Głośność kierunkowskazów

Mazda2 (2015-2019)

Postprzez PioMA2 » 11 gru 2024, 20:33

Mam do bardziej zaawansowanych użytkowników forum pytanie: czy da się, poza dostępnym ustawieniem przez MZD connect, coś zrobić by zwiększyć dźwięk włączonego kierunkowskazu? Standardowe ustawienia: wysokie i niskie są na tyle ciche, że przy włączonym radiu i ustawieniu głośnośći na 12 praktycznie nie słychać klikania informującego o włączonym kierunkowskazie, nie lubię wprowadzać w błąd innych użytkowników drogi, a już dwa razy mi się zdarzyło <zawstydzony> . Co ciekawe dźwięk termometru informującego o spadku temperatury zewnętrznej poniżej 4 stopni jest wyraźniejszy. Tak ma być i czas przywyknąć.. czy jest inna opcja?
P.S. drugie podchwytliwe pytanie( nie związane bezpośrednio z tematem, ale równie ważne): czy mierzone na klemach akumulatora, podczas pracy silnika na wolnych obrotach z wyłączonymi odbiornikami, napięcie ładowania wynoszące 13,2 V to normalne wskazanie multimetru w przypadku Mazdy? W europejskich modelach na ogół jest to przedział 14,4 – 14,6 V.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2024, 09:42
Posty: 67
Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018

Postprzez RobertPi » 13 gru 2024, 00:52

Co do kierunkowskazów to pewnie głęboko grzebiąc w systemie da się zwiększyć i głośność i dźwięk ale chyba nikt tego nie "poprawiał". Ja u siebie w 3 chętnie bym je wyłączył bo dźwięk nie jest mi potrzebny, wystarczą kontrolki ale to kwestia indywidualna.
Co do napięcia na klemach na biegu jałowym ( zakładam, że ten sam miernik pokazuje w 2 13,2 V a np. w Golfie 14,4V ) może być niższe. To w uproszczeniu regulator napięcia weryfikuje aktualne potrzeby akumulatora. Obciążenie odbiornikami dopiero zmienia stany i ewentualne zmiany napięcia podawanego przez alternator. Jeśli masz wątpliwości to sprawdź stan aku specjalnym testerem. Zwykły miernik niewiele Ci powie a już na pewno bieg jałowy bez obciążenia nie jest miarodajny.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez PioMA2 » 18 gru 2024, 21:40

Nie zgodzę się, bo jest miarodajny. To od lat najlepszy i najprostszy sposób na sprawdzenie regulatora ładowania alternatora w większości samochodów. U Mazdy, z tego co udało mi się wyczytać na angielskojęzycznej stronie, jednak jest inaczej. To wysoce skomplikowany system ładowania akumulatora, uzależniony od zapotrzebowania i aktualnego zużycia prądu, czyli ilości włączonych odbiorników.
Głębokie grzebanie – gdzie i w czym należy je przeprowadzić? Ale skoro nikt nie grzebał, więc może trzeba przywyknąć do jazdy z włączonym kierunkowskazem :) mając innych gdzieś, bo w końcu ja wiem gdzie jadę, a inni nie muszą :D. Mam wrażenie, że skręt na rondzie o łagodnym przebiegu, bez mocnego skrętu kierownicy nie wyrzuca włączonej w prawo manetki kierunkowskazu i grającej muzyce skutecznie zagłuszany jest dźwięk udający tykanie przekaźnika. Ogólnie Mazda nie jest nachalna w tych wszystkich wrzaskunach informujących o...wielu niezbyt potrzebnych ostrzeżeniach i to akurat dobrze :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2024, 09:42
Posty: 67
Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018

Postprzez RobertPi » 19 gru 2024, 01:16

No właśnie, napięcie zależy od chwilowego obciążenia więc sam pomiar na biegu jałowym według mnie nie jest miarodajny bo tak naprawdę nic nam nie mówi o tym co aktualnie dziej się w instalacji. Nie znamy wartości prądu jaki aktualnie pobierany jest przez odbiorniki a to ma większe znaczenie niż napięcie.
Jeśli chwilowo system uzna, że nie ma potrzeby ładowania aku a odbiorniki pobierają niewiele energii to wtedy napięcie będzie w okolicach napięcia "jałowego" czyli brak ładowania. Sam przecież napisałeś, że ten skomplikowany system sam zarządza ładowaniem.
W wątku AA wersja nieoficjalna poruszane były różne tematy związany z włączeniem i wyłączeniem mniej czy bardziej przydatnych funkcji, m.in. start-stop. Może temat głośności kierunkowskazów też da się tak rozwiązać?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=196117
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez PioMA2 » 23 gru 2024, 21:08

Sam tak napisałem, bo się dokopałem do wiedzy <nauka> na angielskim forum, będąc bardzo zdziwiony, że to co zawsze działało na 100% w przypadku Mazdy nie działa :) , bo działa zupełnie inaczej.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2024, 09:42
Posty: 67
Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121