normą, chyba że na wszystkich tylko screena z jednego cylindra załączyłeś. Przy okazji zajrzyj do świec jeśli nie wymieniałeś do tej pory – też mogą coś mieszać. Jak tak na szybko patrzę to świece na pierwszy montaż są produkcji uwaga MITUBISHI :) o numerze H006T61271A. Numer Mazdy to PE2018100A. Co do zamienników nie mam doświadczenia niestety, to już musisz sam się podoktoryzować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 135 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez Calvex » 26 lut 2025, 00:17

W ogole odpalilem odczyt OBD podczas jazdy. Jechalem na 6 biegu 80 km/h, wiec delikatna jazda i takie odczyty. Normalna sprawa czy tutaj szukac problemow?

https://www.youtube.com/shorts/tOGCkVyDaDc

Cewki jutro zamowie, nawet jak problemu nie naprawia, to i tak predzej czy pozniej beda musial je wymienic.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2019, 11:14
Posty: 18 (2/0)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez RobertPi » 26 lut 2025, 15:31

Tak z ciekawości dlaczego "będziesz musiał" wymienić cewki? Na wszelki wypadek czy dlatego, że mają 10 lat?
Tu wymogów wymiany nie ma. To nie świece. Chyba, że padnie to co innego.
Podstawowe pytanie jaki jest przebieg?
I w temacie świec nie wiem jakie są w 2.0 u mnie były ILKAR7L11 NGK.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez kubala147 » 5 mar 2025, 23:38

W Mazdzie te 130/150 tysiecy kilometrów to często właśnie problem z błędem P0421 czyli z katalizatorem. Generalnie to kat do wymiany lub cały kolektor. Dobrze jest to auto od czasu do czasu przegonić na wyższych obrotach w trasie. Wtedy żyją zdecydowanie dłużej.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 142 (6/2)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Ambra66 » 10 mar 2025, 15:46

Calvex napisał(a):W ogole odpalilem odczyt OBD podczas jazdy. Jechalem na 6 biegu 80 km/h, wiec delikatna jazda i takie odczyty. Normalna sprawa czy tutaj szukac problemow?

https://www.youtube.com/shorts/tOGCkVyDaDc

Cewki jutro zamowie, nawet jak problemu nie naprawia, to i tak predzej czy pozniej beda musial je wymienic.
Spoko, przy delikatnej jeździe takie odczyty to nic dziwnego. Cewki to dobry pomysł do wymiany, nawet jak teraz nie rozwiążą problemu, to i tak prędzej czy później będą do wymiany. Zobaczysz, jak po nich będzie :)
Początkujący
 
Od: 20 gru 2024, 15:17
Posty: 2
Auto: Mazda 6
2.0 skyactiv-g benzynowy
2020

Postprzez RobertPi » 10 mar 2025, 21:20

Cewki do wymiany bo mają 10 lat? Skąd takie pomysły? Jakieś uzasadnienie.
Gdyby to był problem to na forum roiło by się od takich informacji.
To nie "francuz", że padają co kilkadziesiąt tysięcy.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez haszymi » 1 kwi 2025, 12:20

Hej, czy macie może info link gdzie kupić ww katalizator (OM) – numer cześci, producent?

PE232050X, PEM82050X, PE352050X ?
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2025, 12:05
Posty: 1
Auto: Mazda 3 BN, Mazda MX-5 NBFL, Mazda CX-30

Postprzez Calvex » 12 kwi 2025, 00:32

Aktualny przebieg to 151 tys. Problem z P0421 mam od 1,5 roku wtedy miałem około 120 tys przebiegu. Tylko przez rok czasu p0421 pojawiał mi się tylko w Polsce jak przyjeżdzałem i tankowałem tu paliwo. Jak wracałem do Niemiec, to juz po pierwszym tankowaniu do pełna check engine znikał. A przez ostatnie pół roku check engine z P0421 swieci się cały czas – nie zależnie w jakim kraju zatankuje i co wleje.

Robiłem analize spalin i dostałem info, że katalizator sprawny, a problemem jest sonda której świrują napięcia.
Wymieniłem sonde lambda na DENSO – nic nie dało. No chyba, ze mechanik źle zamontował (nie wiem czy to w ogóle możliwe) <glupek2>
Wymieniłem 2 tyg temu cewki na NGK, bo rok temu mi padła jedna i miałem 3 oryginalne 10 letnie i 1 Hella kupiona w Niemczech. Też to nic nie dało, ale zauważyłem, że samochód dużo lepiej reaguje na gaz, szybciej się zbiera.


Oprócz tego błędu i ciągłego check engine, to z samochodem nie ma żadnych problemów. Normalnie się zbiera, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 6,6 litra (trasa + miasto) i to na chińskich zimówkach, na letnim wyniki są lepsze.

Katalizator oem to koszt +2000 zł, a boje się, że znów ten błąd będzie. Jak mogę sprawdzić, że dupnięty jest kat? Bo prócz tego P0421 nigdy nic innego się nie pojawiło. Czytałem zagraniczne posty na reddit, to ten p0421 to ponoć standard i dużo osób nic z tym nie robi, albo wyprogramuje ten błąd.

Jeszcze dodam, że Mazde od 6 lat mam po modowaniu z 120 koni na 175 koni, było to robione u polecanego wszędzie DISI Tune. Tak jak sobie teraz przypomne, to pierwsze check engine mi sie pojawił jak 1,5 roku temu w Polsce zatankowałem e10, po czym jak wracałem do Niemiec do błąd p0421 znikał. No, ale tak jak wyzej pisalem – przez ostatnie pół roku, to ciągle się świeci :P Jak jestem w trasie i usune błąd, to przez 700 km nic, dopiero jak zaczynam po mieście jeździć, to sie zapala.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2019, 11:14
Posty: 18 (2/0)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez sebek-71 » 12 kwi 2025, 10:45

Ja na Twoim miejscu spuściłbym całe paliwo ze zbiornika potem zalał dobrą E5 98 i go porządnie przegonił.
Chyba Twoja mazda nie lubi polskiego paliwa... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1141 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Calvex » 12 kwi 2025, 18:25

To nic nie daje <nie> Można powiedzieć, że mam przebieg autostradowy, bo do pracy mam 12 km z czego 10 km samą autostradą i nie ma mowy o zamuleniu, bo dbam by mazda i wysokich obrotów ujrzała w swoim życiu :D

Nawet kupowałem te różne środki CleanTEC 106 i inne duperele do paliwa. Jak ktoś zna jakiegoś speca w okolicach Kalisza/Ostrowa, to chętnie oddam mu samochód nawet na tydzień jak będę na urlopie by wszystko przejrzał.

A jak nie, to tutaj skoczę i zobacze co mają chłopaki do powiedzenia.

Obrazek

https://autoalarmy-elektronika.pl/blad_p0420_toyota

A jak się gdzieś trafi OEM kat na promce, to wtedy kupie. Czasami na allegro konta ASO wyprzedają po taniości starsze rzeczy.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2019, 11:14
Posty: 18 (2/0)
Auto: Mazda 3 BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323