ględzenie, konwersowanie, gadanine o BP
jerry1333 napisał(a):Też obstawiał bym żaluzje, u mnie bez problemu dociera w te same rejony co latem – będę jutro rano do pracy jechał to postaram się sprawdzić ile czasu od uruchomienia silnika zajmie mu dotarcie do maksa.
Tego dnia, po zaparkowaniu pojazdu owa żaluzja była pierwszą rzeczą jaką sprawdziłem i była zamknięta.
Obstawiam, że nawet jeśli potrwa to nieco dłużej, to ostatecznie i tak wskazówka cieczy chłodzącej zatrzyma się na przedostatniej kreseczce wskaźnika lub nawet ją przekroczy, co u mnie nie następuje podczas dłuższej nawet jazdy na drogach szybkiego ruchu, czy też w ruchu miejskim.
zbiorzec napisał(a):Bez względu na temp. zewn. ciecz chłodząca powinna bez problemu osiągać prawie 100 st. Oczywiście przy niskich temp. powietrza trwa to trochę dłużej ale niewiele dłużej.
Zamierzam właśnie zgłosić to w ASO, mając nadzieję, że rzeczywiście jest jakiś problem w układzie chłodzenia.
Jeżeli mam ubezpieczeniową gwarancję serwisową, to kosztami diagnostyki w takiej sytuacji obciążany jest klient?
A ja mam chyba trochę głupie pytanie odnośnie grzania w tym samochodzie.
Mianowicie jak wyjeżdżam z zimnego garażu, ustawiam sobie 18stopni i włączam tryb automatyczny to już po dwóch, trzech minutach jazdy czuję ciepłe powietrze. Zastanawiam się, czy włączająca się wtedy klimatyzacja nie dogrzewa jakoś samochodu? Niczym pompa ciepła? Albo to tylko moje wrażenie.
Mianowicie jak wyjeżdżam z zimnego garażu, ustawiam sobie 18stopni i włączam tryb automatyczny to już po dwóch, trzech minutach jazdy czuję ciepłe powietrze. Zastanawiam się, czy włączająca się wtedy klimatyzacja nie dogrzewa jakoś samochodu? Niczym pompa ciepła? Albo to tylko moje wrażenie.
MarcinJ napisał(a):A ja mam chyba trochę głupie pytanie odnośnie grzania w tym samochodzie.
Mianowicie jak wyjeżdżam z zimnego garażu, ustawiam sobie 18stopni i włączam tryb automatyczny to już po dwóch, trzech minutach jazdy czuję ciepłe powietrze. Zastanawiam się, czy włączająca się wtedy klimatyzacja nie dogrzewa jakoś samochodu? Niczym pompa ciepła? Albo to tylko moje wrażenie.
NIe, mazda tak szybko puszcza ciepłe, po zakupie tez się dziwiłęm a teraz w innym aucie klne że zimno i zimno
Palmer napisał(a):Od kilku tygodni (odkąd temperatura powietrza zaczęła oscylować wokół 10 ºC), obserwuję bardzo powolny wzrost temperatury cieczy chłodzącej silnik. Podczas, gdy latem wskazówka temperatury płynu chłodzącego bez problemu osiąga 92 ºC, tak teraz, podczas dłuższej nawet jazdy (na dyst. 100 km), nie przekracza okolic 83 ºC, oscylując częściej wokół wartości 80 ºC (wg podziałki na analogowym wskaźniku temperatury).
Zastanawiam się, czy może to być jakiś problem z termostatem, bo wygląda na to, że silnik nie dogrzewa się do optymalnej temp. pracy, czyli założonych 90 ºC. A wiadomo, że jazda na niedogrzanym silniku szkodzi mu.
Mam podobnie z tą różnicą, że na dłuższym dystansie mam te 90C. Auto nie garażowane i jak rano jadę 10 km do pracy, po Wrocławiu, to osiągam ledwo 80C. Dość długo się grzeje. Ale znowu w pracy parkuję w garażu i jak wracam to bez problemu 90C osiągam.
- Od: 10 lut 2015, 17:52
- Posty: 86
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BP 2.0 150 KM Hikari
Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyPassion
Mazda 3 BL 2.0 151KM
Mazda 3 BK 1.6 CD 109 KM
Winning Blue 27B
paweł_TBU napisał(a):walnięty termostat powoduje że temperatura dobija do max 70 stopni, kolega pisze że łapie nawet 90,
Napisałem, że łapał latem. Być może wtedy jeszcze był sprawny. W każdym razie,
w czwartek auto zdaję do ASO i poznam diagnozę.
Palmer napisał(a):paweł_TBU napisał(a):walnięty termostat powoduje że temperatura dobija do max 70 stopni, kolega pisze że łapie nawet 90,
Napisałem, że łapał latem. Być może wtedy jeszcze był sprawny. W każdym razie,
w czwartek auto zdaję do ASO i poznam diagnozę.
jeśli dochodzi ci do max 1/4 skali i nie drgnie więcej to termostat, tez mi zmieniali na gwarancji. koszt 3250 tak jak pisał kolega wyżej.
jerry1333 napisał(a):paweł_TBU napisał(a):koszt 3250
3250 za termostat? On jest zintegrowany z chłodnicą i mechanikiem czy skąd taka cena?
z aso
to pikuś, zobacz sobie cenę alternatororozrusznika
Kosztuje tyle bo serwisowi nie chce się bawić w wymianę samego termostatu . Wymieniają termostat wraz z jego obudową itd., więc z tego taki koszt.
Salon z takich praktyk właśnie się utrzymuje .Sam termostat nie kosztuje pewnie więcej w normalnej dystrybucji niż 100 pln. Sama jego wymiana jest mało opłacalna dla Aso.
Jedyny kłopot z wymianą takiego termostatu to pewnie dostęp do niego.
Salon z takich praktyk właśnie się utrzymuje .Sam termostat nie kosztuje pewnie więcej w normalnej dystrybucji niż 100 pln. Sama jego wymiana jest mało opłacalna dla Aso.
Jedyny kłopot z wymianą takiego termostatu to pewnie dostęp do niego.
Sebek005 napisał(a):Sorry ale za 100 zł. nie kupisz termostatu do mazdy 3 bp. Używane 500 zł.
Sorry ale trzeba czytać ze zrozumieniem, nie napisałem o obudowie wraz z termostatem tylko o samym termostacie.
Taki termostat może pasować choćby od starszej wersji lub innego modelu Mazdy a nawet innej marki.
Więc nadal zostaję przy swoim że za około 100 można kupić taki termostat. Trzeba tylko poszukać .
Poniżej schemat do CX-5 jak wygląda całość....
Niby tak, ale nie do końca...
W Skyactiv-X są dwa termostaty. Jeden to typowy mechaniczny jaki pewnie zna każdy z nas i drugi elektroniczny. Jak na złość, to właśnie ten elektroniczny otwiera obieg cieczy na chłodnicę, więc cena na pewno też odpowiednio wyższa
W Skyactiv-G jest jeden termostat, ale jest on elektroniczny (nie ma tam typowego mechanicznego termostatu). Jego MSRP jest na poziomie ok. 480$
Mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie wątpliwości
W Skyactiv-X są dwa termostaty. Jeden to typowy mechaniczny jaki pewnie zna każdy z nas i drugi elektroniczny. Jak na złość, to właśnie ten elektroniczny otwiera obieg cieczy na chłodnicę, więc cena na pewno też odpowiednio wyższa
W Skyactiv-G jest jeden termostat, ale jest on elektroniczny (nie ma tam typowego mechanicznego termostatu). Jego MSRP jest na poziomie ok. 480$
Mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie wątpliwości
Witam,
Przerobiłem sprawę z elektronicznym termostatem mazdy dosyć dokładnie i postanowiłem się z wami podzielić tą wiedzą ponieważ jak zauważyłem ten temat w Polsce jest mało znany a mogę stwierdzić będzie się w nim działo. Otóż problem z tym termostatem z oznaczeniami PYFD1516Z czy PYFD1516ZA lub PYFB1516Z w sumie to wszytko jedno która wersja gdyż wszystkie są obarczone wadą produkcyjną polega na tym że ten termostat skałada się z termostatu elektronicznego i termostatu bezpieczeństwa który działa jak klasyczny termostat i powinnien się teoretycznie otwierać przy temp. 105 stopni ale niestety ze względu na kraj produkcji ... Turcja otwiera się przy temp już 50 stopni jego wadą produkcyjną jest to iż do jego środka dostaje się płyn chłodniczy co przyśpiesza jego otwieranie. Moja madzia nie nie jest objęta gwarancja gdyż przyjechała z USA a problem zaczął się przy przebiegu ok 20tys. km. Jest kilka rozwiązań problemu.
1. Wymiana gwarancyjna,
2. wymiana na własną rękę całego termostatu PYFD1516ZA – ja zamówiłem termostastat z Japoni koszt ok 186 dolarów + wysyłka 20 dolarów cło i vat 220zł ogólem ok 1100zł.
3. wymiana termostatu bezpieczeństwa PYY215SA1 koszt ok 70 dolarów z wysyłką czyli ok 300zł
Jednakże ze względu na to że nadal termostat bezpieczeństwa nie został zmodernizowany problem nadal może się powtarzać.
Rozwiązaniem jest usunięcie trzpienia z termostatu awaryjnego wskutek czego nie mamy zabezpieczenia przed przegrzaniem. Podobno od dwóch miesięcy mazda montuje zmodernizowane termostaty elektroniczne które nie posiadają termostatu awaryjnego a jego miejsce jest zaślepione w zamian mazda otrzymuje nowe oprogramowanie które informuje o przegrzewaniu się auta. Podobno wersje z USA i Japoni taki soft mają w starszych wersjach ze względu na wymagania w tamtejszych krajach. W Europie nie było takowyż stąd jeśli ktoś zdecyduję się na zaślepienie otworu poprzez usunięcie trzpienia z termostatu powinnien wgrać zmodyfikowane oprogramowanie.
Poniżej zamieszczam linki do dokmentacji i stron z zakupi:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/ ... 0-0001.pdf
https://en.impex-jp.com/parts/new/searc ... PYFD1516ZA
https://www.ebay.com/itm/256628884809
Przerobiłem sprawę z elektronicznym termostatem mazdy dosyć dokładnie i postanowiłem się z wami podzielić tą wiedzą ponieważ jak zauważyłem ten temat w Polsce jest mało znany a mogę stwierdzić będzie się w nim działo. Otóż problem z tym termostatem z oznaczeniami PYFD1516Z czy PYFD1516ZA lub PYFB1516Z w sumie to wszytko jedno która wersja gdyż wszystkie są obarczone wadą produkcyjną polega na tym że ten termostat skałada się z termostatu elektronicznego i termostatu bezpieczeństwa który działa jak klasyczny termostat i powinnien się teoretycznie otwierać przy temp. 105 stopni ale niestety ze względu na kraj produkcji ... Turcja otwiera się przy temp już 50 stopni jego wadą produkcyjną jest to iż do jego środka dostaje się płyn chłodniczy co przyśpiesza jego otwieranie. Moja madzia nie nie jest objęta gwarancja gdyż przyjechała z USA a problem zaczął się przy przebiegu ok 20tys. km. Jest kilka rozwiązań problemu.
1. Wymiana gwarancyjna,
2. wymiana na własną rękę całego termostatu PYFD1516ZA – ja zamówiłem termostastat z Japoni koszt ok 186 dolarów + wysyłka 20 dolarów cło i vat 220zł ogólem ok 1100zł.
3. wymiana termostatu bezpieczeństwa PYY215SA1 koszt ok 70 dolarów z wysyłką czyli ok 300zł
Jednakże ze względu na to że nadal termostat bezpieczeństwa nie został zmodernizowany problem nadal może się powtarzać.
Rozwiązaniem jest usunięcie trzpienia z termostatu awaryjnego wskutek czego nie mamy zabezpieczenia przed przegrzaniem. Podobno od dwóch miesięcy mazda montuje zmodernizowane termostaty elektroniczne które nie posiadają termostatu awaryjnego a jego miejsce jest zaślepione w zamian mazda otrzymuje nowe oprogramowanie które informuje o przegrzewaniu się auta. Podobno wersje z USA i Japoni taki soft mają w starszych wersjach ze względu na wymagania w tamtejszych krajach. W Europie nie było takowyż stąd jeśli ktoś zdecyduję się na zaślepienie otworu poprzez usunięcie trzpienia z termostatu powinnien wgrać zmodyfikowane oprogramowanie.
Poniżej zamieszczam linki do dokmentacji i stron z zakupi:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/ ... 0-0001.pdf
https://en.impex-jp.com/parts/new/searc ... PYFD1516ZA
https://www.ebay.com/itm/256628884809
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości